Takk for tipset.spurv skrev:Tilbud på denne DAC'en nå på www.elkjop.no . Er det forresten noen som har fått testet den nærmere opp mot EC sin dac?
En stk. V 6.0 ble nettopp kjøpt hos Elkjøp.no til den nette sum av 3.084,- inkl. frakt.
Jon A
Takk for tipset.spurv skrev:Tilbud på denne DAC'en nå på www.elkjop.no . Er det forresten noen som har fått testet den nærmere opp mot EC sin dac?
Fikk en V 6.0 i hus på onsdag, og den har noe rart med seg som mest sannsynlig en problemet som er beskrevet over.decibelius skrev:Fra hjemmesiden: Det er oppdaget et fenomen i forbindelse med valg av innganger på enkelte V6.0. Lyden kan noen ganger oppfattes som ullen og rar. Ved å velge en annen inngang eller slå produktet av og på forsvinner problemet. Etter inngående forskning på problemet viser det seg at problemet ligger i up-sampling kretsen levert av Crystal. Denne blir ustabil når den inngangen endres. Ved søk på internett viser det seg at alle andre som bruker denne kretsen har samme problemet.
For å løse problemet for de kundene som opplever dette har vi utviklet et nytt up-sampler / DAC kort med samme lydgjengivelse men uten problemer.
I V6.0 sitter up-sampler / DAC kortet som et plugg-inn kort uten lodding, som enkelt kan byttes av bruker.
Kortet vil være tilgjengelig fra ca. 01.07.2010 og vil være gratis.
De som ikke vil åpne og bytte selv, vil selvsagt kunne sende V6.0 inn til oss for ombytte.
Per Abrahamsen
ECS Holding AS
Har du mottatt kort eller hørt noe fra dem. Jeg har ikke hørt et pip.decibelius skrev:Jeg sendte en mail i begynnelsen av uka og ba om nytt kort i posten så snart det var tilgjengelig. Håper det dukker opp uten att jeg behøver å mase. Tvi tvi
.Arnten skrev:Hei
Finner ikke infoen du refererer til på hjemmesiden. Kan du legge ut direktelink, eller forklare nermere hvor det ligger. Synes det er greit å lese det der før jeg tar kontakt med dem.
Arnt
jeg ringte de i går og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få det før til uka,men det ser ut som folk får litt forskjellige svardecibelius skrev:Tror jeg tar toget til Lillestrøm og henter kortet. Vet Dere att det er på lager?
+1JAND skrev:Noen andre som har mottatt nytt dac-kort? Jeg venter stadig, og er nå ganske utålmodig blitt.
Jon A
jeg fikk mitt lørdag,ringte de mandag,så det gikk jo rimelig kjaptJAND skrev:Noen andre som har mottatt nytt dac-kort? Jeg venter stadig, og er nå ganske utålmodig blitt.
Jon A
Hehe...lassemann skrev:Hmm.. Jeg har den siste tiden vekslet mellom en gammel Theta generation III fra slutten på 90-tallet opp mot V6.0 og, Theta spiller utrolig flott alderen tatt i betraktning. Den kostet vel sine 60k den gangen..
Men til poenget: Ved avspilling av V6.0 opplever jeg et svakt ubehagelig "trykk" i mellomregisteret som i lengden kan være litt ubehagelig. Theta oppleves som noe mer analog og mindre stresset enn V6.0. Er det noen med denne opplevelsen? Eller er det dette DAC-kortet som kan spille meg et puss, det er nemlig ikke byttet ennå?
Mvh
lassemann
Jeg sendte mail til abrahamsen med serienummer på DACen min og spurte om den hadde nytt eller gammelt kort og om jeg evt. kunne bytte det selv. 2 dager etterpå lå det et nytt kort og monteringsinstrukser i postkassen.Dazed skrev:Er det noen måte å sjekke om DAC-en har det gamle kortet, uten å åpne selvsagt, ved å sjekke serienummeret eller noe slikt?
Min ble kjøpt for bare et par uker siden, men jeg vet jo ikke hvor lenge den har stått i hylla hos Elkjøp først.
Jeg har ikke merket noe til problemet, men foreløpig har jeg ikke brukt USB-inngangen. Det var vel ved veksling fra og til denne at problemet oppstår?
Flott! Takker.yngvejos skrev:Jeg sendte mail til abrahamsen med serienummer på DACen min og spurte om den hadde nytt eller gammelt kort og om jeg evt. kunne bytte det selv. 2 dager etterpå lå det et nytt kort og monteringsinstrukser i postkassen.Dazed skrev:Er det noen måte å sjekke om DAC-en har det gamle kortet, uten å åpne selvsagt, ved å sjekke serienummeret eller noe slikt?
Min ble kjøpt for bare et par uker siden, men jeg vet jo ikke hvor lenge den har stått i hylla hos Elkjøp først.
Jeg har ikke merket noe til problemet, men foreløpig har jeg ikke brukt USB-inngangen. Det var vel ved veksling fra og til denne at problemet oppstår?
Blir selve DAC chippen byttet blir vel dette en slags MKII av den opprinnelige? Er det noen flere som har merket forandringer i lydbilde/lydsignatur? Synest det virker litt merkelig å bytte ut en så vesentlig del i boksen uten at det blir hørbare forandringer. Lurer litt på dette da jeg sitter og vurderer ett kjøp av denne.Romstasjon skrev:Har dere som har skiftet kortet i V6 lagt merke til at det ikke bare er SRC-brikken som er byttet ut, men at det også sitter en annen DAC på kortet?
Kortet som satt i originalt hadde en Cirrus Logic CS4397 chip (og "problembrikken" CS8420 for samplingsfrekvenskonvertering), det nye bruker en AKM AK4396 dac (sammen med AK4125 og AK4117).
I mine ører har dette gitt seg utslag i at lyden nå er merkbart mørkere og noe mindre oppløst enn før byttet (sammenlignet med lyden slik den var i V6 når ullen lyd-problemet ikke var til stede). Dette nye kortet med alle sine komponenter skal vel også ha sin "burn-in"..
Det sagt så er "sykdommene" boksen led av før utskiftingen borte.