V
vredensgnag
Gjest
Big Dipperslowmotion skrev:Hva er BD?
Big Dipperslowmotion skrev:Hva er BD?
Takk.vredensgnag skrev:Big Dipperslowmotion skrev:Hva er BD?
Den på bildene er ikke min nei, men ellers identisk sånn sett utenom det som Geir har modda daHCS skrev:Var det din spiller Domentor eller driver du gjøn med oss ?
http://www.aurionaudio.it/Galleria foto 7.htm
Spurte selv første gang jeg hørte BD - tok tid før det ble kobling mellom ørene mine!slowmotion skrev:Takk.vredensgnag skrev:Big Dipperslowmotion skrev:Hva er BD?
Du har ikke kritisert noen direkte. Det er jeg som har kritisert deg, som er et nytt medlem. Det er ingen god måte å komme et nytt medlem i møte på. Det var et sjeldent tilfelle av nesten ydmyk selvkritikk fra min side som forvirret deg. Men i aller beste mening. Alltid.Audiofi skrev:Det har ikke vært meningen å kritisere noen eller noe. Jeg forsøker å delta i debatten omkring hva som oppfattes som snobberi. Jeg har da presentert min mening som jeg ikke helt kan forstå kan være mer riktig eller gal enn noen annens mening.baluba skrev:Nei, det betyr det ikke. Det er bare ikke ok å møte et nytt medlem med kritikk.Audiofi skrev:Er det værre at jeg mener Bang & Olufsen ikke er vedt pengene og tenderer til snobberi enn at f.eks. andre mener Luxman og Goldmund er det samme?
Jeg har eid en del Bang & Olufsen selv og hørt nok på klasse D til å vite at det ikke er high end.
...og om jeg er ny eller ikke er vel mine meninger og erfaringer like beretiget som andres?
IMHO
I beste mening
etc.
Du er inne i varmen i alle fall.Ulf-B skrev:Jeg har hatt Xindak-kabler en gang i tiden. Teller det?baluba skrev:Nope! Det er helt uaktuelt at så oppegående mennesker kan ha en slik innstilling. Her dreier det seg om reell kunnskap og en udiskutabelt god smak som er enerådende.Ulf-B skrev:Hm... Da kan de vel snobbe litt med at de er totalt usnobbete, da?baluba skrev:Strengt tatt er Xindak det eneste merket som er fritt for snobbekunder. Vi er de eneste som er totalt fri for snobberi, og har en udiskutabelt sunn og innsiktsfull holdning til hifi. Du finner ikke make til usnobbet og kvalifiserte kunder enn vi som har Xindak. Helt ærlig og kors på halsen, ti kniver i gorgonzolaen og chorizo på grillen. 8)
Jeg vil ikke si at du har missforstått noe her. Du er vel heller blitt villedet av en som liker å overdrive en liten smule når han skal selge tingene sine. Ikke en uvanlig taktikk, og litt irriterende når du da forteller historien videre til andre.DoMentor skrev:God kveld.
Hmm, jeg er stygt redd for at jeg har misforstått selger litt jeg Han sa at Geir hadde hatt spilleren som referanse de siste 10 åra, hvilket jeg tolket som at han også brukte den i forb. med utvikling av Adyton sine HT så jeg beklager virkelig. Det var nok også en blanding av litt ønsketenkning sånn sett, og at det iallefall tilsynelatende bor en liten skapsnobb i meg også ;D ;D men når det er sagt endres ikke det reelle og konkrete faktum at det forts. er en avsindig god CDP iallefall, ikke minst til prisen
Mvh
Oki, takk for hyggelig svar iallefall, da har iallefall jeg gjort det jeg kan for å oppklare sånn settbaluba skrev:Jeg vil ikke si at du har missforstått noe her. Du er vel heller blitt villedet av en som liker å overdrive en liten smule når han skal selge tingene sine. Ikke en uvanlig taktikk, og litt irriterende når du da forteller historien videre til andre.DoMentor skrev:God kveld.
Hmm, jeg er stygt redd for at jeg har misforstått selger litt jeg Han sa at Geir hadde hatt spilleren som referanse de siste 10 åra, hvilket jeg tolket som at han også brukte den i forb. med utvikling av Adyton sine HT så jeg beklager virkelig. Det var nok også en blanding av litt ønsketenkning sånn sett, og at det iallefall tilsynelatende bor en liten "skapsnobb" i meg også ;D ;D men når det er sagt endres ikke det reelle og konkrete faktum at det forts. er en avsindig god CDP iallefall, ikke minst til prisen
Mvh
Ferdig med den saken. Hva var det du skrev nå igjen? At Geir pleide å ta Bastøyferjen når han skulle ut og plukke blåbær? At han hadde en blå Volvo på nittitallet? At han er fan av Harry Potter? Nei, sannelig om jeg husker lenger...DoMentor skrev:Oki, takk for hyggelig svar iallefall, da har iallefall jeg gjort det jeg kan for å oppklare sånn settbaluba skrev:Jeg vil ikke si at du har missforstått noe her. Du er vel heller blitt villedet av en som liker å overdrive en liten smule når han skal selge tingene sine. Ikke en uvanlig taktikk, og litt irriterende når du da forteller historien videre til andre.DoMentor skrev:God kveld.
Hmm, jeg er stygt redd for at jeg har misforstått selger litt jeg Han sa at Geir hadde hatt spilleren som referanse de siste 10 åra, hvilket jeg tolket som at han også brukte den i forb. med utvikling av Adyton sine HT så jeg beklager virkelig. Det var nok også en blanding av litt ønsketenkning sånn sett, og at det iallefall tilsynelatende bor en liten "skapsnobb" i meg også ;D ;D men når det er sagt endres ikke det reelle og konkrete faktum at det forts. er en avsindig god CDP iallefall, ikke minst til prisen
Mvh
Mvh
Oki, point taken I guess hihibaluba skrev:Ferdig med den saken. Hva var det du skrev nå igjen? At Geir pleide å ta Bastøyferjen når han skulle ut og plukke blåbær? At han hadde en blå Volvo på nittitallet? At han er fan av Harry Potter? Nei, sannelig om jeg husker lenger...DoMentor skrev:Oki, takk for hyggelig svar iallefall, da har iallefall jeg gjort det jeg kan for å oppklare sånn settbaluba skrev:Jeg vil ikke si at du har missforstått noe her. Du er vel heller blitt villedet av en som liker å overdrive en liten smule når han skal selge tingene sine. Ikke en uvanlig taktikk, og litt irriterende når du da forteller historien videre til andre.DoMentor skrev:God kveld.
Mvh
Mvh
Jeg er her fortsatt ;D ;D ;DDoMentor skrev:Hmm , har alle "hifisnobbene" gått i hi for sommeren, eller tatt ferie ? ? ;D ;D
Mvh
Flotters... hmm, tror jeg er litt sånn skapsnobb da ;DBT skrev:Jeg er her fortsatt, men jeg vet ikke om det er noen andre snobber på dette forumet.
BT skrev:Jeg er her fortsatt, men jeg vet ikke om det er noen andre snobber på dette forumet.
Takk, ble nesten litt redd for at jeg måtte kjede meg med å "snobbe" alene her inne, og "krangle" med meg selv resten av sommeren hihi ;D ;DLudo skrev:Jeg er her fortsatt ;D ;D ;DDoMentor skrev:Hmm , har alle "hifisnobbene" gått i hi for sommeren, eller tatt ferie ? ? ;D ;D
Mvh
Greit om ikke det passer for deg tidsmessig , geografisk eller okkesom, men ikke si at INGEN har svart på ditt forslag, det blir for dumt.svingen68 skrev:Har jammen ikke fått med meg den utfordringen, men jeg er klar. Jeg mener på ingen måte at et produkt må koste mye for å være interessant, men jeg har en opplevelse av at pris og ytelse ofte henger iallefall litt sammen. Anyway, jeg vet ikke hvor du bor men i Arendal er du iallefall velkommen til å ta med deg spilleren din til meg for å teste den mot en Esoteric X01-D2. Kan sannsynligvis hoste opp en DCS Puccini for anledningen også. Grunnen til at du ikke fikk svar på den "utfordringen" din tror jeg ikke er at gutta med "dyre rigger" er redd for at det ikke er forskjell,men mer at de ikke gidder å bry seg eller ikke har sett "utfordringen" slik som jeg. Min erfaring i noen shootouter vi har gjort er nemmelig at det er tildels stor forskjell mellom "billige" (nå vet jeg ikke hva din koster, men den er jo også moddet så et lite forbehold der) cd spillere og de endel høyere opp i prisklassene. Men bemerk at du må hoppe ganske langt oppover i pris før forskjellen blir markant.
Mvh
Sveinung
Takk for ros vedr. innrømmelsen min. Vel, jeg liker faktisk å ønske folk en fin dag, jeg. Forøvrig var det faktisk INGEN som svarte på forrige "utfordring" så vennligst les IGJEN hva som faktisk står før du kaller meg en løgner... "F.eks. så utfordret jeg alle som har dyre og for den saks skyld avanaserte CD rigger til test mot min gamle Denon DCD 2560 til duell, men det var faktisk INGEN som svarte. Hvis man virkelig mener / er overbevist om at f.eks DCS, Wadia, EMM labs, Goldmund etc er så bra som man skal ha det til og ikke minst forsvarer prisen burde det vel ikke være noe problem å takke ja til en sånn oppfordring, men hva vet vel jeg ? ?GjeEsp skrev:Ingen fare DoMentor, snobber er det alltid nok av
Synes det er en ok greie å fortelle at du har "bommet" litt når det gjelder spilleren din og hva den har blitt brukt som, gir kred å innrømme at en har tråkket litt feil innimellom.
Noe jeg derimot ikke setter like stor pris på er når du stadig vekk ønsker folk en fortsatt vakker, hyggelig, herlig dag osv....
Du vet jo ingen ting om hvordan vedkommendes dag har vært frem til du skriver: ha en FORTSATT vakker dag....
Og når jeg først er i siget...
Du skriver at ingen har møtt deg på ditt forslag om å teste spilleren din mot andre oppegående spillere:
"F.eks. så utfordret jeg alle som har dyre og for den saks skyld avanaserte CD rigger til test mot min gamle Denon DCD 2560 til duell, men det var faktisk INGEN som svarte. Hvis man virkelig mener / er overbevist om at f.eks DCS, Wadia, EMM labs, Goldmund etc er så bra som man skal ha det til og ikke minst forsvarer prisen burde det vel ikke være noe problem å takke ja til en sånn oppfordring, men hva vet vel jeg ? ?
De skal jo iallefall teoretisk sett GRUSE gamle spilleren min, men jeg er slett ikke sikker at de hadde vært bedre på alle parametre nei Så da er det vel neppe noen fare for at noen vil / tør å teste sine spillere mot min "nye" DCD 3560 heller som forøvrig er dramatisk mye bedre enn den andre, mye pga at den er forbedret / oppgradert av Geir Fredriksen / Adyton, han brukte den til utvikling av Adytons høyttalere.
Hva som er "best" er jo i aller høyeste grad subjektivt så motivet mitt med en "duell" er egentlig mer for å detektere forskjeller enn å kåre en "vinner"
I den grad det er relevant / signifikant sa en kompis av meg at gamle spilleren min spilte bedre i hans oppsett enn en Cary CDP til 28000 og den eneste modden som er gjort med den er at jeg har satt inn nettbrønn i den. Så da kan man jo lure på hvor mye mer man må gi / som det evt. er vits i å betale for en CDP som er bedre enn min DCD 3560 Hjertelig takk for oppmerksomheten.
Mvh
PS husk at dette er basert på MIN høyst subjektive opplevelse og oppfatning vel..."
Det er jo direkte løgn og bullshit... les din egen tråd en gang til mister:
Greit om ikke det passer for deg tidsmessig , geografisk eller okkesom, men ikke si at INGEN har svart på ditt forslag, det blir for dumt.svingen68 skrev:Har jammen ikke fått med meg den utfordringen, men jeg er klar. Jeg mener på ingen måte at et produkt må koste mye for å være interessant, men jeg har en opplevelse av at pris og ytelse ofte henger iallefall litt sammen. Anyway, jeg vet ikke hvor du bor men i Arendal er du iallefall velkommen til å ta med deg spilleren din til meg for å teste den mot en Esoteric X01-D2. Kan sannsynligvis hoste opp en DCS Puccini for anledningen også. Grunnen til at du ikke fikk svar på den "utfordringen" din tror jeg ikke er at gutta med "dyre rigger" er redd for at det ikke er forskjell,men mer at de ikke gidder å bry seg eller ikke har sett "utfordringen" slik som jeg. Min erfaring i noen shootouter vi har gjort er nemmelig at det er tildels stor forskjell mellom "billige" (nå vet jeg ikke hva din koster, men den er jo også moddet så et lite forbehold der) cd spillere og de endel høyere opp i prisklassene. Men bemerk at du må hoppe ganske langt oppover i pris før forskjellen blir markant.
Mvh
Sveinung
I beste mening
Mvh
Gjert
Lekker den ja, vel kunne vært gøy å teste de mot hverandre, dabjornh skrev:Det er en slik Denon du vil ha, DoMentor: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/cd-spillere/denon_dcd-a100_cd-spiller_sort.htm
Den som leter skal finne, vettulars_erik skrev:Ser du har kommet med innrømmelser, Domentor?
Finner den ikke :-\
Jepp, vel jeg overlever nok Tja, kaaanskje hvis det hadde vært en konkurranse, så... men det er det jo ikke, så da såh ;D ;Dlars_erik skrev:Jeg ser du er invitert for å sammenligne boksen din med dCS Puccini.
Er redd det kan gi deg nerveproblemer og slunken lommebok :
For ikke snakk om alt du må bite i deg ;D
Ikke konkurranse. Da missforstår du.DoMentor skrev:Jepp, vel jeg overlever nok Tja, hvis det hadde vært en konkurranse, så... men det det jo ikke, så da så ;D ;Dlars_erik skrev:Jeg ser du er invitert for å sammenligne boksen din med dCS Puccini.
Mvh
Kva er nyprisene på disse??lars_erik skrev:Ikke konkurranse. Da missforstår du.DoMentor skrev:Jepp, vel jeg overlever nok Tja, hvis det hadde vært en konkurranse, så... men det det jo ikke, så da så ;D ;Dlars_erik skrev:Jeg ser du er invitert for å sammenligne boksen din med dCS Puccini.
Mvh
Bare at det nok vil være en stor hørbar forskjell. Esoteric X01D, som det også var snakk om, er en fantastisk spiller. Puccini er enormt oppløst og dynamisk, Esoteric er litt varmere. Med et enormt rom. Cluet er å kjøpe brukt. Da er det betalbart
Vis jeg går ut å klipper ned en gammel linje til kraftselskapet, kunne den fungert tru?cybervision_ skrev:Apropos arroganse...
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,92149.msg93981.html#msg93981
"Dette er tykke kabler som enkelte skryter av, men for meg som er importør av Chord Cables, er dette fæle greier. Dette settet som skulle vært 4,0 m men som er målt feil og er bare 3,90 m, var ment å koste kr 3.800,- Men jeg selger disse for kr 900,- "
Heldigvis er ikke kobberet innspilt enda...
Ohoi...
Grøftekabel? Det er jo solide kåre det.lovemusikk skrev:Vis jeg går ut å klipper ned en gammel linje til kraftselskapet, kunne den fungert tru?cybervision_ skrev:Apropos arroganse...
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,92149.msg93981.html#msg93981
"Dette er tykke kabler som enkelte skryter av, men for meg som er importør av Chord Cables, er dette fæle greier. Dette settet som skulle vært 4,0 m men som er målt feil og er bare 3,90 m, var ment å koste kr 3.800,- Men jeg selger disse for kr 900,- "
Ohoi...
Har jo kjørt kraftig strøm gjennom den i lang tid. ;D
Hvorfor kjøper ikke kabelskeptikerne slike linjer hos skraphandleren vis dei liker Europris og sånt??????
fordi de allerede er stjælt av rumere! ;Dlovemusikk skrev:Vis jeg går ut å klipper ned en gammel linje til kraftselskapet, kunne den fungert tru?cybervision_ skrev:Apropos arroganse...
Ohoi...
Hvorfor kjøper ikke kabelskeptikerne slike linjer hos skraphandleren vis dei liker Europris og sånt??????
Fordi kraftkablene stort sett er av aluminium.lovemusikk skrev:Vis jeg går ut å klipper ned en gammel linje til kraftselskapet, kunne den fungert tru?cybervision_ skrev:Apropos arroganse...
Ohoi...
Aluminium? Betyr dette at det kan komme aluminiumelektroner inn i hifien, da? Hvis elektronene greier å snike seg forbi sikringsskapet, og ikke rekker å bråstoppe før de smetter inn i hifien..... For en tanke!Anonym skrev:Fordi kraftkablene stort sett er av aluminium.lovemusikk skrev:Vis jeg går ut å klipper ned en gammel linje til kraftselskapet, kunne den fungert tru?cybervision_ skrev:Apropos arroganse...
Ohoi...
Dét hadde vært skikkelig hifi-snobbete.....Anonym skrev:Vi får kreve sølvkabler over Hardangerfjorden.
For mye sølv gir hard lyd...Ulf-B skrev:Dét hadde vært skikkelig hifi-snobbete.....Anonym skrev:Vi får kreve sølvkabler over Hardangerfjorden.
Hehe - men skal vi snobbe, kan vi ikke ta slike hensyn. Lyden er tross alt underordnet på dette nivået. Vi snakker tross alt om relativt ekstreme saker her.lars_erik skrev:For mye sølv gir hard lyd...Ulf-B skrev:Dét hadde vært skikkelig hifi-snobbete.....Anonym skrev:Vi får kreve sølvkabler over Hardangerfjorden.
Der blir det jo smak og behag + kommer an på utstyret også.lars_erik skrev:For mye sølv gir hard lyd...Ulf-B skrev:Dét hadde vært skikkelig hifi-snobbete.....Anonym skrev:Vi får kreve sølvkabler over Hardangerfjorden.
Blir lyden av en el-motor mer skrikendes med sølvkabler??? hmm.. ;DUlf-B skrev:Hehe - men skal vi snobbe, kan vi ikke ta slike hensyn. Lyden er tross alt underordnet på dette nivået. Vi snakker tross relativt ekstreme saker her.lars_erik skrev:For mye sølv gir hard lyd...Ulf-B skrev:Dét hadde vært skikkelig hifi-snobbete.....Anonym skrev:Vi får kreve sølvkabler over Hardangerfjorden.