Lurer på hva som er galt med meg??? Forresten, kan være så mye at jeg kanskje ikke skal "dybde-fundere" på dette
OK, uansett da og rett på sak; foruten å bli plassert nøyaktig der stående bølger opptrer slik at lyden i det aktuelle frekvensområde opphører - aldri opplevd problemer med noe rom enten det er klang, refleksjoner eller annet.
Jo, forresten lytterommet til Dynabel i Tvetenveien opplevde jeg som svært deprimerende, satte meg nesten ut (noe de unnskyldte med over-demping fordi det var ment å måle utstyr i) - på den annen side låt det bra hos Eltek åt det alltid bedre andre steder.
- Hvorfor jeg
føler å ikke reagere på dårlige lytterom? Aner ikke!
...Men om jeg skal forsøke å svare selv, kan være noe i (det gale huet mitt) som forteller meg at jeg lytter på selve høyttalerne, hvor hjernen kanskje (?) kompenserer for det meste enten det er kalde betongvegger, små hotellrom eller refleksjoner fra en sidevegg stående inntil den ene av høyttalerne.
Motsatt, derimot, hører jeg straks hvor akustikken er god og det ellers er godt å høre musikk.
Mulig dette er i andre enden (av tiltrengt behandling av huet mitt) og det som burde sendt meg til psykiatrisk behandling - det at jeg til nå ikke har hørt lyd gjengitt som hornløsning uten at jeg syntes det låter regelrett unaturlig. Dere som mener jeg ikke har hørt
riktige hornsystemer - kan være dere har rett/kan være jeg burde hatt psykiatrisk behandling/aner ikke/driter i det/har uansett ikke tid til innleggelse.
Jeg klarer (eksempelvis) heller ikke høre på B&W 800 D4 sine dyreste modeller, men "medisinerer" meg selv her med ikke å lytte til disse.
Jeg drikker heller ikke gjedde-likør men spiller trekkspill (men helst aleine og med noen Tuborg) = livet er da ikke bare trist