Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    lovemusikk skrev:
    Ulf-B skrev:
    lovemusikk skrev:
    Ulf-B skrev:
    DoMentor skrev:
    Ulf-B skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    DoMentor skrev:
    Vel, kanskje du burde HØRE min CDP FØR du uttaler deg, bare et lite velment og vennlig råd ;)
    Denon DCD 2560?

I så fall har jeg rapportert om min personlige opplevelse av denne tidligere i tråden.
    Ah! - er det Denon DCD-2560 vi diskuterer?

En eldre sak fra tidlig(?) nittitall - topp i sin tid, men som ikke har unngått tidens tann.

Hyggelig hvis noen fortsatt har glede av denne - men etter min mening er den litt oppskrytt. Vel - i forhold til prisen er den jo OK - men det får jo være måte på.......
    Ja, og 3560 som er dramatisk mye bedre, iallefall min ;)

Mvh :)
    "Dramatisk mye bedre" - det skal nå ikke så mye til spør du meg. Vi snakker om hifi-dinosaurer åkke som. Greit med nostalgi - for dem som lider av slikt - men vi skriver 2011 nå.......
    Leste en test i et hifi blad av en gammel Huldra mot en nye hi-end forsterker og den gamle klarte seg godt mot den nye. :)
    Spørs hva man sammenlignet med. Spør du meg, kan du få gamle Huldra'er gratis. Dette er jo noe som vår generasjon vokste opp med - "alle" hadde slike Huldra'er - men de holder ikke mål til annet enn nostalgi. Men selvfølgelig: hvis man tilfeldigvis liker Huldra-lyden.......
    Ikke hørt den selv ;)
    Jeg har.....

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har også hørt Huldra, har sin sjarm men det har ikke noe å gjøre i et godt moderne hifi oppsett.

På samme måte som en >15 år gammel cd spiller ikke er på høyden med en god moderne spiller.

Det er ikke noe galt i å være fornøyd med eget oppsett men det er ikke gunstig å gå rundt med skylapper å tro at det ikke kan bli bedre.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Anonym skrev:
    Jeg har også hørt Huldra, har sin sjarm men det har ikke noe å gjøre i et godt moderne hifi oppsett.

På samme måte som en >15 år gammel cd spiller ikke er på høyden med en god moderne spiller.

Det er ikke noe galt i å være fornøyd med eget oppsett men det er ikke gunstig å gå rundt med skylapper å tro at det ikke kan bli bedre.
    Tror ikke jeg har hørt Huldra. Jeg har ALDRI påstått at det ikke finnes både like gode og enda bedre spillere enn min, og jeg er absolutt klar over at det finnes bedre CDP men da koster det som regel deretter også ;) LES introinnlegget mitt HELT til du FAKTISK forstår hva jeg PRØVER å formidle ! ! ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    DoMentor skrev:
    Anonym skrev:

Tror ikke jeg har hørt Huldra. Jeg har ALDRI påstått at det ikke finnes både like gode og enda bedre spillere enn min, og jeg er absolutt klar over at det finnes bedre CDP men da koster det som regel deretter også ;) LES introinnlegget mitt HELT til du FAKTISK forstår hva jeg PRØVER å formidle ! ! ;)

Det virker som om du prøver å formidle at en gammel CDspiller du kjøpte for 35 kroner - og som du brukte 1.200 kroner på for å få ship-shape - er på høyde med det beste som 2011 kan frembringe av digitallyd. Sorry - men i så fall har du prestert en klar skivebom.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det er akkurat på den måten jeg leser trådstarters innlegg også.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Ulf-B skrev:
    DoMentor skrev:
    Anonym skrev:

Det virker som om du prøver å formidle at en gammel CDspiller du kjøpte for 35 kroner - og som du brukte 1.200 kroner på for å få ship-shape - er på høyde med det beste som 2011 kan frembringe av digitallyd. Sorry - men i så fall har du prestert en klar skivebom.
    Hmm, jeg er nesten, men kun nesten imponert over både dysleksien din, og en tilsynelatende stahet / vrangvilje mot å forstå hva jeg prøver formidle her ;)

J

J.J

Gjest
    DoMentor skrev:
    Trosretning 1 : "gamlingene" med lang fartstid og erfaring med hifi som mener at et produkt, eller et helt hifisystem absolutt MÅ koste minst et par årslønner FØR det er bra nok liksom, mao hvis et produkt er "for" billig er det tilsynelatende hverken interressant, eller bra nok for den saks skyld, og som nekter å teste / bruke "billig" utstyr, dessverre :(

Trosretning 2 : yngre / mer uerfarne som mener at "gamlingene" er idioter som tilsynelatende har / bruker ubegrenset mye penger på dyrt utstyr, og nekter å teste dyrere ting pga at deres "billig" hifi er det beste uansett.
    En ting er cd spillere som er gamle ........ ;)
    Men det er vel heller stigmatiseringen som er problemet ... og du DoMentor burde vel vite bedre..... ?

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Har du prøvd å spille cd på bluray- spilleren din DoMentor? Hvordan blir det?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    DoMentor skrev:
    Ulf-B skrev:
    DoMentor skrev:
    Anonym skrev:

Hmm, jeg er nesten, men kun nesten imponert over både dysleksien din, og en tilsynelatende stahet / vrangvilje mot å forstår hva jeg prøver formidle her ;)

Hehe - jeg tenker som så: her har vi å gjøre med en ekspert på både dysleksi og stahet.... Og vrangvilje.... Det kan jo forklare en del.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Inndeling i to leire når en selv innrømmer at en selv ikke står i noen blir jo og litt rart... Og inndelingen har lite med alder å gjøre...Forsåvidt ei heller med økonomisk vilje...

Vedr Denon, er den bra nok for deg så er den det... Men å sannsynliggjøre den som en referanse av idag basert på dine subjektive meninger DomMentor er en smule arrogant... ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det stiller seg litt annerledes med digitalt utstyr enn med analogt når det gjelder tidens tann. Alesis ADAT ble ansett som topp proff prosjektstudiolyd da den kom i 92. Da jeg sluttet å bruke dem rundt 2001 var det ingen tvil om at den hadde svakheter i AD som var eliminert i mer moderne digitale opptakere. Dette dreier seg om AD, for det er egentlig eneste komponent i rekken der jeg har foretatt seriøse sammenligninger mellom generasjoner. Men jeg antar at samme tendens gjelder avspillingskjeden.

Men det betyr ikke at gammel teknologi kan ha sine sjarmerende sider selv om den er gammel. Et eksempel er Phillips 16 bit-konverter. Den er fremdeles i produksjon i en eller annen inkarnasjon, og har vært i en kontinuerlig utvikling siden åttitallet. Alle trodde bitstream skulle ta knekken på den, men dengang ei. Den har overlevd bitstream med god margin. Så det er ikke helt riktig at tiden forandrer alt.

I dag produseres fremdeles seriøse spillere med siste inkarnasjon av Phillips sekstenbiter. Xindak Muse-modellene er vellykkede eksempler som jeg liker. Men det er ikke den samme som var for tyve år siden antar jeg. Det må ha vært mange steg innimellom åttitallet og totusentallet, men det er likevel et tankekors. Skulle jeg ta feil, dvs at den konverteren ikke slekter på den fra åttitallet, så trekker jeg denne delen av innlegget. Men jeg har liten tro på at det ikke er en kontinuitet her.

Så til min egen oppgradering for et par uker siden. Da ble Audio Alchemy DDE1 avløst av Abe A-DAC. Da min gamle DAC var ny likte jeg den mye bedre enn samtlige Denon-spillere fra samme periode. To forskjellige filosofier, så her kommer smak og behag fram. Hvis noen mener at AA DDE1 var underlegen Denons spillere blir jeg forundret, men også hvis noen påstår det motsatte. Min smak avvek fra det Denon lagde. Derfor vil jeg påstå at AA DDE1 er et like godt eksempel på hvor bra det tidlige nittitallet var som en spiller fra Denon. Og hva var min konklusjon etter skiftet? Joda, at tiden har gått. Den har utvilsomt gått. Fortsatt duger DDE1 på mange områder, og kommer til å først gjøre en jobb i headfi-riggen, før den får pensjonere seg som DAC til TV-tuneren. For verre enn det er den ikke. Den får fortsatt middelmådige dvd-spillere til å låte bedre, men klarer ikke å hamle opp med Abe til 900 spenn. Men - jeg har ikke testet DDE1 med DTI. Det er jeg skikkelig sugen på nå, for med DTI var den definitivt noe av det beste som var løselig for vanlige dødelige i sin tid. Jeg vet om en som ikke er i bruk, så hvis jeg klarer å overbevise personen om å selge den så kommer det en oppfølger på den saken. Men foreløpig, med to DAC-er som ikke er diametralt annerledes i lydfilosofi, er resultatet: fortiden 0 - samtiden 1.

Men DDE1 har en musikalsk sjarm som gjør at med DTI så tror jeg at den vil levere ypperlig lyd i riktig kombinasjon. Med horn istedenfor mine Kef-er tror jeg den ville kommet mer til sin rett, spesielt med DTI. Så samtidens tildels overlegne seier trenger ikke i enhver omstendighet være like overlegen. Faktisk tror jeg den gamle vil låte glimrende med DTI og et dynamisk og spillevillig system som kan tendere til å være litt over the top. Smak, match og arbeidsbetingelser vil kunne velte resultatet i flere retninger. Men ut fra et så objektivt standpunkt som jeg makter: fortiden 0 - samtiden 1. Med åpning for unntak under enkelte omstendigheter. Jeg er overbevist om at DDE1 med DTI vil banke DacMagic 1 i enhver kombinasjon som har med Klipsch å gjøre, for eksempel. Som referanse kan jeg nevne at tidlig på totusentallet brukte jeg en Pioneer Stable Matter mellomklassemodell fra 96-97 (PD S-904?) som drivverk. Som ren spiller var den sjanseløs mot DDE1, uten DTI.

For å myke opp et allerede altfor langt innlegg tar vi en pust i bakken med et dårlig bilde av min lille dinosaur. Ikke flere tonn, så kanskje den heller er en velociraptor? Liten, kjapp, dødelig og utdødd.

Det er vanskelig å avgjøre slike diskusjoner fordi vi ofte har bygd anleggene våre opp rundt de eksisterende komponentene. Dermed kan nok et anlegg med en gammel DAC eller spiller låte bedre enn et som er matchet denne uken fra scratch. I alle fall hvis vi sammenligner gammel mid-fi eller high end med ny budsjettklasse. Mid-fi vs mid-fi tror jeg uhyre sjelden kan ende til dinosaurens fordel, for det er klassen der det har skjedd mest. High end vs high end kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har hørt for lite digital high end til å ha en mening.

Mvh
    En gnien fattiglus av en skrotnisse som oppgraderer i takt med Haleys komet.

-Roger-

Medlem
    Ble medlem
    09.03.2011
    Antall liker
    0
    Blir vel litt feil dette med trosretninger når en stor gruppe MA-kt88 brukere befinner seg i Trosretning 1 : "gamlingene" med lang fartstid og erfaring med hifi, MA-kt88 brukerne mener at produktet, eller hele hifisystem absolutt ikke MÅ koste minst et par årslønner før det er bra nok, mao hvis produktet er "for" billig er det fortsatt interressant, eller bra nok for den saks skyld, og de nekter ikke å teste / bruke "billig" utstyr. Samtidig befinner MA-kt88 brukerne seg i Trosretning 2 : yngre som mener at noen bruker ubegrenset mye penger på dyrt utstyr, og noen kan teste dyrere ting men bryr seg ikke om det fordi deres "billig" hifi er noe av det beste uansett, (når det er riktig sammensatt/oppgradert).

Oppgradering av cd spillerer er det flere som gjør, og kjente produsenter/leverandører tilbyr oppgraderinger/forbedringer, og den digitale utviklingen foregår fortsatt kontinuerlig. Hvis en kompis sier at en gammel CD spiller til 150-3 000.- spiller bedre i ett oppsett enn en nyere cd spiller til 28 000.-. Og hvis oppsettet og kompisen er kvalifisert til å saklig kunne begrunne det han sier overfor en leverandør, da burde han reklamere på den til 28 000.- og levere den inn til service og eventuelt at den også får en oppgradering.

Markedet avgjør hvor mye mer man må gi / som det evt. er vits i å betale for en CDP som er bedre enn din DCD 3560

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig er det ganske mange av oss gamle ringormer som er nødt til å forholde oss til "godt nok", og en god del av oss trives i den statusen også. Folk som selv har vært med på å lage musikk som dagjobb trives ofte med "godt nok", og tar sjelden (eller aldri) opp forbrukslån for å kjøpe komponenter.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.512
    VilhelmW skrev:
    slowmotion skrev:
    Er kabelsatan nok en av disse dobbel-nick personene her på Sentralen?
    Finnes de??? I så fall, tør jeg minne om at det finnes opptil flere diagnoser for denslags "opptredener"?
    Det har jo vært flere her med både 2 og 3 nick samtidig.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.512
    Digitale komponenter er vel å betegne som ferskvare.

Analogt, derimot .....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    slowmotion skrev:

Analogt, derimot .....
    Ikke så fryktelig langt unna, i alle fall. Men det er en sannhet med en god del modifikasjoner, og ikke sorthvitt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    baluba skrev:
    Selvfølgelig er det ganske mange av oss gamle ringormer som er nødt til å forholde oss til "godt nok", og en god del av oss trives i den statusen også. Folk som selv har vært med på å lage musikk som dagjobb trives ofte med "godt nok", og tar sjelden (eller aldri) opp forbrukslån for å kjøpe komponenter.
    Må vi ikke alle klare oss med godt nok?
    Det finnes alltid noe bedre...

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    slowmotion skrev:

Analogt, derimot .....
    Antageligvis har det vært en viss utvikling innen analog teknologi også. Som har gjort det mulig f.eks. å klemme inn flere Watt i mindre bokser. Eller å vri flere Hertz ut av mindre ruvende høyttalere. Ikke nødvendigvis p.g.a. lyden – men fordi markedet vil ha det.

Samme med lydidealene. Da jeg startet med hifi for rundt 40 år siden, virker det – sett i ettertid – som om lydidealet gikk i retning av ”snilt og varmt”. Nå kan det se ut som det skal være ”rett på sak, detaljert, nøytralt etc.” Kan hende er lydidealet er en konsekvens av teknologien – at fortidens lydideal rett og slett er en konsekvens av at man ikke klarte bedre – skjønt det er vanskelig å tro.

Her er vi kan hende ved sakens kjerne. At valget mellom ”ny” eller ”gammel” lyd, bare er spørsmål om smak og behag. Og det kan, som kjent, ikke diskuteres.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ulf-B skrev:
    slowmotion skrev:

Analogt, derimot .....
    Antageligvis har det vært en viss utvikling innen analog teknologi også. Som har gjort det mulig f.eks. å klemme inn flere Watt i mindre bokser. Eller å vri flere Hertz ut av mindre ruvende høyttalere. Ikke nødvendigvis p.g.a. lyden – men fordi markedet vil ha det.

Samme med lydidealene. Da jeg startet med hifi for rundt 40 år siden, virker det – sett i ettertid – som om lydidealet gikk i retning av ”snilt og varmt”. Nå kan det se ut som det skal være ”rett på sak, detaljert, nøytralt etc.” Kan hende er lydidealet er en konsekvens av teknologien – at fortidens lydideal rett og slett er en konsekvens av at man ikke klarte bedre – skjønt det er vanskelig å tro.

Her er vi kan hende ved sakens kjerne. At valget mellom ”ny” eller ”gammel” lyd, bare er spørsmål om smak og behag. Og det kan, som kjent, ikke diskuteres.

Intr det du skriver om lydidealer... Mye av det nøytrale av idag oppfatter jeg som pistrete og kjedelig...Kan det ha en sammenheng med at jeg bruker forsterkertopologier som er gamle og hornløsninger? KlasseD og elementer al'a Theil gir meg helvestesild og kløe om jeg hadde måtte lyttet til det over lengre tid...

Og klarte bedre, hva skal en si ... Når en hører vinyl spillt inn med rørmicker med gammeldags teknologi kan en jo saktens spørre seg om det alltid er fremgang når en hører opptak av idag 8) ..Men ja, forskjellige idealer for å lytte gir og en diementral forskjellig tilnærming til hobbien.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.512
    HCS skrev:
    Intr det du skriver om lydidealer... Mye av det nøytrale av idag oppfatter jeg som pistrete og kjedelig...Kan det ha en sammenheng med at jeg bruker forsterkertopologier som er gamle og hornløsninger? KlasseD og elementer al'a Theil gir meg helvestesild og kløe om jeg hadde måtte lyttet til det over lengre tid...

Som jeg skulle sagt det selv.

Og klarte bedre, hva skal en si ... Når en hører vinyl spillt inn med rørmicker med gammeldags teknologi kan en jo saktens spørre seg om det alltid er fremgang når en hører opptak av idag 8) ..Men ja, forskjellige idealer for å lytte gir og en diementral forskjellig tilnærming til hobbien.
    Enig her også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.504
    Torget vurderinger
    23
    Ulf-B skrev:
    slowmotion skrev:

Analogt, derimot .....

Smaken er som baken - full av dritt. Og det er mye drittlyd også. Utvikling er ikke nødvendigvis fremskritt. Drømmen er gamle dagers "approach" til opptak re. enkelhet og det faktum at folk faktisk satt SAMMEN og spilte sammen under opptaket, kombinert med den utvikling som har vært av det gode, f.eks. fritt for brum og støy osv. Dette finnes i en viss grad selvsagt, men er ikke vanlig standard.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.512
    Ulf-B skrev:
    Som du er inne på - ikke nødvendigvis pga lyden.

Det jeg har hørt av slike ting lyder jo stort sett ræva. Etter min smak, så klart. ;)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    -Roger- skrev:
    Blir vel litt feil dette med trosretninger når en stor gruppe MA-kt88 brukere befinner seg i Trosretning 1 : "gamlingene" med lang fartstid og erfaring med hifi, MA-kt88 brukerne mener at produktet, eller hele hifisystem absolutt ikke MÅ koste minst et par årslønner før det er bra nok, mao hvis produktet er "for" billig er det fortsatt interressant, eller bra nok for den saks skyld, og de nekter ikke å teste / bruke "billig" utstyr. Samtidig befinner MA-kt88 brukerne seg i Trosretning 2 : yngre som mener at noen bruker ubegrenset mye penger på dyrt utstyr, og noen kan teste dyrere ting men bryr seg ikke om det fordi deres "billig" hifi er noe av det beste uansett, (når det er riktig sammensatt/oppgradert).

Oppgradering av cd spillerer er det flere som gjør, og kjente produsenter/leverandører tilbyr oppgraderinger/forbedringer, og den digitale utviklingen foregår fortsatt kontinuerlig. Hvis en kompis sier at en gammel CD spiller til 150-3 000.- spiller bedre i ett oppsett enn en nyere cd spiller til 28 000.-. Og hvis oppsettet og kompisen er kvalifisert til å saklig kunne begrunne det han sier overfor en leverandør, da burde han reklamere på den til 28 000.- og levere den inn til service og eventuelt at den også får en oppgradering.

Markedet avgjør hvor mye mer man må gi / som det evt. er vits i å betale for en CDP som er bedre enn din DCD 3560
    Du glemte trosretning nr 3

Yngre som har MAen og hi-end ;D Og som er ærlig å sier det som det er.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    lovemusikk skrev:
    -Roger- skrev:

Du glemte trosretning nr 3

Yngre som har MAen og hi-end ;D Og som er ærlig å sier det som det er.
    Godt at du er flink til å forkynne evangeliet om MA ;D

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Den forhatte og lovpriste MAen bør jo hifi butikkene i norge elske.
    Takke vere den har dei fått mange mange nye hi-end kunder.

;D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    lovemusikk skrev:
    Den forhatte og lovpriste MAen bør jo hifi butikkene i norge elske.
    Takke vere den har dei fått mange mange nye hi-end kunder.

;D
    Kan du på en kortfattet måte forklare hva som er high end med MA ? Ja, det er mye lyd for en billig penge ...Men ser en bort ifra det, hva gjør MA til et HIGH END produkt siden du konsekvent kaller MA high end ?

V

vredensgnag

Gjest
    Er vel ikke så vanskelig å skille mellom snob og anti-snob?

Okki Nokki vs. Clearaudio platevasker
    Oppo BD vs. Lexicon BD
    Pioneer DVD vs. Goldmund DVD
    Elkjøp DVD vs. "Unevnelig merke" DVD-spiller som spiller CDer
    Originalversjon av musikk vs. "remastra", pressa, komprimerte, ødelagte luksusversjoner i pen innpakning
    Jinjua kabel vs. Pent pynta ditto

osv.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.826
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Syns nok vreden her er for kategorisk. Selv om det ikke alltid stemmer, er det nok likevel som oftest en sammenheng mellom pris og kvalitet innenfor hifi. Som på de fleste andre områder. Mange remastra utgaver er preget av loudnesswar, men nok engang har The Beatles vist vei. Etter nyutgivelsen i 09 har platebransjen forstått at god lyd selger.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    På tide å sette på litt storkjefta gubberock igjen...

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    vredensgnag skrev:
    Er vel ikke så vanskelig å skille mellom snob og anti-snob?

Okki Nokki vs. Clearaudio platevasker
    Oppo BD vs. Lexicon BD
    Pioneer DVD vs. Goldmund DVD
    Elkjøp DVD vs. "Unevnelig merke" DVD-spiller som spiller CDer
    Originalversjon av musikk vs. "remastra", pressa, komprimerte, ødelagte luksusversjoner i pen innpakning
    Jinjua kabel vs. Pent pynta ditto

osv.
    Innertier :)

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    lars_erik skrev:
    Syns nok vreden her er for kategorisk. Selv om det ikke alltid stemmer, er det nok likevel som oftest en sammenheng mellom pris og kvalitet innenfor hifi. Som på de fleste andre områder. Mange remastra utgaver er preget av loudnesswar, men nok engang har The Beatles vist vei. Etter nyutgivelsen i 09 har platebransjen forstått at god lyd selger.
    Det er forventningen om god lyd som selger.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.826
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    OAlex skrev:
    lars_erik skrev:
    ?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    OAlex skrev:
    lars_erik skrev:
    Definitivt!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Tvilsomt om noen kjøper noe uten forventning om at det blir bra.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn