8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Sist redigert:

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Sensur, phuuu..... :p

Alt for lenge siden sist lytt nå, men morsomt å få komme tilbake. Litt nytt siden sist også, et nytt sett med diskanter. Jeg har en forkjærlighet for AMT slik du hadde men sammenhengen du har fått med disse nye diskantene var rett og slett bare bedre enn med AMT. Definitivt også den største beryllimsdiskanten jeg har sett så følsomheten var relativt god. De blir også litt mykere i presentasjonen og litt mer "hifi" i mangel på bedre ord.

Å lytte hos deg er ulikt det meste annet. Hadde som vanlig behov for litt tid til å tilpasse meg rommet, men når det "satt" og vi fikk opp litt volum låter det så morsomt at man ikke har lyst til å reise igjen. Jeg for min del bryr meg lite om sensur, og spesielt lite om hva andre måtte tro og mene. Enkelt forklart er det ingen anlegg jeg har hørt som klarer å definere opptak så "ekte" som dette. Hvert opptak får sin egen klare karakter, noen vil like det, andre åpenbart ikke. Med bassystemet får man også helt nærmest unik informasjon om opptaksrommet, synd det må være så jævlig svæært! :p

Litt annereledes tuning/kurve fra sist også. Ikke nødvendigvis etter mine preferanser men dette er jo ditt oppsett. Det låt helg klart mer "allround" nå og en anelse mørkere. Kanskje skyldes det litt diskanten også...

Takker så meget for lytten. :D

Geir Arne

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ble sittende å kikke litt på en høyttaler database, og fant denne værstingen. Kan jo brukes til hårføner.
    https://www.youtube.com/watch?v=t8wltvdjoJ4
    Satt å så på helt andre ting du tenker jeg, var ikke hårføner det første du tenkte på:=)
    Gamle grisete gutt.
    Jada jada, jeg tenkte også på at det finnes mange veldreide der ute, men med litt mye ungdommelig mot og manglende fornuft,
    Lov å skjerpe appetitten, så lenge man spiser hjemme.
    Vi er da gutter fortsatt, er vi ikke?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Ble sittende å kikke litt på en høyttaler database, og fant denne værstingen. Kan jo brukes til hårføner.
    Satt å så på helt andre ting du tenker jeg, var ikke hårføner det første du tenkte på:=)
    Gamle grisete gutt.
    Jada jada, jeg tenkte også på at det finnes mange veldreide der ute, men med litt mye ungdommelig mot og manglende fornuft,
    Lov å skjerpe appetitten, så lenge man spiser hjemme.
    Vi er da gutter fortsatt, er vi ikke?
    Er det ikke bare å ta med nattmaten hjem og nyte det sammen med bedre halvdel:p

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund

Alt for lenge siden sist lytt nå, men morsomt å få komme tilbake. Litt nytt siden sist også, et nytt sett med diskanter. Jeg har en forkjærlighet for AMT slik du hadde men sammenhengen du har fått med disse nye diskantene var rett og slett bare bedre enn med AMT. Definitivt også den største beryllimsdiskanten jeg har sett så følsomheten var relativt god. De blir også litt mykere i presentasjonen og litt mer "hifi" i mangel på bedre ord.

Å lytte hos deg er ulikt det meste annet. Hadde som vanlig behov for litt tid til å tilpasse meg rommet, men når det "satt" og vi fikk opp litt volum låter det så morsomt at man ikke har lyst til å reise igjen. Jeg for min del bryr meg lite om sensur, og spesielt lite om hva andre måtte tro og mene. Enkelt forklart er det ingen anlegg jeg har hørt som klarer å definere opptak så "ekte" som dette. Hvert opptak får sin egen klare karakter, noen vil like det, andre åpenbart ikke. Med bassystemet får man også helt nærmest unik informasjon om opptaksrommet, synd det må være så jævlig svæært! :p

Litt annereledes tuning/kurve fra sist også. Ikke nødvendigvis etter mine preferanser men dette er jo ditt oppsett. Det låt helg klart mer "allround" nå og en anelse mørkere. Kanskje skyldes det litt diskanten også...

Geir Arne
    Humm!! Ønske om en setnings tilbakemelding ble overskredet ser jeg??? Det bør tas opp i styret. Formidlende her blir vel at du er en av de fire jeg har stor tillit til når det kommer til øvelsen "Vurdering av lyd"

Men takke for hyggelig samvær og tips om og kanskje å sleppe opp litt for noe freskere lyd. Små nyanser som skal til og en ganske vanskelig balanse dette.... og jeg hater for lys lyd.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4

Geir Arne
    Humm!! Ønske om en setnings tilbakemelding ble overskredet ser jeg??? Det bør tas opp i styret. Formidlende her blir vel at du er en av de fire jeg har stor tillit til når det kommer til øvelsen "Vurdering av lyd"

Men takke for hyggelig samvær og tips om og kanskje å sleppe opp litt for noe freskere lyd. Små nyanser som skal til og en ganske vanskelig balanse dette.... og jeg hater for lys lyd.
    Den røyk nok med god margin ja.. :)

Vanskelig å sette opp anlegget med en balanse som passer for alle. Jeg har min "fasit" mens du har en litt annen og så skal det være noe man kan lytte til over tid. ;)

Geir Arne

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund

Geir Arne

Den røyk nok med god margin ja.. :)

Vanskelig å sette opp anlegget med en balanse som passer for alle. Jeg har min "fasit" mens du har en litt annen og så skal det være noe man kan lytte til over tid. ;)

Geir Arne
    Vanskelig nok å sette opp en target for seg selv, som en er 100% fornøyd med hver eneste dag. ;)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Et nøkkelpunkt når det kommer til saklig vurdering av anlegget ditt, Shy, er at jeg tror det tar vesentlig lenger tid å rekalibrere seg til rommets akustikk enn noen minutter/timer. Med så kontrollert akustikk vil rommet være helt annerledes enn det de aller fleste noen gang har hørt musikk i, og det tror jeg er en aldri så liten mindfuck.
    Min hypotese er at det krever tilvenning å fjerne den underbevisste forventningen om romklang og at dette tar noen dager.
    Det var iallefall slik hos meg etter forrige akustikkbehandling.

Det store spørsmålet her er i mine øyne hvor mye av dette med klangbalanse-preferanse egentlig er forventning om romklang som ikke er tilstede og hvor mye som er reelle forskjeller i preferanser?

Både romklang, forvrengning i form av kvalitet på høyttalere/drivere og også lyttevolum er referanser som kan påvirke her. Jeg slår alltid på spl-måler på tlf når jeg drar rundt og hører forskjellige oppsett slik at jeg iallefall har kontroll på om det blør i ørene pga volum, akustikk eller høyttalere, og det er overraskende hvor ofte jeg bommer på antatt lydnivå.
    Eksempelvis opplevde jeg 90 dB på Sonus Faber Aida som betraktelig høyere og mer plagsomt enn 90-95 dB på McIntosh XRT 2.1, noe som da sier noe om enten frekvensrespons, forvrenging, akustikk eller en kombinasjon av disse.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Min opplevelse er att mye romklang virker som om volumet er høyere på samme volum som ved ett rom som er behandlet godt.
    Med full kontroll på akustikken så kan du spille langt høyere uten det vi kaller lyttetretthet.
    Musikken blir satt mye mer i fokus uten forstyrrende elementer.

• Liker
    Reaksjoner: oes

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Min opplevelse er att mye romklang virker som om volumet er høyere på samme volum som ved ett rom som er behandlet godt.
    Med full kontroll på akustikken så kan du spille langt høyere uten det vi kaller lyttetretthet.
    Dette er min erfaring også. I første omgang ble jeg overrasket over hvor stor del av overskuddskapasiteten (resten av volumhjulet tilgjengelig) som plutselig "forsvant".
    Måtte jo plutselig spille med volumknotten på -15 db for at det skulle virke like høyt som -25 dB opplevdes før takbehandling.
    Der ørene blødde på -20 før kan jeg nå spille på 0 dB innstilling på volumknotten uten store ubehageligheter.

Trodde før at jeg hadde overskudd av kapasitet, viste seg at rommet i seg selv var den begrensende faktoren. Vel vel, lesson learned.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Er det subwaffing du har begynt med? :D
    Er ikke sikker på hva det er jeg. Ellers er vel mitt mål og få ned forvrengning og ulineæritet så godt som mulig i alle ledd og et lite touch av min ønsket farge. Treffer vel best de som vet hvordan instrumenter høres ut og har yppige besøk på den "seriøse" konsertscenen.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Om vi skal se på det som leit eller bra, kan vel diskuteres, men tror jeg velger å se positivt på det. Nå er ampen så ustabil at den ved flere anledninger i løp av de siste dagene har "hikket" og faktisk første gang har "hikket" ute at det har blitt spilt på den. Ser ut som jeg kan "redde inn" den økende varmegangen på venstre side ved å øke volumet en del, men det er jo ingen løsning i lengden. Den gode tingen er vel at hyppigheten er blitt så stor at det vil være mulig å finne ut av hva som er galt.

Da blir det sommerferie på anlegget:)

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Spør de som har greie på det. Hvordan blir det med Tre stk. anaview AMS1000 (2x300Watt)til middbass? En til hvert sett av elementer . Åssen fungerer det å dele signalet fra Aurora'n til tre forsterkere? Gain ?

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du pleier ikke høre etter på anbefalinger horngutter fra vestlandet......
    Gidder du denne gangen?

AMS1000 er i likhet med AMS0100 som jeg har rimelig usymetrisk last på inngangen i seg selv som bare en modul.
    Å parallelkoble tre stk vil forverre dette veldig. Anbefales ikke!

Har drevet mine 3stk JBL i OB til vannvidd med en QSC RMX 2450.
    Denne er så enkel å skifte til stillegående vifte på at du kan gjøre dem begge henda i bokselomma.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Du pleier ikke høre etter på anbefalinger horngutter fra vestlandet......
    Gidder du denne gangen?

AMS1000 er i likhet med AMS0100 som jeg har rimelig usymetrisk last på inngangen i seg selv som bare en modul.
    Å parallelkoble tre stk vil forverre dette veldig. Anbefales ikke!

Har drevet mine 3stk JBL i OB til vannvidd med en QSC RMX 2450.
    Denne er så enkel å skifte til stillegående vifte på at du kan gjøre dem begge henda i bokselomma.
    Det må forklares hva den usymmetriske lasten skaper av problemer for Lynx aurora'n.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Manualen til AMS1000 finner du her:
    https://www.lautsprechershop.de/ind...prechershop.de/hifi/anaview_uebersicht_en.htm

Om du ser på side 7 så står det følgende:
    Skjermbilde 2019-07-14 kl. 09.34.58.png

Det er vel balansert signal du benytter fra Aurora til forsterkere?
    Det som står er at henholdsvis negativ og positiv signal inn får forskjellig inngangsimpedans.
    1,37kohm for den ene og 14,5kohm.
    Når en da setter tre moduler så er det på samme måte som om en parallellkobler tre høyttaler elementer.
    Den summerte motstanden går ned.

Så da med tre moduler så får en når en reiner ut 0,457kohm på ene og 4,83kohm på andre.

0,457kohm eller 457 ohm synest jeg begynner å bli en rimelig lavimpedant last for lydkortet.

Om ikke annet så er det veldig usymmetrisk og har en misstanke om at det kan føre med seg vreng.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Manualen til AMS1000 finner du her:
    https://www.lautsprechershop.de/ind...prechershop.de/hifi/anaview_uebersicht_en.htm

Om du ser på side 7 så står det følgende:
    Vis vedlegget 547366

Det er vel balansert signal du benytter fra Aurora til forsterkere?
    Det som står er at henholdsvis negativ og positiv signal inn får forskjellig inngangsimpedans.
    1,37kohm for den ene og 14,5kohm.
    Når en da setter tre moduler så er det på samme måte som om en parallellkobler tre høyttaler elementer.
    Den summerte motstanden går ned.

Så da med tre moduler så får en når en reiner ut 0,457kohm på ene og 4,83kohm på andre.

0,457kohm eller 457 ohm synest jeg begynner å bli en rimelig lavimpedant last for lydkortet.

Om ikke annet så er det veldig usymmetrisk og har en misstanke om at det kan føre med seg vreng.
    Jeg forstår, tror jeg, sånn nesten i hvert fall. Men hvorfor lages amper med så usymmetrisk + og - ?? Er ALC 1000 slik også? Fant ingen info om det i brosjyren. Kanskje jeg overså noe. Bruker to + to i parallell av de på bassene mine uten at jeg høre noe åpenbare feil.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Det har sikkert sin ingeniør årsak til at det er slik. Anaview er i hvertfall ærlig og oppgir problemstillingen i manualene.

Lydkortet ditt har sikkert ganske lav utgangsimpedans, proff saker har gjerne det.
    Jeg har ikke leitet men det har gjerne en utg.impedans på under 100ohm?

Tommelfinger regelen er å forsøke ha 10x forhold på utg.imp og inng.imp.
    Altså om Lynx er 100ohm, så gjerne ha 1kohm (eller mer) inng.imp. på poweramp.

ALC er i prinsippet lignende en brokoblet AMS.
    Siden ALC er brokoblet så blir inng.imp på den symetrisk igjen, men lav.
    Jeg finner heller ikke oppgitt inng.imp. på ALC.

Men når titter på skjema så er den i worst case 750ohm.
    Må nesten ha en Asbjørn/Armand til å se mer på dette. :)
    Jeg må innrømme min begrensning.

Lydkortet ditt er sikkert såpass tøft at det driver det meste av det her greit..?
    Men gjerne 3stk AMS1000 parallell ikke er helt riktig vei å gå...

Kunne det vert en løsning å kjøpe 2stk ALC1000 til å drive hvert sitt tårn?
    Når DP`n er frisk igjen så har du da to reserve moduler til bassene?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Ja Lynx oppgir 100 Ohm balansert.
    1,37 og 14,5 kohm for en modul er jo lave tall begge deler, sammenlignet med DP som oppgir 200. Slår fra meg tre i parallell da. Skulle du sett, hørte på han vestlandske hornguruen.

Sist redigert:

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Bare hyggelig å hjelpe :)
    Mitt poeng er ikke at Anaview er dritt, for det er det ikke!
    Men gjerne en må ta litt hensyn til dette med impedans matching.

Worst case er gjerne om en har miniDSP 4x10, den har 1,12kohm utg.impedans. når benytter balansert ut.
    En bør ikke laste denne DSPen med hva som helst.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Rettelse: 3 stk NC502MP siden du har 6 drivere og ikke 8 som jeg først tenkte. (Takk OKS)

Problemet med en slik løsning er at den er så mye bedre enn det du har fra før at det blir en indre kamp om hvilket frekvensområde som skal få nyte godt av den ;)
    Siden vi er inne på dette med kanskje å skaffe seg en ny middbass-forsterker er jo denne løsningen som Snickers-is kom med for lenge siden, nær perfekt.

Eneste bakdel blir jo jævlig mye høyttalerkabler.

Mye koster forresten disse per enhet?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.338
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Skal du ha en enkel og relativt rimelig løsning foreslår jeg Crown K2.

Jeg likte den veldig godt - også sammenlignet med DPA1 og Crown Studio Reference.

Mvh
    OMF

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    0
    Rettelse: 3 stk NC502MP siden du har 6 drivere og ikke 8 som jeg først tenkte. (Takk OKS)

Problemet med en slik løsning er at den er så mye bedre enn det du har fra før at det blir en indre kamp om hvilket frekvensområde som skal få nyte godt av den ;)
    Siden vi er inne på dette med kanskje å skaffe seg en ny middbass-forsterker er jo denne løsningen som Snickers-is kom med for lenge siden, nær perfekt.

Eneste bakdel blir jo jævlig mye høyttalerkabler.

Mye koster forresten disse per enhet?
    Jeg tror også på denne. 27 Ampere pr driver må da være ok? I tillegg så vil sannsynligvis fungere stabilt som en klokke i mange år.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    ...og innputt impedans på 47k. Da forer vel Lynx tre av disse uten problemer. Gain på 25,5db er fint for dette oppsette og signal/støyforhold på 124db vil gjøre støyen fra middbasse til et ikke-problem.

M

MusicBear

Gjest
    Skal du ha en enkel og relativt rimelig løsning foreslår jeg Crown K2.

Jeg likte den veldig godt - også sammenlignet med DPA1 og Crown Studio Reference.

Mvh
    OMF
    Kjenner du til hvilke av dagens Crown modeller som (foruten DSP/kraft/delefilter) er nærmest "hi-fi lyd" med tanke på bruk i bass/sub?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.338
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nei, det gjør jeg i grunn ikke.

Det fine med K1/k2 er at de ikke har vifte.

Har man mulighet til å plassere forsterkerne på eget rom, så får man jo Itech serien rimelig på brukten - da får man jo mye effekt for pengene.

Mvh
    OMF

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Basert på denne testen av XLS vet jeg ikke om jeg ville tatt omveien om Crown. Hypex yter så mye bedre når det kommer til støy at jeg ville tenkt meg om i det minste.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Basert på denne testen av XLS vet jeg ikke om jeg ville tatt omveien om Crown. Hypex yter så mye bedre når det kommer til støy at jeg ville tenkt meg om i det minste.
    Xls er billigste serie til Crown og har Ikke vært nevnt her... Men til prisen gjør den nok mye for noen...

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.338
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg er jo for Hypex - er jo i hovedsak det jeg bruker selv. Men det er vel ikke bare å bestille en slik OEM sak.
    Og den Crownene du linker til er vel det kjipeste de noensinne har laget.

Mvh
    OMF

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Riktig nok, men mener at jeg leste i tråden på asr at Crown ikke påstår bedre signal/støy-forhold på de dyrere seriene heller.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Crown kommer nok ikke inn her og den som var nevnt har alt for dårlig signal/støynivå. DP'en er på grensen med 114db.

Synes faktisk ikke de hoder helt mål som rene bassforsterkere heller - mulig det kommer av andre ting , som bass-systemene eller rommene de er blitt brukt.

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    0
    ...og innputt impedans på 47k. Da forer vel Lynx tre av disse uten problemer. Gain på 25,5db er fint for dette oppsette og signal/støyforhold på 124db vil gjøre støyen fra middbasse til et ikke-problem.
    Det burde være en no brainer det.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.704
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Crown K1/K2 er over 10 år siden de opphørte og bli produsert og Crown har avhendet reservedelslageret sitt og avsluttet all service/support
    jeg ville heller anbefalt Bryston...

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Nå går ampen opp til Bodø i morgen for en nye sjekk. Finner de feilen og den blir reparert, blir den nok i tjeneste en stund til. Bytte til f.eks Bryston ser jeg bare på som et lite skritt på skrå bakover. Det NCore greiene er nok framover på mange punkter.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.993
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke Bryston startet å putte inn NCore i sine forsterkere?

Og dette får vi ta opp på tirsdag……..:rolleyes:

Crown kommer nok ikke inn her og den som var nevnt har alt for dårlig signal/støynivå. DP'en er på grensen med 114db.

Synes faktisk ikke de hoder helt mål som rene bassforsterkere heller - mulig det kommer av andre ting , som bass-systemene eller rommene de er blitt brukt.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Har ikke Bryston startet å putte inn NCore i sine forsterkere?

Og dette får vi ta opp på tirsdag……..:rolleyes:

Kommer bortom deg før vi drar videre

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Langesund
    Etter en rundtur i dag har jeg lært nye ting. Vil fortsatt si at Audiolense er et fantastisk verktøy og gjør sammensying av store systemer til en forholdsvis overkommelig sak, men, for det er et men. Er det helt artefaktfritt? og kan det sette små merkelige avtrykk på enkelte musikk-spor?

Nå skal jeg ikke være hundre prosent sikker på om det er Audiolense, JRiver eller for den saks skyld opptaket som er synderen, for i de to systemene jeg hører dette er degge programmene i bruk.

Derfor vil jeg utfordre folket som bruker JRiver uten at de bruker Audiolense, til å kjøre det mye brukte tromme-kuttet til Jim Keltner. Midtveis er det en stillere periode med noe symbaler og et instrument som flytter seg over i lydbildet. innimellom her høres det ut som det er en veldig svak bisverm summing, med metallvinger - mystisk lyd. Det må gunnes på med en del volum siden det er snakk om lavmeldte ting
    Dette er overhode ikke til stede hos Roald som ikke har verken JRiver eller Audiolense.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ikke det kuttet, men skal sende om jeg finner det. Bruker Jriver, men ingen aktiv deling her.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn