ArneM
Dsp er et must !
Da må jeg mekke litt flere forsterker kanaler....
Mvh
ArneM
Mvh
ArneM
Foreløpig satt bort til jeg får prøvd disse, en 12" spiller såpass forrykende at jeg må prøve 3 til....Hvor blir det av acoustic elegance driverne oppi dette? Går så fort i svingene her at det er vanskelig å henge med
Jeg trodde demping bak dipoler var fyfy?
Ikke umulig det, men heldigvis uten bokslyden.... Glavaen vil vel stort sett absorbere fra ca 2-300 og oppover å det kan vel ikke skade på noe vis ?Låter det bedre med så er det jo greit nok, men jeg tenker at spredningsmønsteret til dipolene blir jo som vanlige talere hvis du absorberer bakbølgen.
Stemmer det Bjarne, dipol opp til 800....men jo, du bruker vel bare dipol i bassen, så da gjør vel ikke litt glava noe.
Ja det blir vel en form for tuning av hvor den demper og tilfører noe spredning....Du kan jo prøve noe så enkelt som å plassere en reflekterende flate foran glavaen. En tynn masonittplate eller lignende. Hadde vært interessant å høre hvordan det oppleves
Den ser jo interessant ut og to i høyden som du sier kan bli bra ....Hva med denne? Den matchet vel fronten til M2 ganske bra? Stack to i høyden så får du litt til i bunn, drivern er kjempebillig.
135 hz Mid Bass Horn - The Paper Horn by Inlow Sound
8 tommer vil gi vesentlig bedre smekk og artikulasjon oppover i frekvens:
https://www.parts-express.com/bc-8pe21-8-midrange-speaker--294-652
Vis vedlegget 460836
Vis vedlegget 460837
Vis vedlegget 460838
Vis vedlegget 460839
De er vel tiltenkt FLHFikk ikke med meg at det var OB 2220 var tiltenkt.
He he he hvorfor er jeg ikke overrasketHei Arne
Om Inlow er sen å levere har jeg tegninger fra han på de horna.
H
Tanken er FLH ja, og ti poeng til deg....De er vel tiltenkt FLHFikk ikke med meg at det var OB 2220 var tiltenkt.
Jeg bare tenkte de var enkel å sette i OB i første omgang for teste, så bestemme veien videre.
Med 2220 i OB så leverer de nok fint til 1k da pga utforming av buet kon og en slipper tenke horn.
Var bare et innspill og en tanke fra min side ingen fasit!
Det var jo bare sexy !!!!