Er vel innpå umulig å målbinde en ire.Denne er bare ubetalelig !
A Tea Partier Decided To Pick A Fight With A Foreign President. It Didn't Go So Well.
Morsomt det der. Det foregår et statskupp gjennom GOP, der krefter som vil ha Romney som president, koste hva det koster, skyver til side etablerte regler for utvelgelse av kandidater. Regelen som ble brukt for å binde eller kunne bytte ut delegater ble introdusert av Romneys advokat for to uker siden.Revolusjon innad i det republikanske partiet også. Nå har de gått over til en enkandidatsmodell der all opposisjon er forbudt, etter modell fra kinesiske og sovjetiske partisamlinger.
"Fuck You, Tyrants!": Ron Paul Supporters Rebel On Convention Floor | Mother Jones
Det beste målet på hvor totalt destruktivt GOP er blitt, er at de har tryllet vekk George W. Bush. Han er overhodet ikke til stede i offentlig debatt, han deltar ikke på partisamlingen, han ønskes ikke til stede under møter eller andre aktiviteter, og hva han måtte mene, om det ble offentliggjort, ignoreres.Det er muligens interessant at undertegnede som kan beskrives som "Kristen, verdikonservativ" er helt på linje med deg Vreden når du lufter bekymring om GOP og de høyrereaksjonære ( borderline facistiske ) kreftene som har tatt over partiet, og som i prosessen også synes å ha kastet alle med IQ noe høyere enn skonummeret ut av enhver maktposisjon i partiet.
Jeg har en tid fundert på om en eventuellt seier til Romney er det ultimate beviset på at Gud ikke finnes, men så kom jeg på at Herren har straffet menneskene med uår og gresshopper også tidligere om man skal tro Bibelen. 4 år med gresshopper eller 4 år med Romney ??
Tror jeg foretrekker gresshoppene!!
Frekkhet og manglende empati er alltid et godt utgangspunkt på veien mot rikdom.En liten digresjon til Australia, men tema er jo mye det samme. Konservativisme kjenner ingen landegrenser.
BBC News - Gina Rinehart calls for Australian wage cut
Australian mining magnate Gina Rinehart has criticised her country's economic performance and said Africans willing to work for $2 a day should be an inspiration.
Ms Rinehart is said to make nearly A$600 (£393) a second, and her views have been dismissed by Prime Minister Julia Gillard.
Ville dog ikke anbefalt deg som megler.Det er forstemmende at landet er blitt så ekstremt polarisert.
Du mener vel en forbløffet kvinne?Bak enhver stor mann står en forbløffende kvinne.
Nja, lekte med det uttrykket, siden Michelle Obamas prestasjon er såpass forbløffende god.Du mener vel en forbløffet kvinne?Bak enhver stor mann står en forbløffende kvinne.
Og tillegg en snasen dame!!Nja, lekte med det uttrykket, siden Michelle Obamas prestasjon er såpass forbløffende god.Du mener vel en forbløffet kvinne?Bak enhver stor mann står en forbløffende kvinne.
Stakkars Dr Dong, om Michelle var tung å fordøye, så blir ikke Jennifer Granholm lettere å ta inn over seg.Tomt kitch…
Er det noe de kan der borte, så er det å prate. Oh, yes they can. Jeg blir for det meste nedbrutt av det hele.
Stemmer det, burde husket det. Det var hans siste da jeg leste den. Og for de som ikke er i finans, dette har ikke noe med store shorts å gjøre."The big short" er den du tenker på (for øvrig ikke hans siste) som tar for seg CDSer, veddemål mot det amerikanske boligmarkedet og den slags. .
Det er ikke synd på Dr Dong, men Dr Dong synes synd på de der borte. At Dr Dong også synes at Obama er hykler av dimensjoner gjør ikke saken bedre. Det fins bare én grunn til å heie på Obama, og det er at alternativet er ennå verre. For å være helt ærlig, jeg greier ikke helt forstå hva som skjer der borte. Det er nesten uvirkelig. Et «land» med så mange lyse hoder og tanker på vei inn i natten. Jeg håper bare inderlig at jeg tar feil.Stakkars Dr Dong, om Michelle var tung å fordøye, så blir ikke Jennifer Granholm lettere å ta inn over seg.Tomt kitch…
Er det noe de kan der borte, så er det å prate. Oh, yes they can. Jeg blir for det meste nedbrutt av det hele.
Fmr Gov. Jennifer Granholm Remarks at 2012 Democratic National Convention - YouTube
Har du en link, Vreden?God forklaring på hvorfor USAs "helsevesen" kjemper iherdig mot slike ordninger man har hos oss, eller i Canada.
Her ser man utviklingen i antall leger, og i antallet administratorer innen det private helsevesenet.
Du finner en usedvanlig helhetlig gjennomgang i denne PDFen, der man også ser på utviklingen i forhold til antallet sykepleiere.Har du en link, Vreden?God forklaring på hvorfor USAs "helsevesen" kjemper iherdig mot slike ordninger man har hos oss, eller i Canada.
Her ser man utviklingen i antall leger, og i antallet administratorer innen det private helsevesenet.
(Mye enklere å forholde seg til slikt når en vet hvor det kommer fra og kan se konteksten selv.)
Ben Goldcare hevder i "Bad Science" at bare den adminsitrative overheaden i amerikansk helsevesen er omtrent like stor per capita som et normalt, noenlunde velfungerende europeisk helsevesen koster i sein helhet per capita. Dvs inklusive behandling av pasienter.Har du en link, Vreden?God forklaring på hvorfor USAs "helsevesen" kjemper iherdig mot slike ordninger man har hos oss, eller i Canada.
(Mye enklere å forholde seg til slikt når en vet hvor det kommer fra og kan se konteksten selv.)
Nancy fra San Francisco hadde en grei kommentar:Enda en grunn til at amerikanere bør holde seg friske. Dette er nok noe det kommer til å bli mer av.
When Doctors Stop Taking Insurance - NYTimes.com