8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Corona tilstander som tærer på? Er jo jævlig kjedelig i Hovedstaden. Rolig her nede, 7 smittet i Bamble siste 14 dagene. Dagene går omtrent som vanlig.
     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.965
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Føkkings corona ja.
    Hjemme hos meg er det karantene på hele gjengen.

    Får iallfall god tid til DIY.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Gjemmekontor på frua, gjemmeskole, korte dager i barnehage, lange økter på jobb for meg (3 uker)
    ikke akkurat oppskrift på suksess lydmessig😅 Jeg overlever! Får god tid til å drømme, og planlegge hvertfall!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Da stenges Bamble ned, det er helt ville tilstander. Et nytt tilfelle av smittet på land, men ti nye registrerte på et tankskip som ligger til land. Ingen av de har vært i land. Hele Telemark har to innlagt på sykehus og Bamble har hatt hele hundre smittede siden starten. Foreløpig ingen døde.

    Provoserer sikkert noen men, fy faen for et reddhareland vi lever i
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.973
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det dukket opp ett tilfelle nå i nabokommunen. Jeg mener at det er første tilfellet der i det hele tatt. De stengte ned store deler av kommunen i går. Om det er nødvendig eller ikke er jeg glad for at jeg slipper å bestemme... ;)
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Du skal være glad vi ikke bor i New Zealand. De har lock down på 2 millioner i Auckland når de får et par tilfeller. Men til gjengjeld har de ikke mer enn 26 døde på 5 million innbyggere.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Du skal være glad vi ikke bor i New Zealand. De har lock down på 2 millioner i Auckland når de får et par tilfeller. Men til gjengjeld har de ikke mer enn 26 døde på 5 million innbyggere.
    Ikke helt det samme, men like vel:
    NZ hadde 320 trafikkdrepte i fjor.
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    trafikk drepte er nok sjefen, covid er bare bullshit funnet opp av WHO
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er fortsatt for mange kjøtthuer på jorden til at det kan gå bra i lengden. RIP humanity :ROFLMAO:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Lurer på om det er kjøtthuene eller de smarte som står som vinner til slutt
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Som en selvbevisst og tenkende dyreart med egosentrisk fokus, vil vi som mange selvstendige samfunn noen gang være i stand til å ta de avgjørelsene som er helt nødvendige for alle som helhet uansett kostnad for mange av de selvstendige samfunn?

    Det tviler jeg på. Doomed.

    På den positive siden er det mye bra i å fjerne den største kreftformen på kloden. :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    På denne jorden blir det ingen vinnere til slutt.
    Haha, Illuminati som bor i Hollow Earth skal man ikke glemme! Og BigFoot.
    Never forgot BigFoot.

    Skjønner ikke hvorfor de ga ham nytt navn i den der King Kong dokumentaren.. :mad:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Det er fortsatt for mange kjøtthuer på jorden til at det kan gå bra i lengden. RIP humanity :ROFLMAO:
    Svaret er at MENNESKETHETEN ER EN PEST FOR PLANETEN!
    Gitt vestens overdådige livsstil med påfølgende forbruk av natur ressurser og hvor mange mennesker som nå jevner jorden med sine føtter, så vil det nok ble ennå styggere for menneskene enn hva vi er vitne til nå. Men. så har vi jo sørget for ris til egen bak selv. De største kjøtthuene på planeten er de som dyrker dansen rundt gullkalven og søker makt over andre efter min mening.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Folks griskhet, egoisme, og skal ha skal ha, er for oss selv destruktivt i det lange løp, og det vil nok komme verre ting enn covid-19 for å stagge oss litt. Menneskeheten er bare jordens lille snue. Den vil eksistere i mange millioner år til
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR
    L

    Lassencad

    Gjest
    Mange ved ikke at vi mennesker har levet sammen med Corona Vira i tusindvis af år og der findes i hundredvis af dem.
    Og den covid 19 vi nu kender så godt muterer hele tiden lige som alle de andre vira der findes på kloden.
    Det er det de gør.
    Meget af det der sker her i Danmark er jeg dybt uenige i .
    Jeg er rystet over så få gør oprør. Alt for mange følger bare med. :(
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Folk vil gi mer og mer faen. Og frarøve et helt land den sosiale biten og samtidig ødelegge for manges økonomiske situasjon er ikke greit. Lovnadsord om hjelp fra staten er bare, nok en latterlig løgn fra regjeringen.

    Oppfordrer alle til mange flotte hifi-treff i år
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Svaret er at MENNESKETHETEN ER EN PEST FOR PLANETEN!
    Om man mener mennesker er en pest, er det vel bare å vise vei og finne snaren i skauen fortest mulig? Alle monner drar! 😁 Neivel? Er det slik at alle andre er pesten, mens dere klarsynte sofaprofeter er lyset?🙃
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg er med! Feie for egen dør! Hjelpe de man har rundt seg seg så godt en kan og la naturen ta seg av resten.
    Lade naturen klare resten
    Jeg er helt enig . Det nytter i længden ikke noget at lukker verden ned ... vente på en vaccine. Det går ikke.
    Nej vi må og skal udsættes for de Vira der kommer og går. Denne påvirkning af vores immunforsvar er en af grundende til vi har overlevet på jorden.
    Koster det så ikke menneskeliv. Jo sikkert. Men ved den velkendte influenza der kom forbi hvert år i vintermånederne kostede i Danmark imellem 1800-2500 dødsfald. Her gjorde man intet. Dødsfald ved Vira der kommer og går har altid eksisteret og vi må nok bare vende os til det. Lade os udsætte for smitte så vores immunforsvar er bedre rustet til de næste der kommer. For det gør de med 100% sikkerhed.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Da stenges Bamble ned, det er helt ville tilstander. Et nytt tilfelle av smittet på land, men ti nye registrerte på et tankskip som ligger til land. Ingen av de har vært i land. Hele Telemark har to innlagt på sykehus og Bamble har hatt hele hundre smittede siden starten. Foreløpig ingen døde.

    Provoserer sikkert noen men, fy faen for et reddhareland vi lever i
    Hadde trengt at folk i Olso hadde vært litt mer redde enn de er og har vært
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hadde trengt at folk i Olso hadde vært litt mer redde enn de er og har vært
    Hadde trengt at alle landets byer og bygder trosset FHI og donerte sine brukerdoser til Oslo, for så å jobbet seg i sirkel ut. Oslo er episenteret og får vi knust det der er halve jobben gjort. Vi på bøgda trenger ikke noe ennå.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Om man mener mennesker er en pest, er det vel bare å vise vei og finne snaren i skauen fortest mulig? Alle monner drar! 😁 Neivel? Er det slik at alle andre er pesten, mens dere klarsynte sofaprofeter er lyset?🙃
    Nei, jeg prøver å gjøre noe med det daglig i kraft av min profesjon.
    Jeg føler på ingen måte at jeg er noen lysende klarsynt sofaprofet.
    Det er sjelden jeg ligger drar meg på den. Menneskeheten totalt sett er ikke bra for planeten, men folk kan være okei.
    Men om du ikke skjønner at det er menneskets fortjeneste det som nå har skjedd, så har du en lang vei å gå.
    Eksempelvis finnes det ikke lenger sammenhengende økosystemer i Europa pga. menneskets fremferd.
    Alle de store elvene er så gjennomregulerte at det snart ikke finnes levedyktige forhold for lokale fiskearter (og andre dyr og insekter) osv.osv.
    I tillegg er dessverre elvene så stinne av avfall at det utgjør et stort problem for vannkraftverkene.
    For mange mennesker på et sted krever for mye naturressurser både lokalt og regionalt, samt fortrenger naturen.
    Naturens svar på overpopulasjon og uttynnede matforråd er og introdusere sykdom hos den arten som det er for mange av.
    For øvrig er det mange år siden Sir David Attenborough klart og tydelig sa at menneskeheten slik vi lever, formerer oss og konsumerer naturressurser er en pest for planeten. Jeg vil sågar driste meg til å si at den mannen har ørlite peiling på hva han snakker om.

