Ja, den er til begge sider av bordet faktisk!var den til meg?
Enig. Jeg leste det Leif skrev som et kompliment.føler ikke at det er slengt noe personlig dritt her?
jeg kjøpte et par "billige" ALE drivere for 41K
de målte dritt og var ikke imponert over kvaliteten i membran assy og presisjonen mellom denne og magnet gapet
så er det sagt
de ble plukket opp av en hyggelig herremann i Hanoi, da grelv og jeg var ferdig med de....
mvh
Leif
Jeg også. Føler meg i hvert fall ikke krenket, mulig ALE gjør detEnig. Jeg leste det Leif skrev som et kompliment.føler ikke at det er slengt noe personlig dritt her?
jeg kjøpte et par "billige" ALE drivere for 41K
de målte dritt og var ikke imponert over kvaliteten i membran assy og presisjonen mellom denne og magnet gapet
så er det sagt
de ble plukket opp av en hyggelig herremann i Hanoi, da grelv og jeg var ferdig med de....
mvh
Leif
Nei, det gjorde ikke detSå ikke så galt ut det her Tor!
Geir Arne
Ingen glattingHvilken glatting er brukt å de siste målingene?
Skulle likt å hørt denne saken, målingene ser jo a-friggin-mazing ut.
Men for meg som aldri har hørt slik kapasitet så er det vanskelig å se at det skal være nødvendig.
Jeg synes forøvrig det funker bedre her hjemme jo mer membranareal jeg opererer med, men slike greier over her har jeg altså ikke plass til.
Mer plass og penger skulle man hatt.
Er ikke så spendt på hvordan den kommer til å spille etter at jeg har sett nøyere på dette i REW. impulsresponsen ser nesten ut som det er en mellomtone som er målt.Frekvensmålingen er jo bra, syretesten blir jo med musikk og hvor langt opp den kan trekkes, behandling av impulser ?
Hyggelig at snekkeren gir berettiget honnør til en som gir de intellektuelle bidrag; hånd og hode i skjønn foreningVi kaller det et slags horn vi. Har fått et lite innsyn i noen av detaljene til Kvålsvoll og har også skrevet under på en NDA, så her blir det ingen info om hvordan denne virker,, og egentlig skjønner jeg vel ikke allverden heller. Det eneste jeg kan er å lage en subb med dette spesifikke elementet. Men for meg var det nok i massevis, fordi jeg nettopp hadde to slike liggende og hadde lyst til å prøve noe utenom det vanlige. Det jeg med sikkerhet har lært under veis er at Kvålsvoll har stålkontroll på det han driver med.
Husker jeg leste om en dempet kanal inne i hornet for å spise opp ressonanser og for å øke brukbar båndbredde i en av artiklene på siden eller tråden hans.Vi kaller det et slags horn vi. Har fått et lite innsyn i noen av detaljene til Kvålsvoll og har også skrevet under på en NDA, så her blir det ingen info om hvordan denne virker,, og egentlig skjønner jeg vel ikke allverden heller. Det eneste jeg kan er å lage en subb med dette spesifikke elementet. Men for meg var det nok i massevis, fordi jeg nettopp hadde to slike liggende og hadde lyst til å prøve noe utenom det vanlige. Det jeg med sikkerhet har lært under veis er at Kvålsvoll har stålkontroll på det han driver med.
Ja, han har jo skrevet en hel del om dette på sin hjemmeside og jeg har lest det som leses kan. Jeg er i hvert fall imponert og gleder meg til det triller toner, som musikk, ut av disse subbene.Husker jeg leste om en dempet kanal inne i hornet for å spise opp ressonanser og for å øke brukbar båndbredde i en av artiklene på siden eller tråden hans.Vi kaller det et slags horn vi. Har fått et lite innsyn i noen av detaljene til Kvålsvoll og har også skrevet under på en NDA, så her blir det ingen info om hvordan denne virker,, og egentlig skjønner jeg vel ikke allverden heller. Det eneste jeg kan er å lage en subb med dette spesifikke elementet. Men for meg var det nok i massevis, fordi jeg nettopp hadde to slike liggende og hadde lyst til å prøve noe utenom det vanlige. Det jeg med sikkerhet har lært under veis er at Kvålsvoll har stålkontroll på det han driver med.
Du kan godt bruke pinknoise, da vil du ikke måle på en enkelt frekvens med summen av frekvenser.Kunne vært artig å målt følsomheten på subben. Hva er riktigste framgangsmåten da?
Sette mikrofonen på en meter, kjøre en sinus på F.eks 50 Hz, skru opp volumet til det måles 2,83 V på utgangen av forsterker. Blir det riktig?
Er ikke pinknoise en blanding av alle frekvenser og det blir at mikrofonen fanger opp det som er høyest. Mister jeg ikke litt kontroll på hvor følsom den er da?Du kan godt bruke pinknoise, da vil du ikke måle på en enkelt frekvens med summen av frekvenser.Kunne vært artig å målt følsomheten på subben. Hva er riktigste framgangsmåten da?
Sette mikrofonen på en meter, kjøre en sinus på F.eks 50 Hz, skru opp volumet til det måles 2,83 V på utgangen av forsterker. Blir det riktig?
Det stemmer på en prikk. Kjøpte inn nye da de jeg monterte i første omgang var noe jeg hadde liggende - var i det minste laget.Tvillinghjul og boggi?Hjul under subbene høres veldig praktisk ut for meg når de veier 160kg...
Jeg hiver meg med......Har jo lovet han besøk om det passet segTvillinghjul, ja.
Men uten boggi ser jeg.
Trur jeg skal ta en tur til Ålesund ila 2018 gitt. Nysgjerrig på hva denne karen oppi der pusler med.
Et ordspill, bytte ut o med u. Regner med litt buggi buggi med disse subbeneTvillinghjul, ja.
Men uten boggi ser jeg.
Trur jeg skal ta en tur til Ålesund ila 2018 gitt. Nysgjerrig på hva denne karen oppi der pusler med.