TrompetN
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.03.2004
- Antall liker
- 7.007
Gratla!!
Hadde du forventet plug and play?
Hadde du forventet plug and play?
Kom nesten helt fram her nede. Det største slite var når det skulle ned fra annen etasje, rundt garasjen og frem til bilen, alt på egenhåndRoald skrev:Hva f . arrangerte du dugnad eller fikk du til å rygge helt opp?
Førsteinntrykk?
Er du grei så har du bestilt 8 cm sorte, for det er det jeg trenger en av, men dette har vel Morten vært flink til å påvirke deg til 8)8x12_TOM skrev:Kom nesten helt fram her nede. Det største slite var når det skulle ned fra annen etasje, rundt garasjen og frem til bilen, alt på egenhåndRoald skrev:Hva f . arrangerte du dugnad eller fikk du til å rygge helt opp?
Førsteinntrykk?
Har ikke koblet opp bassene ennå, og ikke har akustikkplatene kommet heller, så noe førsteinntrykk har jeg ikke.
Jeg har ikke noen god sammenligning (måtte testet hjemme får å si mer), men har hørt bassene til EHED med både dp 1000 og 8 stk. hypex 400 wattere (en til hvert element)orso skrev:God lørdag.
Har du eller EHED sammenlignet Hypex (HG med H x R) mot DP eller noe annet?
Det må nok noen hundre timer til før stolen blir bra nok. ;Dganilsen skrev:Blir lang innspilling av den stolen for å nå opp til sofaen.
Støtter deg i at utgangspunktet ikke var "så værst". Hadde vært morsomt å hørt rommet før og etter demping, men det blir vanskelig nå.
Geir Arne
Man kan godt si at det var siste dytten.8x12_TOM skrev:Det må nok noen hundre timer til før stolen blir bra nok. ;Dganilsen skrev:Blir lang innspilling av den stolen for å nå opp til sofaen.
Støtter deg i at utgangspunktet ikke var "så værst". Hadde vært morsomt å hørt rommet før og etter demping, men det blir vanskelig nå.
Geir Arne
Du har jo fått en liten lytt på det som er nå, og du kan komme når som helst under utviklingen videre.
Som sagt "ikke så værst" nå, men det er mange trinn igjen på lydstigen ennå. Har jeg satt griller i hode ditt, siden dette plutselige garasjeprosjektet?
Jo, takk for detbambadoo skrev:Steike bra....
Kun to uker igjen2m skrev:Heftige saker!!
Ser frem til en tur ut til solkysten ;D
Det er nok noe å jobbe med før det blir som i det gamle rommet, men det kommerScrooge skrev:Ser spennende ut ja! Ikke minst mtp hvordan det låt sist jeg lånte ørene til den riggen.
Men nå er det vel også strengt tatt på tide å lage kablene for frontene enda litt kortere?
Stram dem opp litt til, så blir nok NVE ganske misunnelige! ;D
Noe spiller brukbart, mens andre ting ikke er fult så bra. Låter rett og slett som et uferdig Oppsett/ rom kombinasjon. Litt sånn som 99% av alle andre romganilsen skrev:Ble pent med de nye platene.
Forandret mening fra i går, eller føler du det samme ennå?
Geir Arne
Utvilsomt!8x12_TOM skrev:Det er nok noe å jobbe med før det blir som i det gamle rommet, men det kommer
Hehe, en vennskapelig sådan ja!8x12_TOM skrev:Aner jeg en liten form for mobbing her ;D Helt berettiget, for pent er det jo ikke. Hva er NVE tør jeg spørre
Ikke med disse, da de visstnok er hjemmelaget.orso skrev:Du kan jo flytte litt på kabelbukkene og høre om det gjør noe. Er nok mye å hente der!
Er også ganske fornøyd med designet, er vel noe med at "selvgjort er velgjort" ;Dpedal skrev:Macho oppsett!
Stilig design på basstårna med avstandsstykker.
Skjønner at du har gjemt unna den stygge andungen av de 3 DP-trinna nederst. ;D
Da var det overstått, og det var egentlig bare morro ;DScrooge skrev:Og vi gleder oss til å lese om synspunktene!
Lykke til, jeg er ganske sikker på at de blir overveiende positive!
hevingen over 10k tillskriver jeg micenorso skrev:Fint å se målinger. Frekvenskurven ser bra ut. Du liker en heving over 10k? ETCen må du zoome inn (første 50 ms) dersom det skal være mulig å lese noe som har betydning. Og hver høyttaler må måles for seg selv. Eller får du kanselleringer og ETCen er ikke gyldig.
Kan se ut som at du poster impulsresponsen og ikke ETC. Impulsresponsen er mindre oversiktlig og den er heller ikke nødvendigvis korrekt i forhold til alle refleksjonene i rommet. Under grafen huker du for Envelope (ETC) og fjerner haken ved datoen.8x12_TOM skrev:Er denne bedre. Om det er høyre eller venstre vet jeg ikke, men de var veldig like
Det trappetrinnet videre ned mot 30hz er så lite at jeg vil kalle dette meget bra til 30. Er vel egentlig bare den toppen på 22hz som er et problemganilsen skrev:Det så meget bra ut!
Spesielt etterklangen ned til 50hz.
Geir Arne
Et brukbart utgangspunkt ihvertfall, men innen jeg er ferdig skal bassen ha mindre avvik en +-2db hele veien(200-20hz) uglattet, når en ser bort i fra noe tilting av frekvensgang nedoverFredrikC skrev:Ser meget bra ut.
Mange som ikke ser sammenhengen mellom bra målinger og bra lyd, men det ser unektelig ut som grafene beskriver mye av det folk nevner om ditt anlegg. Ryddig og jevn presentasjon med mye skyv i bunn og bra stereobilde(lite refleksoner og symetrisk ETC på begge høyttalere)
Skulle gjerne hørt dette
Av basstiltak er det bare hjørnene bak oppsettet. Ble også overrasket over at det var så bra som dette, ved første forsøk. Men frekvensmessig er det en del å jobbe med ennåOMF skrev:Hvilken tiltak har du gjort for å få såpass kontroll over bassen...?
mvh
OMF