Har du satt griller i hodet på'nInteressant å se hva du tenker videre nå mhp bedre mellombass, har du noen konseptskisser?
Nei, det har han funnet på selv ..... mer vil ha mere, og jeg tror han er inne på noe derHar du satt griller i hodet på'nInteressant å se hva du tenker videre nå mhp bedre mellombass, har du noen konseptskisser?
Steinar nevnte i Adyton tråden at han hadde hørt et annet anlegg med bedre løsninger i mellombass, og da er det vel “på kjøret“ igjen ;DHan satt å mumlet litt i lytteposisjonen min også, Der er det en annen løsning i øvre bass nedre mellomtone. Mange måter og løse dette på
Du kan gjette hvor det var:=)Steinar nevnte i Adyton tråden at han hadde hørt et annet anlegg med bedre løsninger i mellombass, og da er det vel “på kjøret“ igjen ;DHan satt å mumlet litt i lytteposisjonen min også, Der er det en annen løsning i øvre bass nedre mellomtone. Mange måter og løse dette på
Det er fint å ha noe å gruble på, når det ikke er av mer alvorlig art en dette Denne ideen stjal jeg fra det gamle oppsettet til emokid. Husker at det bare tok noen få sekunder å registrere noe i øvre bass nedre mellomtone som var utenom det vanlige.Tenker på noen 12 eller 15 tommere ala 8 ganger mange elementer mannen:=)
Men det er farlig å tenke, setter griller i hode på meg selv.
Ja, emo hadde GPA 515, jeg bruker som du sikkert vet, AE TD15M. Ikke helt ulike kvaliteterGPA 515 ?
Tenkte att subbene skulle slippe å jobbe over en 50 60 hz og la noen andre ta over en stykke oppover før linjekilden slår inn.Hva med disse da?
https://www.parts-express.com/fountek-fr135ex-5-neodymium-full-range-speaker-driver--296-723
De er jo ikke utpreget rimelige, men synes ekstremt lineære og bør kunne gi det ekstra i området fra 100Hz+
Betydelig høyere xmax enn Tangband elementene
Er det ikke da mere et sett med 6” til 8” dedikerte bass/midbass elementer i tillegg til det du allerede har ... til å fylle inn mellom sub linjen og full-range linjen .... istedet for å bytte ut det du allerede har?Tenkte att subbene skulle slippe å jobbe over en 50 60 hz og la noen andre ta over en stykke oppover før linjekilden slår inn.Hva med disse da?
https://www.parts-express.com/fountek-fr135ex-5-neodymium-full-range-speaker-driver--296-723
De er jo ikke utpreget rimelige, men synes ekstremt lineære og bør kunne gi det ekstra i området fra 100Hz+
Betydelig høyere xmax enn Tangband elementene
Elementene i linjene rører jo nesten ikke på seg idag heller, men det er det smekke som kommer fra store mellombasser jeg har begynt å få øynene opp for.
The Shy?Du kan gjette hvor det var:=)Steinar nevnte i Adyton tråden at han hadde hørt et annet anlegg med bedre løsninger i mellombass, og da er det vel “på kjøret“ igjen ;DHan satt å mumlet litt i lytteposisjonen min også, Der er det en annen løsning i øvre bass nedre mellomtone. Mange måter og løse dette på
Wow.... du tenker jo på noe her som kan kjøre ringer rundt legendariske Infinity IRS VHadde ikke tenkt å bytte ut noe, kun føye til.
Men du er muligen inne på noe med det du sier.
Men tenkte mest på AE elementer.
For ett pådrar det er i de.
Men har ikke satt meg helt inn i det enda.
Hvor høyt opp er det fornuftig å dele de? Det kan vel Tor Arne svare på.
Har jo god kjennskap til de du.
Mye tenking oppe i hode til Steinar nå
Men dette er vel et rent basselement?Mener jeg har 18 slike liggende - kjøpt veldig billig i et svakt øyeblikk, ta kontakt hvis interessert !
http://www.seas.no/images/stories/vintage/pdfdataheet/h0282_p21rex.pdf
Her gjør vi alt i det digitale domene, så deling skal vi få til tror jeg.Wow.... du tenker jo på noe her som kan kjøre ringer rundt legendariske Infinity IRS VHadde ikke tenkt å bytte ut noe, kun føye til.
Hmmmm .... jeg tror crossover fra mellombass til fulltoner er ekstremt kritisk da du vel er i et område hvor en stor del av energien i menneskestemmer finnes, og her må det være sømløst så det holder, uansett hva du gjør her så er delingen i et super kritisk område ... kunne jo gjerne vært 1. ordens filter her også eller er det å be om problemer med comb filtering?
(hvis du lurte, så er jeg dedikert tilhenger av lavere ordens filter)
Eller ...... hmmmm, deqx kan sikkert gjøre undere her ;D
Min tanker er vel at mellombass og fulltoner må være så nært fysisk som mulig og akustiske senter i samme horisontale plan...
Link takk unge mann:=)Vet om noen 8" som vil fungere veldig fint. I ditt tiltenkte område.
Og er enig med deg om tanken med egne elementer for et veldig viktig område.
Høres ut som du har kontrollHer gjør vi alt i det digitale domene, så deling skal vi få til tror jeg.Wow.... du tenker jo på noe her som kan kjøre ringer rundt legendariske Infinity IRS VHadde ikke tenkt å bytte ut noe, kun føye til.
Hmmmm .... jeg tror crossover fra mellombass til fulltoner er ekstremt kritisk da du vel er i et område hvor en stor del av energien i menneskestemmer finnes, og her må det være sømløst så det holder, uansett hva du gjør her så er delingen i et super kritisk område ... kunne jo gjerne vært 1. ordens filter her også eller er det å be om problemer med comb filtering?
(hvis du lurte, så er jeg dedikert tilhenger av lavere ordens filter)
Eller ...... hmmmm, deqx kan sikkert gjøre undere her ;D
Min tanker er vel at mellombass og fulltoner må være så nært fysisk som mulig og akustiske senter i samme horisontale plan...
Så litt flåsing, legender er legender. Jeg er virkelig. Tror jeg er der allerede, I bassen tror jeg att jeg er langt forbi i kvalitet.
Ønsker ikke å pushe noe som ikke passer/ er egnet- det er selvsagt en avgjørelse du selv må ta, det er slikt man lærer av !Men dette er vel et rent basselement?Mener jeg har 18 slike liggende - kjøpt veldig billig i et svakt øyeblikk, ta kontakt hvis interessert !
Å sette spor i sjela kan bli dyrt ;DJeg tenkt att hvis jeg først skal være totalt idiot/gal.
Ja da går man vel for noe fra disse.
Products Archive - AE Speakers
Men som sagt, tenker. Noe som er gratis inntil videre.
De finner vel snart ut att vi må betale for det også.
For å si det mildt, mellombassen hos Shy satte sine spor i sjela mi.
For å få bra mellombass tror jeg desverre att billige løsninger ikke er tingen og veien å gå. Er vel det stedet det koster å være kar.Ønsker ikke å pushe noe som ikke passer/ er egnet- det er selvsagt en avgjørelse du selv må ta, det er slikt man lærer av !Men dette er vel et rent basselement?Mener jeg har 18 slike liggende - kjøpt veldig billig i et svakt øyeblikk, ta kontakt hvis interessert !
Årsaken til at jeg slengte ut dette var jo at du er inne på linjekilde allerede , og dette hadde vært en veldig billig løsning i tråd med hva du har.
Så kan en se på spec, og finne argumenter for/ mot.
Nå et vel ob eller horn kanskje det smarteste til mid bruk ? og disse er for slakke til horn .
Lukket er 25 ltr - Qts 0,7 - hvis jeg ikke husker feil.
Litt morsomt å se at en slik gammel konstruksjon - uten alskens kortslutning ringer etc har lav Le - hovedsaklig fordi man har en kortere svingspole .
Ett medlem her har åpnet sine iMagic 1.6TC og inne der er det Peerless TG9FD10-08 som koster $16 per stk, ren hyllevare. Elementene i nye Adyton Gracili ser identisk ut med Fountek 2.5” som heller ikke er spesielt dyre elementer.... Det virker også som Adyton sub’er i høy grad bruker an avart av Seas L26RFX/P, heller ikke spesielt dyre ting. (sett i forhold til pris på subwooferne)For å få bra mellombass tror jeg desverre att billige løsninger ikke er tingen og veien å gå. Er vel det stedet det koster å være kar.Ønsker ikke å pushe noe som ikke passer/ er egnet- det er selvsagt en avgjørelse du selv må ta, det er slikt man lærer av !Men dette er vel et rent basselement?Mener jeg har 18 slike liggende - kjøpt veldig billig i et svakt øyeblikk, ta kontakt hvis interessert !
Årsaken til at jeg slengte ut dette var jo at du er inne på linjekilde allerede , og dette hadde vært en veldig billig løsning i tråd med hva du har.
Så kan en se på spec, og finne argumenter for/ mot.
Nå et vel ob eller horn kanskje det smarteste til mid bruk ? og disse er for slakke til horn .
Lukket er 25 ltr - Qts 0,7 - hvis jeg ikke husker feil.
Litt morsomt å se at en slik gammel konstruksjon - uten alskens kortslutning ringer etc har lav Le - hovedsaklig fordi man har en kortere svingspole .
Linjekildene mine har jo det vi kaller billige elementer, men det er det jo i mange slike konstruksjoner.
Men det svikter i dette viktige området.
Sier ikke att det er dårlig, men kan bli mye bedre.
Ta dere en tur for en lytt på et system som kar kapasitet i mellombassen så får dere dere en øyeåpner.