Joda, meget potente saker det også. Blir nok noen runder før jeg bestemmer meg heltHva med disse "nymotens" Byrillium diskanter?
Svenske Person fra Respons har jo gått over til dette?
Har ikke hørt dette selv,men...................
Hvis jeg måler nå er det kun støygulvet til rommet igjen, rett og slett fordi diskantene er brent oppSå det som igjenstår på målingen tror du er mekanisk støy fra elementet?
Satt å fiklet med fjernkontrollen og tror jeg på en eller annen måte klarte å åpne alle kanalene på fult øs i et lite øyeblikk, Med fult volm og fullfrekvent signal til både bass, mellomtone og diskant ble det i meste laget for diskanten. Det gnistret noe avsindig og ringradiatoren lyste opp som et blått neonlys. Opplevde det nesten som en eksplosjon, noe jeg også fikk spørsmål om når jeg kom opp i stuen over. Datteren i huset skvatt så hun nesten ramlet ut av sofaen.Mistet du delingen i DEQX av en eller annen grunn slik at de fikk full guffe helt ned?
Blir ikke så mye heft dette. Bestiller nye diskanter når jeg kommer hjem fra ferie - tar en liten tur til Madeira på Lørdagen. Skal bli deilig med avkobling med fotturer i fjellet.Kjett dette, og en av grunnene til at jeg ønsker å ha en knott som styrer volumet dog med fjernkontroll.
Da har du noe å drive med videre da, men kjett med ventetid fra musikk.
Mvh.KW
Får og være helt ærlig er jeg ikke helt sikker på om diskantforsterkeren er like hel, men jeg tror den klarte braseneHuff..... Kjedelig! Anlegget ellers i god stand?
Tenker meg du fikk fart på deg mens diskantene lyste opp...
Tar kontakt med DEQX for å høre om dette er et problem de kjenner til. Vet faktisk ikke hvordan jeg klarte dette.Huffda. Fikk plutselig nye tanker om å anskaffe meg deqx. Er det virkelig så lett å drite seg ut med denslags eller var du bare så uheldig å ha en settings med alt åpent?
Alt i mellomtone og bass er i orden, både forsterkere og elementer.Sur opplevelse!
Hvordan gikk det med resten av elementene da - fotrinnsvis mellomtoner?
Akkurat det samme har slått meg, uansett burde det kansje vært en kondensator. Ale 1750 dep/be - blåst i filler hadde jo vært kriseHold dere unna ALE og GOTO; da hadde denne og lignende "øvelser" fort kostet MYE penger.. Husk å bruke kondom neste gang (beskyttende kondensator eller glassikring)
Leit det der, 8x12, men av skade blir man muligens klok!
En bør ALDRI la være å sikre dyre/følsomme elementer/drivere med enten kondensator eller glassikring når en driver med aktiv deling. Det er så fort gjort å bytte om utganger på forsterkere, rote til programmering etc. etc.Akkurat det samme har slått meg, uansett burde det kansje vært en kondensator. Ale 1750 dep/be - blåst i filler hadde jo vært kriseHold dere unna ALE og GOTO; da hadde denne og lignende "øvelser" fort kostet MYE penger.. Husk å bruke kondom neste gang (beskyttende kondensator eller glassikring)
mvh
Det er greit å ta til seg gode råde Når jeg tenker etter så fikk jeg også ødelagt noen bånd på diskantene også under måling. Bånda sto på tvert nede i magnetgapet, samtidig så ble de strekkt ut. De var rimelig og få skiftet. Ca $20 stykke. Skjedde når jeg plutselig fikk restart på PC under måling. Fikk et kraftig støysignal som ble forsterket.Det skjedde fort.En bør ALDRI la være å sikre dyre/følsomme elementer/drivere med enten kondensator eller glassikring når en driver med aktiv deling. Det er så fort gjort å bytte om utganger på forsterkere, rote til programmering etc. etc.Akkurat det samme har slått meg, uansett burde det kansje vært en kondensator. Ale 1750 dep/be - blåst i filler hadde jo vært kriseHold dere unna ALE og GOTO; da hadde denne og lignende "øvelser" fort kostet MYE penger.. Husk å bruke kondom neste gang (beskyttende kondensator eller glassikring)
mvh