Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Dempeolje er nøkkelen Herr Kaptein. Som legmann fra mindre opplyste flatbygder kan jeg ikke annet enn å gratulere med en episk stue. Det vesle bekken Kapteinen har oppdaget utendørs kan benyttes til vannlating. Utendørs WC. Ref Stortingsmann Lundteigen "mulighet til å pisse opp etter veggen uten å sjenere naboen."

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Den vesle bäcken ligger med fri sikt till grannhuset, som kvällen till ära huserar dottern i huset på 17 år med vänninor (de hörs). Tanken är god, men jag tror jag väntar med den slags aktiviteter till - åtminstonde - i morgon bitti. Skulle tatt sig ut att få rykte om sig, som ny i bygden..

Annars är det en skam att dempeoljan inte kommit till bruk för nu. Nu har ju till och med Koetsun börjat uppföra sig någorlunda som den skall!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.795
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gick till inköp av Tusk på japanpressning i vintras. Är de korrekt att detta album kom med dubbla (alltså fyra totalt) innercover med olika motiv eller har jag fått ett exemplar som förökat sig? Verkar ju helt rart. Är så trångt att det bara såvitt går å få allt tillbaka in när en tagit allt ut..

Någon som har samma album som kan komma med inspel?

Vis vedlegget 540620 Vis vedlegget 540621 Vis vedlegget 540622
    Dro frem mitt eksemplar, kjøpt samme uken det kom ut i Norge. Der er 4 stykk innercovere, ja! :)

Mvh

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.393
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å få tak i Rumours i en spesialpressing, jeg mener det er en av deres beste skiver.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gick till inköp av Tusk på japanpressning i vintras. Är de korrekt att detta album kom med dubbla (alltså fyra totalt) innercover med olika motiv eller har jag fått ett exemplar som förökat sig? Verkar ju helt rart. Är så trångt att det bara såvitt går å få allt tillbaka in när en tagit allt ut..

Någon som har samma album som kan komma med inspel?

Vis vedlegget 540620 Vis vedlegget 540621 Vis vedlegget 540622
    Dro frem mitt eksemplar, kjøpt samme uken det kom ut i Norge. Der er 4 stykk innercovere, ja! :)

Mvh
    Då kommer ju den naturliga följdfrågan;

Varför kom den ut med dubbla oppset med innercovere? Bara för att de ville? Litt som Nick Cave sitt sista album, som är én centimeter större åt alla håll än alla andra album jag har, vilket resulterar i att den inte passar i ett eneste plastcover. Bara för att han kan?

Tänk för ett grått och innehållslöst liv alla som bara spelar digitalt har. Vad ska de prata om? :cool:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Dempeolje er den første olje. Jeg trodde Lyraen var gått åt skogen. Mange såkalte glødehoder var sikre på dette, men... Noen dråper av dette og Heloo Professor!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.795
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tänk för ett grått och innehållslöst liv alla som bara spelar digitalt har. Vad ska de prata om?
    Neeii, si det! ;) Vi kan jo legge ut bilder også. Slik ser innmaten i mitt eksemplar ut:

IMG_3255.jpg

Mvh

Edit: Har den Pallas- utgaven av Rumours jeg også. Kan bare si meg enig, det er veldig bra lyd på den.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    ^^^Hehe, härlig. ^

Ser ut som du har en booklet med i din tkr?

Hade de lagt bilderna med som extra medskick i albumet hade det ju varit en sak, men varför kompletta innercover?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Dempeolje er den første olje. Jeg trodde Lyraen var gått åt skogen. Mange såkalte glødehoder var sikre på dette, men... Noen dråper av dette og Heloo Professor!
    Spelar du på en äldre Lyra sir? Min Koetsu är vintage och både nyckfull och moody, men jag har tydligen klarat att tämja henne någorlunda nu. Syretesten återstår dock. Trumpeten till Chet. Skal testas i morgon.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ok, googlet litt nu och ute i världen ställer sig folk lika frågandes om detta med fyra innercovere, men någon menar att Fleetwood Mac hade den briljanta idéen att ha innercover till innercoverne. Detta var ju på det glada 70-talet. :rolleyes:

Då går jag och ser om det går att få de in i varandra.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det gick. Två är aningens mindre och passar i de större. Innercover till innercover alltså.

DD6ED684-A576-4F31-AFC0-A0DD321F663E.jpg

Sist redigert:

hammershaug

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har også denne strøkne utgaven, men i det siste har jeg økende grad konsentrert meg om førstepressinger eller tidlige pressinger. Flere grunner til det, men gleden av å finne en pent behandlet førstepressing overgår gleden av å kjøpe ny(og ofte svindyr) dusinvare. Det er vel samleren i meg som gjør dette;) Jeg slutter aldri å overraske meg over hvor fantastisk lyd som kan gjemme seg i en syltynn, småripete LP-plate. Akkurat nå sitter jeg og lytter til debuten til Clapton. 1970 UK Polydor med veldig fin lyd! 100% støyfri.
    Dessuten så synes jeg pressinger fra friske stampere ofte har en udefinerbar magi, som disse nyere utgavene mangler, selv om de er aldri så perfekte på alle måter. Det finnes selvsagt mange unntak, og noen nypressinger er også bedre enn de orginale.

Tilbake til den flotte Rumours-utgaven som ble kuttet av superduoen Gray/Hoffman i 2011. Ja, den spiller veldig fint, men i dag tror jeg at jeg hadde satset på en US førstepressing. Store opplag på denne og forholdsvis enkelt å finne en NM/NM til samme pris som 2011-utgaven. Dessuten hater jeg 45-utgaver, og mitt eksemplar er spilt to ganger... men det er en annen historie.

Fant denne på Hoffman forum:

IMO the 2x45 Hoffman/Gray cut is the best I have ever heard this album (the separation and space around all the vocal and instrumental layers of this album have to be heard to be believed).

But I just picked up a textured cover cursive Terra Haute Ken Perry US pressing with F3/F5 stampers. When I brought it home and saw that the record was pretty beat up I was kicking myself for paying $15 for yet another used copy of Rumours I didn't really need. But when I saw the low number matrix I was intrigued.

Cleaned it up and played, and I was shocked at how great it sounds. Super clear, taught, and punchy. Way better than any other original I have heard. The remaster still wins, but I am really loving this.
    My two cents

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kort inom tråden min. Det är ferietider med liten aktivitet som resultat. Vi får ta upp diskussionen igen när hösten kommer hammershaug.

Väntar fortfarande på att få sålt det jag har liggandes ute. I mens har jag beställt litt nytt och mer skall in. Men mer om det när mörkret tar över.

Dagarna går saktare än normalt här i nord och fint är det.

God sommar!

0F71C802-31BD-4C50-86ED-F3759F772B86.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Lofoten. Familjen till fruen har ett litet feriehus i Sennesvik, Vestvågøy. Första riktiga soldagen idag. 5,5 grader och sludd när vi passerade Einangen mot Leknes igår.

Ull och mössa igår, kubb och kajakk idag. Ah, dessa kontraster.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det blir det Aurora. Sommaren försvann brått igen igår och gradstocken visade på nytt 6 grader på Fredvang på nordsidan. Brr..

Så till något helt annat. Ole Paus har ju, som tidigare nämnt, sin adress nedanför min på Svartskog. Nu har han, i en ålder av 72, kommit till den slutsatsen att han är för gammal för 8 mål med tomt och stort hus på landet. Han säljer.

Gräv djupt i plånböckerna folkens, här får du mye för pengarna! (Spellemannprisen på kökshyllan :rolleyes:)

Finnkode: 150948746

313C1E11-7254-4C1E-BC7C-008C3C177787.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Lofoten viste sig fram från den fina sidan också, men det var långt mellan gångerna. De sista 10 åren kan jag inte minnas att vi haft en kallare och ostabilare ferie här uppe, men det är fortfarande vårt paradis.

Jag reser hem och idag och tar de sista semesterdagarna på Svartskog, mens resten av familjen blir över helgen.

EFFD0BD1-B0A8-468F-8053-AA30AAE2C768.jpg
    A95F72FC-6BD6-47FB-AE3D-C8DBCE1C5D85.jpg
    5B40C931-F278-46A3-A9A8-07D2A1CC9024.jpg

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er nettopp dette som er en del av sjarmen og fascinasjonen med å bo her nord.... ingen bor her eller kommer hit for å ligge på standa, selv om det også er fullt mulig - innimellom. Selvsagt blir vi også sure etter 3 uker med regn og røyte, - men så skinner solen igjen og natta er lys.... jeg har ca 40 flotte ørretvann innom 30 km avstand, noen også med laks, og noen flere små i tillegg.. turløyper eller fri vandring rett utafor stuedøra...

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har vurdert den Leif och haft en flott dialog med Morten på NAT, men den blev tillslut i överkant dyr för mig.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.262
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vi spente Cross om du har bestemt deg. Heldig for oss platespillerfolk, så er det veldig mye bra å få kjøpt. -Og det har skjedd endel på konstruksjonssiden senere år, til tross for at de fleste bare går rundt i en sirkel :)

Du får holde oss litt til på pinebenken, men kan kanskje gi oss noen hint om farge og innhold i evt. plint og hva slags tallerken den blir?

Fortsatt god sommer.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Har bestämt mig Grumpy och den står faktiskt här i ett par esker bak peisen. Den är inte ny och förmodligen inte det senaste av nymotens tekniska motorlösningar etc, men det är en modell som stort sett funnits oändrad i en del år med en perfektionist ut till fingerspetsarna som står bak.

Den är lagom stor, tung och tar mer än én arm. :D

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.670
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har bestämt mig Grumpy och den står faktiskt här i ett par esker bak peisen. Den är inte ny och förmodligen inte det senaste av nymotens tekniska motorlösningar etc, men det är en modell som stort sett funnits oändrad i en del år med en perfektionist ut till fingerspetsarna som står bak.

Den är lagom stor, tung och tar mer än én arm. :D
    Nå må du ikke holde oss på pinebenken lenger Cross? :)

mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.844
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det stod en Feickhert på brukten.....:rolleyes:
    og en Basis Debut, men den har vel bare et armboard...det med perfeksjonist passer bra der.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn