Ambiance lyd & bildet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    J.J skrev:
    Handler om at jeg vil at flere skal få høre hva horn... OG dynamikk er. ;D

    Kommersielt: Klipsch Heritage serien.



    /JR
    Har hørt mange gode horn oppsett, og hadde en gang veldig lyst på avantgard duo, men pga endring i bruk og etter hvert design ( i heimen ) ble ikke dette gjennomført. Men det er ikke bare horn som har dynamikk. :)

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Skaffet meg en liten gaget til Ipad i dag. Genial holder for Ipaden hvor alle mulige stillinger og høyder kan settes ved å brette å folde i forskjellige muligheter. Hele saken er laget i T6 aluminium som er hard og tåler en del før den blir ripet. I lokket ligger magneter som slår av og på dvale funksjon på Ipad når det lukkes eller åpnes.

    *****JOBY*****
     

    Vedlegg

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det åpnet for nye muligheter igjen. Trafomatic var i noe lengre eieskap en opera Cyber 800, og nå er jakten i gang igjen etter en forsterker som treffer hjertet til god lyden. Trafomatic fikk en ny eier fra Røyken og håper han vil nyte dens egenskaper i fulle drag.

    Jeg er bestemt på å gå for en kombinasjon som innehar rør, og vinyl til "analog systemet", men kanskje jeg må åpne mere for hybrid løsning, selv om jeg har sett for meg et system med rør. Det jeg så langt har savnet er det siste skyvet helt i bunn, noe som noen få rørforsterkere har klart, men som jeg tror en god hybridforsterker vil klare. En ting til jeg gjerne skulle hatt var MC RIAA inntegrert i forsterker, eller forforsterker til hifi anlegget.

    Om alt går etter planen, så skal jeg låne med meg en forsterkertype jeg aldri før har testet eller hørt. Dette er en løsning som trenger forforsterker i en eller annen form. Etter det jeg har lest om disse så er dem i de baner jeg ønsker lydmessig, men noen skremende fakta rundt konstuksjon holder meg noe reservert. OTL prinsippet. Atmasphere M 60 ::)



    Jeg tar i mot tips med takk!

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jas Audio (ZION). Perfect Link Cable

    Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Det er vel noe i dette uttrykket?

    Hentet noe på postkontoret i dag som skal pryde hifi systemet. Zion Perfect Link sølvkabler med carbon hyllser og rohdium spader i begge ender. Joa ventetiden strakk seg ut til en mnd pga noen supertweeter diskanthøyttalerer, men jeg tror det var verdt ventetiden?
    Mari Boine An introduction to fikk passere med sine elektroner som første mann ut. Senere skal jeg spille musikk som jeg kjenner godt for å høre etter åpenbare forskjeller mellom kablene.

    Flotte å se til, men jeg tørr ikke å banne på forskjeller i lyden. I vaset med å pakke dem ut å kobble dem opp, klarte jeg å overse en ting. Gjett hva!!
     

    Vedlegg

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Jas Audio (ZION). Perfect Link Cable

    ambiance skrev:
    I vaset med å pakke dem ut å kobble dem opp, klarte jeg å overse en ting. Gjett hva!!
    Elektronene ser ut til å måtte kjempe seg gjennom kablene mot kjøreretningen! :eek:

    Gratulerer med lekre pyntegjenstander - uansett om det låter bedre enn før eller ikke! :)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jas Audio (ZION). Perfect Link Cable

    freddie77 skrev:
    ambiance skrev:
    I vaset med å pakke dem ut å kobble dem opp, klarte jeg å overse en ting. Gjett hva!!
    Elektronene ser ut til å måtte kjempe seg gjennom kablene mot kjøreretningen! :eek:

    Gratulerer med lekre pyntegjenstander - uansett om det låter bedre enn før eller ikke! :)
    Takker.

    Stemmer! Enda jeg så etter slike merker på kablene før jeg kobblet dem opp. Når jeg tok bildet la jeg merke til pilen, og snudde da selvfølgelig kabelen til riktig kjørerettning.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Del to av pakken jeg hadde bestilt.
    100 000 HZ supertweeter høyttalere og sølvkabler som er tenkt å bruke i stereoanlegget på stuen for og få den ekstra toppen og detaljeringen jeg liker. Jas lager høyttalere som i utgangspunktet er godt oppløst og godt med rom i lyden. Som et tilskudd på monitorene våre kan 100k diskanten brukes til nettopp dette. Supertweeter diskantene er True ribbon design og kan ikke spilles ene og alene fra en forsterker, da det kan knekke forsterkeren med lav impedance nedover i registeret. Men å kobble dem i parallel til en eksisterende høyttaler fungerer aldeles utmerket. På baksiden kjenner jeg igjen brytere til filter justeringer fra mine Plato. Her kan man tilpasse gain og x-over med to posisjoner på hver bryter. Her skulle jeg ønsket utvalget hadde vært noe større, eller med et sørre sprang mellom to faste settinger. Ribbon design av denne typen strekker seg gjerne fra 2-3 khz til 100-200 khz og vanskeliggjør en fullgod inntegrering uten et bredere valg av settinger.
    Ut av esken var det forvrenginger i lyden som minnet om et bildet som er oversaturert, men allerede etter noen timer begynte ting og falle på plass. X-over er ikke så mye ut å kjører, og detaljer har tatt over for oversaturering. På grunn av noe snevre valgmuligheter til en perfekt X-over og gain, så er lyden noe spinkel eller tynn om du vil. SEAS diskantene leverer ikke så høyoppløst lyd og spranget opp til supertweeter blir for stort. Mulig 100 til 300 timer med musikk er det som trengs for diskantene skal spille lengre ned i frekvens? Av erfaring er ikke førsteinntrykk det som blir den endelige konklusjon, så jeg skal ikke være veldig bastant i mine oppfatninger, men la det være et lite spillerom til endringer underveis. Som sagt, så har det skjedd en del bare på noen få timer.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jas Audio (ZION). Perfect Link Cable

    ambiance skrev:
    Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Det er vel noe i dette uttrykket?

    Hentet noe på postkontoret i dag som skal pryde hifi systemet. Zion Perfect Link sølvkabler med carbon hyllser og rohdium spader i begge ender. Joa ventetiden strakk seg ut til en mnd pga noen supertweeter diskanthøyttalerer, men jeg tror det var verdt ventetiden?
    Mari Boine An introduction to fikk passere med sine elektroner som første mann ut. Senere skal jeg spille musikk som jeg kjenner godt for å høre etter åpenbare forskjeller mellom kablene.

    Flotte å se til, men jeg tørr ikke å banne på forskjeller i lyden. I vaset med å pakke dem ut å kobble dem opp, klarte jeg å overse en ting. Gjett hva!!
    De kablene så bra ut. Det hadde passet seg med litt mer tøyelige kabler her i huset også. Har du en link til produsent/leverandør ?

    Flotte bilder !
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    I og med HIFI systemt skal dreie seg om komponenter jeg nødvendigvis ikke kjenner så godt, og en form for analoge kilder. Fikk jeg det for meg et svakt øyeblikk at dette RIAA trinnet var en god ide å handle. Tiden vil vise hvor smart dette var. ;)


    Det har mange muligheter for tilpassning av PU. Det er noe vi liker.
     

    Vedlegg

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Noen drømmer må til livs og dette er en av dem:

    Håper denne ankommer Norge Juli/August. Da ferdig lakkert i Gulf farger.

    Bilder lar seg ikke laste opp fra link eller fra computer!!! Linker derfor til lenkene under..


    91399d1336084454-ambiance-nytt-rom-utsyr-inn-comming-out-going-deviation-gulffront.jpg

    91400d1336084558-ambiance-nytt-rom-utsyr-inn-comming-out-going-deviation-gulf3.jpg

    91398d1336084443-ambiance-nytt-rom-utsyr-inn-comming-out-going-deviation-bak.jpg
    Gratulerer!
    Måtte bare teste en quote med editert bildelink - ser ut til å funke.
    Mye gromt du har i hus nå må jeg si!
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Riaa som jeg bestilte en tid tilbake er ankommet. Har ikke rukket annet en å pakke det ut og i øye ta det. Det visuelle oser ikke av high end kvalitet, men skal ikke dømme det av utseende. Grunnet travel hverdag så har ikke hifi blitt prioritert av andre plikter som hus maling, motoroverhalling av VW bobble som for øvrig skal selges for å gi plass til det tredje store prosjektet denne tiden som er nevnt ovenfor.

    Vi prøver med noen bilder igjen, så får vi se om det er bedre hell denne gangen..


    003.JPG
    004.JPG
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.505
    Antall liker
    15.360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Wow, gratulerer med Porsche og Perreaux ambiance:cool:

    OU812
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Takk takk.

    Spent på Perreaux å dens kvaliteter. Tar noen dager før jeg får testet den noe. Jeg står med maling til ørene, og har slipet terase for å olje den inn. Massé arbeid med hus i vår..

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Socrates har kommet og er klar til henting. :D Men rommet er ikke klart enda, her skal møbler byttes ut, så jeg må nok montere høyttalerene i kinoen inntil videre. Tenker det blir chaiselonge med eikebord og stereobenk i nye rommet.


    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Jas audio socrates

    Ved ankomst klarte ikke jeg å motstå sjokket av størelsen til Socrates.. Men når dem ble plassert på siden av Plato så viste det seg at socrates er 10cm kortere, men bredden på fronten øker inntrykket av størelsen.
    Nå er det ikke noe poeng for meg å skrive masse om lyden, men kan nevne det som kommer fram som beste egenskaper, og det er AMT diskanten sin evne til detaljer.

    Se og bedøm selv:

    92621d1338567782-ambiance-hifi-001.jpg


    92622d1338567794-ambiance-hifi-003.jpg



    92623d1338567806-ambiance-hifi-002.jpg
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Ja, gratulerer så masse og tusen takk for titten og lytten! :)
    Ble ikke lang lytt, men låt bra det lille vi hørte. ;)
    De er forresten enda flottere i virkeligheten enn det bildet klarer å gjengi.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Ja, gratulerer så masse og tusen takk for titten og lytten! :)
    Ble ikke lang lytt, men låt bra det lille vi hørte. ;)
    De er forresten enda flottere i virkeligheten enn det bildet klarer å gjengi.
    Takk JO.

    Vanskelig å få til noe når huset ikke er tomt. Men vi skal få til noe når dem har fått lengre fartstid. ;)

    A.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.505
    Antall liker
    15.360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med flotte høyttalere ambiance:) Flott navn på høyttalerene er det også!

    OU812
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med veldig flotte ht, beklager at jeg ikke har fulgt med i timen, men hvor skal disse stå? :cool:

    gismo
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med veldig flotte ht, beklager at jeg ikke har fulgt med i timen, men hvor skal disse stå? :cool:

    gismo
    Takk.

    Mulig disse blir plassert i rommet før kinoen, men håper på salg av Plato og da blir dem stående i kinoen.

    A.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk.

    Mulig disse blir plassert i rommet før kinoen, men håper på salg av Plato og da blir dem stående i kinoen.

    A.
    Ok, flotte var de, er dette å anta som en modell over Plato?
    Og de flotte Plato`ene er til salgs?

    gismo
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Ok, flotte var de, er dette å anta som en modell over Plato?
    Og de flotte Plato`ene er til salgs?

    gismo
    Prisen tatt i betraktning så er de over Plato, men det er en ny serie som skulle blitt lansert på CES 2012 Las Vegas.
    Denne serien har mange fine modeller som ikke er modul baserte, men heller satset på alt i et kabinett løsning. Synes likevel disse har mere monitor egenskaper en Plato??

    Jo.. Plato ligger på børsen her på forumet. ;)
     
    Sist redigert:

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Gratulerer med nye høyttalere. De ser unektelig svært flotte ut. Håper kunne få høre de så snart innspillingen er over. :)

    Mvh
    Andreas
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Kjente det gikk et støkk i meg når første budet tikket inn på auksjonen av Plato her på sentralen! Nå først skjønner jeg hvor mye disse har betydd i hifilivet mitt. Socrates skal fra dette øyeblikk ta over for Plato i kinoen, og følelsene for dette er noe blandet da Socrates ikke er så lett å plassere og lese for bassrespons som Plato er i mitt rom. Selvfølgelig får jeg bass, men ikke på samme måte som Plato. Jeg regner med bassen er det som vil slippe mest under innspillingstiden, men de få timene som til nå er spillet, merker jeg enda ikke vesentlig forskjell. Nå har Socrates kanskje 50 timer på telleren, så her forventer jeg at en god del vil skje frem mot 400-500 timer.
    Ønsker med dette å ønske nye eier av Plato lykke til på veien, og ønsker meg selv lykke på min vei!! :rolleyes:

    Da gjenstår det å se hvem vinneren blir av høyttalerene. :)


    A.
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Vanvittig finish det der. Dette er en bedre modell enn Plato? De er endel mindre fysisk?
     

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    gratulerer så mye med nok et nydlig høytaler par! jeg syns at disse som de forrige er nydlige! gi oss gjerne noe fyldig info om disse nydlige høytalerene. lytte intrykk fysiske mål osv:)

    mvh
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Vanvittig finish det der. Dette er en bedre modell enn Plato? De er endel mindre fysisk?
    I volum så er dem vel noenlunde lik. Socrates er 10cm lavere en Plato, og ikke fullt så dyp, men bredere i front.
    Plato (diamant utgaven) og Socrates ligger på nesten samme utsalgspris i USA. sånn sett er det vel et steg til siden. Men etter jeg fikk sent over noen "tester" som forhandlerer og entusiaster hadde gjort, så ble Socrates tatt for å være et par hakk over Plato hva musikkalitet angår. I mine ører så langt er Socrates mere tilstede i mellomregisteret og oppover.

    Jeg skal komme med mere utfyllende beskrivelse når dem har blitt spillet mere på. Nå føler jeg det er for tidlig med en fallende dom. ;)

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    gratulerer så mye med nok et nydlig høytaler par! jeg syns at disse som de forrige er nydlige! gi oss gjerne noe fyldig info om disse nydlige høytalerene. lytte intrykk fysiske mål osv:)

    mvh

    Takk.

    Jeg skal komme tilbake med mere utfyllende info når tiden er inne. :)

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Merkelig hvor liten interessen er på auksjon av Plato med så lav utropspris?

    Er det at det ikke er noen norsk forhandler som skremmer folket? Eller er det noe annet?

    Jeg har fått masse mailer ang høyttalerene, men ingen er nok interessert til å legge inn bud på dem. Ledende budgiver er allefall meget heldig om han vinner disse høyttalerene til åpningsprisen!


    A.
     
    Sist redigert:

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Merkelig hvor liten interessen er på auksjon av Plato med så lav utropspris?

    Er det at det ikke er noen norsk forhandler som skremmer folket? Eller er det noe annet?

    Jeg har fått masse mailer ang høyttalerene, men ingen er nok interessert til å legge inn bud på dem. Ledende budgiver er allefall meget heldig om han vinner disse høyttalerene til åpningsprisen!


    A.
    hvis jeg ikke hadde kjøpt meg et par nye montana kas2 i 2011 så hadde jeg nok slått til på disse. det er min unnskyldning:) ellers så tror jeg kanskje at dybden på høytaleren kan gjøre den noe vansklig og plassere i en vanlig stue med tanke på waf? det var iallefall argumente til min kone..
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Merkelig hvor liten interessen er på auksjon av Plato med så lav utropspris?

    Er det at det ikke er noen norsk forhandler som skremmer folket? Eller er det noe annet?

    Jeg har fått masse mailer ang høyttalerene, men ingen er nok interessert til å legge inn bud på dem. Ledende budgiver er allefall meget heldig om han vinner disse høyttalerene til åpningsprisen!


    A.
    hvis jeg ikke hadde kjøpt meg et par nye montana kas2 i 2011 så hadde jeg nok slått til på disse. det er min unnskyldning:) ellers så tror jeg kanskje at dybden på høytaleren kan gjøre den noe vansklig og plassere i en vanlig stue med tanke på waf? det var iallefall argumente til min kone..
    Hehe. Ja, dem trenger luft bak for å slippe boomy bass og noe inneslukket lydbildet, og her hjemme står WAF seg godt på disse høyttalerene. ;)

    A.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Av ren nysgjerrighet...gikk de for utropspris? I tilfelle (uten at jeg har hørt de da) så må det jo være en meget lykkelig eier et sted nå! :)
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Av ren nysgjerrighet...gikk de for utropspris? I tilfelle (uten at jeg har hørt de da) så må det jo være en meget lykkelig eier et sted nå! :)
    Dem gikk for utropspris ja, og nye eier er meget lykkelig! Det er en Sandefjording det også, så det blir kanskje mulighet for en demo hos han??

    A.
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Nå er Plato hentet av nye eier. En hyggelig kar som ikke bor lengre unna en fem min kjøretur fra meg.

    Ønsker Hifihans lykke til på veien, og håper Plato fyller kravene til gjengivelse av bla piano!

    A.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn