Jo flere vi er sammen.....o.s.v .....Forsiktig med hva du lover nå, vi slet en del med å få Ascoltaene opp
Har noen planer om hvordan jeg skal gjøre platene mer mobile rundt i rommet.Da får du takke Guttungen for at jeg slapp å ødelegge ryggen min Blir spennende med nytt rom. Vi får håpe at Ascoltaene spiller minst like bra i nye akustiske omgivelser!
Du er hjertelig velkommen når dette er i orden.Fikk jo aldri hørt disse i furtebua, men jeg tar gjerne en tur når alt er på plass i nytt hus
Utrolig flotte høyttalere og komponenter , kan tenke meg det låter utrolig bra dette oppsettet. Er små missunelig på di musical fidelity superchargerne dine , du har nå nok watt og gå på 750 watt i 8ohm og 1150 watt i 4ohm.ting detter på plass.
Har satt på lengre signalkabler av rent sølv diy.
Ser bedre ut med en gang, hørte ingen markante forskjeller.
Mangler nå bare å korte inn høyttalerkabler, trenger ikke mer en 1 meter nå.
Bilde må vi vell ha.
Osten.
Hva mener du lagt seg flate ?Tror ikke jeg skal furte for det, fordi....
Flisleggingen på den motsatte siden av gangen er av heller tvilsom sorti.
De er der nå for å ta opp alt sammen, flisene sitter ikke fast i limet. Men de har lagt seg flate, driver nå for å ordne opp i dette.
Steinar.
Når jeg husker rommet han HADDE skjønner jeg at sjokket blir så stort Vidar )Du er vel ikke overrasket over akustikken Husk å kjøpe tykke nok plater
Dette er omtrent identiske mål som på mitt rom (4,4 x 6,5) og jeg kan love deg at det er vanskelig å få til. Spesielt i bassen.Driver å rydder for fult, har prøvd å spille musikk der nede.
Fy faan det låter helt.......lig.
Men dette problemet har vi hatt før, må kjøpe flere plater å henge opp.
Rommet er 4.6x6.3 meter etter hva jeg husker, nå med rette vegger.
Da er det mer vegg og tak og ta av, det var ingen hyggelig opplevelse dette.
Men vi har klart dette før, skal gå på med krom rygg etter hvert.
Samme opplevelsen som du hadde med att bassen var borte og resten bare rot.
Du bare koser deg nå? men hva er målene på ditt rom?
Steinar.
Det er gips utenpå betong med isolasjon på den ene sidevegg, bak og front.Hvordan er oppbyggingen på veggene innerst til ytterst?
Hva er takhøyden?
Hei.Cardas metoden anbefaler 2.06 fra front av elementene til frontvegg og center på woofer til sidevegg på 1.27.
Swetspot kan kanskje være ca 2.10 fra bakvegg.
mvh
jan
Ja, det kan nok stemme. Som sagt er det med de rom målene en del utfordringer i bassområdet. Man får også en kraftig peak i 25hz området, men den reduseres ved trekke høyttalerne ut fra frontvegg. Eller ved hjelp av bassfeller etc.Jeg har lekt meg litt med denne: hunecke.de | Loudspeakers Calculator
Jeg finner naturligvis ikke Ascolta på listen, men mange full range HT viser en kraftig dipp rundt 40-50Hz med din/Cardas plassering?
Da tror jeg du kan sove godt om natten.Det er gips utenpå betong med isolasjon på den ene sidevegg, bak og front.Hvordan er oppbyggingen på veggene innerst til ytterst?
Hva er takhøyden?
Den andre sideveggen er det ut til trappegang, gips og Glava.
Takhøyden er 240cm.
Steinar.
Det er jeg ganske sikker på også, det låt jo slett ikke verst i garasjen heller...Da tror jeg du kan sove godt om natten.Det er gips utenpå betong med isolasjon på den ene sidevegg, bak og front.Hvordan er oppbyggingen på veggene innerst til ytterst?
Hva er takhøyden?
Takhøyden er 240cm.
Steinar.
Hvis du kan være fleksibel på plasseringer og mengde tiltak kan jeg ikke skjønne annet enn at dette blir rått.
He-he. Er ikke sikert min langt bedre halvdel får sove når jeg er der nedeDa tror jeg du kan sove godt om natten.Det er gips utenpå betong med isolasjon på den ene sidevegg, bak og front.Hvordan er oppbyggingen på veggene innerst til ytterst?
Hva er takhøyden?
Takhøyden er 240cm.
Steinar.
Hvis du kan være fleksibel på plasseringer og mengde tiltak kan jeg ikke skjønne annet enn at dette blir rått.
Prøver ut dette nå, alt ble mye bedre nå nen det mangler mye enda.Cardas metoden anbefaler 2.06 fra front av elementene til frontvegg og center på woofer til sidevegg på 1.27.
mvh
jan
Smart du Steinar Da blir det enkelt å flytte dem sammen med HT.Prøver ut dette nå, alt ble mye bedre nå nen det mangler mye enda.Cardas metoden anbefaler 2.06 fra front av elementene til frontvegg og center på woofer til sidevegg på 1.27.
mvh
jan
Planen er nå å kjøpe inn gardinskinnner til å henge akustikkplater i ned fra taket i tynne Snorer.
Da har jeg muligheten til å flytte de rundt som jeg vil.
KVARTAL Gardinskinne 1 spor - IKEA
Bruker disse på hytta til myggnet rundt sengene, tror det vil fungere bra.
Dette er foreløpig bare planer.
Steinar.
Jeg har sett arbeidet ditt så det vet jeg holder høy standard langt utover normalen.Med gi dem hammer og sag så er de smidigare som slanger.
STEINAR.