Hehe, håller absolut dörren öppen, men det är trots allt en del som gör mig återhållen. Tanken om att reducera antal boksar går i vasken. Power supplyet är ju fader på storlek med én Snapper. Så sitter i så fall igen med likt antal boksar. Bara én linjeingång är ett minus och Skipjacken är kostbar. De ligger ju så å si aldrig ute på brukten, men klart om någon är villig att komma med en deal på JE+Allnic så är det bara att testa sigkan jo bare gå én vei, dette her...
Det var egentligen därför jag skrev att jag ville testa linjetrinnet primärt först. Med all den gain som är via RCA på Snapper ger det extra mening med en Steelhead foran utan tillförsel av mer gain, da till och med Joule Electra med sin låga gain (4dB? med jumpers på det lägsta) balanserar i gränsland. Att RIAAn är så spännande kom som en bonus.stemmer.
1:1 gain.
linjetrinnet er ikke en aktiv preamp.
kun rørbuffer med volumkontroll.
Klart SH er mye bedre
Gärna! Vi finner en dag framöver. Hälsa moderlandet.Hallå Landsmann
Jag kan ta med mitt Cayin riaa en dag framöver så får jag/vi höra dem upp mot varandra.
Det blir en höst helg i Sverige nu
Joda, men ofte er det så at produkter fra Østen slår godt fra seg, og konkurrerer gjerne i prisklassen over, og vel så det. Det er iaf min erfaring, feks med LM LP33. Dessuten er SH et gammelt design. Man trodde, og håpet, at teknologien hadde utviklet seg i mellomtiden - bedre produksjonsmetoder, bedre kvalitet på delene, lavere priser osv.Är det så överraskande egentligen? H-5500 är instegsmodellen till Allnic, Steelhead toppmodellen. H-5500 har strömförsyningen innbygd medan Steelheads PS är extern och alena både tyngre och nästan större än hela boxen till H-5500. Om jag förstått det korrekt är mc-delen på SH en LCR-krets mot Allnicens enklare RC-krets.
Det kan nog tänkas det flatar ut efter en viss nivå och det är ju inte sånn att det är himmelsvid skillnad mellan de, men det var tydligt från första stund att det jag skrev i #4101 var märkbart tydligare. Så kan det vara smak och behag all tid nyanserna är små och jag är försiktig med att dra konklusioner effter så kort tid, men skillnader är det.
Ja, men ser att Akkelisi Göteborg har den till 125k på sin hemsida. Kan verka som att den gått ned i pris också i Sverige, men från 125k till 105k och från 100k i Norge till 80k. Bara märkligt att det skall vara 25k i skillnad mellan länderna när kronkurserna är ganska lika mellan SEK och NOK.Den kostet 100k hér í norge før. Da ble Manley solgt av sterofil og hele den apparaten stod bak. I dag selges den av lydglede. Ikke noe vont om de men klarer de å følge opp på samme måte og yte samme service? Kanskje, jeg vet ikke
Kom och handla och gör ett kupp HB! Kan säkert få till en välkomstkomité på kajen när OVKs konsul i Danmark förärar oss med ett besök.Da er det åpenbart penger å spare for en danske på ferie i Norge.
Prisen i DK er 80.000 Dkr. 80K norske = 60.900 Dkr, så prisen i Norge er Skandinaviens billigste.
Takker og bukker for tenkt velkomstkomitéKom och handla och gör ett kupp HB! Kan säkert få till en välkomstkomité på kajen när OVKs konsul i Danmark förärar oss med ett besök.
@rama , om en går för en SH en gång i framtiden, vad finns det av möjliga lösningar, bortsett från skipjack till fler ingångar? Tänker då vad som finns som liknar på pre-delen i SH. 1:1 gain, flera ingångar och ordentligt god volymkontroll? Finns det? (ser bort från en separat switch denna gång)
edit. Ser ju efter litt leting att detta är ett flott exempel med unity gain.
Classic V2 - Top of the range Pre Amplifier
he Classic V2 pre amplifier uses a 25% bigger core than the Baby Classic pre amps. The winding structure is also improved to give better stereo imaging.www.mfaudio.co.uk
En annan sak jag bruker lördagskvällen på att filosofera över; varför kostar SH 106.000 kr i Sverige och 80.000 kr här på berget? Någon som vet?
Supert! Joule Electran skal snart en tur till service, få bytt balanspoten och klargöras för salg så blir utan pre en stund mens den är borta och då passar det ypperlig.den tvc’n du linket til er basert på stevens&billington trafoer, og det er gode saker.
jeg har hatt et par tvc’er med sb-trafoer selv.
tvc/avc er i det hele tatt en fin løsning på det du etterspør, og det finnes mange gode der ute.
music first, stereoknight, bent audio, m.fl.
men en annen løsning jeg likte enda bedre, er å bruke en creek obh-22 passiv pre i tospann med en ifi itube2 rørbuffer.
obh-22 har motorisert pot/fjernkontroll, og du kan velge å bruke den foran sh (som en switchboks uten volumkontroll (ved å ta signalet ut fra tape out)), eller etter sh.
finnes også mange andre gode, passive preamper med pot og switcher i høy kvalitet.
jeg har en creek obh-22 og en itube2 som har fått hvile etter at jeg kjøpte en manley the wave pre/dac.
du kan låne og teste hvis du vil.
Vis vedlegget 755871
Eget bygge Leif, eller färdigt produkt?Jeg har brukt S&B TVC i 20 år og er storfornøyd
Mangler hverken bass eller slam