Det plager meg kun mellom sanger, så det problemet tar jeg når jeg får de forsterkerne jeg skal ha Er faktisk litt støy i 15" også.. der var litt rartDet er ikke nødvendigvis effekttrinnet som lager støy, men kan være de har litt høy gain og forsterker evt støy som er fremfor.
En måte å finne det ut på er å koble fra inngangen på effektrinnet og kortslutte inngang.
Det skal da være støyfritt.
En utvei er å benytte L-Pad på horna.
Horn og kompresjonsdriver i aktivt delt system er nådeløst angåede støy.
Ja det har den! Skal sjekke i morra, jeg sitter med haka på gulvet å koser meg med musikk i kveld… skulle støvsugd bedre merker jegFølsomme 15" støyer de også
Kan prøve dempe nivå på Crown, så øker du i DSP.
Dersom Crown har gain justering vel og merke
Ja, hu er egentlig veldig tålmodig. Men det er litt irriterende når hu nærmest ligger å hører etter om hu hører noe musikk Men ja, hu er nok bare redd minsten skal våkne.Min kjerring var vrang i starten, men det har gått seg til ila 5 år.
På mine Crown til bass har jeg skrudd ned 4 knepp, og da er dem tyste.
Jeg har nok gain å gå på uansett, så det er ingen problem.
Tenker du det er dumt å ta autoEQ som utgangspunkt også?Måle i rew å ligge unna autoeq er mitt eneste råd nå
Det låter veldig bra, jeg har også justert nedre frekvenser litt mer opp i dalene enn auto EQ. Må få orden på delay og sikkert flere ting. Må ordne meg utstyr så jeg kan måle i rew etterhvertSer ikke ut som DBXen gjør alt for mye med autoEQ, så om du lager en fornuftig target så kan det bli helt ok.
Skal det bli bedre så må du til å måle selv og korriere manuelt.
Da får du fleksibiliteten med å måle nærfelt også for mer nøyaktig høyttalerkorreksjon.
Ikke nødvendigvis. Men det kan hende det korrigeres mer enn nødvendig. Men for all del kos deg nå med musikken først å fremst. Alt det andre kan gjøres etterhvertTenker du det er dumt å ta autoEQ som utgangspunkt også?
Hva syntes du/dere om grafen jeg postet lengre opp? Får jeg forresten tatt målinger med mikrofonen jeg har til DBX for rew?Ikke nødvendigvis. Men det kan hende det korrigeres mer enn nødvendig. Men for all del kos deg nå med musikken først å fremst. Alt det andre kan gjøres etterhvert
Det jeg tenker er at jeg må først gjøre noe med den susinga jeg har i horna, så kan resten følge etter. Ja jeg spiller musikk som aldri førSier meg enig med Nikko, bare å ta det litt med ro og spille musikk. Låter det bra så er det noe som er på stell.
Noter gjerne ned et oppsett som fungerer så du kan gå tilbake om du skal tweake.
Kjenner ikke DBX micen, men om den har en XLR plug så kan du kanskje bruke den til REW, men må da ha et lydkort i tillegg.
Alternativt er at du må til med en USB mic som går rett i pc/mac.
miniDSP sin umik fungerer til det.
Okei, det er litt å sette seg inn i, jeg satte en brattere avrulling på begge drivere så de skulle slippe å jobbe i områder uten for komfort sone, det blir kanskje feil siden de ruller av allikevel ?Det greieste vil være å benytte 4.ordens LR deling.
Det er 24dB/oktav.
I REW så er det targekurve som viser deleflanke som du da justerer inn etter.
Om du setter 800hz 24dB deling i DBX så skjer gjerne ikke det samme i driver, og en må endre på deling samtidig som en måler for å få dette akustisk riktig.
Fra 150 og nedover ikke sant?Sett gjerne 800 24db nå i første omgang. Så kan du bruke en lowshelf fra 150 å dra opp bunn litt. Det pleier å trenges litt boost i bunn.
Skal endre litt etterpåBarettere filtre så får du mer fasedrei ved deling.
4.ordens er et greit kompromiss på mange måter på et system som du har
Jepp det er nedover nå kan du jo prøve endel forskjellig. Det er gull. Vi kan kalle det lek og lytt. Så plutselig har man lært noe åFra 150 og nedover ikke sant?
Så dette diy dsp horn greiene er så bra altså? Blir jo nysgjerrig.. kan du sammenligne dette med noe innen ferdigbygd? Prisklasse ?Ja det har den! Skal sjekke i morra, jeg sitter med haka på gulvet å koser meg med musikk i kveld… skulle støvsugd bedre merker jeg
Det er litt jobb, og det er litt styr men sånn som det ser ut nå og hvis jeg får rettet på litt små ting så er pris/ytelse helt bananas. Har ikke lyst til å sammenlikne med noe ferdigbygd pr nå da det fremdeles er ett stykke igjen av justeringer og rattingSå dette diy dsp horn greiene er så bra altså? Blir jo nysgjerrig.. kan du sammenligne dette med noe innen ferdigbygd? Prisklasse ?
Ja, ja. Da er det enda en rett i fortapelsen. Til informasjon, det finnes ingen kjente behandlingstilbud...Det er litt jobb, og det er litt styr men sånn som det ser ut nå og hvis jeg får rettet på litt små ting så er pris/ytelse helt bananas. Har ikke lyst til å sammenlikne med noe ferdigbygd pr nå da det fremdeles er ett stykke igjen av justeringer og ratting