Burde gå fint å diffusere til 400hz ihvertfall da som vel ca tilsvarer de 39cm du planla.Bakvegg her er fra 2 til nesten 3 meter fra lytteposisjonen.
Skikkelig moro å høre da, for fete anlegg over there byr på mye lyd - ikke noe sart Great Britain lyd laget for små leiligheter i USA skal vite. Hils «guttungen» på 26 og si jeg bortsett fra tre år har vært i Nashville nesten en måned hvert år siden 2005 - mer liv der langs hovedgata Broadway hver eneste dag 364 dager i året (stengt kun nyttårsaften) enn en norsk musikkfestivalKusinetreff og en drøss Amerikanske folk på besøk. Moro å sette de store på plass. Den ene guttungen(26) hadde god kjennskap til lyd og ekstreme anlegg
Haka i fanget og utalte "that was fucking amazing" "unbelievable"
WordJepp, så tett på et uklanderlig anlegg som du har må man jo pirke på detaljene. Da starter jeg kampanjen om brukervennlighet til høsten!
Nå har det vært en god time med voksne folk i kaven. Favoritter og ønsker ble levert på løpende bånd og nesten umulig å få de ut. Greit når folk er opptatt av lyd også, ikke bare utseende og betjeningsvennlighet.Word
Det er altfor lite fokus på brukervennlighet og ergonomi. Å sette på en plate skal være en glede og en liten begivenhet.
Det betyr jo at du har har brukervennligheten på stell også. At lyden sitter tar jeg som en selvfølgeNå har det vært en god time med voksne folk i kaven. Favoritter og ønsker ble levert på løpende bånd og nesten umulig å få de ut. Greit når folk er opptatt av lyd også, ikke bare utseende og betjeningsvennlighet.
----- men det går an å lage stor-rom-klang med et par bakhøyttalere....Det er jo i grunn et problem som ikke lar seg løse. Om du ikke har et veldig stort rom - så vil alle førsterefleksjoner komme før det har gått 20 ms - og skal du drepe de - så er det ikke flere refleksjoner igjen.
Tenker jeg tillater meg å være opptatt av det jeg vil jeg. Ditt anlegg er selvfølgelig ditt, så jeg har ikke noe med, hverken hvordan du ønsker at det skal se ut, hvordan det betjenes eller hvordan det låter. Men alle mine tilbakemeldinger har sitt utspring i kjærlighet og medmenneskelighet.Greit når folk er opptatt av lyd også, ikke bare utseende og betjeningsvennlighet.
Ja, og der har vi jo folk vi kan stole på, hvis en skulle finne på noe slikt.----- men det går an å lage stor-rom-klang med et par bakhøyttalere....
Akkurat det er nok en smule undervurdert av stereofiffen Gode konsertopptak i 11+ kanaler, og gjerne da med god romkorreksjon hvor spesielt timing er håndtert veldig godt, og i et godt dempet rom (blir enda viktigere på kinoen etter min mening). PS: litt av problemet er at ingen av de 11 kanalene kan gjengis av billige pinglehøyttalere heller selv om noen tror det...----- men det går an å lage stor-rom-klang med et par bakhøyttalere....
Ingen problem å få tak i dette. Kan hentes på lager i TønsbergKnausen klør ikke, men ikke mulig å få tak I.
Tror vi bare snakker forbi hverandre. Jeg er enig og vil ikke dempe tynt. Har 70cm dype feller bak. Den lille testen i front var kun å ha noe bak spilene i et lite område. Markplater er ikke egnet til formålet, men bare noe jeg hadde liggende. Poenget var at de var det stikk motsatte av løs isolasjon og fungerer ikke tykt. Det jeg mener er at dype feller må ha isolasjon som ikke er for tett. Ellers får en ikke nyttet dybden.40cm er ikke så tykt, burde funke fint med den vanlige Knaufen, men jeg hadde specsa liggende på datamotoren tidligere, kan ikke finne den igjen.
@Sevald det er ikke samme erfaring jeg har gjort meg Du skal ikke ha for mange av de markplatene før du må utligne trykk i ørene,
Har dempet med 25 cm løst materiale på sidevegger og tak, demper mye mer jevnt og oppleves ikke "dødt" som ved bruk av flere tynne plater.
Tror faktisk det er den raskeste veien for deg til bedre lyd. Jeg hadde bra surround-lyd for 15-20 år siden. Og noen innspillinger uten jåleri der jeg kunne sammenlikne. Det var et knepp opp…Ja, og der har vi jo folk vi kan stole på, hvis en skulle finne på noe slikt.
Både og. Bedre på tørre opptak med rett etterklang bak.Det blir ikke bedre, bare annerledes.
Hva er rett etterklang? Hva/hvem fastsetter såkalt rett etterklang? Om ikke annet hva er feil etterklang og hva/hvem fastsetter dette og i så fall ut i fra hvorfor man så mener dette?Både og. Bedre på tørre opptak med rett etterklang bak.
Du har ikke hørt skikkelig surround trur eg ….Det blir ikke bedre, bare annerledes.
Det er fult mulig. Den beste løsningen var "kvasiløsningen" til trompetnerden. Den tryller fram litt størrelse med forsinkede bakkanaler.Du har ikke hørt skikkelig surround trur eg ….
Jeg har en hi-res innspilling av fire årstider, utgitt av Naxos. Stereoversjonen er en av de beste opptakene jeg vet om, men surroundversjonen er et lite knepp opp. Tror ikke surroundkanalene er brukt til noe annet enn litt romklang…. Som nødvendigvis går gjennom fronthøyttalerne i stereo. Slik jeg opplevde det, ble musikken litt mer frikoplet fra høyttalere og lytterom. Det var en utvilsom lydforbedring…Har enda til gode å oppleve noe større troverdighet med bakhøyttalere, men kan godt være det er miksen som gjør dette, har vel heller ikke hørt noe der bare ambiens er lagt der.
Har hevdet i forskjellige tråder opp gjennom at jeg beundrer folk som bruker mye på musikkanlegget sitt - minst like mye som de som kjøper båter & hytter til 10-gangeren og med begrenset bruksmulighet - konserter i sin egen stue kan man om ønskelig nyte 365 dager i året.Synes også det er minst like spennende å få tilbakemeldinger av de som ikke har annet en vanlig hørsel og oppsparte preferanser via opplevd musikk.
Ble helt satt ut og mente det var mye bedre enn å være på konsert.
Lev med god følelse og selvtillit på ditt utlegg i forhold til han du nevner, i det ene livet vi er tildelt i dette livet.En yngre arbeidskollega kjøpte seg akkurat en fritidsbåt til rundt 400kkr, omtrent det samme som anlegget mitt koster i utlegg. Ganske sikker på hva som vil bli brukt mest i året, selv om båt er en ganske mye lurere investering når kronene skal telles opp.
Er en jævlig gnier og spyr ikke ut unødvendig penger på noe som helst. Sånn blir det når en alltid har tjent middelmådig.Lev med god følelse og selvtillit på ditt utlegg i forhold til han du nevner, i det ene livet vi er tildelt i dette livet.
Dessuten er hans båtinvestering like dum, målt i penger - hvis penger er selve livet - sett opp mot å investere i gode aksjer.
Dessuten, dersom det er et liv etter dette, forresten. Skal jeg gjennoppstå som katt og ikke Bjørn. Finne meg en eier med en bælstor og passe varm klasse A amp som jeg kan ligge oppå eller ved siden av - hvilken katt gidder vel å fryse