ANMs Analoge Ablegøyer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• A

ANM

Gjest
    Fin jobb, funker sikkert. :) Men jeg ville heller byttet ut batteridrillen til noe med 18 volt eller noe sånt, framfor fresen. Klin til med en ordentlig Blå-Bosch eller Milwaukee først som sist. :)
    Drillen er 18V li-ion og har tjent meg godt i 5 år nå. Startet med halv lading på det ene batteriet. 22mm dype 30mm hull er energikrevende. :p

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.341
    Sted
    Smurfeland
    Fin jobb, funker sikkert. :) Men jeg ville heller byttet ut batteridrillen til noe med 18 volt eller noe sånt, framfor fresen. Klin til med en ordentlig Blå-Bosch eller Milwaukee først som sist. :)
    Drillen er 18V li-ion og har tjent meg godt i 5 år nå. Startet med halv lading på det ene batteriet. 22mm dype 30mm hull er energikrevende. :p
    Pussig, den så så hobby-aktig ut med det puslete lille batteriet. :)

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.845
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Forfatteren er imponert over rotelofttendensene. Kanskje Herren Kune tenke seg å avlegge visitas. Det er en del utstyr og musikk. Noe mindre hjemmelagd og unødige utgangstrafoer , men forfatteren inbiller seg at De vil finne Dem til rette. Ref Jesse Rawlins og Morgan Kane. ( tenkte det var passende)

A

ANM

Gjest
    Ja, det er lenge siden jeg har vært på ghettoens tak og jeg kan avsløre at jeg har tørrtrenet med pretensiøst sentimental musikk i påvente av og frykt for denne invitasjonen. ;)

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.749
    Sted
    Sætre
    Forfatteren er imponert over rotelofttendensene. Kanskje Herren Kune tenke seg å avlegge visitas. Det er en del utstyr og musikk. Noe mindre hjemmelagd og unødige utgangstrafoer , men forfatteren inbiller seg at De vil finne Dem til rette. Ref Jesse Rawlins og Morgan Kane. ( tenkte det var passende)
    Er det du som mener det Opeth ? Eller forfatteren ? Blir litt forvirret av 3 person .[video]https://giphy.com/gifs/3o7qE1jzI6hSk90sak/html5[/video]

A

ANM

Gjest
    Forfatteren representerer den høyt aktede fyrsten skjønner du vel. Han er jo noen hakk over oss vanlig dødelige og kan ikke nedverdiges til å tiltale bermen direkte. At du nå forsøker å tiltale den høyt aktede fyrsten i dus form er et grovt brudd på kutyme.

A

ANM

Gjest
    Skru av de store føttene og bruke de påmonterte avstandsstykkene.

AAA96.jpg

Kompaktanlegg

AAA97.jpg

Hmmm, usikker på hva jeg skal bryte opp tomrommet med uten å dekke utsikten til rørene

AAA98.jpg

• Liker
    Reaksjoner: KJ

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De to små hyllene kan vel brukes til vinyl-brukerutstyr? Børste, antistat, platevekt, etc, etc...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.341
    Sted
    Smurfeland
    Istedenfor å bryte opp tomrommet med ting, ville det ikke vært en bedre idè å gi hver av komponentene litt mer luft rundt seg for bedre kjøling, og et lengre liv? :)

A

ANM

Gjest
    Det er gjennomtrekk mellom boksen, luftehullene er ikke dekket og rørerene stråler fritt oppover.

AAA99.jpg

A

ANM

Gjest
    Hadde ikke tenkt til å plassere noe på de hyllene egentlig, det var Dazed som kom med det.:) Vi får se...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.341
    Sted
    Smurfeland
    Fin tegning! Kanskje det er en kjepphest jeg har, at jeg alltid syns det skal være god ventilasjon og luft mellom komponenter hvis det er mulig. Ikke alt som blir varmt under bruk, så jeg regner med du har tatt høyde for og har dette under kontroll.

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje du kan montere inn en speilanordning slik at du ser rørene fra lytteposisjon :)

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Er det ikke bare å gi faen og nyte det en har? Det fungerer her;D
    Ja, hadde jeg bare vært så laid back som deg.;)
    Du er jo det, så da er det jo null stress8)

Men enig at det kan gi nevroser men sånne åpne kamre. Det er jo skapt for en ekstra komponent. Hvis ikke blir det jo sløs av materiale. Du er jo ikke en kjøp- og kast type tross alt. Må ha noe som lyser blått da. Og vu metere selvsagt. Helst speil under også for å ikke ødelegge synet av rør.

A

ANM

Gjest
    Den tomme nisjen er der for at rørene på toppen skal være synlig og få luft. Det blir en nisje om de skal stackes i singel kolonne. Har tegnet 2 og 3 kolonners hyller også, men ville bare prøve en symmetrisk løsning først.

Det ender nok med møbelsnekker når jeg har funnet den endelige løsning.

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Den tomme nisjen er der for at rørene på toppen skal være synlig og få luft. Det blir en nisje om de skal stackes i singel kolonne. Har tegnet 2 og 3 kolonners hyller også, men ville bare prøve en symmetrisk løsning først.

Det ender nok med møbelsnekker når jeg har funnet den endelige løsning.
    Greit med møbelsnekker for å få den sparkly finishen så det står i stil til resten av det lekre utstyret. Kjenner misunnelsen sige seg innpå meg når jeg ser de boksene. Er ikke sunt.

A

ANM

Gjest
    Takk for det AA! Måtte slå opp åtgaum og huslyd, men er fortsatt ikke sikker på hva du mener.:)

Det visuelle uttrykket Mc har, gir musikkopplevelsen en ekstra dimensjon for meg, men er fullstendig klar over at det ikke er for alle.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.413
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg likar å pakke inn meiningane mine litt. Slik at usemje vert litt trøyttsamt for kritikarar og denslags folk - det skal ikkje vere enkelt.

Har du tenkt tankar om å prøve ut MC 2301? Eg har ikkje høyrt han sjølv, men har mistanke om at det er beste effektforsterkar frå Mc nokonsinne......

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.079
    Torget vurderinger
    0
    Forslag til utfylling av tomrommet i stativet:

1) McIntosh strømfordelerboks/strømfilter etc.
    2) Krystaller og eksotiske stener som bringer det siste ekstra til helheten
    3) En Trinnov-boks for DSP av høy kvalitet

Det er ikke plass til alle. Kanskje du kan rangere dem?

;-)

A

ANM

Gjest
    Eg likar å pakke inn meiningane mine litt. Slik at usemje vert litt trøyttsamt for kritikarar og denslags folk - det skal ikkje vere enkelt.

Har du tenkt tankar om å prøve ut MC 2301? Eg har ikkje høyrt han sjølv, men har mistanke om at det er beste effektforsterkar frå Mc nokonsinne......
    Nei, har funnet effekttrinnet som skal drive min høyttalere, lider ikke av byttesyke og føler kun for å prøve annet når ikke alt er på stell.

Du er jo lærer. Er det riktig å konstruere den andre setningen din på den du gjorde og åpne med "Slik at"? Forstår oppriktig talt ikke helt hva du prøver å si.:) Problemet kan selvfølgelig ligge hos meg. :(

;-)
    I slaget i dag! ;)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.922
    [QUOTE

"... har mistanke om at det er beste effektforsterkar frå Mc nokonsinne......[/QUOTE]

Nei. :)

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Antall liker
    4.079
    Torget vurderinger
    0

Nei, har funnet effekttrinnet som skal drive min høyttalere, lider ikke av byttesyke og føler kun for å prøve annet når ikke alt er på stell.

Du er jo lærer. Er det riktig å konstruere den andre setningen din på den du gjorde og åpne med "Slik at"? Forstår oppriktig talt ikke helt hva du prøver å si.:) Problemet kan selvfølgelig ligge hos meg. :(

;-)
    I slaget i dag! ;)
    Hehe...

Må ha litt for alle; en liten godtepose.

Strømboksen er vel helt grei? Tror ikke du behøver den (men du har jo ikke prøvd!), men vil jo rydde opp i kablene?

Stener og saturninspirerte remedier viser bare at man må ha et åpent sinn; mye mellom himmel og jord, ikke sant?

Trinnov var virkelig seriøst ment. Mange "analoghuer" (f.eks. Bob Katz) bruker den ETTER at alt det andre er på plass (av akustikk osv.). Hørte Trinnov i går. Skal høre den på nytt i morgen i et primært analogt oppsett.

A

ANM

Gjest
    Hehe...

Må ha litt for alle; en liten godtepose.

Strømboksen er vel helt grei? Tror ikke du behøver den (men du har jo ikke prøvd!), men vil jo rydde opp i kablene?

Stener og saturninspirerte remedier viser bare at man må ha et åpent sinn; mye mellom himmel og jord, ikke sant?

Trinnov var virkelig seriøst ment. Mange "analoghuer" (f.eks. Bob Katz) bruker den ETTER at alt det andre er på plass (av akustikk osv.). Hørte Trinnov i går. Skal høre den på nytt i morgen i et primært analogt oppsett.
    Vet ikke hva du rører med jeg? ;)

At du ikke får lov til å leve ut drømmene dine er da ikke mitt problem. Du får ta et godt tak i disse dandyballene dine hive ut det kjøkkenbordet og rydde plass til deg selv eller flytte fra den overprisede svestøvleieren du bor i og kjøpe et ordentlig hus på landet. Kjerringa kan lett pendle til praksisen og du surrer jo bare rundt likevel.

A

ANM

Gjest
    Satt inn en hylle til og skal prøve å lage kabelskjuler bak i flukt med Mc boksene. Står ikke og sager i dag, kvitekrist skal få ha sin dag. Mangler muttere til topphyllen for å få den i vater, biltema i morgen.

AAA100.jpg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.413
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

Eg har veldig tru på 2301. Men har også respekt for dei som skal bruke opp greiene sine før dei kjøper nytt. Eit godt prinsipp, sjølv om det lett kan ta lang tid i visse høve.
    Det er absolutt grunn til å stille spørsmålsteikn med måten eg trykkjer meg ut på avogtil. Eg brukar ofte punktum. Gjerne på ein slik måte at det ikkje vert subjekt i setninga. Ideelt sett skulle punktumet vore erstatta av eit komma. Då ordnar det seg. Men det er lettare å lese når punktuma kjem ofte. Tykkjer eg. Iallfall.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.922
    [QUOTE

"... har mistanke om at det er beste effektforsterkar frå Mc nokonsinne......
    Nei. :)
    Hvorfor ikke?[/QUOTE]

Jeg har prøvd 2301, og må si (på mitt anlegg og i mitt rom osv...) at jeg foretrakk Mc2kW, som jeg også kjøpte. De gjorde alt det 2301 gjorde - bare bedre (selvfølgelg også til en annen pris). Da Fidelity var på hjemmebesøk hos meg, beskrev de lyden som "en 300B forsterker, bare med ubegrensede krefter", sller noe sånt. Det synes jeg er en god beskrivelse.

Har en kompis med et ultrafett lytterom , som bruker 2301 på JBL Everest DD 66000. Det er kanskje et av de anleggene jeg vet om, som har høyest morofaktor. Så her - som med all annen hifi - er det jo snakk om matching.

A

ANM

Gjest

Eg har veldig tru på 2301. Men har også respekt for dei som skal bruke opp greiene sine før dei kjøper nytt. Eit godt prinsipp, sjølv om det lett kan ta lang tid i visse høve.
    Det er absolutt grunn til å stille spørsmålsteikn med måten eg trykkjer meg ut på avogtil. Eg brukar ofte punktum. Gjerne på ein slik måte at det ikkje vert subjekt i setninga. Ideelt sett skulle punktumet vore erstatta av eit komma. Då ordnar det seg. Men det er lettare å lese når punktuma kjem ofte. Tykkjer eg. Iallfall.
    Den dagen jeg bytter høyttalere vil det bli snakk om et evt skifte. Synes MC601 matcher C4 ypperlig, hvorfor fikse noe som virker? Har forresten helt andre oppgraderingsplaner fremover, men først skal kona ha nytt bad. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn