Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    17.979
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    BTW, det er alle dere langrennstullinger her i Oslo som er skyld i all denne snøen! 🤬
    Hold dere på Mylla eller enda lengre nord!
    Merkelig. Jeg har nettop gått en tur i nærområdet og her var det bart, bortsett fra noen snøflekker her og der. Men det er meldt strålende haifai vær til kvelden. Så de varer nok ikke lenge.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En status rapport om Umani Blue.
    Er nå om noen plate sider på 40h spilletid, rett ut av boksen veldig god og lovende og frem mot ca 20-25h etter der har formen vært litt forskjellig litt mere energi oppover og litt mindre fundament, litt trang I skjæret rett og slett🙄
    Nå ett sted mellom 35-40h sitter det plutselig så mye bedre, oppløst og stort lydbilde og en bass som trøkker fett og stramt😎
    Der skjer ting underveis.....
    2024 er nok året når den andre armbasen får byggetillatelse er det ting som tyder på 😀
    20231229_165122.jpg

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Hei prøver meg litt hos deg:) mitt intrykk er litt som det du beskriver etter 25timer. Kjenner igjen problemstillingen med endringer underveis. Opplevde det samme med min Purpleheart. Da den endre seg flere veier fra 0 til 100 timer. Jeg vil egentlig ha den som da den hadde pløyd 20 timer men nå har den gått nærmere 200:)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Hei prøver meg litt hos deg:) mitt intrykk er litt som det du beskriver etter 25timer. Kjenner igjen problemstillingen med endringer underveis. Opplevde det samme med min Purpleheart. Da den endre seg flere veier fra 0 til 100 timer. Jeg vil egentlig ha den som da den hadde pløyd 20 timer men nå har den gått nærmere 200:)
    Har du med sikkerhet behold absolutt alt, pickupjustering inkludert, uendret i hele perioden? I det du begynner å jobbe med VTA, ulike geometrier, stiftetrykk, eller har endret temperaturen i stua så har saken flere sider. Poenget mitt er bare om man med vitenskapelig sikkerhet kan si at endringen ene og alene skyldes innspilling. Jeg klår konstant på det som er nytt og spennende så jeg har aldri kunnet mene noe.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har du med sikkerhet behold absolutt alt, pickupjustering inkludert, uendret i hele perioden? I det du begynner å jobbe med VTA, ulike geometrier, stiftetrykk, eller har endret temperaturen i stua så har saken flere sider. Poenget mitt er bare om man med vitenskapelig sikkerhet kan si at endringen ene og alene skyldes innspilling. Jeg klår konstant på det som er nytt og spennende så jeg har aldri kunnet mene noe.
    Kort svar stort sett ja! prøvde meg litt på Uni-Din kurven (noen h ) gikk tilbake til Bærwald, vil prøve ut Uni-D senere igjen etter 100h. Stifttrykk er satt til 2.060g alltid foretrekkt litt høyere enn anbefalt 2-0g.
    VTA blev satt med SmartStylus'n så parallellt jeg kan se.

Sist redigert:

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Mener vel egentlig ja. Endringene er etter at innstilling er satt. Har self ikke kontroll på endrin av demping i boron og lignende

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Kort svar stort sett ja! prøvde meg litt på Uni-Din kurven (noen h ) gikk tilbake til Bærwald, vil prøve ut Uni-D senere igjen etter 100h. Stifttrykk er satt til 2.060g alltid foretrekkt litt høyere enn anbefalt 2-0g.
    Det var egentlig ment som et hypotetisk spørsmål, eller en fortelling om hvordan jeg resonnerer. I min bok er det slik at om du har rørt justering av pickup eller arm så kan du ikke være sikker på at alt du hører skyldes innspilling - da har du tuklet i mellomtiden. Jeg tror nemlig ikke at man umiddelbart hører alt, jeg tror ting tar tid å avdekke. Derfor vil du, etter min overbevisning, ikke med sikkerhet vite om endringen skyldes innspilling eller fikling. Her er det sikkert like mange meninger som nick. Poenget er ikke å kverulere, mer å si at jeg tenker litt annerledes rundt dette.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det var egentlig ment som et hypotetisk spørsmål, eller en fortelling om hvordan jeg resonnerer. I min bok er det slik at om du har rørt justering av pickup eller arm så kan du ikke være sikker på at alt du hører skyldes innspilling - da har du tuklet i mellomtiden. Jeg tror nemlig ikke at man umiddelbart hører alt, jeg tror ting tar tid å avdekke. Derfor vil du, etter min overbevisning, ikke med sikkerhet vite om endringen skyldes innspilling eller fikling. Her er det sikkert like mange meninger som nick. Poenget er ikke å kverulere, mer å si at jeg tenker litt annerledes rundt dette.
    Pleier ikke og fikle noe særlig med forskjellige variabler vil få ut det beste med det utstyret som det kobles opp med ett drivverk pu,arm,riaa,step-up derfor er jeg også litt betenkt til det med to armer?
    Der er nok du Fosse litt mere utforskende med vad forskjellige kombinasjoner/oppkoblinger gjør med elementene.
    Næ nå skal jeg smøre ski det er også en vitenskap🙄

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Dette var vel egentlig ett spørsmål ment til rotecop som jeg svarte deg på fosse:confused: jaja stikker nå stikker ut på ski isteden for og røre mere her:rolleyes:

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    (He is a badass a talent a hero an icon a legend. No matter who or what got you into him he always brings you the feeling of rebellion. He makes you want to play music or do something with music. He is a big inspiration on not just my music but my life)
    Happy NY🥂🥳

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har ganske mange ganger haft noen utblåsninger i skisporet til folk som fortjener det, går man midt imellom sporene eller mot møtende skigåere så er det greit for meg, morro når man kommer utfor en bakke med sving og man møter en hord over hele traseen, ner i hocky/skrike og satse på en strike👿

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.783
    Torget vurderinger
    23
    Problemet er at etter denne helvetes skøyteteknikken ble innført så er det ikke måte på hvor stor plass skitullingene tar i marka! De har visst ikke forstått at marka er for folk som går på beina!!! Samme med syklister, brøyter seg fram og krever egne traseer og skriker & bærer seg over de som egentlig eier plassen, nemlig... folk som går på beina. Hrmf... 🤬 Syklister og skigåere...Hensynsløse svin. Jeg er helt sikker på at @Grumpy og andre retttroende er enig med meg i dette.

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.752
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    200 :eek: tror ikke me har passert 20 fulle timer enda :unsure:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Problemet er at etter denne helvetes skøyteteknikken ble innført så er det ikke måte på hvor stor plass skitullingene tar i marka! De har visst ikke forstått at marka er for folk som går på beina!!! Samme med syklister, brøyter seg fram og krever egne traseer og skriker & bærer seg over de som egentlig eier plassen, nemlig... folk som går på beina. Hrmf... 🤬 Syklister og skigåere...Hensynsløse svin. Jeg er helt sikker på at @Grumpy og andre retttroende er enig med meg i dette.
    Er da enig med deg att skøyting er tull ;) er kun en konkurranse form, og det er få plasser det er breie nok traseer for kave rundt med denne avarten til stil.

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.978
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig Sluket, trodde et øyeblikk at vi hadde løsrevet oss fra Sverige. Tross alt har vi brukt en halv milliard på innendørs snøhall, nettopp for å slippe å møte på kjønnsløse, metroseksuelle treningsvandaler uten styring på tynne miljøUvennlige karbonerte trepinner. De kommer fresende mot oss med ski-koranen og multiple erstatningskrav dersom ikke pulsklokka viser kontinuerlig fremgang og ny løyperekord. Atpåtil er snøhallen helårs, kun et steinkast fra klagers bopel. Ikke rart at både gjøk og sissik er blitt borte fra vår fauna! Klage på noen hull i snøen??? Føsschj. Hva skjer til våren da? Skrekk og gru! Kanskje det beste er om vi flytter til Sverige 💥😵💫🫨🫂🫶🤭

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn