Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Update!
    Da er V3 på plass også, i tillegg til 3 stk V4.
    Tok frem igjen et par gamle ATC A7 og koblet opp; SQB Duet -> V3 -> 2 x V4 brokoblet.
    Og det var slettes ikke dumt! :)
    Abrahamsens ekstra pådrag i bassen passet de små ATCene som hånd i hanske. Duetens DAC kunne vært bedre og ikke minst kunne ATCene hatt høyere følsomhet, men om det ikke spillte høyt, og det kunne vært en anelse mer detaljert, låt det mykt, stort og rett og slett pent. Behagelig lyd men med litt lite punch.
    Men så får da V3 gjort jobben sin :)
    Mangler V6! Noen som har en til overs? ;D
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Mulig dette ikke er rett tråd, men jeg fant ingen annen relevant tråd. Er det fler enn meg som opplever problemer med V1.0? Problemet arter seg slik at noen ganger så reagerer ikke spilleren når du trykker på knappene. Og softwaren roter litt med hvordan den viser info fra cdn. Jeg tror dette er software relatert, for etter en restart av spilleren virker alt som normalt. Den har i grunn vært sånn siden jeg kjøpte den. Og Etter oppgradering ble det noe bedre men ikke bra. Den krangler enda. Har kontaktet Thomas Abrahamsen pr mail, men han svarer ikke.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Dalakong skrev:
    Mulig dette ikke er rett tråd, men jeg fant ingen annen relevant tråd. Er det fler enn meg som opplever problemer med V1.0? Problemet arter seg slik at noen ganger så reagerer ikke spilleren når du trykker på knappene. Og softwaren roter litt med hvordan den viser info fra cdn. Jeg tror dette er software relatert, for etter en restart av spilleren virker alt som normalt. Den har i grunn vært sånn siden jeg kjøpte den. Og Etter oppgradering ble det noe bedre men ikke bra. Den krangler enda. Har kontaktet Thomas Abrahamsen pr mail, men han svarer ikke.
    Ecs driver flytting i disse dager så det kan sikkert være ett problem å få respons... Har du byttet batteri i fjernkontrollen ? Hvordan roter den med infoen i displayet ? Så konkret som mulig... :)

    mvh
    Kjell
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Noen ganger bare viser den noen rare nr og tegn. Jeg har ikke byttet batteri siden i mai, men batteriene skal vel holde lenger enn som så. Og ang respons. Jeg sendte siste mail ang dette i juni. Nå for 10 min siden bare stoppet den på kutt 4 på plata og viste at plata hadde bare 4 kutt og total lengde på 24.30, enda skiva har en lengde på 55 min og 14 kutt.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Dalakong skrev:
    Noen ganger bare viser den noen rare nr og tegn. Jeg har ikke byttet batteri siden i mai, men batteriene skal vel holde lenger enn som så. Og ang respons. Jeg sendte siste mail ang dette i juni. Nå for 10 min siden bare stoppet den på kutt 4 på plata of viste at plata hadde bare 4 kutt og total lengde på 2430, enda skiva har en lengde på 55 min og 14 kutt.
    Da har du grunn til frustrasjon..... Ring Ecs før kl.1200 på mandag..
    Det er ett software-problem...

    mvh
    Kjell
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    :) Det høres bra ut. Når vi først snakker om dette. Det er kanskje ingen tvil om at Det muligens har blitt brukt en del billige komponenter for å holde prisene nede. Korriger meg om jeg tar feil i det, men finnes det noen mulighet feks å bytte til et solidere driverk, og da spessielt skuffen på den. med andre ord går det an å gjøre denne spilleren enda bedre enn den er oppgradert?
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Dalakong skrev:
    :) Det høres bra ut. Når vi først snakker om dette. Det er kanskje ingen tvil om at Det muligens har blitt brukt en del billige komponenter for å holde prisene nede. Korriger meg om jeg tar feil i det, men finnes det noen mulighet feks å bytte til et solidere driverk, og da spessielt skuffen på den. med andre ord går det an å gjøre denne spilleren enda bedre enn den er oppgradert?
    Jeg vet att det jobbes med ett annet drivverk ( bedre ) , jeg tviler på om det blir tilgjengelig med det første ( før jul ).. "Problemet" er om det samarbeider med softwaren.. Det må testes og eventuellt gjøres noen kompabilitets-tilpassninger først.. Du har rett i att drivverket ikke er av "ypperste" kvalitet, men pga. drivverket ble dempeløsningen integrert.. fattigmanns emc-up løsning om du vil.. Det elektriske forløpet er faktisk veldig bra og fullt på høyde og til og med bedre enn betydelig dyrere løsninger...

