Det er ingen «fasit» på spørsmålet ditt hvis du lytter til musikk. Hvordan kan vi vite hva slags kurve musikken ble produsert etter i studio? Derfor vil man forgjeves lete etter «riktig» kurve, primært (nesten utelukkende?) i det bassområdet du nevnte.I oppsettet mitt har overgangen til bassen, eller retter sagt hyllens utseende mellom 40 og 400 Hz en ganske stor påvirkning av opplevd lyd.
Hvordan få den perfekte balanse der? Jeg finner den ikke helt, og kanskje er det på grunn av mine OB i området.
Her er to med forskjellige goder, og det er den øverste som er brukt en lang periode nå. Den nederst er mekket av nysgjerrighet etter siste besøk - Ganske betydelig mer smekk i den øvre bassen.
Vis vedlegget 650492 Vis vedlegget 650493
Det er klart det blir mer smekk i bassen med den nederste kurven. Den smekken har senter 100-300 Hz eller deromkring.I oppsettet mitt har overgangen til bassen, eller retter sagt hyllens utseende mellom 40 og 400 Hz en ganske stor påvirkning av opplevd lyd.
Hvordan få den perfekte balanse der? Jeg finner den ikke helt, og kanskje er det på grunn av mine OB i området.
Her er to med forskjellige goder, og det er den øverste som er brukt en lang periode nå. Den nederst er mekket av nysgjerrighet etter siste besøk - Ganske betydelig mer smekk i den øvre bassen.
Vis vedlegget 650492 Vis vedlegget 650493
Google translate: Hvis du trenger tenner PcKræver man tænder Pc
Forteller lite om hvordan den målte responsen i rommet er.Sådan er mine JBL 5644 justeret ind i bassen. Vis vedlegget 650535
Ja længere er den vel ikkeGir mening i det at du er fornøyd, og ingenting er bedre.
Kjenner du ikke igjen flasken?Cabernet eller shiraz i pinot noir-glass?
Oops! For en fornærmelse! Beklager så meget. Og korrekt glass til riktig drue. Har ennå ikke fått anledning til å smake den.Kjenner du ikke igjen flasken?
Her i huset er vi ikke så nøye på det, så de glassene blir brukt til andre druer også. Vinen var forresten etter min smak - lettdrukket.Oops! For en fornærmelse! Beklager så meget. Og korrekt glass til riktig drue. Har ennå ikke fått anledning til å smake den.
Så jeg melder pass mht. spørsmålet...
Han kom omsider. Oslo - Langesund er langt. Estimert kjøretid med elleve ladestopp underveis blir 4.5 timer. Hjelper lite å komme fort opp i fart da. Dieselpurka mi klare distansen på under to timer på lovlig vis.Du drikker alene. Dumpet?
Mod hvilken klasse A?Den største forskel jeg oplevede ved at gå direkte fra Klasse A til Klasse i var Headroom .
Ved lytning til klassiks musik var det mest tydeligt ved stille passage til hvor alle slår og puster spiller på alle instrumenter/Stemmer på samme tid.
Her kunne klasse i forstærkeren holde afstanden imellem instrumenterne og samtidig leverer klarhed/ ren lyd
Dette kunne Klasse A forstærkeren på ingen måde gøre.
De leverer 3000W i 4 Ohm men de belastes pt i 1 Ohm ca. Dette ville Klasse A forstærkeren heller aldrig kunne klare
Tenk og hatt mulighet til å sette på noen gode vinylplater der du satt i ensomheten og bælmet vin og ventet. Tenk så koselig! Mmm!Her i huset er vi ikke så nøye på det, så de glassene blir brukt til andre druer også. Vinen var forresten etter min smak - lettdrukket.
Da jeg læste dette (se foto) måtte jeg bare give denne forstærker en lyt. Derefter var den købt. Varm behagelig lyd til mine Snell Type B. Nok den bedste forstærker jeg har haft ... til prisen.Mod hvilken klasse A?
Han kom omsider. Oslo - Langesund er langt. Estimert kjøretid med elleve ladestopp underveis blir 4.5 timer. Hjelper lite å komme fort opp i fart da. Dieselpurka mi klare distansen på under to timer på lovlig vis.
Alltid glad for å kunne tilføre litt kvalitetHun gned seg i henda når hun hørte Lynni, da så hun for seg hvordan jeg vred meg i stolen. Dere slo an...
Er det blasfemi å spørre hvem/hva Lynnie er?