ArneM
Dsp er et must !
Nice CompactsNydelig stativhøyttalere
Nice CompactsNydelig stativhøyttalere
Der kom SluketNice compact compacts!
Såså... Flere slobs på vei?
Mye bass fra 80Hz og oppover der.......litt ned mot 70Hz på slutten.......
Tor lånte ikke subbene, kun midbasseneMye bass fra 80Hz og oppover der.......litt ned mot 70Hz på slutten.......
Ser meget bra ut, når kommer det lyd i de?
Tror du ikke Tor, hvis han skulle lånt ut noe, hadde passet på at de ikke surret med tidsdomenet.Tor lånte ikke subbene, kun midbassene
Samme skruene som er brukt tidligere. De er egentlig litt for grå i fargen, noe som ikke kommer så godt fram på disse bildene. Skal byttes.Finishen ser jo utmerket ut og nå med originale sorte skruer
Etter påske en gang. Håper ikke det går så mye lengre. Klar for litt lyd igjen nåSer meget bra ut, når kommer det lyd i de?
Når du skrev det tenkte du kanskje ikke på at mange har møtt deg flere ganger i Horten?Har ikke sansen for fult hus og 90% fjas, og syklubbtendenser.
Får du de nye forsterkerne til subbene nå også?Det nærmer jo seg et anlegg med lyd igjen og er egentlig ganske spendt på hvordan dette vil arte seg.
Som vanlig legger jeg hode på blokken for slag. Konstruktive tilbakemeldinger kan være til god hjelp under den siste fintuningen.
Noterte opp de navnene som har ytret klare ønsker om en lytt på det nye greiene. Rundet 20 stykk, så har mange hyggelige helger å se fram til.
I forhold til demoer ser jeg på maks antall som to, men helst en om gangen. Har ikke sansen for fult hus og 90% fjas, og syklubbtendenser.
Ikke så langt fra i tid, Litt etter påske kanskje?Får du de nye forsterkerne til subbene nå også?
Er ikke helt med her, men det er normalt.Når du skrev det tenkte du kanskje ikke på at mange har møtt deg flere ganger i Horten?
Ja, slik kollektiv uro går fint om man har kompiser over på øl, men en gjeng bitre audiohuer ute etter å finne feil...Er ikke helt med her, men det er normalt.
Det jeg tenker på er at alle plasser utafor ss er mindre interessante i rommet mitt, og for mange nede i rommet samtidig blir ofte for mye info fra bakkanalene.
Blir nok å feire påske først.Da er det bare og hoste opp en forsterker så tar jeg turen….
Når vi begynner målingene kan jeg prøve noe slikt ja.Du kunne kanskje - for moro og kunnskapens skyld - leke med større buet baffle på Bliesma ( hvis du vil teste lavere deling da)
Ja, lettere er jo en fordel. Men her er vel flere faktorer som spiller inn: Motorstyrke, termisk stabilitet, membranvandring osv.Sånn jeg tenker og leser av simulereringer, ser jeg ikke dette som noe problem, men jeg har tatt feil før
Har måtte kjenne på Morel mellomtonene for å finne ut om de beveget seg, og det kommer jo av den enkle grunn at de brukes fra 600 og oppover.
Fortsetter jeg med samme deling er jo kapasiteten i disse fire nye mellomtonene meget bra.
100 watt i hvert element vil gi 132 db ut med kun 1 av tilgjengelig 2,4mm slaglengde.
En annen ting jeg ser på som en fordel med en mellomtone som skal jobbe opp til 4k er at den er lettere.
Her går jeg jo fra 120 gram ned til 7,2 gram
Vis vedlegget 903295
Her har Joeph Crowe begynt å gjøre en del "bra" for DIY. Han måler og oppgir dette i sine målinger.En av de største hørbare faktorene i drivere, som det også snakkes veldig lite om, er intermodulasjonsforvrengning. Harmonisk forvrengning i seg selv er ikke så fryktelig interessant i de fleste sammenhenger. Allikevel vil det som medfører intermodulasjonsforvrengning i stor grad også tilføre harmonisk forvrengning. Derfor kan ofte veldig lav harmonisk forvrengning være et godt tegn som indikerer mulig lav intermodulasjonsforvrengning.