emotikon
Æresmedlem
I'm also a snob. (kanskje i enhver betydning...) 8)Imperial skrev:Råeste lydopplevelsen jeg har hatt var i Kruttkammeret på Munkholmen i Trondheim. Vi var ett par stk, vi sang flerstemt der, noen stod i midten og andre gikk i ring langs veggen. Vi sang Amazing Grace for oss selv, flerstemt/synkopert/kanon, vi ble igjen litt, mens omvisningsgruppa gikk videre... they never knew what they missed out on... og vi tok selvfølgelig ikke opp... Grrrr, det skulle vi gjordt! (Det var liksom bare en sånn spontan ting... men virkelig vellykket!)
DET VAR HELT SYKT!!! ;D Nydelig!!! For en klang! For en resonant fylde!!!
Jeg er helt sikker på att det desverre ikke er ett annlegg i eksistens som kan gjengi den opplevelsen... korrekt.
Uansett prislapp, det vil aldri la seg gjøre... Men, for en opplevelse! Lufta dirra, klangen var som ett presset driv i mage og hode og rygg! Det var helt villt!!! Dette er tja, 10, 15 år
siden nå, en varm sommerdag... minnet, å minnet... :-*
;D I'm such a snob...
Om noen av dere tar dere turen til Munkholmen, prøv da vel, rop, syng, ett eller annet! Det rommet er fantastisk!
mvh
I det "hvelvet" der har jeg vært ofte. Husker første gangen jeg sang noen toner der alene....spooky og spektakulært. En gang snek jeg meg vekk i fra en spillejobb i et bryllup der ute. MÅTTE bare ha noen minutter med meg selv og trompeten inne i kruttkammeret.
Men ville jeg koblet opp anlegget mitt og brukt det som lytterom slik det står nå? Nope.
Jeg ville ha tilta ganske raskt....
Jeg skrev takk og favel for meg med mitt enneste innlegg tidlig i denne tråden, men måtte bare dele min glede med imperial.