Jakten på spraking och støy har gått vidare och gått in i en ny fas med besök i fjenlageret i Drøbak. Fosse och mig själv tog turen till LMC onsdag kväll och fick en rundvisning i det aller heligaste. Vi såg A80-maskiner så långt ögat kunde se. En trappa upp blev det ett par koppar julkaffe, horn och Studer. Soulville på vinyl låter helt enkelt inte lika levande här i kväll som hos Leif.. Tusen tack för gästfrihet, fantastisk lyd och delar till Studeren LMC!
Fick med mig nya likerettere till Studeren och de blev skiftade i kväll. Dessvärre utan förändring. Sätter nu min lit till två spenningsregulatorer som är på väg i posten. Annars vet jag inte vad vi gör. Ett mysterium detta.
Lördagskväll, lodding, ett glas rödvin eller två och jazz på vinyl.
När jag kom hem från jobb igår låg ett paket och väntade. 5 set Van Damme-kablar i riktig längd och termnering från Hb 52 här på sentralen. Kabelhygienen skal bättras och ett steg i rätt riktning med lagom långa kablar är ett faktum. Ser väldigt genomfört ut med goda kontakter och finnish! Har bara precis fått de på plats och inte konkluderat med annat än att det kommer välljud ut av högttalarna vid vinylavspelning!