8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Oppskrift? Ser både godt og sunt ut
    Oppskriften er lite spennende, og siden jeg er en av de som ikke bruker mye tid på kjøkkenet, blir det hjelp fra Toro.
    Dette er en Kinesisk Szechuan som en får som halvfabrikat i de fleste butikker.
    Kjøper kylling, brokkoli, løk og skivede vannkastanjer i tillegg. Marinade til kylling, litt krydder og en saus + ris er med i pakningen. Oppskriften står på.

    Sikkert mange måter å lage denne på men vi steker/varmebehandler opp en ganske finhakket løk, en oppdelt brokkoli og en boks skivede vannkastanjer. Legger så det litt til siden på litt varme, mens en steker den på forhånd marinerte kyllingen som er skjært i passende biter. Liker å steke den på ganske god varme så det får en sprø overflate,
    Alt blandes til slutt og sausen tilsettes siste minuttet Prosessen på stekingen tar ikke lengre tid enn at risen settes på kok først - alt ferdig samtidig,
    Kutting av kylling og marinering gjøres litt i forkant - jeg liker å la den få en halv time før jeg begynner steking av grønnsaker og løk.

    For den kresne på Kinamat blir dette kanskje bare søl, men jeg synes det er godt og streifer innom den kanskje en gang i måneden.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oppskriften er lite spennende, og siden jeg er en av de som ikke bruker mye tid på kjøkkenet, blir det hjelp fra Toro.
    Dette er en Kinesisk Szechuan som en får som halvfabrikat i de fleste butikker.
    Kjøper kylling, brokkoli, løk og skivede vannkastanjer i tillegg. Marinade til kylling, litt krydder og en saus + ris er med i pakningen. Oppskriften står på.

    Sikkert mange måter å lage denne på men vi steker/varmebehandler opp en ganske finhakket løk, en oppdelt brokkoli og en boks skivede vannkastanjer. Legger så det litt til siden på litt varme, mens en steker den på forhånd marinerte kyllingen som er skjært i passende biter. Liker å steke den på ganske god varme så det får en sprø overflate,
    Alt blandes til slutt og sausen tilsettes siste minuttet Prosessen på stekingen tar ikke lengre tid enn at risen settes på kok først - alt ferdig samtidig,
    Kutting av kylling og marinering gjøres litt i forkant - jeg liker å la den få en halv time før jeg begynner steking av grønnsaker og løk.

    For den kresne på Kinamat blir dette kanskje bare søl, men jeg synes det er godt og streifer innom den kanskje en gang i måneden.
    Gjør det samme selv, men holder en knapp på den indiske varianten av disse sorte pakkene. Større mulighet til variasjon og mer tilbehør. Uansett, godt og lettvint mat dette
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Lever et dynamisk liv og synes pølselunsjen på bygger'n på fredagen, og stjernerestauranter har sine fascinerende sider
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Tror det blir greit. At det er et renspikka lydrom er det jo vanskelig å komme bort i fra, men litt renere linjer, og ikke denne følelsen av å få taket i hode.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har tro på denne finpussen. Selv om det ikke skulle utgjøre enorme målbare bedringer, bidrar nok den økte luften til triveligere musikkopplevelser og derfor en reel bedring likevel.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Om lyden så skulle ligge på samme nivå er jeg fornøyd, men er litt kjipt hvis det dukker opp ny og større problemer i frekvensgangen.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.794
    Antall liker
    3.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg får vel svippe innom og gi en kvalifisert arkitektonisk og designmessig vurdering ;)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.794
    Antall liker
    3.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Et besøk skal vi få til. Alltid hyggelig å besøke Langesund. Og da mener jeg før det årlige, knyttet til konsert. Og jeg er nok i grunn bedre kvalifisert til å mene noe om design en lyd når det kommer til stykket
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Et besøk skal vi få til. Alltid hyggelig å besøke Langesund. Og da mener jeg før det årlige, knyttet til konsert. Og jeg er nok i grunn bedre kvalifisert til å mene noe om design en lyd når det kommer til stykket
    Vi bør jo ikke spille musikk
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.794
    Antall liker
    3.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei er du gal. Musikk, vi er da for pokker med i målemafian. Vi kan ikke la det bli kjent at vi hører på musikk og det med ørene
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Regner med at arkitektoniske linjer og målte frekvensresponser får all fokus, og vil bli nøye vurdert. :D
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.794
    Antall liker
    3.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som det blir en skjønn symbiose av vitenskaplig tilnærming i Langesund. Ingen hadde vel trodd noe annet
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Hvor dype er disse i forhold til de du hadde?
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.794
    Antall liker
    3.435
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Opperer snekkern på egenhånd? Uten din godkjenning Roald. Jeg føler at nå blir jeg bekymret :(
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Opperer snekkern på egenhånd? Uten din godkjenning Roald. Jeg føler at nå blir jeg bekymret :(

    Tja jeg tror nok han klarer seg godt på egne ben, men må selvsagt ned og inspisere.

    Det har jo vært litt lite aktivitet på hifi-fronten, både hjemlig og besøk i det siste, men nå når jeg får ny sjef satser jeg på mer fritid….
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Siden det blir noen småting som skal prøves ut, blir sidene stående uten stoff. Har gjort en del på motsatt side men mangler litt lekter og isolasjon.
    Det får vi jo tak på i morgen, og det vil vel si at det er lyd i rommet igjen på tirsdag. 19/08 slo jeg av strømmen og det skal bli en skjønn fornøyelse med litt lyd igjen etter over to måneder uten.

    Avataren min er endret, men ikke fordi at det har kommer mellomtoner. De lar vente på seg og nå er datoen satt for produksjon sent november. Blir nok over jul før jeg har dette klart for testing.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Har spilt litt og det høres jo greit ut, men en liten runde med finpuss må nok til. Målemessig ble det ikke mye bedre i området 150-250 hz. En dipp ble ganske borte og den som har ligget rundt 160 hz ble dypere.

    Deilig med musikk igjen :)

    ny himmling.jpg
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    I hvilken rettning går utfasingen?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Så mye forandret det seg på frekvensresponsen fra 1400 Hz og opp.

    Og her har jeg ingen peiling på om jeg har målt nøyaktig på samme sted. Kan nok variere 10 cm+
    Har lagt de litt fra hverandre med mening.
    før og etter over 1400hz.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Tor når du nu går all in på det akustiske, så kan jeg anbefale det nyeste indenfor forskningen. Jeg har allerede bestilt.
    Foreløpig er dette et lite steg tilbake, men har noen ess i ermet. Klesklyper har ikke vært vurdert, så takk for tips :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Bruke dagen/helgen på noe finpuss på akustikken. ETC nå har et par generende peaker som må bort. Disse tar helt klart vekk klarheten og distinktheten i øvre del av frekvensområdet.

    ETC
    dårlig ETC.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn