Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Råeste lydopplevelsen jeg har hatt var i Kruttkammeret på Munkholmen i Trondheim. Vi var ett par stk, vi sang flerstemt der, noen stod i midten og andre gikk i ring langs veggen. Vi sang Amazing Grace for oss selv, flerstemt/synkopert/kanon, vi ble igjen litt, mens omvisningsgruppa gikk videre... they never knew what they missed out on... og vi tok selvfølgelig ikke opp... Grrrr, det skulle vi gjordt! (Det var liksom bare en sånn spontan ting... men virkelig vellykket!)
    DET VAR HELT SYKT!!! ;D Nydelig!!! For en klang! For en resonant fylde!!!
    Jeg er helt sikker på att det desverre ikke er ett annlegg i eksistens som kan gjengi den opplevelsen... korrekt.
    Uansett prislapp, det vil aldri la seg gjøre... Men, for en opplevelse! Lufta dirra, klangen var som ett presset driv i mage og hode og rygg! Det var helt villt!!! Dette er tja, 10, 15 år

    siden nå, en varm sommerdag... minnet, å minnet... :-*

    ;D I'm such a snob...

    Om noen av dere tar dere turen til Munkholmen, prøv da vel, rop, syng, ett eller annet! Det rommet er fantastisk!

    mvh
    I'm also a snob. (kanskje i enhver betydning...) 8)

    I det "hvelvet" der har jeg vært ofte. Husker første gangen jeg sang noen toner der alene....spooky og spektakulært. En gang snek jeg meg vekk i fra en spillejobb i et bryllup der ute. MÅTTE bare ha noen minutter med meg selv og trompeten inne i kruttkammeret.

    Men ville jeg koblet opp anlegget mitt og brukt det som lytterom slik det står nå? Nope.
    Jeg ville ha tilta ganske raskt....

    Jeg skrev takk og favel for meg med mitt enneste innlegg tidlig i denne tråden, men måtte bare dele min glede med imperial.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Enda en tråd som utvikler seg til å kverulere rundt subjektive sannheter....

    Og en kommer aldri til mål - som naturlig nok ikke finnes!
    Du sa det. Nok en tråd full av grafer og tekniske viderverdigheter.
    Er jo rart de har tid til å skrive her inne. Har de så mye kunnskap som de gir uttrykk for, regner jeg det som selvsagt at de er fanget opp av de beste hifi-produsentene.
    Hvis det er meg du sikter til, kan jeg forsikre deg om at det er bedre butikk for meg å fortsette med det jeg gjør til daglig, og la ingeniørtilbøyelighetene forbli en hobby. Personlig synes jeg også det er bedre å bruke litt tid på å formulere en hel tanke enn å slenge ut av seg en hel serie med sarkastiske one-liners. Det har noe med respekten for andre debattanter å gjøre. Synes nu jei, men jeg er kanskje gammeldags.
    Ikke spesielt mot deg. Og at du og andre besitter kunnskap, betviles ikke. Det som ikke er like greit, er troen på at kun deres vei er den riktige.
    Tror du ikke at den mest effektive vei til sannhet går via kunnskap? Å forstå både hva og hvorfor kan jo systematisere veien til nirvana på en slik måte at du sparer både tid og penger.
    Det spørs hvilken kunnskap man mener er viktigst.
    Kunnskapen om hvordan ting skal høres ut, eller kunnskapen om hvordan det bør måle?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Spørs nok hva som er viktig å komme med det. Grafer eller lytteinntrykk?
    Der har du leirene igjen. Og, ser du, min leir er nok like viktig som din.
    Da synes æ fortsatt at du kan dele noen interessante lytteinntrykk med oss, heller enn å strø om deg med sarkasmer hvis noen har en annen innfallsvinkel enn din egen. Lydens hastighet i luft endrer seg ikke noe særlig selv om du ikke tåler å se en graf som viser lydhastighet vs temperatur. Men bassrefleksrøret ditt bryr seg ganske mye om sånt.
    Det gjør jeg flere ganger daglig. På en tråd der mange fra den tekniske side sjelden er innom.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.771
    Antall liker
    3.910
    Torget vurderinger
    1
    Heldigvis har jeg vært bortreist noen dager, slik at jeg unngikk å bli trukket inn i denne tråden fra starten av. Her var det ikke mye annet enn den sedvanlige miksen av skylapper og fordommer. Uttrykt som en matematisk ligning får vi da følgende formel:

    (Skylapp+skylapp) * fordommer2 = Skittkasting

    :p
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    lars_erik skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Enda en tråd som utvikler seg til å kverulere rundt subjektive sannheter....

    Og en kommer aldri til mål - som naturlig nok ikke finnes!
    Du sa det. Nok en tråd full av grafer og tekniske viderverdigheter.
    Er jo rart de har tid til å skrive her inne. Har de så mye kunnskap som de gir uttrykk for, regner jeg det som selvsagt at de er fanget opp av de beste hifi-produsentene.
    Hvis det er meg du sikter til, kan jeg forsikre deg om at det er bedre butikk for meg å fortsette med det jeg gjør til daglig, og la ingeniørtilbøyelighetene forbli en hobby. Personlig synes jeg også det er bedre å bruke litt tid på å formulere en hel tanke enn å slenge ut av seg en hel serie med sarkastiske one-liners. Det har noe med respekten for andre debattanter å gjøre. Synes nu jei, men jeg er kanskje gammeldags.
    Ikke spesielt mot deg. Og at du og andre besitter kunnskap, betviles ikke. Det som ikke er like greit, er troen på at kun deres vei er den riktige.
    Tror du ikke at den mest effektive vei til sannhet går via kunnskap? Å forstå både hva og hvorfor kan jo systematisere veien til nirvana på en slik måte at du sparer både tid og penger.
    Det spørs hvilken kunnskap man mener er viktigst.
    Kunnskapen om hvordan ting skal høres ut, eller kunnskapen om hvordan det bør måle?
    Det kan da vel ikke være noen tvil om hensikten med kunnskap i denne sammenheng? Å få best mulig gjengivelse fra sitt anlegg. Måling er jo da kun en verktøy.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pedal skrev:
    Heldigvis har jeg vært bortreist noen dager, slik at jeg unngikk å bli trukket inn i denne tråden fra starten av. Her var det ikke mye annet enn den sedvanlige miksen av skylapper og fordommer. Uttrykt som en matematisk ligning får vi da følgende formel:

    (Skylapp+skylapp) * fordommer2 = Skittkasting

    :p
    Presist!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Enda en tråd som utvikler seg til å kverulere rundt subjektive sannheter....

    Og en kommer aldri til mål - som naturlig nok ikke finnes!
    Du sa det. Nok en tråd full av grafer og tekniske viderverdigheter.
    Er jo rart de har tid til å skrive her inne. Har de så mye kunnskap som de gir uttrykk for, regner jeg det som selvsagt at de er fanget opp av de beste hifi-produsentene.
    Hvis det er meg du sikter til, kan jeg forsikre deg om at det er bedre butikk for meg å fortsette med det jeg gjør til daglig, og la ingeniørtilbøyelighetene forbli en hobby. Personlig synes jeg også det er bedre å bruke litt tid på å formulere en hel tanke enn å slenge ut av seg en hel serie med sarkastiske one-liners. Det har noe med respekten for andre debattanter å gjøre. Synes nu jei, men jeg er kanskje gammeldags.
    Ikke spesielt mot deg. Og at du og andre besitter kunnskap, betviles ikke. Det som ikke er like greit, er troen på at kun deres vei er den riktige.
    Tror du ikke at den mest effektive vei til sannhet går via kunnskap? Å forstå både hva og hvorfor kan jo systematisere veien til nirvana på en slik måte at du sparer både tid og penger.
    Det spørs hvilken kunnskap man mener er viktigst.
    Kunnskapen om hvordan ting skal høres ut, eller kunnskapen om hvordan det bør måle?
    Det kan da vel ikke være noen tvil om hensikten med kunnskap i denne sammenheng? Å få best mulig gjengivelse fra sitt anlegg. Måling er jo da kun en verktøy.
    Der er vi enig. Men det viktigste verktøyet er ørene og viten om hvordan ting lyder. I virkeligheten
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.797
    Antall liker
    38.173
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Spørs nok hva som er viktig å komme med det. Grafer eller lytteinntrykk?
    Der har du leirene igjen. Og, ser du, min leir er nok like viktig som din.
    Da synes æ fortsatt at du kan dele noen interessante lytteinntrykk med oss, heller enn å strø om deg med sarkasmer hvis noen har en annen innfallsvinkel enn din egen. Lydens hastighet i luft endrer seg ikke noe særlig selv om du ikke tåler å se en graf som viser lydhastighet vs temperatur. Men bassrefleksrøret ditt bryr seg ganske mye om sånt.
    Det gjør jeg flere ganger daglig. På en tråd der mange fra den tekniske side sjelden er innom.
    Nå ja, jeg leser da "Hva lytter du til i dag?" og slektningene dens jeg også fra tid til annen, men jeg kan ikke si at du utmerker deg ved å gi spesielt reflekterte anbefalinger om hva som gjør en plate verdt å høre på. Det er mest et bilde av et platecover og en smiley, eller i beste fall en halv setning. Helt OK det, men ikke mer enn hva jeg kunne programmert inn som en automatisk feed fra serveren min. "Nå spilles" + cover art + random smiley. Enkelt. Men jeg henger ikke på en surmaget sarkasme etter hvert av innleggene dine for det.

    Akkurat nå hører jeg på "California Sun" med The Rivieras, forresten. Fordi det er sommer.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    Heldigvis har jeg vært bortreist noen dager, slik at jeg unngikk å bli trukket inn i denne tråden fra starten av. Her var det ikke mye annet enn den sedvanlige miksen av skylapper og fordommer. Uttrykt som en matematisk ligning får vi da følgende formel:

    (Skylapp+skylapp) * fordommer2 = Skittkasting

    :p
    -Skylapper skjermer for unyttige forstyrrelser fra siden og sikrer stø kurs fremmad.
    -Fordommer er massiv empiri filtrert gjennom generasjoner.
    -Skittkasting er så mye moro for så mange at det er vanskelig å få postet pga av at nye innlegg kommer inn hele tiden.

    En gla'formel vil jeg si.

    Smiley i dag: ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.484
    Torget vurderinger
    13
    vredensgnag skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Nei pass på H-Fi skal være dønn korrekt og dønn kjedelig og det skal ALDRI være rom form subjektive meninger whatsoever.
    Nå bygger du deg en stråmann, JG. Hva skal du med den?

    Selvsagt skal det være rom for subjektive meninger - hver eneste innspilling i min samling er et resultat av et subjektivt valg, som viser hva jeg liker av musikk (og antallet ganger hver er avspilt likeså).
    Greit nok.

    Arrogante hi-fi snobber; Hvem er de ? er du en av de ? Jeg er som du ganske dreven i gamet og med tid og stunder kan det nok være at vi prater "over" hverandre i forskjellige anledninger, ofte ender dette med diskusjoner som igjen ender med skittkasting fra begge leire. Se det hele fra utsiden om du klarer ? Hvordan virker dette for en som er nybegynner i dette gamet ? Jo første del av tråden følger han nøye med og kanskje legger kanskje inn ettpar innlegg selv, for han svar ? jo noen småsvar triller det jo ut... Men i denne perioden er ting begynt å bli opphetet og vi begynner å skrive "over hverandre" nybegynneren tenker " hva fan" Noen sider til og skittkastingen er i voldsomt driv mellom begge leire. Nybegynneren tenker "gud hjelpe meg for en snobbete barnehage" Og da er vi allerede så langt oppe i snobbeland som vi kan befinne oss. Som dere vet er det sjelden jeg deltar i slike tråder da jeg ser det er samme gruppe som går igjen og igjen og til syvende og sist munner hele tråden ut i ingenting, til det går ettpar måneder og en ny "nybegynner" starter en tilsvarende tråd, med samme resultat.

    Fordommer Begrepet brukes vanligvis i en negativ beskrivelse av personers holdning basert på gruppetilhørighet.

    Er det slik for en uteforstående når han kommer inn her at han føler at vi er grupperinger av forskjellige slag ? Selvfølgelig er det det. Selv omgåes jeg her med en spesiell gruppe mennesker, ofte noen som deler noe at mitt syn på både produkter og andre måter å gjøre ting på, derfor har vi også opprettet vennetråder, hjemme hos tråder osv. Spørsmålet vi "snobber" bør stille oss hvor enkelt er det for nye medlemmer å komme inn i rekkene for å nyte godt av fruktene vi bærer her inne ? Eller er vi så full av fordommer at blant de nå snart 18 000 personene som er medlemmer er det kanskje 200 stykker som er aktive ? Hvor er de resterende medlemmene ?
    Jeg håper ikke jeg bidrar med en negativ trend her på sentralen og jeg håper ikke jeg virker fordomsfull ovenfor andre men igjen det kan ikke jeg svare på. Det er lett å "se" andre men vanskeligere å "se" seg seg selv.

    Så jeg spør trådstarter: er det noe sannhet i det jeg har skrevet ovenfor ?

    -------------------------

    Jeg ser Totte nevner noen kunnskapsrike personer her på forumet, jeg er enig med Totte at de er nettopp det. De skriver mye interresant men de skriver også mye kjedelig. For mange av de er det grafer og tung dokumentasjon som gjelder i de mest dyptpløyende trådene og jeg syntes det i mange tilfeller er lite rom form subjektive meninger i slike tråder og for min egen del rimelig uinterresant. Jeg syntes heller det er mer spennende med tråder som har rom for subjektive inntrykk med litt humor og lettleselig stoff men for all del alle må finne sin hest. Spørsmålet er bare hvor mange av helheten som liker slikt heavy stuff. Jeg tror de er i mindretall da de fleste syntes denne hobbyen skal være morro uten å måtte sette seg inn målinger, grafer og de tekninske aspekter i hver komponent for å tro at de må dette for å kunne oppnå ens hi-fi nirvana.

    --------------------------

    vredensgnag skrev:
    4. Så kommer du og andre trekkene med målemafia og målinger.
    Her tar du feil vreden, det første innlegget i denne tråden som dreide seg om målinger var Asbjørn sitt.
    Så starter ikke skitten før innlegg på side 5 der Anonym tar opp den kjente cd spilleren og Totte og lars_erik bringer det hele videre. Dine innlegg vreden starter vel ikke før side 6 der Asbjørn igjen kjører sitt måleshow.
    Så dette var litt dårlig research til deg å være vreden såvid jeg ser starter drittkastingen sånn smått med Edge spilleren. Så er det det igjen du og lars_erik som kjører showet i innlegg 123 og 124.
    så jeg vet ikke hvem av "leirene" som har kommet trekkende med hva. Så igjen ettpar innlegg nedenfor trår moderator til og roer gemyttene. Etter dette går det jo slag i salg og jeg er ikke bedre enn noen andre men som sagt ditt punkt 4 i oppsummeringen din er helt klart feil.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.367
    Antall liker
    6.766
    Griffenfeldt skrev:
    BT skrev:
    Imperial skrev:
    Råeste lydopplevelsen jeg har hatt var i Kruttkammeret på Munkholmen i Trondheim. Vi var ett par stk, vi sang flerstemt der, noen stod i midten og andre gikk i ring langs veggen. Vi sang Amazing Grace for oss selv, flerstemt/synkopert/kanon, vi ble igjen litt, mens omvisningsgruppa gikk videre... they never knew what they missed out on... og vi tok selvfølgelig ikke opp... Grrrr, det skulle vi gjordt! (Det var liksom bare en sånn spontan ting... men virkelig vellykket!)
    DET VAR HELT SYKT!!! ;D Nydelig!!! For en klang! For en resonant fylde!!!
    Jeg er helt sikker på att det desverre ikke er ett annlegg i eksistens som kan gjengi den opplevelsen... korrekt.
    Uansett prislapp, det vil aldri la seg gjøre... Men, for en opplevelse! Lufta dirra, klangen var som ett presset driv i mage og hode og rygg! Det var helt villt!!! Dette er tja, 10, 15 år siden nå, en varm sommerdag... minnet, å minnet... :-*

    ;D I'm such a snob...

    Om noen av dere tar dere turen til Munkholmen, prøv da vel, rop, syng, ett eller annet! Det rommet er fantastisk!

    Men, det er ofte det enkle som leder til det spektakulære.
    Jeg har også slike andre øyeblikk, fra konserter, personer som synger uforsterket, også minner fra kirkekonserter, slike ting, som har vært sjelsettende.... ingen tvil...

    mvh
    Lurer på om Griffenfeld hadde slike opplevelser der...
    Har hatt noen episoder i dusjen som kan ligne..
    ;D

    Jeg skrev altså Griffenfeld, ikke Griffenfeldt, men det kan være det samme...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Spørs nok hva som er viktig å komme med det. Grafer eller lytteinntrykk?
    Der har du leirene igjen. Og, ser du, min leir er nok like viktig som din.
    Da synes æ fortsatt at du kan dele noen interessante lytteinntrykk med oss, heller enn å strø om deg med sarkasmer hvis noen har en annen innfallsvinkel enn din egen. Lydens hastighet i luft endrer seg ikke noe særlig selv om du ikke tåler å se en graf som viser lydhastighet vs temperatur. Men bassrefleksrøret ditt bryr seg ganske mye om sånt.
    Det gjør jeg flere ganger daglig. På en tråd der mange fra den tekniske side sjelden er innom.
    Nå ja, jeg leser da "Hva lytter du til i dag?" og slektningene dens jeg også fra tid til annen, men jeg kan ikke si at du utmerker deg ved å gi spesielt reflekterte anbefalinger om hva som gjør en plate verdt å høre på. Det er mest et bilde av et platecover og en smiley, eller i beste fall en halv setning. Helt OK det, men ikke mer enn hva jeg kunne programmert inn som en automatisk feed fra serveren min. "Nå spilles" + cover art + random smiley. Enkelt. Men jeg henger ikke på en surmaget sarkasme etter hvert av innleggene dine for det.

    Akkurat nå hører jeg på "California Sun" med The Rivieras, forresten. Fordi det er sommer.
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.797
    Antall liker
    38.173
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    ... side 6 der Asbjørn igjen kjører sitt måleshow.
    Hvilket jeg allerede har beklaget. Selvsagt mye mer lesverdig med drittslenging og kommentarer om "dem og oss".
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    johnnygrandis skrev:
    ... side 6 der Asbjørn igjen kjører sitt måleshow.
    Hvilket jeg allerede har beklaget. Selvsagt mye mer lesverdig med drittslenging og kommentarer om "dem og oss".
    Pass din egen drittslenging, som du ikke ser på din høye hest.
    Herregud!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.

    ---
    EDIT: For å styrke innlegget og gjøre det mer relevant for alle:

    :)
     

    Vedlegg

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.

    ---
    EDIT: For å styrke innlegget og gjøre det mer relevant for alle:

    :)
    ;D
    Sikkert utilsiktet, men stor humor.
    Ispedd masse arroganse, selvsagt.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.484
    Torget vurderinger
    13
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.
    Hva for deg til å tro det, er det bare din mening eller skriver du for alle ? En vedtatt sannhet skjønner jeg ?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Det er iallfall ikke stor forskjell på kvinnfolk og hifi interesserte menn når det kommer til å være hårsår.....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    johnnygrandis skrev:
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.
    Hva for deg til å tro det, er det bare din mening eller skriver du for alle ? En vedtatt sannhet skjønner jeg ?
    I sin opphøyde verden, der man besitter den evige sannhet, er det nok slik.
    Arrogante, pompøse og oppblåste allvitere
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.022
    Antall liker
    752
    Anonym skrev:
    Det er iallfall ikke stor forskjell på kvinnfolk og hifi interesserte menn når det kommer til å være hårsår.....
    ;D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kanonvær her i sør, fuglene kvitrer og jeg har akkurat hatt en god spasertur. Deilig med litt frisk luft! 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    cybervision_ skrev:
    Kanonvær her i sør, fuglene kvitrer og jeg har akkurat hatt en god spasertur. Deilig med litt frisk luft! 8)
    Nettopp badet i sjøen. Fuglene kvitrer og solen skinner
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.022
    Antall liker
    752
    65finger skrev:
    cybervision_ skrev:
    Kanonvær her i sør, fuglene kvitrer og jeg har akkurat hatt en god spasertur. Deilig med litt frisk luft! 8)
    Nettopp badet i sjøen. Fuglene kvitrer og solen skinner
    Heldig-gris, jeg sitter på jobb.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    65finger skrev:
    cybervision_ skrev:
    Kanonvær her i sør, fuglene kvitrer og jeg har akkurat hatt en god spasertur. Deilig med litt frisk luft! 8)
    Nettopp badet i sjøen. Fuglene kvitrer og solen skinner
    Forfriskende med litt saltvann i nesa ;)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.367
    Antall liker
    6.766
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.

    ---
    EDIT: For å styrke innlegget og gjøre det mer relevant for alle:

    :)
    Det med platecover og smiley var sannelig ikke dumt.

    8)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.484
    Torget vurderinger
    13
    cybervision_ skrev:
    65finger skrev:
    cybervision_ skrev:
    Kanonvær her i sør, fuglene kvitrer og jeg har akkurat hatt en god spasertur. Deilig med litt frisk luft! 8)
    Nettopp badet i sjøen. Fuglene kvitrer og solen skinner
    Forfriskende med litt saltvann i nesa ;)
    Her er det bare ferskvann med litt klor attåt ;D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    johnnygrandis skrev:
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.
    Hva for deg til å tro det, er det bare din mening eller skriver du for alle ? En vedtatt sannhet skjønner jeg ?
    I sin opphøyde verden, der man besitter den evige sannhet, er det nok slik.
    Arrogante, pompøse og oppblåste allvitere
    Ja, dere er virkelig uenige? På et HiHi-forum er ikke innsiktsfulle innlegg om HiFi bedre enn et bilde av et platecover og en smiley? Som vi kidsa sier: Seriøøst?

    Jeg hadde faktisk trodd at man kunne være enige om såpass.

    Hva med å ta den enda lenger ut: "Det er bedre med innlegg uten bilde av platecover og uten tekst ovehodet. Kun en smiley for å signalisere sinnsstemningen man får av lyttingen." Hva med ikke noe innlegg i det hele tatt?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Det med platecover og smiley var sannelig ikke dumt.

    8)
    Takker. Jeg ser jo nå at det har en naiv sjarm.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.484
    Torget vurderinger
    13
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    johnnygrandis skrev:
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det på sin plass å si at dine utlegginger, grafer og målinger gir meg null. Null substans, null interesse. Da er det bedre med innlegg om musikk, og gjerne med en smiley.
    På et HiFi-forum er solide innlegg om hvordan HiFi virker bedre enn innlegg med platecoverbilde+smiley. Sånn er det bare, helt uavhengig av hva du måtte mene.
    Hva for deg til å tro det, er det bare din mening eller skriver du for alle ? En vedtatt sannhet skjønner jeg ?
    I sin opphøyde verden, der man besitter den evige sannhet, er det nok slik.
    Arrogante, pompøse og oppblåste allvitere
    Ja, dere er virkelig uenige? På et HiHi-forum er ikke innsiktsfulle innlegg om HiFi bedre enn et bilde av et platecover og en smiley? Som vi kidsa sier: Seriøøst?

    Jeg hadde faktisk trodd at man kunne være enige om såpass.

    Hva med å ta den enda lenger ut: "Det er bedre med innlegg uten bilde av platecover og uten tekst ovehodet. Kun en smiley for å signalisere sinnsstemningen man får av lyttingen." Hva med ikke noe innlegg i det hele tatt?
    Rart det der at "hva lytter du til idag" er sentralens lengste tråd...
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Hva med innsiktsfulle innlegg om kabler da? Søk på meg her så finner man noe slikt..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    totte skrev:
    Ja, dere er virkelig uenige? På et HiHi-forum er ikke innsiktsfulle innlegg om HiFi bedre enn et bilde av et platecover og en smiley?
    Hi Hi ;D ;D ;D

    Alle innlegg er vel like mye verdt? Det er leseren som får vurdere hva han synes er mest interessant.
    Kanskje det er sånn at hvis alle hadde konsentrert seg om de trådene de synes er interessante så kunne vi unngått at forumet drukner i dritt-tråder som denne?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.367
    Antall liker
    6.766
    ;D

    Humøret stiger her...
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Hei igjen, godtfolk.

    Jeg må innrømme at jeg er mildt sagt "imponert" over nivået på en del av en innleggene her inne... lurer på om de som hyler høyest og er tøffest i trynet hadde turt det same face 2 face jeg ? ? Ja, dette var faktisk en smule sarkastisk ment, hvis du ikke kobla det ? ? ;D

    Selvsagt er det helt ok at man har ulik tilnærming, erfaring, oppfatning og preferanser, det skulle da bare mangle. Men ja, jeg vil bli kjempetakknemlig hvis dere kan vise både dere selv, de andre her inne, trådstarter, og emnet for tråden mer respekt, på forhånd hjertelig 1000 takk !!! Nok en gang takk til de som faktisk svarer på en høflig, saklig og respektfull måte og holder seg til topic. En forts. vakker, koselig og fredelig dag ønskes dere alle.

    Mvh :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    RoDa skrev:
    Alle innlegg er vel like mye verdt? Det er leseren som får vurdere hva han synes er mest interessant.
    Kanskje det er sånn at hvis alle hadde konsentrert seg om de trådene de synes er interessante så kunne vi unngått at forumet drukner i dritt-tråder som denne?
    Problemet er at alle konsentrerer seg om trådene de synes er interessante. Jeg kan gjerne hevde at jeg er mest opptatt av jazz og folkemusikk og systematisk oppbygging av HiFi-anlegg med en mekanistisk tilnærming, men all den tid jeg kverner mer her om hvem som er dummest så kommer jeg ikke bort fra at idiottråder som denne interesserer meg. Å påstå noe annet ville være snobberi.

    Verdi kan være liten og stor. En liten diamant har liten verdi, en stor diamant har stor verdi (med forbehold om farge, renhet og slip). En bagatellmessig opplevelse har liten verdi, en stor opplevelse har stor verdi. Hvorfor har Vår Herre ordnet det slik at alle innlegg har samme verdi? Innleggsverdien er en konstant som et stykke tekst (eller en smiley) får når det postes?

    totte skjønner ikke helt nå.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Når jeg synes noen skriver noe idiotisk, så klarer jeg bare ikke å la det stå uimotsagt. Det er slik de fleste av mine innlegg er kommet til ;D
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Jeg regner med du får svar på dine innlegg også. Årsaken er nok den samme som du henviser til.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Hva med innsiktsfulle innlegg om kabler da? Søk på meg her så finner man noe slikt..
    Og hva har det i denne tråden å gjøre ? ? Kabelhjørnet derimot...... ;)

    Mvh :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.639
    Antall liker
    20.485
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kule-Trygve skrev:
    Når jeg synes noen skriver noe idiotisk, så klarer jeg bare ikke å la det stå uimotsagt. Det er slik de fleste av mine innlegg er kommet til ;D
    Jepp, en god del på disse sidene kommer av det. Så som når enkelte, i sin arroganse, plumper rett uti det og påstår at de er mer seriøse enn andre ;D

    Ellers anbefaler jeg alle "Hva lytter du til nå"-tråden. Sentralens absolutt viktigste tråd ;D ;D
    Der er det mange smileys og en koselig stemning, med masse humor innimellom. 8)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Kule-Trygve skrev:
    Når jeg synes noen skriver noe idiotisk, så klarer jeg bare ikke å la det stå uimotsagt. Det er slik de fleste av mine innlegg er kommet til ;D
    Greit nok det, men da tillater jeg meg å lure litt på dine egentlige motiver for å engasjere deg her på HFS......

    Mvh :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn