Jeg har hatt denne i en måneds tid, med en JungSon DA-120IA og B&W Nautilus 805. Jeg er veldig fornøyd. Har kjøpt en DACmagic også, så jeg skal A/B teste disse snart.Nolfi skrev:Har noen erfaringer med Abrahamsen sin a-Dac? Ren USB-DAC.
Jeg har hatt denne i en måneds tid, med en JungSon DA-120IA og B&W Nautilus 805. Jeg er veldig fornøyd. Har kjøpt en DACmagic også, så jeg skal A/B teste disse snart.Nolfi skrev:Har noen erfaringer med Abrahamsen sin a-Dac? Ren USB-DAC.
Hva har 550 VA med 70 watt å gjøre? Ser ikke helt sammenhengen...MORTIS skrev:jeg registrerer at enkelte sier det er 1000va trafo på v2/v4.leverte min v2 på rep til en elektro kyndig kar og han nevnte ca 550va??holder jo i massevis for en 70w det også
mvh morten
Dazed skrev:Jeg lurer også på dette. Snakket med ECS på telefon forleden, og fikk vite at V5.0 dukker opp for salg ila. høsten, og bør koste ca. 25.000 for paret.
Det jeg lurer på nå, er om disse er (omtrent) identiske med brokoblede v4.0. Hvis de er det, er det fare for at jeg ser etter pent brukte v4.0 i stedet.
Er det slik at de spiller like "pent" brokoblet som de gjør i to kanaler, eller er det kompromisser som inngås med lyden for å få den ekstra effekten?
Brokobling medfører at forsterkeren ser bare "halve lasten" dvs. dobbling i effekt. i stedet for 2 x 70 watt i 8 ohm gir den 1 x 140 watt i 8 ohm..Dazed skrev:Ikke noe problem. Bilstereo overlater jeg til fjortisene! *dukker*
Jeg tenkte mer på at signalet må gjennom to forsterkertrinn (???), eller andre elektriske ulemper med brokobling.
Noen som har en fersking-forklaring på hva brokobling av kanalene gentlig gjør?
Mener du at man ved å brokoble en effektforsterker så halverer man forvregningen? Høres rart ut, da jeg faktisk synes 1 ordinær koblet V4.0UP spiller bedre (les; renere lyd / klarere lyd / distinkt plassering av lydbildet) enn 2 brokoblede V4.0UP.KP-AUDIO skrev:Men du halverer også forvregningen som igjen gir bedre lyd...
Får korrigere meg etter Loevehagen som er rett, effekt i stereo gir x 4 i mono ved brokobling og halvering av forvregning.... Det kan godt mulig hende det du henviser til..Loevhagen skrev:Mener du at man ved å brokoble en effektforsterker så halverer man forvregningen? Høres rart ut, da jeg faktisk synes 1 ordinær koblet V4.0UP spiller bedre (les; renere lyd / klarere lyd / distinkt plassering av lydbildet) enn 2 brokoblede V4.0UP.KP-AUDIO skrev:Men du halverer også forvregningen som igjen gir bedre lyd...
Det er ihvertfall flotte høyttalereLoevhagen skrev:RF-63, så mulig de dipper godt ned under 4 ohm "her og der".
Jepp. Jeg gjør det.Dazed skrev:På en V3.0 forforsterker: Kan man sende signalet til en (eller to) subwoofere fra den ubalanserte utgangen samtidig som man bruker de balanserte utgangene til en effektforsterker?
Er det i så fall noen ulemper med dette?
På forhånd takk!
Takk. Det ser jeg ikke noe stort problem med. Man kjører jo ikke vanligvis noe høypassfilter på vanlige høyttalere i stereo likevel, og hvis man er litt nøye med å justere delefrekvensen på lavpassfilteret og volumet i subwooferen burde det vel gå ganske bra.Loevhagen skrev:Ser ikke noe problem med det, annet enn at da vil både subwooferne og høyttalerne spille bass...
Akkurat.norcad skrev:Jepp. Jeg gjør det.
Fra balansert til 2xV4 brokoblet på Klipsch Rb81 og ubalansert til 2 stk Hypex DS4.0 som driver hver sin Peerless XLS-12.
Tåler hovedhøyttalerne og kjøre fullfrekvent og man setter en lav delefrekvens på subene går det helt fint. Hvis ikke må man inn med et aktivt delefilter i tillegg.
Det er et alternativ, ja.norcad skrev:Høh! Er ikke EN V4 nok, kjøper man selvfølgelig TO! (Eller gjør som meg og kjøp like godt TRE!)
Og er man ikke fornøyd med det, så venter man på V5!
Er vel ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Abrahamsen for det vel. ;D
(PS! Den tredje V4 er brokoblet på senterkanalen for de som måtte lure)
25000kr er ikke så ille om de kan konkurere mot f.eks EC sine AW180... ... Men vi får se.. frister...Dazed skrev:Det er et alternativ, ja.norcad skrev:Høh! Er ikke EN V4 nok, kjøper man selvfølgelig TO! (Eller gjør som meg og kjøp like godt TRE!)
Og er man ikke fornøyd med det, så venter man på V5!
Er vel ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Abrahamsen for det vel. ;D
(PS! Den tredje V4 er brokoblet på senterkanalen for de som måtte lure)
V5.0 skal være i butikkene hvert øyeblikk,men til 25K for paret er det jo kostbare greier.
Lurer på om V5 bare er brokoblede V4-moduler?
Gidder du utbrodere litt om dette? Det er interessant, siden det nærmest ble sagt tidligere i tråden at det om noe burde bli mindre forvrengning av brokobling.Loevhagen skrev:Det tror jeg ikke. 1 V4.0UP spiller renere enn 2 brokoblede (i mitt rom på RF-63).
Jeg har en koblet til PC-en, som ser den som et hvilket som helst USB-lydkort. Vet ikke om SB har muligheten for å bruke usb-lydkort? Kanskje den er avhengig av en DAC med toslink eller rca-inngang? Ellers låter den mye likt som V6.0 gjør gjennom USB-inngangen. A-Dac er billigere på Lefdal, forøvrig.scaniagutten skrev:Hei. Noen som har erfaringer med Abrahamsens lille USB dac? Ser Elkjøp selger denne til en rimelig penge. Lurer på om denne er noe å kjøre signalet fra Squeesbox Duet gjennom?
Eller er det bedre å gå for Abrahamsens store dac?
Mvh. Morten