jaGrønn er med?
Ja, mulig det."Med" ser kanskje litt javnere ut da.
Har bestilt 5 billetter så det er en til deg ogsåHellbillies fredag 15.07 ??
Må kjøpe mange oppvaskmaskin nå daKan se ut som det er det det bør brukes til.
André takk...Men som andre sier også, artig att du prøvde da.
Må jo være større forskjeller på dette enn en sikringskapsdør åpen eller lukket.Nei, du surrer jo alt nede i det teoretiske. Får være grenser til gullører, men kult at du prøvde og modulene var kule.
Me2, og det lever jeg jammen godt medBare stikke fingærn i jorda Tor. Vi mangler nok det siste lille av teft.
Klang som beriker lyden er vel en god ting. Det som kommer for tidlig og maskerer er ikke så bra. Jeg har nok et rom som er i minste laget.Jeg er vel usikker på om du liker den økte klangen man får med diffusjon, men det du har testet her er vel ikke helt SOTA hva angår diffusjon. De er vel ikke dype nok til å virke langt ned i frekvens, og heller ikke av optimal type for bruken.
Her er de lagt på hverandre."Med" ser kanskje litt javnere ut da.
Tenkte hovedsakelig på rt60 jeg da. Men endringer foregår jo i størrelse titalls ms, så ikke rart den store effekten uteblir. Mistenker vel at diffusoren trenger litt mer refleksjoner å leke med for å gi en definitiv signatur, dessuten er disse 2d som jo ikke er optimal til veggbruk.Her er de lagt på hverandre.
Vis vedlegget 828722
Teorien er jo at diffusjon skal "knuse" refleksjonen slik at energien blir bevart, mens vi ikke oppfatter det som en refleksjon.Klang som beriker lyden er vel en god ting. Det som kommer for tidlig og maskerer er ikke så bra. Jeg har nok et rom som er i minste laget.
RT-60 har mye mindre forskjeller enn den RT-20 jeg la ut. Kommer etter jobbTenkte hovedsakelig på rt60 jeg da. Men endringer foregår jo i størrelse titalls ms, så ikke rart den store effekten uteblir. Mistenker vel at diffusoren trenger litt mer refleksjoner å leke med for å gi en definitiv signatur, dessuten er disse 2d som jo ikke er optimal til veggbruk.
Her knuset det lille som treffer disse diffusorene og neste gang de refleksjonene treffe noe dør de ut andre absorbenter.Teorien er jo at diffusjon skal "knuse" refleksjonen slik at energien blir bevart, mens vi ikke oppfatter det som en refleksjon.
Med 3D diffusjon - så spres energien i alle retninger - noe som gjør at lite av den kommer tilbake til lytteposisjon. Og med såpass mye demping som du har i rommet, så må du nok bytte ut ganske mye absorbsjon med diffusjon for å få en god effekt.
Du har sikkert sett mange behandlede rom hvor man har stående 2D diffusorer i ørehøyde, mens det er liggende 2D diffusorer langs taket. Grunnet til det er at det er at man ønsker mer refleksjon mot lytteposisjon.
Når jeg begynte å sette opp diffusorer hos meg, så slapp lyden mer og mer rommet, og ble mer lettflytende var mitt inntrykk. På sideveggene likte jeg det ikke.
Er helt enig i dine betraktninger rundt disse diffusorene.Joda, ville i grunn bare si at når anlegget er i den ligaen du er, så må man nesten teste det beste hvis man skal prøve noe annet. Og jeg tror ikke ikke diffusor-løsningen du testet er i øverste "diffusor-liga".
XPS-diffusor aka Syncrolux-style?Er helt enig i dine betraktninger rundt disse diffusorene.
Mulig jeg finner litt energi til å prøve noe heftigere etter hvert
Det gidder jeg ikke. de er for dype og vil stikke for langt ut i rommet. Det er grenser for hvor lite brukelig rommet skal være. Skal det noe inn der lager jeg noe med dybde på 39 cm og trekker det med transparent stoff.Får kjøre en tur til Fetsund for å få inn noen med litt størrelse ;=)
Tømmer du bilen blir det vel plass.
Knausen klør ikke, men ikke mulig å få tak I.Det gidder jeg ikke. de er for dype og vil stikke for langt ut i rommet. Det er grenser for hvor lite brukelig rommet skal være. Skal det noe inn der lager jeg noe med dybde på 39 cm og trekker det med transparent stoff.
I mellomtiden har jeg lyst til å prøve fylle hele området med isolasjon som ikke klør. Er det knauf som er bra til slikt?
Det er ikke så dumt tror jeg (når jeg tenker litt etter)Det gidder jeg ikke. de er for dype og vil stikke for langt ut i rommet. Det er grenser for hvor lite brukelig rommet skal være. Skal det noe inn der lager jeg noe med dybde på 39 cm og trekker det med transparent stoff.
I mellomtiden har jeg lyst til å prøve fylle hele området med isolasjon som ikke klør. Er det knauf som er bra til slikt?
Ursa er vel isolasjon basert på glass, så den er vel ganske lik glava - og det klør og er noe svineriKnausen klør ikke, men ikke mulig å få tak I.
Den de har nå heter Ursa. Men om den ikke klør veit jeg ikke.
Isolasjon Ursa 37 Plate
Ullens utmerkete isolasjonsegenskaper holder varme i rom om vinteren og sikrer behagelig kjølig temperatur i peridoer med hete. URSA GLASSWOOL beskytter også mot uønsket støy, og som ikke-brenbart materiale i euroklasse A1 reduserer fare for brann på en effektiv måte. <br><br> Glassull som...www.byggmax.no
tilsvarende du sa noen poster tilbake: Du har gjerne så mye demping i rommet at en diffusor gjør lite fra eller til,Det gidder jeg ikke. de er for dype og vil stikke for langt ut i rommet. Det er grenser for hvor lite brukelig rommet skal være. Skal det noe inn der lager jeg noe med dybde på 39 cm og trekker det med transparent stoff.
Veldig synd att Knaus er blitt borte.Ursa er vel isolasjon basert på glass, så den er vel ganske lik glava - og det klør og er noe svineri
Du kan bruke noen typer hunton plater også. Det er et par av de som har samme luftgjennomstrømningsmotstand som knaus, men koster litt mer.Det gidder jeg ikke. de er for dype og vil stikke for langt ut i rommet. Det er grenser for hvor lite brukelig rommet skal være. Skal det noe inn der lager jeg noe med dybde på 39 cm og trekker det med transparent stoff.
Jepp. Du må erstatte mange m2 med bredbåndet diffusjon, feks hele bakveggen.Og da med noe mer effektivt enn de legoklossene du viste fram på et bilde her.tilsvarende du sa noen poster tilbake: Du har gjerne så mye demping i rommet at en diffusor gjør lite fra eller til,