Her er bra lesestoffSo
Sorry, her må det inn med teskje. Skal streken på minus eller pluss?
Her er bra lesestoffSo
Sorry, her må det inn med teskje. Skal streken på minus eller pluss?
Audio Note kondensatorene er tunge som bly. Husk selvklebende stripsfestere og strips hvis printkortet skal stå på høykant. Ellers så er det jo strek på gammel og ny kondensator så da er det bare å ha streken samme vei som de gamle.Håper noen kan hjelpe meg med et kjapt svar. Skal lodde mine to første komponenter noensinne. Ser når jeg lodder av de to gamle at punktene er merket med pluss og minus. Kan noen fortelle meg om det betyr noe hvilken vei jeg plasserer denne, og i så fall hvilken vei?
Vis vedlegget 690992
Jeg oppdaget det med streken, takk! Og strips er nok ikke dumt, nei.Audio Note kondensatorene er tunge som bly. Husk selvklebende stripsfestere og strips hvis printkortet skal stå på høykant. Ellers så er det jo strek på gammel og ny kondensator så da er det bare å ha streken samme vei som de gamle.
Nydelig!Har strips og mener jeg har noen slike selvklebende fester et sted også..
Hahaha! Jo da. Men rimelig greit nå trur jeg.Er sikker på at du kan presse noen komponenter til nede ider
Så dette er den du valgte å beholde selv? Håper å få muligheten til en lytt på den om ikke så alt for lenge!Endelig kom litt deler jeg ventet på. Noen AN sølv motstander. 8412 reciver kom for en stund siden. Dette låter meget lovende. Men må gå seg til litt selvfølgelig. Så skulle men hatt UHiB med da.
Har du prøvd de uten sølv?Vel, når man begynner å leke seg med nye komponenter så som Audio Note Non Magnetic Tantalum i Sølv så skjønner man hvor utrulig privilegert man er når man driver med selvbygg. Disse tar en noen skritt lenger in i sjelen i musikken. Uten å spesifisere enkelte parametere så må jeg bare si at dette ble mere ekte, nært, sårt og mere mektig på en å samme gang. Jeg har byttet alle lastmotstander på digitalkortet og gridstop på analogkortet. 0,5w i digitaldelen og 2w i analogdelen. Ikke all verdens mange. Men dem er meget dyre. Allerede nå må jeg si at dem er verdt hver eneste krone i forhold til andre ting jeg prøvd. Jeg kan tenke meg vad et ferdig produkt med tilsvarende deler ville koste! Men heldigvis kan man jo fikse litt i alle rørbokser uansett om dem begynte livet som kit eller ferdigbygget boks.
Har man mulighet og lyst til å prøve noe nytt som funker så er dette et godt tips!
Ja den er brukt flere år i forskjellige konfiurasjoner.Har du prøvd de uten sølv?
Dette er den dacen jeg bruker nå ja. Den er god men ikke perfekt.Så dette er den du valgte å beholde selv? Håper å få muligheten til en lytt på den om ikke så alt for lenge!
Jeg fant noen bilder på nettet. Ser ut til at det var el84, ja.Det var vel en pentodekoblet single ended EL84-forsterker med passende utgangstrafoer. Sikkert kjempegod.
Nei dessverre.@Olof Lilja Veldig spennende å se dette. Særlig iom at jeg snart skal lage nytt psu-kort.
Du var aldri borti den hodetelefonforsterkeren jeg nevnte tidligere i dag?
Hei!@Olof Lilja på m2-psu: kan jeg bruke en Hovland Musicap (0.47uf 400v) der? Kondisen som befonner seg der i dag er 1200v, men det går vel neppe opp mot 1200v der?
Er alle motstandene av type sølv?Får vel fortsette litt når man først er igang. Ble rimelig pent dette.
Ja alle er 2W sølv Tantalum.Er alle motstandene av type sølv?
Sonicfrontiers
Tusen takk!!Usedvanlig flott gjennomført. Rett og slett nydelig!
Hvordan høres det ut?
Ja å bruke hardwiring er det optimale enligt de fleste. Tynne printbaner og masse loddinger er ikke noe særlig optimalt. Men i noen konstruksjoner er det vanskelig å komme vekk fra det. Mye av layout på dette printet er rimelig lik AN men det er jobbet en del med å optimalisere plassering for å unngå skjøter og ha kortest mulig signalvei.Må være optimalt å bruke sølvmotstander når en hardwire'er under "printkortet". En kaster jo bort en hel masse sølv om en bruker slike motstander på et tradisjonelt PCB.
Tror jeg begynder med Duelund tweaks igen. Apparaterne begynder å være modne for det. Ellers var det bare rigtigt gamle forstærkere som var egnede til det. Prøver med sølv i silke højttaler kabler igen. 0.15 mm X 20 mm til mellem og diskant.Ser av internkablingen at du sist holdt på med denne når Duelund-tweaks var hot.
??? Vennligst forklarEllers var det bare rigtigt gamle forstærkere som var egnede til det.
Grymt, Olof!Får vel fortsette litt når man først er igang. Ble rimelig pent dette.
Steens forkærlighed for gamle Sansui forstærkere. Er det forklaring nok eller skal det bøjes i neon???? Vennligst forklar
Trafoene kan forresten bestilles fra ANK sin webshop hvor dette bildet er lånt ifra.In bi-filar wound transformers, leakage inductance LLis very low but inter-winding capacitance CW and winding capacitances CP and CS are quite high. Leakage inductance must be kept very small in applications such as line drivers because large cable capacitances CL would otherwise be disastrous to high-frequency response. Also note that a low-pass filter is formed by series RG and shunt CP plus CS. Therefore, driving sources may limit high-frequency response if their source impedance RG is too high. In normal 1:1 bi-filar output transformer designs, CW actually works to capacitively couple very high frequencies between windings. Depending on the application, this can be either adefect or a feature.
Den store utfordringen her er at det egentlig ikke går an å vurdere de opp mot hverandre på generell basis. Med AN UK som ikke er modifisert, vet du rimelig godt hva du får. Det er gjort noen endringer opp gjennom årene, men de er stort settt mulige å finne ut av, og lese seg opp på hvordan det arter seg. Med ANK er det bortimot umulig å vite hva man får. Da tenker jeg ikke bare på at det er mange ulike kits ute og går. Men det er også veldig mange ulike byggere, som ikke er underlagt noen form for kvalitetskontroll. Jeg tror ikke jeg ville kjøpt ANK uten å være trygg på vedkommende som har bygget den.Jeg får spørre ekspertisen her, hvordan vurderer dere Audio Note kit opp mot "ekte" Audio Note.
Tenker på ANK L2 line/ phono mot AN M2 phono. Noen som har hørt de opp mot hverandre?