    mvh
    Kjell :)
     
    B

    brand-x

    Gjest
    brand-x skrev:
    Dalakong skrev:
    :) Det høres bra ut. Når vi først snakker om dette. Det er kanskje ingen tvil om at Det muligens har blitt brukt en del billige komponenter for å holde prisene nede. Korriger meg om jeg tar feil i det, men finnes det noen mulighet feks å bytte til et solidere driverk, og da spessielt skuffen på den. med andre ord går det an å gjøre denne spilleren enda bedre enn den er oppgradert?
    Jeg vet att det jobbes med ett annet drivverk ( bedre ) , jeg tviler på om det blir tilgjengelig med det første ( før jul ).. "Problemet" er om det samarbeider med softwaren.. Det må testes og eventuellt gjøres noen kompabilitets-tilpassninger først.. Du har rett i att drivverket ikke er av "ypperste" kvalitet, men pga. drivverket ble dempeløsningen integrert.. fattigmanns emc-up løsning om du vil.. Det elektriske forløpet er faktisk veldig bra og fullt på høyde og til og med bedre enn betydelig dyrere løsninger...

    mvh
    Kjell :)
    Må legge til att drivverket som benyttes i dagens utgave er ganske vanlig og finnes faktisk på dyrere merker enn v 1.0...

    mvh
    Kjell :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Ok. Ja jeg tror løsningen for meg må bli kanskje å re innstallere softwaren, om det er mulig. Men de nye skuffene da. Vil det komme på fremtidige modeller, eller vil det bli tilbudt som oppgradering? Er litt "syk" når det gjelder sånt, hehe. Bare må ha!
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Nå har jeg blitt bestevenn! ;D
    OK, så har jeg ikke V1 & V2, men de har jeg heller ikke bruk for.
    Derimot så er nå stua fyllt med V3, 3 stk V4 og sist men ikke minst en nyinnkjøpt V6.
    Har dessverre ikke lyttet mange timene enda pga jobb i helga, men det lover godt.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Noen ganger bare viser den noen rare nr og tegn. Jeg har ikke byttet batteri siden i mai, men batteriene skal vel holde lenger enn som så. Og ang respons. Jeg sendte siste mail ang dette i juni. Nå for 10 min siden bare stoppet den på kutt 4 på plata of viste at plata hadde bare 4 kutt og total lengde på 2430, enda skiva har en lengde på 55 min og 14 kutt.
    Da har du grunn til frustrasjon..... Ring Ecs før kl.1200 på mandag..
    Det er ett software-problem...

    mvh
    Kjell
    Ringte som du foreslo, men ingen var å treffe. Ble lovet at det skulle ringes tilbake, men enda har det ikke skjedd noe.... Er litt små sur, men jævlig glad i Abrahamsen settet mitt uansett, hehe.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Dalakong skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Noen ganger bare viser den noen rare nr og tegn. Jeg har ikke byttet batteri siden i mai, men batteriene skal vel holde lenger enn som så. Og ang respons. Jeg sendte siste mail ang dette i juni. Nå for 10 min siden bare stoppet den på kutt 4 på plata of viste at plata hadde bare 4 kutt og total lengde på 2430, enda skiva har en lengde på 55 min og 14 kutt.
    Da har du grunn til frustrasjon..... Ring Ecs før kl.1200 på mandag..
    Det er ett software-problem...

    mvh
    Kjell
    Ringte som du foreslo, men ingen var å treffe. Ble lovet at det skulle ringes tilbake, men enda har det ikke skjedd noe.... Er litt små sur, men jævlig glad i Abrahamsen settet mitt uansett, hehe.
    Det var beklagelig... Du kan prøve å be Per`s bedre halvdel om å få Thomas til å ringe deg opp ;) det bruker¨å løse problemet... Ang. drivverket bør du snakke med Thomas ( når du får han i tale ) så blir du muligens tilgodesett med et eksemplar... Det blir integrert i kommende produksjoner og da med stor sikkerhet tilbudt som oppgradering eller via reklamasjon.. Et lite tips er å sette spilleren på SD-føtter 4stk. rett i bunnplaten. Gir ikke dramatiske forskjeller men lett hørbare og virker positivt på drivverkmekanismen som bonus :)

    mvh
    KP :)
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Er det et kjent fenomen at lyden i V6.0 noen ganger blir skikkelig hul og innelukket?

    Det går bort om du trykker den av og på, men det kan da umulig være ment å være slik.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    .Marcus skrev:
    Er det et kjent fenomen at lyden i V6.0 noen ganger blir skikkelig hul og innelukket?

    Det går bort om du trykker den av og på, men det kan da umulig være ment å være slik.
    Softwaren er årsaken, av/på resetter denne... Det er ikke ment å være slik.... :)

    mvh
    KP..
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Ringte som du foreslo, men ingen var å treffe. Ble lovet at det skulle ringes tilbake, men enda har det ikke skjedd noe.... Er litt små sur, men jævlig glad i Abrahamsen settet mitt uansett, hehe.
    [/quote]

    Det var beklagelig... Du kan prøve å be Per`s bedre halvdel om å få Thomas til å ringe deg opp ;) det bruker¨å løse problemet... Ang. drivverket bør du snakke med Thomas ( når du får han i tale ) så blir du muligens tilgodesett med et eksemplar... Det blir integrert i kommende produksjoner og da med stor sikkerhet tilbudt som oppgradering eller via reklamasjon.. Et lite tips er å sette spilleren på SD-føtter 4stk. rett i bunnplaten. Gir ikke dramatiske forskjeller men lett hørbare og virker positivt på drivverkmekanismen som bonus :)

    mvh
    KP :)
    [/quote]

    Spilleren står i et billig rack. jeg har så mange komponenter at jeg ikke fant noe annet enn Ikea ræl som hadde plass til mine 9 komponenter. Cd spilleren og forsterkern står på de tre føttene oppå dempe puter Valhalla, tror jeg de heter.

    Ser av tidligere korrespodanse med Thomas at driverket ble byttet , men går ut i fra at det da var et "vanlig" drivverk.

    Er det kona til Per som svarer hos Ecs holdings da?

    Ja skal forsøke å ringe og få Thomas i tale. Håper det ikke er sånn at jeg må vente i dagevis på rep, men de andre gangene jeg har vært inne med produktene har det gått rimelig kjapt. Oppgradering av V1 og V2 tok feks snaut en dag. Er heldig som bor rett i nabolaget til Abrahamsen Audio. :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Prøvde å ringe men ikke noe svar :( men sendte en mail via Ecs siden i håp om respons :)
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Dalakong skrev:
    Prøvde å ringe men ikke noe svar :( men sendte en mail via Ecs siden i håp om respons :)
    Har veldig stor forståelse for att du blir mer og mer oppgitt ??? Jeg vet att Thomas bemerket att det en periode fremover kunne bli vanskelig pga. flyttingen og renovering i de nye lokalene.. jeg satser på at det er årsaken til ditt uhell med å få de i tale... Og ja det er Per`s frue/kone som er sambands-sjef :) Er driverket helt ute av drift ? stopper skuffen på vei inn ?, er problemet når den er kald ?, Står spilleren skjevt ( ikke i vater ) ?... sistnevnte kan provosere for mye motstand til mekanismen men det jeg lurer mest på er om frontplaten er den nye eller den gamle ????????

    mvh
    KP.. :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Det er den nye fronten ja, går i allefall ut i fra at det er det. Det er den tynne buede fronten.Jeg var en av de første som fikk oppgradering. Den står i vater. Og nei. Det er ikke noe utpreget når den er kald. Det er tilfeldig når dette oppstår. Nei, den er ikke ute av drift. Som sagt så er det helt tilfeldig når problemene oppstår, og som sagt, det løser seg ved en re start av spilleren. Men dette skal vel ikke være nødvendig?
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Dalakong skrev:
    Det er den nye fronten ja, går i allefall ut i fra at det er det. Det er den tynne buede fronten.Jeg var en av de første som fikk oppgradering. Den står i vater. Og nei. Det er ikke noe utpreget når den er kald. Det er tilfeldig når dette oppstår. Nei, den er ikke ute av drift. Som sagt så er det helt tilfeldig når problemene oppstår, og som sagt, det løser seg ved en re start av spilleren. Men dette skal vel ikke være nødvendig?
    Hei ! grunnen til spørsmålet rundt plateskuff-fronten er att den opprinelige var for tung. dvs. en kommafeil på vektberegningen som medførte for stor motstand... Sakens kjerne er att jeg tror dempeløsningen til drivverket provoserer frem feilmeldinger til softwarens beskyttelsekrets... problemet vil ikke løses før Abrahamsen implenterer andre verdier for denne... Igjen dette er noe jeg tror.. Om det lar seg gjøre vet jeg ikke pga. det mekaniske forløpet til skuff-mekanikken... Hele mekanismen står i bevegelse ved inn/ut kjøring av skuffen og gir dermed variabel motstand i motsettning til ett som er skruvd fast direkte i chassis.. Under drivverket er det en plate som igjen er festet med gummidempere.. festeanordningen er kun presset gjennom chassisbunn ( gummi ) hvis du snur spilleren på hodet kan hele mekanismen løsne ( derfor transportskruven er tilstede )... sjekk undersiden og se hvor mange pluggender som synes... Har du mindre enn 4 står drivverket ikke vannrett og dermed blir motstanden enda større.. For ordens skyld mener T.Abrahamsen at den skal tåle å ikke stå i vater..

    mvh
    KP.. :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Det var fire gummiplugger ja. Men den ene , bakerst til venstre kjentes ut som den var ikke helt igjennom. Mener du at transport skruen skal sitte i? På andre spillere betyr dette at den ikke vil virke. Hvis jeg ikke husker feil, så er transport skruen en vinge mutter? Og selv om TA mener at den skal tåle å være ute av vater, så kan det umulig ha noen positiv effekt på drivverket? Hvis jeg får tak, kan det være en ide å prøve å dra pluggen helt igjennom til der den skal stå?

    Uansett så kan det se ut som en konstruksjons feil da, eller i beste fall en feil i softwaren i forhold til hvordan driverket er dempet. Og dette er noe som alltid kommer til å være i disse da. Og det kan da være verdt reklamasjon når de nye drivverkene er ferdig til å bli brukt i produksjon?

    Edit. Ved nærmere ettersyn ser det ut til at pluggene sitter som de skal. Men de er ikke akkurat festet i ytter chassiset, da hullene er for store for det. Men det kan være en plate til som gummi pluggene er festet i?
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Dalakong skrev:
    Det var fire gummiplugger ja. Men den ene , bakerst til venstre kjentes ut som den var ikke helt igjennom. Mener du at transport skruen skal sitte i? På andre spillere betyr dette at den ikke vil virke. Hvis jeg ikke husker feil, så er transport skruen en vinge mutter? Og selv om TA mener at den skal tåle å være ute av vater, så kan det umulig ha noen positiv effekt på drivverket? Hvis jeg får tak, kan det være en ide å prøve å dra pluggen helt igjennom til der den skal stå?

    Uansett så kan det se ut som en konstruksjons feil da?
    Transportskruen skal kun sitte i hvis det er fare for att den blir stilt på høykant eller snudd opp/ned... Prøv forsiktig å dra i pluggen... Det er en kalkulert konstruksjon, men det gjør den ikke "idiot" sikker for avvik..
    Så vidt meg bekjent er denne spilleren den eneste som har dette kanseleringsystemet.. Hadde spilleren hatt top-loading hadde den aldri hatt disse problemene.. Den lydmessige gevinsten er påtagelig kontra ett fast system, men med "litt" drifts-problemer...

    mvh
    KP :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Det var fire gummiplugger ja. Men den ene , bakerst til venstre kjentes ut som den var ikke helt igjennom. Mener du at transport skruen skal sitte i? På andre spillere betyr dette at den ikke vil virke. Hvis jeg ikke husker feil, så er transport skruen en vinge mutter? Og selv om TA mener at den skal tåle å være ute av vater, så kan det umulig ha noen positiv effekt på drivverket? Hvis jeg får tak, kan det være en ide å prøve å dra pluggen helt igjennom til der den skal stå?

    Uansett så kan det se ut som en konstruksjons feil da?
    Transportskruen skal kun sitte i hvis det er fare for att den blir stilt på høykant eller snudd opp/ned... Prøv forsiktig å dra i pluggen... Det er en kalkulert konstruksjon, men det gjør den ikke "idiot" sikker for avvik..
    Så vidt meg bekjent er denne spilleren den eneste som har dette kanseleringsystemet.. Hadde spilleren hatt top-loading hadde den aldri hatt disse problemene.. Den lydmessige gevinsten er påtagelig kontra ett fast system, men med "litt" drifts-problemer...

    mvh
    KP :)
    Jeg editerte posten min. Prøvde å dra litt i pluggen men den sitter. Det ser ut til å å være riktig.
    Edit. så det du faktisk sier er at dette er noe vi må leve med? Men jeg synes å ane at spilleren er mer følsom på cd`n enn feks de andre spillerene jeg har. Toshiba ep10 og min Samsung BD spiller . Dette fordi det er noen få cder som ikke spilles av rett i V1.0
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Huff, dette minner nå mer om en sutre tråd over en feilkonstruksjon. Men det er slett ikke noe sånt. Jeg er veldig fornøyd med lyden i mitt oppgraderte Abrahamsen sett. Det jeg går å spekulerer mest på nå, bortsett fra det som allerede er nevnt, er om hva jeg ville tjene på å bytte ut høytaler kablene mine mot Flowline FLS. Har i dag Silversonic T14 http://www.silversonic.com/docs/products/T14.html, to sett som jeg bruker bi wiret mot mine B&W CM7 , som jeg synes er en utmerket match for dette settet. Detaljert og stort lydbilde! Det eneste disse høytalerene mangler er dypere bass. Men det har jeg løst med en Rel Quake. Er utrolig fornøyd og har igjen, de siste månedene fått ny glede av cd samlingen min.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Fikk en hyggelig mail fra Thomas Abrahamsen ang V1.0 min. Han hadde vært busy med flere messer og flytting og greier. Skal til Lillestrøm med god spillern i neste uke en gang. Enten fikser den seg ellers får jeg en spellrane ny en. :)
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Hei folkens!

    har akkurat kjøpt meg en cd spiller og en preamp fra Abrahamsen, som jeg bruker sammen med digitalt delefilter og ICE blokker. Vet noen hvor mye det koster å skifte ut displayet i cd spilleren til det lysere utgaven?
    Men må si jeg ble direkte skuffet over lyden i forhold til Vincent SA-10 som jeg brukte tidligere.
    jeg oppfatter lyden som ganske mørk og grøtete...? Kjører balansert nå. Noen tips ang dette?
    Er godt fornøyd med utseende og kvalitetsfølelsen på produktene så jeg vil ikke bytte de ut før jeg har gitt dem en fair sjans. Tips mottas med stor takk!

    Sjur
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Abrahamsen venn jeg og. Har nå hatt Cd spilleren i noen uker og liker den godt.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.316
    Antall liker
    4.055
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    2
    Sjekk Abrahamsenaudio.com Tror jeg betalte 1250,- for oppgradering av V.1, for V.3 blir det vel en 1000-lapp.
    Du kan samtidig registrere produktene dine og få fem år garanti.
    Leit å hørte at du ikke er fornøyd med lyden, men Abe har en litt "mørk" lyd på linje med EC. Kanskje de ikke er helt innspilt og at dette kan endre seg noe. Lykke til!
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Hei igjen. Takk for tipset. Skal sjekke dette. har en ECI-5 fra Electrocompaniet også og synes den låter lysere. Men det er kanskje noe jeg bare innbiller meg...:) Skal som sagt gi dem litt tid før jeg bestemmer meg ja... Men er redd jeg har litt mismatch i forhold til retsen av anlegget.

    Sjur
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Vel de har vel rundt 100 timers innspillings tid så..
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Ja, jeg skjønner det men jeg har ikke kjøpt dette nytt. er halvannet år gammelt de settet jeg har kjøpt. Så det bør jo begynne å nærme seg. Uansett er ikke innspillingen helt alfa omega i dette tilfellet, men du har jo et poeng.

    Sjur
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.362
    Antall liker
    3.608
    Torget vurderinger
    4
    None som vet om det er noen større effektforsterkere på gang ?

    Edit: ser at de har en V5 - 200w monoblokker :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Sjuris skrev:
    Ja, jeg skjønner det men jeg har ikke kjøpt dette nytt. er halvannet år gammelt de settet jeg har kjøpt. Så det bør jo begynne å nærme seg. Uansett er ikke innspillingen helt alfa omega i dette tilfellet, men du har jo et poeng.

    Sjur
    Uten at jeg er noen spesialist, så tror jeg dette har noe med hva slags lyd du liker. Jeg har V1 og V2 og synes ikke det låter for mørkt, eller varmt. Jeg foretrekker den lyd signaturen som V2 gir. Men jeg må si at med oppgraderingen av V2 så åpnet lydbildet seg og ble større og fikk mer rom og adskillig bedre kontroll nedover i frekvensene. Men du har en annen effekt forsterker da. Og som du sier: Kanskje de ikke er noen god match?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.328
    Antall liker
    11.232
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Er det ingen her inne som har hørt monoblokkene V5?

    De likner veldig på EC AW180, kanskje låter de like flott også.
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Du har nok rett i det du sier ang mismatch ja. Har testa de sammen med Rotel og Vincent pre og det gir en helt annen lyd. Men det forundrer meg at det skulle være så stor forskjell. Uansett beholder jeg cd spilleren for å bruke sammen med Ec-forsterkeren min:)

    Så viss det er noen som er sugen på en oppgradert V3.0, så er det bare å skrike ut!

    Sjur
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga skrev:
    Er det ingen her inne som har hørt monoblokkene V5?

    De likner veldig på EC AW180, kanskje låter de like flott også.
    Snakket med Abrahamsen på fredag og de kommer kanskje før jul. Mest sannsynlig i januar.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    Jøgga skrev:
    Er det ingen her inne som har hørt monoblokkene V5?

    De likner veldig på EC AW180, kanskje låter de like flott også.
    De hadde oppkoblet disse på de nye htène da de var på sin gamle adresse og ja de høres meget bra ut... Blir ikke leveringsklar før over jul disse blokkene...

    mvh
     

    art

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    20
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Var for kort tid siden innom Elkjøp's nye mega store vis a vis Ullevål Stadion. Der oppdaget jeg Abrahamsen høytalere. Det var såpass hektisk der at noen form for hjelp var det bare å se langt etter.
    Heller ingen informasjon på hjemmesiden. Noen som vet noe her? Pris etc? Eventuelt hørt dem?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn