Ser flott ut TorGulvet ble meget bra. Det glinser litt i fra skjøtene på bildene med det synes ikke i virkeligheten(blitz)
Vis vedlegget 464042
Vis vedlegget 464043
Ja synes det var verdt å ta vare på. det var faren til Liv som la dette en gang i tiden. Langt fra strøkent lagt men det har sin sjarm. Skjønner veldig godt at det var plundrete å legge, det fordi tre bredder er tre mm mindre enn en lengde. Han begynte visst med fiskebeinsmønsteret men måtte over på tre og tre snudd. Stua er delt sånn ca i to.vakkert gulv, slik de ikke lager de lenger....
Dette er værutsiktene i morgen, og ganilsen er bestilt til kl 15.00. Sol og ganske vindstille er bra.Pokker, jeg håpte det var noen andre oppdateringer som hadde kommet
Det var da fryktelig til mas da. Søndag kanskje.Når kommer det nye målinger?
JaJa, dette er imponerende saker. Fikk du hjelp av Øyvind til å beregne kabinettene?
Hadde du giddet å fulgt med litt så hadde du sikkert fått med deg at dette ikke var sluttresultatet, men kan vel ikke forlange all verden fra folk der opptrer mest i kabeltråder.Den -10dB dip’en rundt 80Hz for driver, krever denne noe særlig forsterkerkraft for å nulle ut?
Tenker på headroom problematikk.
Faktisk ikke men ytelsene på denne fortjener litt oppmerksomhet - horn elle ei. Denne tilhører vel også den store divisjonen og jeg er ikke redd for å sammenligne den med alt av det Skramstad har konstruert.Et horn i siden til hornfolket
var ment som et ordspill.....Faktisk ikke men ytelsene på denne fortjener litt oppmerksomhet - horn elle ei. Denne tilhører vel også den store divisjonen og jeg er ikke redd for å sammenligne den med alt av det Skramstad har konstruert.Et horn i siden til hornfolket
Var vel forsåvidt klar over det, og svaret var ikke surt ment. Synes denne type konstruksjon er så spennende at det hadde vært artig å sammenlignet litt direkte med anerkjente ting i den store divisjonen.var ment som et ordspill.....Faktisk ikke men ytelsene på denne fortjener litt oppmerksomhet - horn elle ei. Denne tilhører vel også den store divisjonen og jeg er ikke redd for å sammenligne den med alt av det Skramstad har konstruert.Et horn i siden til hornfolket
Det var ikke meningen i utgangspunktet, er veldig fornøyd med det som står, men en vet jo aldri.Hei!
Kult dette her - skal du ha 2 slike for å erstatte scenebassenen...?
De målingene er tatt ute i friluft...?
Mvh
OMF
Det må vel være mer enn innafor fra ett par små nusselige sub'erSendte data av elementet til Kvålsvoll og fikk svar tilbake at dette var et element som passet. Mener bestemt størrelsen på hornstart, hornmunnin, lengder, volum og div, er beregnet ut i fra dette elementet.
Tok en sjanse og begynte å bygge. Har ikke sett på følsomheten ennå men regner med rundt elementets følsomhet ved 100 Hz (100db/W) og 5-7 db mindre ved 15 Hz
To slike vil da ha en følsomhet på nesten 100 db/W ved 15 Hz ute!!!!!
Denne er mer passe for hjemmekinopublikummet og fanger nok ikke slob-fantastene. Det ville jo vært krise hvis de hadde kunnet konkurrere i den ligaen. Kostpris på denne med litt enkel finish runder vel neppe 15K + jobb og hemmeligheter, hehe.Det må vel være mer enn innafor fra ett par små nusselige sub'erSendte data av elementet til Kvålsvoll og fikk svar tilbake at dette var et element som passet. Mener bestemt størrelsen på hornstart, hornmunnin, lengder, volum og div, er beregnet ut i fra dette elementet.
Tok en sjanse og begynte å bygge. Har ikke sett på følsomheten ennå men regner med rundt elementets følsomhet ved 100 Hz (100db/W) og 5-7 db mindre ved 15 Hz
Tøfft og ambisiøst prosjekt er det i hvert fall, husker jeg hadde Kvålsvoll sin løsning oppe til vurdering for et par år siden (før jeg til slutt gikk for en annen løsning), har trua på dette.
Disse skal forhåpentligvis til megHei!
Kult dette her - skal du ha 2 slike for å erstatte scenebassenen...?
Mvh
OMF
Det kan hende, jeg kan ikke si noe for har ikke hørt de. Men imponerende data, og resultater, er det uten tvil. Det vil jeg tro alle er enige iDenne er mer passe for hjemmekinopublikummet og fanger nok ikke slob-fantastene. Det ville jo vært krise hvis de hadde kunnet konkurrere i den ligaen. Kostpris på denne med litt enkel finish runder vel neppe 15K + jobb og hemmeligheter, hehe.Det må vel være mer enn innafor fra ett par små nusselige sub'erSendte data av elementet til Kvålsvoll og fikk svar tilbake at dette var et element som passet. Mener bestemt størrelsen på hornstart, hornmunnin, lengder, volum og div, er beregnet ut i fra dette elementet.
Tøfft og ambisiøst prosjekt er det i hvert fall, husker jeg hadde Kvålsvoll sin løsning oppe til vurdering for et par år siden (før jeg til slutt gikk for en annen løsning), har trua på dette.