Politikk, religion og samfunn American Revolution

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.128
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Linken din virker ikke, Gjestemedlem. Bruk denne:

More Wisdom from the Guy Who Brought You “Rape Can’t Get You Pregnant”

[HR][/HR]

Bonus Quote of the Day

"The interesting thing here is that this is an individual who sits on the House Committee on Science and Technology but somehow missed science class."

-- President Obama, quoted by ABC News, on Rep. Todd Akin's (R-MO) comments that "legitimate rape" would not cause pregnancy.

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Revolusjon innad i det republikanske partiet også. Nå har de gått over til en enkandidatsmodell der all opposisjon er forbudt, etter modell fra kinesiske og sovjetiske partisamlinger.

"Fuck You, Tyrants!": Ron Paul Supporters Rebel On Convention Floor | Mother Jones
    Morsomt det der. Det foregår et statskupp gjennom GOP, der krefter som vil ha Romney som president, koste hva det koster, skyver til side etablerte regler for utvelgelse av kandidater. Regelen som ble brukt for å binde eller kunne bytte ut delegater ble introdusert av Romneys advokat for to uker siden.

V

vredensgnag

Gjest
    Utrolig godt sett og skrevet, og verdt å lese.
    Det som skrives i artikkelen om Mitts panikk over hvor reaksjonær plattformen er blitt, tror jeg må være riktig.

Og dette er kvintessensen av hva GOP er blitt:

So the messaging sounded inoffensive, but when you really think about what is being said at this convention, you realize that all the red, white, and blue bunting and clothing and video imagery is a put-on. All the talk about patriotism, about supporting the troops, is just lip service. This is the most unpatriotic crowd I have ever been a part of. What they are against is community. Every sentence is devoid of empathy. Every finger-wag is aimed directly at an American who can’t afford health insurance, who hasn’t had a raise on their minimum-wage job in four years. Even as they rail against a statement that the president never really made, they are talking about tearing America down and leaving something meaner and greedier in its place. They’re radicals—radicals who’ve gone over the edge and are trying to make their radicalism mainstream.

Stuck in a Room with Mitt Romney by Paul Constant - Seattle News - The Stranger, Seattle's Only Newspaper

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Det er muligens interessant at undertegnede som kan beskrives som "Kristen, verdikonservativ" er helt på linje med deg Vreden når du lufter bekymring om GOP og de høyrereaksjonære ( borderline facistiske ) kreftene som har tatt over partiet, og som i prosessen også synes å ha kastet alle med IQ noe høyere enn skonummeret ut av enhver maktposisjon i partiet.

Jeg har en tid fundert på om en eventuellt seier til Romney er det ultimate beviset på at Gud ikke finnes, men så kom jeg på at Herren har straffet menneskene med uår og gresshopper også tidligere om man skal tro Bibelen. 4 år med gresshopper eller 4 år med Romney ??

Tror jeg foretrekker gresshoppene!!

V

vredensgnag

Gjest
    Det er muligens interessant at undertegnede som kan beskrives som "Kristen, verdikonservativ" er helt på linje med deg Vreden når du lufter bekymring om GOP og de høyrereaksjonære ( borderline facistiske ) kreftene som har tatt over partiet, og som i prosessen også synes å ha kastet alle med IQ noe høyere enn skonummeret ut av enhver maktposisjon i partiet.

Jeg har en tid fundert på om en eventuellt seier til Romney er det ultimate beviset på at Gud ikke finnes, men så kom jeg på at Herren har straffet menneskene med uår og gresshopper også tidligere om man skal tro Bibelen. 4 år med gresshopper eller 4 år med Romney ??

Tror jeg foretrekker gresshoppene!!
    Det beste målet på hvor totalt destruktivt GOP er blitt, er at de har tryllet vekk George W. Bush. Han er overhodet ikke til stede i offentlig debatt, han deltar ikke på partisamlingen, han ønskes ikke til stede under møter eller andre aktiviteter, og hva han måtte mene, om det ble offentliggjort, ignoreres.

Mannen var en katastrofe - i to ganger fire år - og nå skal man late som om presidenten man forgudet mens han satt ved makten simpelthen ikke har eksistert.

Utrolig.

V

vredensgnag

Gjest
    På ytterste høyre- og venstreside har man alltid dyrket oppfatningen av "den sterke mann." Men National Review, det førende konservative partiorganet i USA, tar det vel langt, syns jeg.

Forbildet under.

tumblr_m9t2etGAv91r8kiyko1_500.jpg

1Ptwr.jpg

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Tidligere guvernør Ted Strickland var beinhard mot Mitt Romney i går.

"If Mitt was Santa Claus, he’d fire the reindeer and outsource the elves.”

But far more than a simple policy speech, Strickland portrayed Romney as a morally suspect and deeply un-American villain willing to do anything to make a dollar no matter who was hurt. His Caribbean holdings and past use of a Swiss bank account drew the toughest condemnation.
    “Mitt Romney has so little economic patriotism that even his money needs a passport,” Strickland said. “It summers on the beaches of the Cayman Islands and winters on the slopes of the Swiss Alps. In Matthew, chapter 6, verse 21, the scriptures teach us that where your treasure is, there will your heart be also. My friends, any man who aspires to be our president should keep both his treasure and his heart in the United States of America.”

For dem som ikke helt har akseptert hva finansoligarkene holder på med, har Kurt Eichenwald en klok gjennomgang - han kaller dagens høyreside, verden over, "economic arsonists":
    The Five Reasons Why Romney/Ryan Must be Defeated in 2012 – And Why Conservatives Should Hope They Are. | Kurt Eichenwald

G

Gjestemedlem

Gjest
    En liten digresjon til Australia, men tema er jo mye det samme. Konservativisme kjenner ingen landegrenser.

BBC News - Gina Rinehart calls for Australian wage cut

Australian mining magnate Gina Rinehart has criticised her country's economic performance and said Africans willing to work for $2 a day should be an inspiration.

Ms Rinehart is said to make nearly A$600 (£393) a second, and her views have been dismissed by Prime Minister Julia Gillard.

V

vredensgnag

Gjest
    Bak enhver stor mann står en forbløffende kvinne.

Dette er talekunst på høyt historisk plan.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Tomt kitch…

Er det noe de kan der borte, så er det å prate. Oh, yes they can. Jeg blir for det meste nedbrutt av det hele.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.446
    Torget vurderinger
    4
    Jøss, når ble Clinton albino ?

978x.jpg

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.051
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten digresjon til Australia, men tema er jo mye det samme. Konservativisme kjenner ingen landegrenser.

BBC News - Gina Rinehart calls for Australian wage cut

Australian mining magnate Gina Rinehart has criticised her country's economic performance and said Africans willing to work for $2 a day should be an inspiration.

Ms Rinehart is said to make nearly A$600 (£393) a second, and her views have been dismissed by Prime Minister Julia Gillard.

Frekkhet og manglende empati er alltid et godt utgangspunkt på veien mot rikdom.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.051
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Michael Lewis' bøker om finansbransjen, feks Liar's Poker og den siste om CDS- og boligkrasjet i USA (husker ikke tittelen i farten) er særdeles informative for legfolk, lettleste og spennede, og du kommer ut som et klokere menneske. Ikke mange lettleste og spennende bøker man kan si det om.

N

nb

Gjest
    "The big short" er den du tenker på (for øvrig ikke hans siste) som tar for seg CDSer, veddemål mot det amerikanske boligmarkedet og den slags. Den siste er vel "boomerang" som også er svært lesverdig forsåvidt.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.051
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    "The big short" er den du tenker på (for øvrig ikke hans siste) som tar for seg CDSer, veddemål mot det amerikanske boligmarkedet og den slags. .
    Stemmer det, burde husket det. Det var hans siste da jeg leste den. Og for de som ikke er i finans, dette har ikke noe med store shorts å gjøre.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Tomt kitch…

Er det noe de kan der borte, så er det å prate. Oh, yes they can. Jeg blir for det meste nedbrutt av det hele.
    Stakkars Dr Dong, om Michelle var tung å fordøye, så blir ikke Jennifer Granholm lettere å ta inn over seg.

Fmr Gov. Jennifer Granholm Remarks at 2012 Democratic National Convention - YouTube
    Det er ikke synd på Dr Dong, men Dr Dong synes synd på de der borte. At Dr Dong også synes at Obama er hykler av dimensjoner gjør ikke saken bedre. Det fins bare én grunn til å heie på Obama, og det er at alternativet er ennå verre. For å være helt ærlig, jeg greier ikke helt forstå hva som skjer der borte. Det er nesten uvirkelig. Et «land» med så mange lyse hoder og tanker på vei inn i natten. Jeg håper bare inderlig at jeg tar feil.

V

vredensgnag

Gjest
    God forklaring på hvorfor USAs "helsevesen" kjemper iherdig mot slike ordninger man har hos oss, eller i Canada.

Her ser man utviklingen i antall leger, og i antallet administratorer innen det private helsevesenet.

Vedlegg

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    God forklaring på hvorfor USAs "helsevesen" kjemper iherdig mot slike ordninger man har hos oss, eller i Canada.

Her ser man utviklingen i antall leger, og i antallet administratorer innen det private helsevesenet.
    Har du en link, Vreden?

(Mye enklere å forholde seg til slikt når en vet hvor det kommer fra og kan se konteksten selv.)

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest

Har du en link, Vreden?

(Mye enklere å forholde seg til slikt når en vet hvor det kommer fra og kan se konteksten selv.)
    Du finner en usedvanlig helhetlig gjennomgang i denne PDFen, der man også ser på utviklingen i forhold til antallet sykepleiere.
    www.kaetc.org/slides/uninsured.pdf

N

nb

Gjest

Har du en link, Vreden?

Ben Goldcare hevder i "Bad Science" at bare den adminsitrative overheaden i amerikansk helsevesen er omtrent like stor per capita som et normalt, noenlunde velfungerende europeisk helsevesen koster i sein helhet per capita. Dvs inklusive behandling av pasienter.

V

vredensgnag

Gjest
    Enda en grunn til at amerikanere bør holde seg friske. Dette er nok noe det kommer til å bli mer av.

When Doctors Stop Taking Insurance - NYTimes.com
    Nancy fra San Francisco hadde en grei kommentar:

• Nancy
    • San Francisco

If you want to know why doctors are no longer taking insurance look no further than the record profits posted by the insurance companies. How do they reap those profits? By NOT paying the clinicians who provide care for their members.

I live in Northern California & can no longer find a psychiatrist who will accept insurance. Patients have to go to clinics or university medical centers.

People who are not on the clinical side of this debate have absolutely no idea how hard the insurance companies work to deny payment to providers. They have loophole after loophole and no one in Washington seems to be able to do anything about it. One of their favorite tricks is to "authorize" treatment and then refuse to pay the claim. United Healthcare has actually sent me a letter six months after paying (a small portion) of a claim asking me to return the money, which they claim was "paid in error." I had written authorization for the services I provided (I'm a neuropsychologist). I'd tell you what I told them but this is a family newspaper...

If anyone wants to know why their clinicians are no longer accepting their insurance, they should simply ask. Most of us have had so many nightmares trying to get paid by the insurance companies that we are no longer even interested in providing the services. No one wants to work if they think they're going to get scr*wed. Would you? No, you wouldn't.

There is an enemy among us, but it's the insurance companie$$$, NOT the providers.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn