Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• A

Audio Optimum

Gjest
    Dalakong skrev:
    Litt bruks erfaringer.

I tillegg av Abrahamsen boksene mine, så har jeg Grado SR80i headset og Argon HA1 forsterker. Dette er koblet på out utgangen på V2 med Silversonic BL-1 Interconnect signal kabler.

Jeg satt og lyttet til musikk med headsettet i går kveld, og kom til å tenke på om det ville låte bedre hvis jeg koblet Argon forsterkeren på rca utgangen på dac`n. Og jeg måtte selvfølgelig prøve.
    Men for en nedtur! Lydbildet ble tamt og kjedelig nøyralt og mange av detaljene forsvant rett og slett. Jeg begynner å lure på om rca utgangen på V6.0 rett og slett er dårlig? Når jeg har Argon koblet mot V2 så er lydbildet stort og detaljert. Det er nesten som dag og natt i forskjell!
    Ingen hemmelighet at den spiller bedre balansert en via rca utgangene.... Men slik har det bestandig vært med Abrahamsen sine produkter inkl. tiden med Ec...

mvh

A

Audio Optimum

Gjest
    art skrev:
    Jeg kjører på Abarahmasen V1/V2 (ikke oppgradert) og Flowline FLX/FLS. Tiden er moden for nye høytalere. Tenker meg gulvstående mellom 10-15 tusen ca. B&W CM7 har jeg hørt, men synes ikke lyttevennligheten i Hifi Klubben er den beste. De hørtes dog meget bra ut. Har også lyttet til Audio Physic Yara 2 Superior - de synes jeg var i lysteste laget, dog meget deltaljerte.

Jeg setter pris på en lyd som tangerer mot det mørke med en solid bånn og en uanstrengt "glatt" diskant. Thomas Abrahamsen er forresten en varm tilhenger av IQ serien til Keff.

Eventuelle innspill mottas med stor takk!
    Frem til nå er det Kef han har brukt privat, men han går vel over til "deres" egne SEAS htère.
    Jeg hadde spart til disse med hva du etterspør.. Ellers tåler disse produktene det meste..
    Har spilt på bla. Jm.lab, Gallo og Acoustat elektrostater med stort hell.. sistnevnte gir ikke allverden av lydtrykk men fungerer likevel meget bra...

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Litt bruks erfaringer.

I tillegg av Abrahamsen boksene mine, så har jeg Grado SR80i headset og Argon HA1 forsterker. Dette er koblet på out utgangen på V2 med Silversonic BL-1 Interconnect signal kabler.

Jeg satt og lyttet til musikk med headsettet i går kveld, og kom til å tenke på om det ville låte bedre hvis jeg koblet Argon forsterkeren på rca utgangen på dac`n. Og jeg måtte selvfølgelig prøve.
    Men for en nedtur! Lydbildet ble tamt og kjedelig nøyralt og mange av detaljene forsvant rett og slett. Jeg begynner å lure på om rca utgangen på V6.0 rett og slett er dårlig? Når jeg har Argon koblet mot V2 så er lydbildet stort og detaljert. Det er nesten som dag og natt i forskjell!
    Ingen hemmelighet at den spiller bedre balansert en via rca utgangene.... Men slik har det bestandig vært med Abrahamsen sine produkter inkl. tiden med Ec...

mvh
    Ja men så markant forskjell. Men ok, det er vel bare sånn. Når det gjelder CM7 så har jeg disse mot Abrahamsen. Eneste minuset jeg vil si med disse er dyp bassen. men det har jeg løst ved å banne i kjerka. Nemlig Rel Quake.
    Uansett så er det vel også et spørsmål om rom, og har du plass så kanskje CM9 er verdt en lytt? Hørte de koblet opp mot noe relativt dyrt Classe utstyr hos Hifi klubben i et elendig lytte rom. Men de låt bra, og de får glimrende kritikker rundt omkring. Har du lita stue så er CM7 mer egnet. Og da kanskje med en sub som feks Rel Quake.

A

Audio Optimum

Gjest
    Dalakong skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Litt bruks erfaringer.

mvh
    Ja men så markant forskjell. Men ok, det er vel bare sånn. Når det gjelder CM7 så har jeg disse mot Abrahamsen. Eneste minuset jeg vil si med disse er dyp bassen. men det har jeg løst ved å banne i kjerka. Nemlig Rel Quake.
    Uansett så er det vel også et spørsmål om rom, og har du plass så kanskje CM9 er verdt en lytt? Hørte de koblet opp mot noe relativt dyrt Classe utstyr hos Hifi klubben i et elendig lytte rom. Men de låt bra, og de får glimrende kritikker rundt omkring. Har du lita stue så er CM7 mer egnet. Og da kanskje med en sub som feks Rel Quake.
    Er enig i at forskjellen er større en hva man "burde" forvente ;).... Vet at noen har referert til rimelig gode opplevelser med den største Pioneerèn dog i brokoblet versjon.... Denne ht er ikke enkel å få til å spille, men når den gjør kvitterer den deretter...
    Vi snakker selvfølgelig om Abrahamsen sin effektrinn på disse htère....

mvh
    :)

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Til noe annet. Det ble nevnt noen ganger her om ullen og hul lyd innimellom som elimineres av en restart av V6. Er det noen som har fått noen løsning på dette enda?

A

Audio Optimum

Gjest
    Dalakong skrev:
    Til noe annet. Det ble nevnt noen ganger her om ullen og hul lyd innimellom som elimineres av en restart av V6. Er det noen som har fått noen løsning på dette enda?
    Restart i form av/på ?

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Restart i form av/på ?

mvh
    Ja eller trykke på inngangsvelgeren så den går en runde, hvis du skjønner. Dette problemet har blitt beskrevet av flere har jeg sett.
    Det mest naturlige er å ta med boksen tilbake til Abrahamsen audio. Men dette er nok et sporadisk problem som antagelig ikke dukker opp ved en test. Jeg har intet negativt å si om servicen hos Abrahamsen. Den overstiger lignende aktørers med god margin. Men selv om produktene er forholdsvis billig i forhold til lyd kvalitet, er de, for min del, befengt med noen feil, eller skal vi si barne sykdommer? Hadde som kjent en runde med cd spilleren min som ble løst ved en ny spiller. Normalt skulle vel min erfaring med disse boksene tilsi at jeg styrer unna, men nei. Jeg har blitt veldig glad i Abrahamsen boksene mine. Det er lyd kvaliteten som teller. Designet skader ikke akkurat øyet heller, men først og fremst lyden. Derfor synes jeg det er synd at jeg , forhåpentligvis, er en av få som opplever dette.

Jeg er i denne omgang intresert i erfaring med dette problemet og hvordan det ble løst eller om det ble funnet noen feil?

Henviser til side 5 i denne tråden hvor to-tre andre beskriver problemet, men ingen beskriver løsning.

Hører nå på The beatles remastrede versjoner. Utrolig lyd de har fått til på disse. Spessielt på Abbey road albumet.

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Har hatt dette problemet med V6 en gang, og det var etter et strømbrudd mens hele anlegget stod på.
    Brukte da inngangsvelgeren "en runde" men synes fortsatt lyden ikke var helt på stell. Slo derfor av/på i tillegg, før jeg kom på at effektforsterkerne jo også hadde blitt kalde. Ventet et par timer og alt var på plass igjen! :)

En gang i halvåret skal jeg gidde dette uten å klage. Langt mer irriterende er fjernkontrollen til forforsterkeren! Der burde gjengen hos Abrahamsen gå i skammekroken :(
    At de i tillegg kaller det en oppgradering og tar seg betalt for å fikse en funksjonsfeil på et nytt produkt gir de grunn til å sitte igjen i tillegg :mad:

A

Audio Optimum

Gjest
    Dalakong skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Restart i form av/på ?

mvh
    Ja eller trykke på inngangsvelgeren så den går en runde, hvis du skjønner. Dette problemet har blitt beskrevet av flere har jeg sett.
    Det mest naturlige er å ta med boksen tilbake til Abrahamsen audio. Men dette er nok et sporadisk problem som antagelig ikke dukker opp ved en test. Jeg har intet negativt å si om servicen hos Abrahamsen. Den overstiger lignende aktørers med god margin. Men selv om produktene er forholdsvis billig i forhold til lyd kvalitet, er de, for min del, befengt med noen feil, eller skal vi si barne sykdommer? Hadde som kjent en runde med cd spilleren min som ble løst ved en ny spiller. Normalt skulle vel min erfaring med disse boksene tilsi at jeg styrer unna, men nei. Jeg har blitt veldig glad i Abrahamsen boksene mine. Det er lyd kvaliteten som teller. Designet skader ikke akkurat øyet heller, men først og fremst lyden. Derfor synes jeg det er synd at jeg , forhåpentligvis, er en av få som opplever dette.

Jeg er i denne omgang intresert i erfaring med dette problemet og hvordan det ble løst eller om det ble funnet noen feil?

Henviser til side 5 i denne tråden hvor to-tre andre beskriver problemet, men ingen beskriver løsning.

Hører nå på The beatles remastrede versjoner. Utrolig lyd de har fått til på disse. Spessielt på Abbey road albumet.
    Du er ikke alene selv om det ikke er noen trøst ;).... bruker den selv nå i et oppsett til betydelig kronasjer med stort hell... Pc ( foobar/xxhighend) alternativt med Squeezebox..
    Har hatt fenomenet en gang.....så alene er du ikke... jeg switchet bare, så var alt på plass..

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Restart i form av/på ?

mvh

Du er ikke alene selv om det ikke er noen trøst ;).... bruker den selv nå i et oppsett til betydelig kronasjer med stort hell... Pc ( foobar/xxhighend) alternativt med Squeezebox..
    Har hatt fenomenet en gang.....så alene er du ikke... jeg switchet bare, så var alt på plass..

mvh
    Så det du sier er at dette er noe man må leve med? Hmm. Er det noen som har klaget på det og fått det fikset? Uansett, på ny året skal jeg ringe Thomas og spørre han om dette.

A

Audio Optimum

Gjest
    Dalakong skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Restart i form av/på ?

mvh

mvh
    Så det du sier er at dette er noe man må leve med? Hmm. Er det noen som har klaget på det og fått det fikset? Uansett, på ny året skal jeg ringe Thomas og spørre han om dette.
    Nei så absolutt ikke.... Problemet med slike tilstander kan være at de kun opptrer av og til og dermed vanskelig å finne ut av...
    Ting skal selvfølgelig fungere 100% inkl. dacèn..

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Ja så klart. Skal som sagt nevne det for Thomas. Men, er det ingen som har fått det fikset?

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Så til et nytt tema. Hvorfor har ikke disse små produsentene en egen support tråd på forumet? Det kunne ha løst mange "små" problemer. jeg vet at det er tråder her for aktører, men ikke noen rene support tråder, er det vel?

art

Medlem
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Takk for forslag mht høytalere til V1/V2 :)
    Abrahamsens egne FS401 er utvilsomt fristende, selv om de er i det stiveste laget prismessig. Har nok en viss formening om hvordan de er vektlagt lydmessig, men det skulle være interessant å høre litt mer om dem enn det lille som allerede har stått her. Noen som har hatt dem i hus noen uker og er villig til å dele inntrykk?

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    art skrev:
    Takk for forslag mht høytalere til V1/V2 :)
    Abrahamsens egne FS401 er utvilsomt fristende, selv om de er i det stiveste laget prismessig. Har nok en viss formening om hvordan de er vektlagt lydmessig, men det skulle være interessant å høre litt mer om dem enn det lille som allerede har stått her. Noen som har hatt dem i hus noen uker og er villig til å dele inntrykk?
    Er det solgt noen enda da? Forsvant et par ut døra da jeg var innom der før jul, men jeg har ikke sett noen til salgs enda?
    Uansett, så får du kanskje låne med deg et par B&W på hifi klubben. De tar et depositum som du får igjen eller trekker fra i kjøps summen.

Er det noen som har fått fikset problemet med V6?

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    I Tråden til Venner, er det vel lov til å skryte litt av det man har vært å hørt på.

I går , den 29, var jeg på besøk i de nye lokalene til ECS holding på lillestrøm.
    Her ble jeg møtt av Thomas Abrahamsen, og co.
    Og varmen slo i mot meg da jeg åpnet døren, det var nesten som å komme på besøk hjem til noen midt i julen.
    Julepynten sto rundt om, og bare hyggelige fjes å se.
    Med andre Ord, det var julefred å finne!

Inne i lytterommet var det rolige omgivelser, og når lyden strømmet kontrollert og silkemyk ut av de nye høytalerene drevet beskjedent med V2.0 var det ikke annet å gjør en å sitte å glise i sofaen, her kunne man godt ha blitt lenger!

Jeg satte på Flim and the BBs, som er et av de få jazzbandene som jeg har hørt om som sverger til digital inspilling, og dette gjorde de tidlig rundt 79 tipper jeg. Dette skulle kanskje tilsi at lyden på disse inspillingene ikke har allverdens dybde eller realistisk fremvisning av intrumentene. Men det var nå disse cd´ne jeg hadde rasket med meg.

Men Lyden var upåklagelig, og jeg tokk meg selv i å flyte over i drømmeland, tenkede på alt annet enn om anlegget i seg selv spilte som det skulle. Jeg kunne sitte der å drømme og alt kom flytende mot meg, i aller beste forstand!
    Flim and the BBs, har aldri hørtes så godt ut i mine ører!

Om det er noe som er helt klart så er det at Høytalerene til Abrahamsen står på min ønskeliste, og vil anbefalle alle å ta en lytt til disse.

Om en ikke har mulighet til å dra til ECS, så finnes de også på elkjøp ullevaald.

Takk for lytting!!

Vedlegg

art

Medlem
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Takk for denne! Virker så absolutt som at Abarhamsen her har begått en sann innertier.

Tidligere innlegg har berømmet deres meget gode service - det er bare å stemme i. Sånn helt på tampen av året, synes jeg det er betimelig å salutere den vennlighet og "alt for kunden" holdning som hersker på Lillestrøm. En sann skjeldenhet i våre dager.

A

Audio Optimum

Gjest
    art skrev:
    Takk for denne! Virker så absolutt som at Abarhamsen her har begått en sann innertier.

Tidligere innlegg har berømmet deres meget gode service - det er bare å stemme i. Sånn helt på tampen av året, synes jeg det er betimelig å salutere den vennlighet og "alt for kunden" holdning som hersker på Lillestrøm. En sann skjeldenhet i våre dager.
    Bifalles... :)

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    art skrev:

Bifalles... :)

mvh
    Samme her. Altid hjelpsomme og hyggelige.

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Satt å leste litt om V2.0 her, og ser at hver inngang kan settes til et individuelt inngangsnivå. Hva betyr dette i praksis? Jeg mener hva slags nytte vil man kunne ha av en slik funksjon?

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    kise skrev:
    I Tråden til Venner, er det vel lov til å skryte litt av det man har vært å hørt på.

I går , den 29, var jeg på besøk i de nye lokalene til ECS holding på lillestrøm.
    Her ble jeg møtt av Thomas Abrahamsen, og co.
    Og varmen slo i mot meg da jeg åpnet døren, det var nesten som å komme på besøk hjem til noen midt i julen.
    Julepynten sto rundt om, og bare hyggelige fjes å se.
    Med andre Ord, det var julefred å finne!

Inne i lytterommet var det rolige omgivelser, og når lyden strømmet kontrollert og silkemyk ut av de nye høytalerene drevet beskjedent med V2.0 var det ikke annet å gjør en å sitte å glise i sofaen, her kunne man godt ha blitt lenger!

Jeg satte på Flim and the BBs, som er et av de få jazzbandene som jeg har hørt om som sverger til digital inspilling, og dette gjorde de tidlig rundt 79 tipper jeg. Dette skulle kanskje tilsi at lyden på disse inspillingene ikke har allverdens dybde eller realistisk fremvisning av intrumentene. Men det var nå disse cd´ne jeg hadde rasket med meg.

Men Lyden var upåklagelig, og jeg tokk meg selv i å flyte over i drømmeland, tenkede på alt annet enn om anlegget i seg selv spilte som det skulle. Jeg kunne sitte der å drømme og alt kom flytende mot meg, i aller beste forstand!
    Flim and the BBs, har aldri hørtes så godt ut i mine ører!

Om det er noe som er helt klart så er det at Høytalerene til Abrahamsen står på min ønskeliste, og vil anbefalle alle å ta en lytt til disse.

Om en ikke har mulighet til å dra til ECS, så finnes de også på elkjøp ullevaald.

Takk for lytting!!
    Jeg liker ikke helt att de ikke bruker en V6 i det oppsettet der da - no vart æ skræmt ja ;)

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Vel, det jeg har hørt om V6.0 kontra V1.0 er at de anser dacen i V1 og V6 jevngode. Hvorfor skjønner ikke jeg helt. Som sagt, det forbedret lyden i mitt oppsett med V1,V6 og V2 sammen.

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    S
    decibelius skrev:
    Hmm...kanskje de er redde for ikke å få solgt like mange V1 da ???
    Tilsammen så koster V1 og V6 13990. Skulle vært moro å fått en test av dette feks mot hegels CDP2A som koster 5kr mer. Eller mot Hegel CDP4A.

A

Audio Optimum

Gjest
    Dalakong skrev:
    Vel, det jeg har hørt om V6.0 kontra V1.0 er at de anser dacen i V1 og V6 jevngode. Hvorfor skjønner ikke jeg helt. Som sagt, det forbedret lyden i mitt oppsett med V1,V6 og V2 sammen.
    Har nevnt det tidligere.... årsak til din opplevelse er strøm,strøm strøm... + bedre seperasjon mellom komponenter..
    les specene på V 1.0 ( strøm ) og så legger du sammen dac + cd = mye mere strøm.. :) det blir som regel bedre lyd av det... Strømresurser er like viktig på signalkjeden som på effektsiden..

Dacène er sikkert isolert sett like gode....

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Audio Optimum skrev:
    Dalakong skrev:
    Har nevnt det tidligere.... årsak til din opplevelse er strøm,strøm strøm... + bedre seperasjon mellom komponenter..
    les specene på V 1.0 ( strøm ) og så legger du sammen dac + cd = mye mere strøm.. :) det blir som regel bedre lyd av det... Strømresurser er like viktig på signalkjeden som på effektsiden..

Dacène er sikkert isolert sett like gode....

mvh
    Jepp det har du faktisk nevnt før. Jeg bør lese postene bedre, kanskje være litt mer spesifikk i det jeg mener. I utgangspunktet mente jeg at sammen blir de bedre pga årsaken er som du beskriver. (V1+V6). Men et spørsmål kokte bort i tråden her. Hva er hensikten med å kunne regulere inngangs nivået på V2? Eller hva slags praktisk nytte kan man ha av det, og gjelder det ikke xlr inngangen?
    Og en annen ting. Etter oppgraderingen av V2 ble det sagt at det ble mer strøm der og. Er det målbart i watt feks i 8 ohm?

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0
    Først, har følelsen av at jeg skriver hyppig i denne tråden, hehe......
    Så, jeg var på Lillestrøm i kveld og fikk en demonstrasjon av FS401. Fanken, synd at stua mi ikke er større var det første jeg tenkte på.
    De var koblet opp mot V2.0, et u-oppgradert eksemplar og en V1.0 . Kablene var Abrahamsens egne.

Jeg hadde med en cd som jeg mener låter bra. Det er den Brasilianske artisten Lenine. Cd`n heter Labiata og har meget bra lyd noe Thomas Abrahamsen var enig i. Musikken kan enklest betegnes som brasiliansk med et tilsnitt av vestlig pop/rock, uten å miste sin særegne karakter. Det er samba og andre brasilianske rytmer vevd sammen til noe nesten unikt. Anbefales.

Jeg fikk anledning til å sitte å lytte alene en stund, og ærlig talt. Jeg har ikke hørt maken. Varmt, detaljert og stort lydbilde! Høytalerne gjenga de dypeste frekvensene uanstrengt, detaljert og kontrollert. Mellomtonen fløt sømløst inn i diskanten. Og jeg må si, dette er en alround høytaler. De låter godt på alt i fra rolig koserock ala Mark Knopfler til Tool (metal), tross litt problemer med golvet i lytterommet. Det var et gammelt tre gulv med mye husk i. mens jeg var der satte Thomas spikes under ht, og det hjalp adskillig. Det ryddet opp i bassen og det ble om mulig litt bedre.

Jeg lurer på hvordan V5 vil låte sammen med disse? Eller feks en oppgradert V2?
    Uansett så tror jeg det er vanskelig å trå feil med et sett som dette. Feks V1,V2,V6 og FS401. total pris med kabler og oppgraderinger ca 56000;kr. Det er mindre enn enkelte bruker på kablinga si.

bjos

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    hvor mye kommer høyttalerene og monoblokkene til å koste?

bjos

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    beklager upresist stilt spørsmål.
    hvor mye kommer hver ting til å koste hver for seg?

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    889
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen av dere som har erfaring med Abrahamsen SA-1? Har utrolig lyst på en sånn....

A

Audio Optimum

Gjest
    decibelius skrev:
    Ludo skrev:
    Noen av dere som har erfaring med Abrahamsen SA-1? Har utrolig lyst på en sånn....
    Er det noen som vet hvor mange eks. som er produsert av SA-1?
    18 eller 20 ... vet ikke om de som Abrahamsen har selv, er nummerert...

mvh

Dalakong

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    0

dangerc

Fersking
    Ble medlem
    19.11.2008
    Antall liker
    0
    A Boy Named Sue skrev:
    Kjører V.1 via V.6 med en VdH The Name coax og Kimber Hero XLR fra V.6 til V.2.
    Da jeg fikk V.6 valgte jeg dette for å kunne bruke pc og kjøre balansert ut fra V.6.
    Har inntrykk av at Abe har prioritert balansert drift.
    Etter å ha lest Dalakongs erfaringer med bedre lyd gjennom V.6 koblet jeg nå V.1 direkte til V.2(XLR) for å teste om jeg merket forskjell.

Opplevde lyden som lavere(kjørte samme volum nivå), og mer ullen/tilbaketrukket. Ble faktisk ganske overrasket over at det var så stor forskjell. Hørte et par låter fra Sun Kill Moon's nydelige cd "April" før jeg koblet tilbake via V.6
    Konklusjonen min er krystallklar: Mitt oppsett lyder best når V.6 får være med. Har oppgraderte V.1 og V.2 så jeg er overrasket over at en "omvei" via ekstern dac (som jeg trodde var identisk med den som står i V.1) skal kunne bedre lyden så mye.

Hei, graver opp denne tråden litt jeg.
    Jeg har nå fått v6.0 i hus, førsteintrykket er meeget positivt, men jeg stusser litt på en liten ting.
    skal få koblet opp V1.0 til V6.0 med en digital coax kabel fra digital ut på V1.0 til coax1 inngangen på V6.0, Men på V1.0 så er det jo to utganger som går fra digital ut?? ene terminalen er svart og andre rød. Men hvis jeg kobler til med coax så skal jeg bare bruke den ene utgangen.
    så det jeg lurer på er om det spiller noen rolle om jeg velger svart eller rød ut på V1.0? og hvorfor er det to utganger når coax bare bruker en?? for ved siden av så er jo RCA og da bruker jo man Både L\R. noen som vet???

Mvh:

Christopher

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn