Man trenger ikke statistikk for å støtte en slik påstand. Før jeg var født var ikke verden farlig i det hele tatt. Fra jeg var født til nå var den heller ikke veldig farlig. Jeg lever jo fortsatt. Men jeg aner ikke hva framtidne bringer, så den er defintivit farligere. Kommer jeg tl å overleve? Neppe...Oppfatningen om at verden er et mye farligere sted enn før er utbredt, selv om ingen statistikk støtter en slik påstand.
Tja. Jeg er gammel nok til å huske diskusjonen rundt meierirampen da Fellesmeieriet sendte den første svarte sjåføren for å hente melk på bygda, EF-debatten før folkeavstemningen i 1972, og diskusjonen om bygging av norske atomkraftverk tidlig på 1970-tallet. Heimevernssoldatene rundt meierirampen hadde også klare synspunkter på disse merkelige AKP'erne de hadde hørt om fra byen og deres krav om væpna revvlusjon. Langhåra yrkesdemonstranter. Selverklærte Moskva-tro kommunister fra NKP hadde vi vi lokalt, og det fantes vel noen planer der også for en gitt situasjon. Mye av det som ble sagt da ville formodentlig ført til straffereaksjon hvis det hadde blitt fremsatt skriftlig nå. Meierirampen er nedlagt og har flyttet inn i VGs kommentarfelt. Det nye er tilgjengeligheten av diskusjonen, ikke innholdet.Hva ligger i definisjonen "ikke ideologisk moderat"? Litt vanskelig å vite hva man skal lese ut av tall når man ikke vet bakgrunnen for dem.
Men at det politiske klimaet radikaliseres er jeg ikke i tvil om. Det ser vi her hjemme også, det har blitt gjengs både å omtale våre folkevalgte som landsforrædere og det som verre er, såvel som å uttrykke støtte til fremmede makter som anses som en trussel mot Norge. Jeg tror at informasjonssamfunnet har tatt folk litt på senga; i motsetning til tidligere får vi i dag alle verdens konflikter rett inn i stua gjennom dataskjermen, og ekstreme meninger og konspirasjonsteorier er aldri mer enn et tastetrykk unna. Oppfatningen om at verden er et mye farligere sted enn før er utbredt, selv om ingen statistikk støtter en slik påstand.
Jeg har sagt det før og sier det igjen; hvis vi ikke får kildekritikk og kritisk tenkning inn i opplæringen alt i grunnskolen, så frykter jeg at polariseringen og ekstremismen bare vil blomstre. For konspirasjonsteoriene og dommedagsprofetiene er aldri mer enn et tastetrykk unna.
Nå har det vel vært demokratene som har hatt makten i snart 8 år og USA har vel ikke gått så mye bedre under de, så hvorfor er det republikanerne som får så å si alt av skyld av de som mener at USA er nære en revolusjon, noe jeg ikke tror og håper vil skje.
Erru treig eller............????
demokratene har hatt presidenten, men kongressen hvor lovene må gjennom har vært sabotert av republikanerne. Først gjennom filibuster når de ikke hadde majoriteten, og nå har de majoriteten. Kongessen er som en stor barnehage hvor det å hindre motparten er det aller viktigste (gjelder spesielt republikanerne). De siste års kongresser har vært historisk dårlige.Nå har det vel vært demokratene som har hatt makten i snart 8 år og USA har vel ikke gått så mye bedre under de, så hvorfor er det republikanerne som får så å si alt av skyld av de som mener at USA er nære en revolusjon, noe jeg ikke tror og håper vil skje.
Jeg er ikke enig med noen av dere - stikkord finanspolitikken ført i USA etter finanskrisen.Nå har det vel vært demokratene som har hatt makten i snart 8 år og USA har vel ikke gått så mye bedre under de, så hvorfor er det republikanerne som får så å si alt av skyld av de som mener at USA er nære en revolusjon, noe jeg ikke tror og håper vil skje.
Ain't no difference 'tween the Repub's and the Dem's, boy. You'se gotta figure that out, to see what's what.
He-he. Yndlingsforfatteren til Jeb Bush "avviser demokratiet og mener at de hyperrike må gripe makten."
Jeb Bush's Favorite Author Rejects Democracy, Says The Hyper-Rich Should Seize Power | ThinkProgress
Nå må jeg snart holde fingrene for øynene når jeg kikker over mot USA.
Jeg er en enkel sjel, detter fort av.Erru treig eller............????
There it is, two glorious minutes of pure, unalloyed truth on national television. How often does that happen?
How often does a fatcat billionaire-insider appear on TV and announce that the whole system is a big-fat scam run by crooks and patsies?
Never, that’s when. But that’s what Trump did last night. And that’s why the clatter of ruthless miscreants who run the system behind the smokescreen of fake politicians are sharpening their knives right now before Manhattan’s rogue elephant does even more damage to their precious system.
Just think about what the man said. He not only explained that the whole system is rigged (Baier: “And when you give, they do whatever the hell you want them to do.”…TRUMP: “You’d better believe it.”), he also said that the politicians will do whatever they’re told to do. (TRUMP: Well, …with Hillary Clinton, I said be at my wedding and she came to my wedding. You know why? She didn’t have a choice because I gave.”)
Doesn’t that confirm your darkest suspicions about the way the system really works, that money talks and that elections are just a way to get the sheeple to rubber-stamp a corrupt, fraudulent system?
Of course, it does.
So, let’s summarize: Moneybags capitalist loudmouth explains to 80 million dumbfounded Americans watching prime time TV, that the system is a total fraud, that the big money runs everything, and that even he thinks the system is broken.
How do you beat that? Seriously, my wife and I were laughing and high-fiving and like we just won the lottery.
Thanks for that, Don. We owe you one.
Utrolig nok fremstår nesten valgjukseren Jeb Bush som en av de mer spiselige republikanske kandidatene, hvilket vel sier mer om de andre enn han.
Dog er det vel noe frekt å beskylde Obama for situasjonen i Midtøsten når man er bror av George jr. som var den som tente lunta.
Jeb Bush anklager Obama for kaos i Midtøsten
Jeg er vel en uhelbredelig romantiker:Utrolig nok fremstår nesten valgjukseren Jeb Bush som en av de mer spiselige republikanske kandidatene, hvilket vel sier mer om de andre enn han.
Dog er det vel noe frekt å beskylde Obama for situasjonen i Midtøsten når man er bror av George jr. som var den som tente lunta.
Jeb Bush anklager Obama for kaos i Midtøsten
Han mener vel at Obama burde ha teppebombet hele området med atomvåpen! Hadde han gjort det ville det nok ha vært stille og rolig der nede?