Oppskriften er lite spennende, og siden jeg er en av de som ikke bruker mye tid på kjøkkenet, blir det hjelp fra Toro.Oppskrift? Ser både godt og sunt ut
Dette er en Kinesisk Szechuan som en får som halvfabrikat i de fleste butikker.
Kjøper kylling, brokkoli, løk og skivede vannkastanjer i tillegg. Marinade til kylling, litt krydder og en saus + ris er med i pakningen. Oppskriften står på.
Sikkert mange måter å lage denne på men vi steker/varmebehandler opp en ganske finhakket løk, en oppdelt brokkoli og en boks skivede vannkastanjer. Legger så det litt til siden på litt varme, mens en steker den på forhånd marinerte kyllingen som er skjært i passende biter. Liker å steke den på ganske god varme så det får en sprø overflate,
Alt blandes til slutt og sausen tilsettes siste minuttet Prosessen på stekingen tar ikke lengre tid enn at risen settes på kok først - alt ferdig samtidig,
Kutting av kylling og marinering gjøres litt i forkant - jeg liker å la den få en halv time før jeg begynner steking av grønnsaker og løk.
For den kresne på Kinamat blir dette kanskje bare søl, men jeg synes det er godt og streifer innom den kanskje en gang i måneden.