    For øvrig skal man gjøre mot andre hva man ønsker at andre skal gjøre mot deg, og ellers være snill og grei ;)
    Sees vi i skogen?
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sikkert bra, driter i det(y)

    Nok morlock debatt i tråden til Shy-baby for min del, hififorum dette...:poop:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt at sola ekspanderer og sluker Tellus og resten av skiten til slutt.. Nei, zika virus med 70% dødelighet så får en ryddet unna overbefolkning, ressursmangel og sutring.. Bring it on!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Sikkert bra, driter i det(y)

    Nok morlock debatt i tråden til Shy-baby for min del, hififorum dette...:poop:
    Flott Makkintosken (y)
    Det er jo det letteste det og drite i de faktiske forhold, og ikke engasjere seg.
    Det står ett hvert menneske fritt å gjøre.
    Nå var det du som bød opp til dans i Morlockenes rike med en mindre flatterende stillingsbeskrivelse av undertegnede og hans like, så da fikk du svar ;)
    For øvrig ser det ut for at tråd eier ikke finner "debatten" å ligge utenfor hans interessefelt da jeg verken har fått smekk på pyng eller blitt tilklasket med hans håndveske. Så da regner jeg med at det er okei at jeg besudler hans tråd med litt annet innhold ut over hifi.
    For din del vil jeg anbefale deg å la være å lese slike innlegg, så slipper du å bli forstyrret der du ligger og slumrer på sofaen.
    I beste mening, og takk for oppmerksomheten.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Flott Makkintosken (y)
    Det er jo det letteste det og drite i de faktiske forhold, og ikke engasjere seg.
    Det står ett hvert menneske fritt å gjøre.
    Nå var det du som bød opp til dans i Morlockenes rike med en mindre flatterende stillingsbeskrivelse av undertegnede og hans like, så da fikk du svar ;)
    For øvrig ser det ut for at tråd eier ikke finner "debatten" å ligge utenfor hans interessefelt da jeg verken har fått smekk på pyng eller blitt tilklasket med hans håndveske. Så da regner jeg med at det er okei at jeg besudler hans tråd med litt annet innhold ut over hifi.
    For din del vil jeg anbefale deg å la være å lese slike innlegg, så slipper du å bli forstyrret der du ligger og slumrer på sofaen.
    I beste mening, og takk for oppmerksomheten.
    Helt greit, bare du ikke besudler tråden min med din hifi. Da kunne jeg nok i et dårlig øyeblikk komme til å rive av deg høyrearmen ;)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Helt greit, bare du ikke besudler tråden min med din hifi. Da kunne jeg nok i et dårlig øyeblikk komme til å rive av deg høyrearmen ;)
    Ja, det skulle tatt seg ut om jeg kaklet over meg om DP elektronikk og elektrostater i DIN tråd the Shy ;)
    Noe så kvalmt 🤮
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Ja, det skulle tatt seg ut om jeg kaklet over meg om DP elektronikk og elektrostater i DIN tråd the Shy ;)
    Noe så kvalmt 🤮
    Avvæpner litt da
    Du sitter fortsatt og spiller på den modellen som ble mitt steg inn i DP's verden, og som jeg ble helt bergtatt av for 25 år siden.
    Noe av det mest spennende som har skjedd i forsterkerverden i nyere tid. Holder fint mål mot de nyere modeller og er faktisk litt mer rampete i framtoning, noe som sikkert kler dine elektrostater.
    Spill og vær glad :)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Kommer stadig tilbake til Kongen av bues, B.B. King.
    hører nå på Blues on the Bayou

    Har ikke så mange plater med mannen, så noen tips om hvem plate en bør ha i samlingen tar jeg i mot med takk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn