Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt25555

    Gjest
    So
    Nei-nettopp derfor har jeg oppfordret forhandleren om å komme med fortsettelsen og forklaringen på disses opprinnelige post
    ang tyveri av 2 amper....
    Hva har forhandler gjort ang.politianmeldelse av det av dem påståtte tyveriet? Hva er gjort ovenfor toll og avgiftsdirektoratet
    forhandleren har jo betalt både moms og evnt toll på oppgitt verdi (bare det burde jo tilsi at de anmelder noe som vel er en for-
    utsetning for en evnt.ettergivels av urettmessige avgifter?
    Og så har de vel kommet med en løsning ovenfor sine betalende kunder som ellers helt uforutsatt har kommet i en evnt skvis?

    Som de fleste her er jeg ute etter fakta så min oppfordring til forhandler står: la oss høre dette rett fra the horses mouth så og si
    Som sagt, en telefon til forhandler ville nok gitt deg ett bedre utgangspunkt for hva som faktisk har hendt...enn denne tråden har tendert mot, så enkelt men dog så vanskelig..tydeligvis!
    Men dette gidder jeg ikke bidra mer med, jeg har värt, er og kommer forbli en Accuphase venn og både nåværende og tidligere forhandler har mot meg som kunde värt särdeles hyggelig, tilmöteskommende og behjelpelig med å oppnå mine behov og ønsker hva produkter gjelder....så det er ikke annet å si enn att dagens samtale med forhandler og tidligere erfaringer ikke tilsier att jeg drar meg for å handle der, tvert om...

    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nei-nettopp derfor har jeg oppfordret forhandleren om å komme med fortsettelsen og forklaringen på disses opprinnelige post
    ang tyveri av 2 amper....
    Hva har forhandler gjort ang.politianmeldelse av det av dem påståtte tyveriet? Hva er gjort ovenfor toll og avgiftsdirektoratet
    forhandleren har jo betalt både moms og evnt toll på oppgitt verdi (bare det burde jo tilsi at de anmelder noe som vel er en for-
    utsetning for en evnt.ettergivels av urettmessige avgifter?
    Og så har de vel kommet med en løsning ovenfor sine betalende kunder som ellers helt uforutsatt har kommet i en evnt skvis?

    Som de fleste her er jeg ute etter fakta så min oppfordring til forhandler står: la oss høre dette rett fra the horses mouth så og si
    så du har vært i kontakt med dem?? Eller venter du at dem ser denne tråden? Tror ikke dem er så aktive på hfs egentlig...
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Er vel ikke en sak for dette forumet om hvordan forhandler kanskje prøver å løse dette. Forhandler frekventerer heller ikke dette forumet meg bekjent.

    Mvh
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.228
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Hr Nemesis4 har kun innlegg i denne tråden og er helt ny her,så det kunne vært opplysende om Nemesis oppgav sine tidligere nick så det fremgår "hvem" som egentlig er så opptatt av stein-i-papp saken. Det virker nesten som om nicket er opprettet for denne tråden alene, Mr Nemesis4 er iallefall ikke synlig interesert i noe som helst annet på Hifisentralen, lurer litt på hvorfor det er slik..

    PS en annen Nemesis sluttet å poste her i 2013
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hr Nemesis4 har kun innlegg i denne tråden og er helt ny her,så det kunne vært opplysende om Nemesis oppgav sine tidligere nick så det fremgår "hvem" som egentlig er så opptatt av stein-i-papp saken. Det virker nesten som om nicket er opprettet for denne tråden alene, Mr Nemesis4 er iallefall ikke synlig interesert i noe som helst annet på Hifisentralen, lurer litt på hvorfor det er slik..

    PS en annen Nemesis sluttet å poste her i 2013
    Dette har du jo spurt om og fått svar på selv....

    Har du fått deg nytt Nick Nemesis?
    jepp.ny pc,ny mail -husket ikke passordet så fikk det tilsendt (Til gammel mail) hvor jeg ikke har tilgang så da ble jeg ny og skinnende istedet!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.228
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Det svarer ikke på det egentlige spørsmålet i #2764
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Skjønner ikke hvorfor det skulle være vesentlig ift sakens kjerne? Lyric har jo selv bekreftet historien. Det (sannhetsgehalten i det hele) er jo egentlig ikke mer å diskutere. Så kan vi som internettforum få lov til å fråtse i denne saken slik vi fråtser i andre saker. :)

    Edit: Det svarer ikke på om han forventer å få tilfredsstilt sin nyskjerrighet her i tråden. Det er lite sannsynlig at han får :)
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Så tilbake til trådens kjerne😁 hvilken 80-90 talls Accuphase pre skal jeg lete etter til P600?
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Hr Nemesis4 har kun innlegg i denne tråden og er helt ny her,så det kunne vært opplysende om Nemesis oppgav sine tidligere nick så det fremgår "hvem" som egentlig er så opptatt av stein-i-papp saken. Det virker nesten som om nicket er opprettet for denne tråden alene, Mr Nemesis4 er iallefall ikke synlig interesert i noe som helst annet på Hifisentralen, lurer litt på hvorfor det er slik..

    PS en annen Nemesis sluttet å poste her i 2013
    tidligere nick DCM4EVER Du gir svaret selv: når ny pc endelig var ordnet og på nett så var jeg innpå her for å sjekke hva som var nytt,jeg har altså rett og slett ikke hatt tid til flere innlegg pr dd.Nicket ble på ingen måte opprettet for denne tråden alene.Om du sjekker så finner du at jeg ikke hadde veldig mange innlegg under gammelt nick heller greit? og nei, jeg er heller ikke identisk med tidligere Nemesis.når jeg kom innpå igjen trålet jeg div innlegg og havnet her,skulle jeg ha bedt om unnskyldning for dette? det var heller ikke jeg som åpnet denne pandoras boksen :eek: jeg kommenterte -og etterspurte fakta da Spes. fra forhandler. Det ser uheldigvis ut til at de to uheldige kundene ikke vil kommentere,men det kan vi vel ha forståelse for tenker nå jeg. og ja jeg liker ikke svindel,bare sånn rent prinsipielt -om det er meg selv eller andre som blir svindlet spiller egentlig mindre rolle. En eller annen sa noe om "å leke detektiv" det er nok ganske sikkert noen som leker "agenter" innpå her også , så jeg regner kaldt og rolig med at forhandler er greit informert så om de velger å ikke kommentere så står jo det dem fritt,men resultatet blir da lett mye synsing..
    -Og for å gjøre det helt klart så har jeg ingen reservasjoner når det gjelder varemerket Accuphase
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.305
    Torget vurderinger
    49
    Dette ble lagt ut for 9 timer siden på Finn.
    Bare å gå og hente det de har betalt for(hvis det ikke allerede er løst).

    61BD0B26-59CE-4D56-9A90-3DB301C6720D.png
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Butikken går så det griner, og da spesielt salget av Accuphase, var beskjeden jeg fikk fra Lyric for noen uker siden. Velger å forholde meg til det inntil videre. Men denne historien om forsterkere byttet ut med stein virker uansett veldig merkelig. Skulle også ønske Lyric gikk ut med noe info om saken, enten selv eller ved hjelp av "agenter" her inne. Slik det er nå blir det bare en masse spekulasjoner, noe ingen er tjent med, aller minst Lyric.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mye snadder i den sendingen. Fikk litt lyst til å bytte meg oppover i hierarkiet.
    hehe...det var ett av mine spm idag, hva det ville koste meg å bytte opp ett nivå, men tror jeg skal vente litt til før det står en E-800 her...

    mvh
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Flott at ny forsendelse har ankommet lyric,da burde de 2 kundene kunne hente sitt utstyr uten videre og allt er godt i kongeriket Norge ikke sant?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Flott at ny forsendelse har ankommet lyric,da burde de 2 kundene kunne hente sitt utstyr uten videre og allt er godt i kongeriket Norge ikke sant?

    Såfremt ikke disse boksene også inneholder murstein... :LOL:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    E-480 må være helt magisk... E-470 var en gamechanger for min del :D. Fantastisk produkt ;).
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    E-480 må være helt magisk... E-470 var en gamechanger for min del :D. Fantastisk produkt ;).
    Jeg har E-470 og er fornøyd med den, men det skulle likevel vært spennende å prøvd en E-480, for å sammenligne.
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    Hva får man ekstra ved å rykke opp en serie? Jeg har en E-350, som er helt fantastisk, men kjenner den søte kløe etter å rykke opp et hakk i både størrelse og modernitet (ikke det at jeg har råd altså).
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    E-800 ser helt rå ut, men litt over mitt budsjett med mindre jeg håver inn på Lotto i nærmeste fremtid. Hva med E-460/E-470 i forhold til E-350? Hva utgjør det største løftet på disse? Er en litt eldre utgave av 400-serien bedre enn en nyere generasjon i 300-serien?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne omgangen (dette er tredje) gikk jeg fra E-270 til E-650...og med mine lyttervaner er den helt fantastisk, skulle jo gjerne testet en E-800 engang allikevel da...fra DP-430 til DP-450 mente Lyric det ikke skulle være store forskjellen, så den oppgraderingen får vente :cool:

    mvh
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er meget fornøyd med min E-370. Har Kappa høyttalere som ikke er av de mest effektive, så klasse A utgår for min del. E-480 derimot, det kunne vært interessant.
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    Denne omgangen (dette er tredje) gikk jeg fra E-270 til E-650...og med mine lyttervaner er den helt fantastisk, skulle jo gjerne testet en E-800 engang allikevel da...fra DP-430 til DP-450 mente Lyric det ikke skulle være store forskjellen, så den oppgraderingen får vente :cool:

    mvh
    Jeg fikk demonstrert en E-270 på Lyric i fjor sommer, men gikk for en E-350 fra Finn istedet, da den kunne ha både Riaa og DAC. Men har alltid lurt på om hva som gir best uttelling på lyd, høyere serie eller nyere modell. :)
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    Jeg er meget fornøyd med min E-370. Har Kappa høyttalere som ikke er av de mest effektive, så klasse A utgår for min del. E-480 derimot, det kunne vært interessant.
    Jeg er også superfornøyd med E-350, men den oppgraderingskløen er vanskelig å ignorere. Det ligger nok litt frem i tid, men blir begeistret av tanken på å klatre opp på 400-trinnet. ;) Har lest meg opp på at mine Harbeth-høyttalere gjerne vil ha mer kraft enn hva klasse A kan gi, men for alt jeg vet ville dette funke dødsbra.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg fikk demonstrert en E-270 på Lyric i fjor sommer, men gikk for en E-350 fra Finn istedet, da den kunne ha både Riaa og DAC. Men har alltid lurt på om hva som gir best uttelling på lyd, høyere serie eller nyere modell. :)
    Ikke godt å si, avhenger kanskje av wattbehov/effektivitet for høyttalerne. For min del foretrekker jeg å ha litt å gå på i antall watt (headroom).
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er også superfornøyd med E-350, men den oppgraderingskløen er vanskelig å ignorere. Det ligger nok litt frem i tid, men blir begeistret av tanken på å klatre opp på 400-trinnet. ;) Har lest meg opp på at mine Harbeth-høyttalere gjerne vil ha mer kraft enn hva klasse A kan gi, men for alt jeg vet ville dette funke dødsbra.
    VU metrene er jo kjekke å ha. Ser man at de de ikke rører for mye seg trenger man ihvertfall ikke flere Watt. Da er vel Klasse A en interessant vei å gå. For min del, når det trykkes til, så holder de seg godt på høyresiden:).

    Uansett så tenker jeg at Accuphase utviklingen går i små trygge skritt. Driftssikkerhet og eierglede av en annen verden. Forsterkeren du har i dag er ikke håpløst utdatert i morgen.
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    VU metrene er jo kjekke å ha. Ser man at de de ikke rører for mye seg trenger man ihvertfall ikke flere Watt. Da er vel Klasse A en interessant vei å gå. For min del, når det trykkes til, så holder de seg godt på høyresiden:)
    Ah, takk! Det er et godt tips! De danser litt når jeg spiller, men særlig over på høyresiden har de vel knapt vært. Jeg har aldri hatt anledning til å skru den til 11 (knapt over 3), da jeg bor i en relativt lytt leilighet. :)
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    VU metrene er jo kjekke å ha. Ser man at de de ikke rører for mye seg trenger man ihvertfall ikke flere Watt. Da er vel Klasse A en interessant vei å gå. For min del, når det trykkes til, så holder de seg godt på høyresiden:)
    Synes de ligger godt mot høyere på min E-800 også, men med grei margin mot det røde når det er høyt nok. Men de passer best med høyttalere med følsomhet godt oppe på 80 tallet eller mer. For den ble i minste laget da jeg hadde MBL 116F med en følsomhet på 83db.De jeg har nå har en følsomhet på 88db og det er bare vakkert :)

    For øvrig er DAC-50 ett helt ok DAC kort, men RIAA kortet er absolutt helt nydelig, det lever virkelig godlyd :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Synes de ligger godt mot høyere på min E-800 også, men med grei margin mot det røde når det er høyt nok. Men de passer best med høyttalere med følsomhet godt oppe på 80 tallet eller mer. For den ble i minste laget da jeg hadde MBL 116F med en følsomhet på 83db.De jeg har nå har en følsomhet på 88db og det er bare vakkert :)

    For øvrig er DAC-50 ett helt ok DAC kort, men RIAA kortet er absolutt helt nydelig, det lever virkelig godlyd :)
    Prøvde du eller hørte på E-480 før kjøp av E-800? I så fall, hva syns du skilte dem? Har selv hatt E-650 og slet med å høre forskjeller på den og E-470, som jeg da valgte å beholde.
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    115
    Sted
    Oslo
    Mine Harbeth ser ut til å ha en følsomhet på 86db, og ut fra hva jeg kan lese på Harbeth User Group kan det se ut til at de setter pris på watt.
    Er det noen som har erfaring med å oppgradere Riaa-kortet fra AD-20 til AD-50? Mye å vinne på nyere serier?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Prøvde du eller hørte på E-480 før kjøp av E-800? I så fall, hva syns du skilte dem? Har selv hatt E-650 og slet med å høre forskjeller på den og E-470, som jeg da valgte å beholde.
    Nei, jeg hoppet rett på E-800 siden de hadde den på lager. Planen var egentlig å kjøpe en Luxman L509X, men den var det lang ventetid på når det var aktuelt.

    Dette var/er mitt forsøk på å forenkle fra Pre og Power til alt i en boks. Det fungerer utmerket i nåværende setup.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg fikk demonstrert en E-270 på Lyric i fjor sommer, men gikk for en E-350 fra Finn istedet, da den kunne ha både Riaa og DAC. Men har alltid lurt på om hva som gir best uttelling på lyd, høyere serie eller nyere modell. :)
    Jeg holder en knapp på høyere serie, har hatt E-270, E-306V, E-550 og E-650 (ikke rett etter hverandre) og du får igjen mer av alt med høyere modell, min høyst private observasjon og erfaring!
    Trives definitivt best med Kl A serien (5 & 6) deres :)

    mvh
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom E480 og E650, annet enn den har kl.A drift og digitale meter. jeg har E480 nå, og kjenner innerst inne at jeg angrer jeg ikke gikk for E650 - vet ikke hvorfor men noe sier meg at det kunne blitt enda bedre enn det er idag, slev om jeg er superfornøyd med E480...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Sånn i følge Accuphase's egen modellportefølje, burde det ikke være en E-680 på vei? Eller stopper 6-serien på E-650?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    jeg vet ikke om det er store forskjeller mellom E480 og E650, annet enn den har kl.A drift og digitale meter. jeg har E480 nå, og kjenner innerst inne at jeg angrer jeg ikke gikk for E650 - vet ikke hvorfor men noe sier meg at det kunne blitt enda bedre enn det er idag, slev om jeg er superfornøyd med E480...
    Det er vel det eneste jeg savner på E-650, de analoge metrene!! forøvrig er det vel bare å teste, men vær obs, det kan blir dyrt ;)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn