Det jeg har hørt av de gjør meg ikke overbevist om at det er fornuftig brukte penger. Er jo svindyre å øra er det så som så medTAD 2002
Kanskje du trenger nye strøm kabler?...det låt så ræva.
Har ikke noe stor tro på at forskjeller på kabler kan redde noe som helst, men at elektronikken spiller suboptimalt under oppvarming er jeg 100% sikker på.Kanskje du trenger nye strøm kabler?
Det jeg har hørt av de gjør meg ikke overbevist om at det er fornuftig brukte penger. Er jo svindyre å øra er det så som så med
Er anonyme hifi idioter i slekt med hifi demoneneUfda ;=) tror du må på behandling for anonyme hifi idioter
Men ellers har høsten begynt å krype inn i Langesund?
Min erfaring med DP er at de må stå påslått en stund før de yter sitt beste. Jeg opplevde også at min var litt følsom på ett eller annet med lysnettet. Tid på døgnet osv. Dagsformen min? Tja. Byttet ut en haug med kondisen til BG og opplevde at forsterkeren etter det alltid spilte bra (etter god tid med oppvarming). Fikk litt kjeft av Leif Ernstsen for den oppgraderingen, den ville sikkert vært målemessig verre på benken hans, men i mine ører fikk jeg full ytelse hele tiden.Har ikke noe stor tro på at forskjeller på kabler kan redde noe som helst, men at elektronikken spiller suboptimalt under oppvarming er jeg 100% sikker på.
Husker veldig godt en seanse sammen med EHED da vi skulle tune inn bassen hos Roysen. Begynte på kalde Krell master reference. Ting som vanligvis var på midten var overalt og ingen steder. Ting fly rundt i rommet. En merkelig opplevelse. Husker godt trynet på Morten etter at jeg beordret han bort i stolen. Nå skal du høre noe du ikke har hørt før sa jeg.
Tror det, men ikke sikker.Er anonyme hifi idioter i slekt med hifi demonene
I mitt anlegg der lyden ikke har noe å gjemme seg bak er dette tydelig. Har flere forskjellige type amper, noe A/B og noe D og litt PA - 7 stykker til sammen.Min erfaring med DP er at de må stå påslått en stund før de yter sitt beste. Jeg opplevde også at min var litt følsom på ett eller annet med lysnettet. Tid på døgnet osv. Dagsformen min? Tja. Byttet ut en haug med kondisen til BG og opplevde at forsterkeren etter det alltid spilte bra (etter god tid med oppvarming). Fikk litt kjeft av Leif Ernstsen for den oppgraderingen, den ville sikkert vært målemessig verre på benken hans, men i mine ører fikk jeg full ytelse hele tiden.
Ja RPG har vel noe som muligens kan funke.. Den utendørs bassfella på forrige bilde funker helt ned til 0 Hz... ASC Tubetraps i 20" gulv til tak har også god effekt i mitt rom ned til omtrent 40Hz som egentlig er kjempebra. Men 20Hz? Har ikke hørt om membraner som fikser det...Blir også problematisk.
Blir en slags ny type membranabsorbent. Mer info kommer senere.
Kjøpe? å nei du. Hadde på besøk to 16" + to 20" tubetraps. Ekstremt ineffektive samme hvor jeg plasserte de.Ja RPG har vel noe som muligens kan funke.. Den utendørs bassfella på forrige bilde funker helt ned til 0 Hz... ASC Tubetraps i 20" gulv til tak har også god effekt i mitt rom ned til omtrent 40Hz som egentlig er kjempebra. Men 20Hz? Har ikke hørt om membraner som fikser det...
Uansett blir spennende å høre hva du ender opp med!
PS: Her er et eksempel på overivrige selgere som prøver så godt de kan å ødelegge et rom med sine produkter (som for øvrig er bra produkter, men likevel):
Vis vedlegget 743800
Hmm , blir spennende å følge med på hva du finner på nå.Eneste jeg er sikker på er at jeg vil få et godt resultat. At det blir helt strøkent er ikke sikkert. Vil det ikke bli noe bedring kan jeg jo si det samme som ble sagt om de Tubetrapsa jeg lånte. " disse virker så raskt at det ikke kommer fram på målinger med REW"
Jo ved å lage de selv med enten en metal plate eller gummimatte med en hvis dybde og isolasjon bak er dette mulig. Handler mye om vekten av fella. Har en slik kalkulator liggende på PC på jobben.Ja RPG har vel noe som muligens kan funke.. Den utendørs bassfella på forrige bilde funker helt ned til 0 Hz... ASC Tubetraps i 20" gulv til tak har også god effekt i mitt rom ned til omtrent 40Hz som egentlig er kjempebra. Men 20Hz? Har ikke hørt om membraner som fikser det...
Uansett blir spennende å høre hva du ender opp med!
PS: Her er et eksempel på overivrige selgere som prøver så godt de kan å ødelegge et rom med sine produkter (som for øvrig er bra produkter, men likevel):
Vis vedlegget 743800
Ulike rom har ulike utfordringer? Tubetraps i min stue er den klart største oppgraderingen jeg har erfart i forsøket på å temme bassproblemer.Hmm , blir spennende å følge med på hva du finner på nå.
Jeg hadde heller ikke noe effekt av to tubetraps jeg hadde på lån. Dårligste akustikktiltak jeg har testet tror jeg ...
Rettet, helvetes retteprogram på tlf.
Det kommer vel an på hva slags DSP...og hvordan den brukes, vil jeg tro.DSP lager alltid en eller annen form for unaturlig signatur i lydbildet når jeg forsøker å ta ned peaker i bassen.
Ja, jeg snakker kun i forhold til egne preferanser. Det er selvsagt viktigst å få bukt med åpenbare problemer på et eller annet vis. Dersom DSP er eneste mulighet er dette klart å foretrekke fremfor ingen tiltak. Jeg forsøker å komme til et punkt hvor jeg slipper DSP. Vi er vel alle enige om at det ideelle er å fikse rommet fremfor å pynte på resultatet med DSP. Foreløpig låter analog EQ bedre enn DSP i mitt oppsett, men jeg har endret mening tidligereDet kommer vel an på hva slags DSP...og hvordan den brukes, vil jeg tro.
Jeg opplever det motsatte av unaturlig lyd med bruk av både Audi o' lense MiNi-dSp.