De har jeg sendt flere mails til, ikke fått noe svarTa kontakt og få et svar fra der du har kjøpt
Time vill shåwAaah........ ENDELIG så fikk vi lurt en NORMANN
Due to Covid 19 - you are fucked up... see you... NOT
En loddebolt er vel ikke å komme unnaLodding til "terminalene" på elementene er jo nokså vanlig, kabelsko ville jeg unngått mtp kontakt .... Kan hende du finner ut av det hvis du måler impedansen i enden av ledningene før du setter på terminaler (jeg har prøvd).
Problemet med impedansemålinger er at du vil få dårlig kontakt med kabelsko, du vil med andre ord få helt idiotisk motstand når du måler med multimeteret.En loddebolt er vel ikke å komme unna
Da har ikke jeg vært borti noen gode kabelsko, men da kan du jo informere trådstarter om hvor man får tak i de gode kabelskoene så du bidrar til noe positivt i alle fall.Problemet med impedansemålinger er at du vil få dårlig kontakt med kabelsko, du vil med andre ord få helt idiotisk motstand når du måler med multimeteret.
Dette er bare tull, gode kabelsko gir bra kontakt.
Det er jo en veldig god løsning til testing i allefall! Men nå er jo hann kabelsko på bass elementene å lurer på hvor lett det er å tvinne der.Alek264, drit i kabelsko, krymping, og lodding.
Slikt er bortkastet tid og energi....og dessuten dritkjedelig.
Gjør som meg, og bare tvinn faenskapet sammen med fingra.
Ultrakjapt, og alt virker....om ikke +/- lederne krysser da, eller at tvinninga detter fra hverandre.
Vis vedlegget 784625
.... bortsett fra det har vi sammenfallende interesser.
Tuborg, sag, og youtube.
Faen, det var det Neptun greiene ja! Hadde helt glemt det altNeutrik Speakon . så er du ferdig med all diskusjon... No Brainer !!!!
Men jeg må allikevel koble elementene til Neutrik Speakon terminalenNeutrik Speakon . så er du ferdig med all diskusjon... No Brainer !!!!
Jeg lodder sånne, men jeg har jo akkurat fått vite at jeg ikke har nok erfaring. Bruker sånne WAGO inni enkelte høyttalere jeg skal inn igjen senere, det funker fint og måler som lodding.Men jeg må allikevel koble elementene til Neutrik Speakon terminalen
Men jeg må allikevel koble elementene til Neutrik Speakon terminalen
Da får vi vente til helga så jeg får noe øl innabords førstSi fra så skal jeg gi det et helt seminar anngående Speakon !!
Har litt forskjellige wago liggende får ordne meg noen kabelsko og en tang på Biltema til uka! Nå er hele hurven hjemme å venter på covid test svar så er litt kronglete akkurat nå men jeg skal ta en tur i garasjen å kikke litt i morra@Bergfinn
Vil påstå det faktisk er kjappere og enklere å bruk wago klemmer
Vis vedlegget 784642
Dersom høyttaler elementet har tilkobling av flatstift kabelsko er ikke jeg redd for å bruke det.
Bare klemme litt ekstra på flatstiften så sitter godt.
En må ha en god krympetang, det får en på Feiltema.
Da slipper en knote med lodding om en ikke er vandt med det.
Det fine med de Wago'ene jeg har er at jeg kan koble til pluss og minus og så har jeg en i midten så jeg kan koble alt til jord !@Bergfinn
Vil påstå det faktisk er kjappere og enklere å bruk wago klemmer
Vis vedlegget 784642
Dersom høyttaler elementet har tilkobling av flatstift kabelsko er ikke jeg redd for å bruke det.
Bare klemme litt ekstra på flatstiften så sitter godt.
En må ha en god krympetang, det får en på Feiltema.
Da slipper en knote med lodding om en ikke er vandt med det.