Alfa Romeo med feilprosent på 77% !!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har italiensk sykkel. Jeg fikk mer lyst til å kjøpe nytt av samme merke da jeg fikk vite at den aktuelle modellen produseres i Taiwan.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Zomby_Woof skrev:
Jeg har italiensk sykkel. Jeg fikk mer lyst til å kjøpe nytt av samme merke da jeg fikk vite at den aktuelle modellen produseres i Taiwan.

garantert kvalitetsheving
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
GTV er vel den siste gamle Alfa Romeo før merket ble mer Fiat.
Må innrømme at det er den moderne Alfa Romeoen som tiltaler meg mest rent estetisk.

Er sikker på at det i løpet av første side i denne tråden vil komme entusiaster som sier at Alfa er uten feil.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
Jeg har italiensk sykkel. Jeg fikk mer lyst til å kjøpe nytt av samme merke da jeg fikk vite at den aktuelle modellen produseres i Taiwan.
Italia er store på produkter til industrien, på både ventiler og kompressorer. Så italienerne kan hvis de vil.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Da har du ikke fått med deg mye om Alfa Romeo-entusiastene, anonym. De ekte entusiastene kjenner både styrker og feil/svakheter og har ingen problemer med å dele dette. Fanatikere derimot gjør ikke det. Alfa's tilhengerskare er sjelden fanatikere, men mennesker som setter pris på spydspissdesign og glede gjennom opplevelse. Det finnes andre kvaliteter i denne verden enn de rent statistiske

Denne tråden er forøvrig veldig tendensiøs og jeg tviler på at trådstarter har annen agenda enn å sverte et hedersmerke.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
noruego skrev:
Man kommer vel ikke stort sett nærmere avskrive en bil som en feilkonstruksjon...
Hva er du egentlig mener denne setningen og hva er hensikten med tråden? Jeg oppfatter den som uthenging av et bilmerke basert på en setning jeg ikke en gang tror du kjenner realitetene bak.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Trondmeg skrev:
Da har du ikke fått med deg mye om Alfa Romeo-entusiastene, anonym. De ekte entusiastene kjenner både styrker og feil/svakheter og har ingen problemer med å dele dette. Fanatikere derimot gjør ikke det. Alfa's tilhengerskare er sjelden fanatikere, men mennesker som setter pris på spydspissdesign og glede gjennom opplevelse. Det finnes andre kvaliteter i denne verden enn de rent statistiske
Mitt inntrykk ut fra skumlesing fra cuoresportivo.no er at medlemmene der har et mer nyansert syn på bilholdet enn Alfa entusiaster her på forumet.

Forøvrig er jeg helt enig med deg.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
En artig ting med den undersøkelsen er det at det ligger en sportsbil på 1., 4. og 6. plass blant bilene med minst feil så det er kanskje ikke så ufornuftig med en sportsbil.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Jeg kan ikke si at jeg har sett så mange Alfa-folk her inne som benekter at også de bilene har sine feil og mangler. Men de er heller ikke dårligere enn andre merker. Jeg mistenker deg for å tenke på forumfanatikere med hang til enkelte andre merker. . . .
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
Du kan heldigvis ta det hele med knusende ro, Trondmeg - skulle bilen din ikke virke, ser den fortsatt veldig bra ut! ;)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Min bil virker hver gang den. Og ser bra ut også. Men den trenger ikke være helt feilfri for det. Hva nå enn feilfri betyr og om det betyr noe.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
En kompis hentet en ny Alfa GT hos forhandler i Oslo for et par uker siden. Han satte kursen rett mot hytta i Valdres, men etter to timer kjøring gikk bilen i såkalt "nødmodus", dvs at man bare kan rulle såvidt fremover med 40-50% motorkraft tilgjengelig. Det ble en lang historie å få det fiksa. Spent på om han nå beholder doningen. Fin er den dog, ingen tvil om det.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Har eid en rød Alfa75. Skrudde aldri så mye bil som da jeg eide den. Men ingen bil som har gitt meg så mye glede heller på Vålerbanen. Noen har en autofil sjel, andre ikke. Bil er følelser, uansett feilprosent... Så ingen Opel, Toyota, Mazda el Ford på meg med det nærmeste 8)
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
Forøvrig, sakset fra What Car?:

ALFA ROMEO
31st out of 32

Last year’s position 28th out of 30
Cars needing repair work 47%
Average repair cost £420
Star model 166 (’99-’05)
Alfa has a poor track record in our reliability surveys. This year its worst model, the GTV (’96-’03), recorded a shocking 77 failures per 100 cars, with the GT (’05-) just behind at 68 per 100. Just under a third of all Alfa failures were down to the axles and suspension, with engine faults the next biggest issue – causing more than 15% of problems.

Drøy snittkostnad på reparasjonene.


Red.: Dog ikke verst, bl.a. Mercedes, Mitsubishi, Mazda og Audi har høyere snittkost. Porsche har etter sigende en snittkost på £717 :O
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.542
Antall liker
7.864
Torget vurderinger
0
ALLE biler har feil. En entusiast lærer seg hvilke feil det er på hans merke, han lærer seg å fikse feilene og han lærer seg å leve med dem. Etterpå elsker han bilen sin !! ;D

Alt mekanisk har en iboende dævlskap som gjør at ting går i stykker på det værst tenkelig sted til den værst tenkelige tid, slik er det bare. Biler er som andre mekaniske greier, de er bare dyrere å kjøpe, har fler saker som kan gå i stykker og er noe dyrere enn det meste å reparere. Som mangeårig SAAB eier vet jeg det meste som er verd å vite om dette.

Selvsagt om man har masse penger og alltid setter bort reperasjoner uten å skru selv forstår man ikke hvorfor folk frivillig plages med "sære" biler, men da har man et noe annet forhold til dette med bil, da gjenstår det kun "transport" av hele bilholdet og man kunne like gjerne brukt taxi hver gang man skule fra A til B, det ville nok også blitt billigere i det lange løp. Så hvis driftsikkerhet og feilrate er alt du bryr deg om når du kjøper bil er du sikkert ungkar og burde du heller ringe drosjesentralen. Vi andre finner både kvinnen i vårt liv og handler bil med hjertet!!
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Trondmeg skrev:
Jeg kan ikke si at jeg har sett så mange Alfa-folk her inne som benekter at også de bilene har sine feil og mangler. Men de er heller ikke dårligere enn andre merker. Jeg mistenker deg for å tenke på forumfanatikere med hang til enkelte andre merker. . . .
Hva er en dårlig bil? Hvilke kvaliteter skal en vektlegge?

Med tanke på feilprosenten i denne undersøkelsen og det store antallet biler som er med så kommer Alfa Romeo dårlig ut med tanke på feil. Fortsatt kan den gi en god kjøreopplevelse og eierglede og de nye Alfaene kjører vel omtrent like bra som en BMW eller Ford.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Gago skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg har italiensk sykkel. Jeg fikk mer lyst til å kjøpe nytt av samme merke da jeg fikk vite at den aktuelle modellen produseres i Taiwan.
garantert kvalitetsheving
Yep! Tror ikke Valentinos Infinito er plaget med skjeve wireføringer under krankhuset, eller rammerør som sprekker rundt styrelageret.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Anonym skrev:
Hva er en dårlig bil? Hvilke kvaliteter skal en vektlegge?

Med tanke på feilprosenten i denne undersøkelsen og det store antallet biler som er med så kommer Alfa Romeo dårlig ut med tanke på feil. Fortsatt kan den gi en god kjøreopplevelse og eierglede og de nye Alfaene kjører vel omtrent like bra som en BMW eller Ford.
Hvilke kvaliteter som vektlegges er vel opp til den enkelte å vurdere. Jeg har alltid stilt spørsmål om hva kvalitet er. Det er ingen fasitsvar på det slik jeg ser det. I min verden er f.eks. kjøreglede og eierglede kvaliteter (om enn subjektive) som vektlegges.

Jeg har ikke lest denne undersøkelsen (enda) og sett hvordan de vurderer feil. Jeg har heller ikke sett hvor mange Alfaer (f.eks.) det er med i undersøkelsen med ca 50.000 biler totalt? Alfa har erfaringsmessig sine feil og mangler de, men det har vel andre biler også.

Spiralis har gode poenger. De fleste med bilinteresse velger nok bil med hjertet, men det underlige er at veldig ofte blir man møtt med rasjonelle argumenter for sine irrasjonelle valg. Jeg prøver å unngå denne type argumenter, men blir ofte konfrontert med det. Man må ofte svare på spørsmål om feil og driftskostnader selv om man har gjort valg basert på estetikk, kjøreglede og særhet. Jeg tror egentlig at de færreste har genuin bilinteresse selv om de påberoper seg såkalt bildilla. Heldigvis er det mange vinklinger til også dette. Mangfold kalles det.
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Trondmeg skrev:
Da har du ikke fått med deg mye om Alfa Romeo-entusiastene, anonym. De ekte entusiastene kjenner både styrker og feil/svakheter og har ingen problemer med å dele dette. Fanatikere derimot gjør ikke det.

Denne tråden er forøvrig veldig tendensiøs og jeg tviler på at trådstarter har annen agenda enn å sverte et hedersmerke.
Hvis du er en entusiast Trondmeg, og derfor ikke har problemer med å dele feil og svakheter, hvorfor fortsetter du i innlegg etter innlegg å forsøke og overbevise (deg selv?) om at Alfa ikke har flere feil enn andre merker?

Jeg har jobbet i flere år med kvalitetssikring i produksjonsindustri og vet hva kvalitet betyr. Jeg vet også at det er noe som heter "tilstrekkelig kvalitet". Hvis feilprosenten på Alfa er så høy som denne undersøkelsen påstår, innehar IKKE Alfa tilstrekkelig kvalitet. Langt derifra.

Selvfølgelig finnes det andre ting enn kvalitet som tiltaler en bilentusiast, og det er jo nettopp derfor både Italiensk og Fransk bilindustri har overlevd, tross til tider elendig kvalitet på produktene de har levert.
Jeg har eid to Citroen og to Fiat, så jeg har tidligere stillt i den klassen selv. Men etter at jeg ble gammel og lat synes jeg det er langt bedre med en kjedelig bil som bare går og går.

Forøvrig er ikke resultatet når det gjelder Alfa noen overraskelse i den undersøkelsen, derimot er jeg overrasket over at Honda tilsynelatende har tatt over hedersplassen fra Toyota, og ikke mins å se en Chrysler så høyt oppe på listen!!!!! Imponerende av Chrysler som har rykte på seg for ikke å være stort bedre enn Italienere........
Og bare for å nevne det, når Chrysler Voyager var på sitt verste, med defekte toppakninger og glødeplugger i tide og utide, satt det dessverre en Italiensk motor i de............
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.816
Antall liker
21.744
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Gago skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg har italiensk sykkel. Jeg fikk mer lyst til å kjøpe nytt av samme merke da jeg fikk vite at den aktuelle modellen produseres i Taiwan.
garantert kvalitetsheving
Yep! Tror ikke Valentinos Infinito er plaget med skjeve wireføringer under krankhuset, eller rammerør som sprekker rundt styrelageret.
Ikke så langt iallefall. Men den har ikke gått mer en 1200 km heller da. De har vanvittig snøring på produksjon med kompositter i Taiwan.

77% feil er mye, men siden trådstarter bare er ute med flammekasteren sin, og vi alle vet at det finnes løgn, forbannet løgn og statistikk, kan vi vel like gjerne være lyriske om celestelakkerte sykler.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
;) Bare terger, Val! Men jeg tror virkelig på Taiwan når det gjelder sykkelproduksjon, enten tegningene kommer fra USA, Kanada, eller Italia.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.816
Antall liker
21.744
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nettopp! Hardnakkede rykter sier at de finskproduserte Porschene (Cayman, Boxter) har bedre byggekvalitet enn de som settes sammen i Stuttgart...
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.542
Antall liker
7.864
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
Nettopp! Hardnakkede rykter sier at de finskproduserte Porschene (Cayman, Boxter) har bedre byggekvalitet enn de som settes sammen i Stuttgart...
Det kan nok stemme. Samme fabrikk produserte vel SAAB en tid, laaange limousiner og cabrioleter og disse ble påstått å ha bedre kvlitet på sammenskruingen enn de som kom fra Trollhättan.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.323
Antall liker
16.411
Sted
Østfold
Det er noe jeg ikke får til å stemme her. Dersom man kjøper 10 like biler. Hvor stor er sjansen for at tre av dem holder seg 110% feilfrie i løpet av et helt år?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Uten å være en ekspert på området, så tenker jeg at muligens har dette noe med det å gjøre at en Alfa GTV er MINST ti år gammel.. og de nyere Alfaene nok muligens er langt mindre elendig skrudd sammen enn de var back then :) Dette sier vel ikke så mye om nyere Alfa ?

norcad skrev:
Trondmeg skrev:
Da har du ikke fått med deg mye om Alfa Romeo-entusiastene, anonym. De ekte entusiastene kjenner både styrker og feil/svakheter og har ingen problemer med å dele dette. Fanatikere derimot gjør ikke det.

Denne tråden er forøvrig veldig tendensiøs og jeg tviler på at trådstarter har annen agenda enn å sverte et hedersmerke.
Hvis du er en entusiast Trondmeg, og derfor ikke har problemer med å dele feil og svakheter, hvorfor fortsetter du i innlegg etter innlegg å forsøke og overbevise (deg selv?) om at Alfa ikke har flere feil enn andre merker?

Jeg har jobbet i flere år med kvalitetssikring i produksjonsindustri og vet hva kvalitet betyr. Jeg vet også at det er noe som heter "tilstrekkelig kvalitet". Hvis feilprosenten på Alfa er så høy som denne undersøkelsen påstår, innehar IKKE Alfa tilstrekkelig kvalitet. Langt derifra.

Selvfølgelig finnes det andre ting enn kvalitet som tiltaler en bilentusiast, og det er jo nettopp derfor både Italiensk og Fransk bilindustri har overlevd, tross til tider elendig kvalitet på produktene de har levert.
Jeg har eid to Citroen og to Fiat, så jeg har tidligere stillt i den klassen selv. Men etter at jeg ble gammel og lat synes jeg det er langt bedre med en kjedelig bil som bare går og går.

Forøvrig er ikke resultatet når det gjelder Alfa noen overraskelse i den undersøkelsen, derimot er jeg overrasket over at Honda tilsynelatende har tatt over hedersplassen fra Toyota, og ikke mins å se en Chrysler så høyt oppe på listen!!!!! Imponerende av Chrysler som har rykte på seg for ikke å være stort bedre enn Italienere........
Og bare for å nevne det, når Chrysler Voyager var på sitt verste, med defekte toppakninger og glødeplugger i tide og utide, satt det dessverre en Italiensk motor i de............
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
pstraums skrev:
Uten å være en ekspert på området, så tenker jeg at muligens har dette noe med det å gjøre at en Alfa GTV er MINST ti år gammel..
Bilen ble produsert mellom 1995 og 2005.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg fantaserte i mange år om en rød Alfa 75 (v6) .. veit det er en "dritbil" når det gjelder de ganske viktige "komme tidsnok på jobb hver dag kriteriene".. Den er ikke engang veldig pen.. men .. likevel var den en drøm for meg i maaange år.... :) og jeg tviler ikke et SEKUND på at den er kjempemorro å kjøre ! (så en episode på TopGear om denne, mrsmt) :) Min eneste italienske erfaring er en Lancia Prisma.. og den var morro (imho) selv om den var forhjulsdrevet, og langt fra samme "klasse" som en 75.. :)

HCS skrev:
Har eid en rød Alfa75. Skrudde aldri så mye bil som da jeg eide den. Men ingen bil som har gitt meg så mye glede heller på Vålerbanen. Noen har en autofil sjel, andre ikke. Bil er følelser, uansett feilprosent... Så ingen Opel, Toyota, Mazda el Ford på meg med det nærmeste 8)
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kan ikke alle bare kjøpe seg en Toyota Corolla 1995-modell? Det har jeg, og det er den beste bilen.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.535
Antall liker
35.441
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
noruego skrev:
Man kommer vel ikke stort sett nærmere avskrive en bil som en feilkonstruksjon...
For oss som er vant til gamle franske biler, er dette utrolig god kvalitet. 77 feil pr 100 biler, pyttsan, på en Citroën fra 1970-tallet måtte man regne med såpass mange barnesykdommer pr bil. Og el-systemet på gamle Jaguarer var konstruert av Lucas, the Prince of Darkness, sånn at man slett ikke kunne regne med at lykter og vindusviskere virket på samme dag. :)
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Slett denne tråden. Bare tullball ;D
Alle vet da at Alfa folket er i hugga å kanskje til og med små sære, men designbeviste folk, som koser med å kunne mekke på bilen og gjerne henge med andre Alfa folk, samt skape litt sosialt rundt dette med å holde bilen 100% operativt.

Er selv en stor GTI fan og drømmer om å kunne få meg en garasje for å bygge opp en MK1 GTI til 100% original fofattning :) Driftsikker? Sikkert ikke, men spiller det noen rolle? Blir ikke noe moro om du ikke får noe å skru på. Spør du meg tar det en av gledene vekk fra å eie en slik type bil.

Trådstarter kjøp deg en Toyota Corolla og hold munn ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Asbjørn skrev:
noruego skrev:
Man kommer vel ikke stort sett nærmere avskrive en bil som en feilkonstruksjon...
For oss som er vant til gamle franske biler, er dette utrolig god kvalitet. 77 feil pr 100 biler, pyttsan, på en Citroën fra 1970-tallet måtte man regne med såpass mange barnesykdommer pr bil. Og el-systemet på gamle Jaguarer var konstruert av Lucas, the Prince of Darkness, sånn at man slett ikke kunne regne med at lykter og vindusviskere virket på samme dag. :)
Kjære deg, det var ikke bare Jags som hadde Lucas-systemer. Så og si hele sulamitten av britiske biler, motorsykler, marinemotorer etc hadde fornøyelsen. Lucas hadde noen mørke øyeblikk (bokstavelig talt), men har i det store og hele antakelig et litt ufortjent dårlig rykte kanskje, det fungert jo ellers også tilfredsstillende på mange doninger, herunder i maskineri i betydelige andeler av den norske marine og den norske fiskeriflåte.

Det mest notorisk driftsusikre av alle Lucas-systemer var forresten ikke elektrisk, men det mekaniske innsprøytningssystemet som man bl.a fant i den ellers så fabelaktige Triumph TR6.

Så OT kan man bli. Men til Alfa; mitt møte med en 2003 GTV ble kortvarig; da jeg skulle ta den ut fra leiebilfirmaet i Trier virket ikke cabrioleten. Når de senere samme dag fikk reparert den, så virket den ikke allikevel, og det var plutselig en hel del andre ting som heller ikke virket. Firmaet hadde heldigvis flere andre biler. Synd allikevel, for det var en bil jeg hadde gledet meg til å tilbringe en drøy måned i syd-Tyskland og Alpene med. Fikk en Audi TT istedet, en trist erstatning på mange måter, men den virket da.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.237
Antall liker
4.864
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
Det er noe jeg ikke får til å stemme her. Dersom man kjøper 10 like biler. Hvor stor er sjansen for at tre av dem holder seg 110% feilfrie i løpet av et helt år?
Nøyaktig 0%.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.535
Antall liker
35.441
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
Q: Do you have any idea if the kit will work on Alfa Romeos? My 1963 Giulia has bullet connectors, a Lucas windshield wiper motor, and a variety of other Lucas components. Earlier Alfas had lots more Lucas stuff, such as starter motor and generator, so I imagine it's more suited to them. On a different note, did Alfa's change from Lucas to Bosch signify the end of the of the 'Italian masochistic' era?
Jun-09-05
A: This will work with the Lucas portions. The Bosch change was a misbeggoten effort to work around the simultaneous Italian/British Stevedore Strikes of the early 70s.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.020
Antall liker
2.110
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Nei, da får jeg ut å starte Alfaen.
En liten tur med kjøreglede før jeg finner senga.

Håvard
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Eg kjøpte jo nettopp brukt Peugeot 106 med nesten 200.000 på klokka. Men ville ikkje hatt verken Toyota Corolla, Alfa Romeo 147 eller Golf GTI istedetfor. Kva betyr vel høg feilprosent når eiergleden er så stor?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
digiman skrev:
Er selv en stor GTI fan og drømmer om å kunne få meg en garasje for å bygge opp en MK1 GTI til 100% original fofattning :) Driftsikker? Sikkert ikke, men spiller det noen rolle? Blir ikke noe moro om du ikke får noe å skru på. Spør du meg tar det en av gledene vekk fra å eie en slik type bil.
Bosch K-jtronic er et ganske velfungerende system så du slipper sannsynligvis de fleste problemer utenom rust med en einser.

Kjørte istykker 2 stk i løpet av min "ungdom".
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Brasse skrev:
Eg kjøpte jo nettopp brukt Peugeot 106 med nesten 200.000 på klokka. Men ville ikkje hatt verken Toyota Corolla, Alfa Romeo 147 eller Golf GTI istedetfor. Kva betyr vel høg feilprosent når eiergleden er så stor?
Har du en Rallye eller Gti?
 
Topp Bunn