Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Nama japansk & sushi! Alt annet blir tøys :cool: Hils fra Sluket så jeg får mine 20% :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ahh, ligger? (Har varit igång sen 05.30 idag så kortast möjlig radie från entrén sättes pris på)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Skal jeg komme og ete for deg også! :mad: Sløskalle! :D Husker ikke gata, men er på hjørnet ovenfor gamle Biffrestauranten opp fra brygga.

Nama Sushi Bergen

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger en god persisk restaurant rett nedi Nygårdsgaten, like etter det som er en delvis gågate begynner ved enden av Grieghallen.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Skal jeg komme og ete for deg også! :mad: Sløskalle! :D Husker ikke gata, men er på hjørnet ovenfor gamle Biffrestauranten opp fra brygga.

Nama Sushi Bergen
    Är der möjligt, den har gått mig hus förbi. Bodde ju alltid på First Hotel Marin tidigare, som ligger rätt över gatan utan att jag fått det med mig. Skammar mig, men nästa gång tar jag turen!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Planläggning och färdigställande av -401 går sakta framåt. Val av arm har tagits. Plint återstår. Garrarden har fått plats på sin hylla, vilandes på högst tillfälliga pappersinpackade tomatboxar. Tanken är att husets frue skal hjälpa till med val av material till plint och då hjälper det att se och känna på härligheten. Valnöt ser ut att dra det längsta strået.

Slog till på en Rothwell step-up från Stereolabs lagersalg och den förväntas ankomma i mellandagarna. Fruen har fått ny läsfåtölj och den kommer brukas flitigt också av undertecknade.

DSCF5255.jpg
    DSCF5256.jpg
    DSCF5257.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Garrarden har fått plats på sin hylla, vilandes på högst tillfälliga pappersinpackade tomatboxar.
    Vis vedlegget 414971
    Du burde vel egentlig valgt surströmming. Bedre dynamikk med føtter av beholdere under trykk;).
    Kanskje det også kan resultere i en eksplosiv vinylopplevelse.
    Låter som en risksport med potentiellt katastrofala följder det där ptb! Nej, ingen surströmming i närheten av vinylavdelningen. Ingen surströmming i närheten av noe som helst om jag tänker mig om. :rolleyes:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Du glemte og skrive hvilken arm valget fallt på! ;)
    DV-505, tror du fick mig till att bestämma mig med klar tale om upplevelse av värme, enorm ljudbild och god bas! :D

Här kan ting gärna färgas och tunes mot värme och kropp. Är inte intresserad av att det skal låta likt som Raven/Kuzma/VdH.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Är i Bergen, igen, men på dagtid idag och skal inte på jobb för sent ikväll visar det sig. Kanske ta sig en tur in till centrum och göra undan det sista av julegaver, få sig en god kopp kaffe (inget hotellkaffe mer idag), gå och sikle i en hifi-butik eller två och ta lunchen på Slukets sushi-rekomendation?

Har hört ondsinta rykten om gå-sakta-aktion på vägarna in mot centrum idag bara, så flybussen är kanske risikabel...

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    10
    Savner du litt varme og kropp på Raven/Kuzma?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Fløibanen og Nama sushi er bankers aktiviteter, Fløibanen litt væravhengig selvsagt.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Savner du litt varme og kropp på Raven/Kuzma?
    Nja, upplever den kombinationen, hos mig i mitt rum, som neutral och korrekt. Är nog inte så mycket att jag saknar det i stor grad på nämnda kombination, men mer att jag önskar mer av det i Garrarden sammen med Koetsun. Mindre hifi-korrekt (grøss) och mer kött och kropp, om det ger någon som helst mening.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Fløibanen og Nama sushi er bankers aktiviteter, Fløibanen litt væravhengig selvsagt.
    Fløibanen har jag tagit tidigare, men solen skiner och allt jag ser är blå himmel från hotellfönstret så det är verkligen dagen idag om man vill upp fjellet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Nama åpner ikke før 15.00, til info. Men verdt å vente på, ta en røkelaksburger på Fisketorget så lenge!!

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Hva med en tur til Martin hos Duet audio i C. Sundts gt og Roald på Støletorget?
    Ellers fins det jo noen platebutikker, både nytt og brukt...

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Startar byturen med ett besök på ett gammalt stamhak jag alltid gick för kaffe förr när jag var i Bergen på jobb. Dromedar kaffebar i Strandgata. Topp kaffe i omgivelser med själ.

Tack ivarlo, tar turen bort. Plateleting står också på listan.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Startar byturen med ett besök på ett gammalt stamhak jag alltid gick för kaffe förr när jag var i Bergen på jobb. Dromedar kaffebar i Strandgata. Topp kaffe i omgivelser med själ.

Samme start på dagen som jeg selv hadde, sist jeg var hjemme i Bergen. En god kopp kaffe og husets gulrotkake på Dromedar. Da er du kun to minutter på apostlenes hester unna Martin på Duet :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14

Samme start på dagen som jeg selv hadde, sist jeg var hjemme i Bergen. En god kopp kaffe og husets gulrotkake på Dromedar. Da er du kun to minutter på apostlenes hester unna Martin på Duet :)
    Da har Martin på Duet fått ett besök och jag har fått kaffe och tid i soffan framför ett par stora golvstående Piega med Solution-förstärkare och Auralic samt Shiit sin nya DAC. Martin bytte fram och tillbaka mellan de två (Auralic/Shiit) och skillnaden de emellan var stor, större än jag hade trott. Bägge spelade enormt stort och luftigt med en klar fördel Shiit.

Väldigt trevligt besök hos Duet som skal upprepas vid möjlighet.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    En god dag i Bergen. Sol, blå himmel med ett varm lågtstående vinterlys på omliggande fjäll. Kan tro Fløybanen var välbesökt idag.

Fick mer än min dagliga dos av god kaffe inombords, köpte de sista julklapparna på listan, en soffkudde på Illums, ett hifiblad och en liten bunke vinyl. Cohens sista, Talk Talk och Beatles i mono. Allt i tillägg till hyggligt besök hos Duet.

FullSizeRender.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kaffe (eller en øl) og kjøp av vinyl kan jo kombineres ganske nær deg på Apollon, men hvorfor ikke kombinere med Dromedar? Det er en kaffebar med lang tradisjon etterhvert. Best i Bergen av kaffebarene er nok den bittelille som ligger opp trappene bak Fløybanestasjonen. Tro det eller ei, men jeg bodde faktisk med et par jenter i det lokalet som nå er kafé sommeren og høsten 1989.

Ellers så kan du nesten ikke dra til Bergen uten å spise pølse på trekroneren som ligger helt nede i Kong Oscars Gate, i Vågsbunnen. Det er uten tvil verdens beste pølsebod med det aller største utvalget, alt laget av pølsemakerne til Solheim Kjøtt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Kom for sent til et møte på grunn av den helsikes pølsekiosken :mad: Ketsjup på jakka hadde jeg også! Men for et utvalg da, og fornuftige priser også.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kom for sent til et møte på grunn av den helsikes pølsekiosken :mad: Ketsjup på jakka hadde jeg også! Men for et utvalg da, og fornuftige priser også.
    Sålenge du ikke hadde sennep i ræva og blei taua så er det ikke så ille siden du kom fra en kulinarisk opplevelse av de sjeldne her til lands. Og de har mer enn bare ketchup og sennep til å ha på pølsene. Hva med reinsdyrpølse med tyttebærsaus? Og så får du et glass bringebærsaft fra gammeldags saftblander som står og roterer ved siden av disken som i gamle dager. Det er stas å gå på trekroneren! :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Du og jeg skal en tur dit! Banna bein. Pølser smaker bedre i samvær med rappkjefta Torgallmenningsadmiraler!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du og jeg skal en tur dit! Banna bein. Pølser smaker bedre i samvær med rappkjefta Torgallmenningsadmiraler!
    Jepp, Slukster! Det ser ut som en av de virkelig gode ideene. Og ikke er det så langt fra noe som helst, så det kan handles plater på butikken Robot like rundt hjørnet i den hippe lille handlegaten som kalles Skomakerstredet. Rappskjeftethet kan jeg love, og et deilig kompakt sentrum gjør at man lett kan sveipe over mye gøy i løpet av få timer. :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Kaffe (eller en øl) og kjøp av vinyl kan jo kombineres ganske nær deg på Apollon, men hvorfor ikke kombinere med Dromedar? Det er en kaffebar med lang tradisjon etterhvert. Best i Bergen av kaffebarene er nok den bittelille som ligger opp trappene bak Fløybanestasjonen. Tro det eller ei, men jeg bodde faktisk med et par jenter i det lokalet som nå er kafé sommeren og høsten 1989.

Ellers så kan du nesten ikke dra til Bergen uten å spise pølse på trekroneren som ligger helt nede i Kong Oscars Gate, i Vågsbunnen. Det er uten tvil verdens beste pølsebod med det aller største utvalget, alt laget av pølsemakerne til Solheim Kjøtt.
    Tips på kaffe och mat är väldigt uppskattat och tas tacksamt emot baluba! Är stadig runtomkring och på resande fot så små pärlor från lokal expertis är helt supert. Båda skal utforskas!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.148
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ........
    opp trappene bak Fløybanestasjonen. Tro det eller ei, men jeg bodde faktisk med et par jenter i det lokalet som nå er kafé sommeren og høsten 1989.
    .........
    Fy søren, baluba, da var vi så godt som naboer.
    Beklager OT, crosswind, her ble det flashback til mine beste år.
    Skal spare dere for mer detaljer, det blir for mye.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    ........
    opp trappene bak Fløybanestasjonen. Tro det eller ei, men jeg bodde faktisk med et par jenter i det lokalet som nå er kafé sommeren og høsten 1989.
    .........
    Här finns inget att beklaga ottone! Här är OT lov, bara kör på. Säkert flera som är nyfikna på flashbacks till de glade dager i Bergen :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ........
    .........
    Här finns inget att beklaga ottone! Här är OT lov, bara kör på. Säkert flera som är nyfikna på flashbacks till de glade dager i Bergen :cool:
    The tales of swinging Bergen in the groovy nineties. :cool: Sommeren 89 tok jeg ingen sommerjobb, men satt ofte på trappa med en kald murer og avviste turister som trodde det fortsatt var en indisk vegetarrestaurant. Av en eller annen grunn hadde den ikke blitt fjernet fra turistguiden til Bergen selv to år etter stenging. :rolleyes:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Har slitt med rörsus från conrad-johnson förförstärkaren och det måtte göras något med. Irriterande sus högt och tydligt från lyssningsposition. Idag kom "nya" rör från Audiomix. Nu är det så stilla så stilla att jag måtte höra med min sexåriga son om han, men god hörsel, kunde höra något, men inte han engång. Väldigt bra. Nu ska vi hitta en dag, helst innan jul, och se vad slags skillnader det gjort på lyden.

In:

DSCF5259.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    I ett tappert försök att hålla mig på godsidan med fruen och öka på med pluspoäng i hifibanken, fortsätter Garrard-projekter oförbrutet. Pluspoäng och godsidor ökas på med inköp som går igen i huset i övrigt. Således blev denna beställt idag.

IMG_1033.JPG

Mässing. Går igen i bord, lysstakar, vägglampor och framtida takbelysning. Om inte detta är mitt i blinken så vet inte jag!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Rörrullandet går in i ett nytt kapitel i kväll. 12AU7-rören i monoblocken är de sista rören bland komponenterna jag inte bytt och de blev i kväll utskiftade mot JAN/GE nos. Nu har jag kontroll på ålder och status på alla rör och jag kan sova gott om natten.

DSCF5260.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Hehe, sitter och läser om Schiit Audio Yggdrasil, DACen jag fick höra hos Duet i Bergen (och som tog hem segern). Owners manual är faktiskt riktigt underhållande. Inget BS eller pyntade säljarfloskler i den gården. Vad folk där ute köper och varför de köper det bryr jag mig lite om, men förfriskande med producenter som kallar en spade för en spade och vågar använda humor i sina manualer. :D

http://schiit.com/public/upload/PDF/yggdrasil_manual_1_1.pdf

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn