Ja,kan i grunnen harmonere litt med hva jeg også har tenkt. I denne samenheng,i DACen min og hele oppsettet mitt,så er det bare helt greit om ting blir litt 'snillere' .
Er ute etter å få mellomtonen ørlite mer tilbaketrukket.
Samtidig innbiller jeg meg at 6SN7 er i stand til hakket mer troverdighet i tillegg til en litt snillere balanse.
Er ikke dette litt det samme du opplever med DHT med litt lavere gain vs rør ala ECC82 ?
Selv om jeg forstår at gode DHT nok er hakket bedre enn evt 6SN7 igjen. Man ser ut til å potensielt komme hakket nermere opptaket med DHT.Innspillinger låter bare mer naturlig fra topp til bunn,og man hører plutselig mer klangkarakter og tydelighet i instrument og stemmer.
6SN7 er jo et rør laget i det jeg vil påstå er godtiden. Tror de første ble laget i 1935. ECC82 var på en måte tenkt å vere litt arvtageren,med samme gain og ganske like karakteristikker på flere områder,men alle jeg har sett hevder at ECC82 har mer forvrenging og er mer ulineært.
Men det spillte ingen rolle for man kunne bare pøse på med feedback og plutselig var alt king kong igjen
Skal ivertfall testes med 12SN7. Vil ikke ha kjedelig lyd heller,så vi får se hvordan det fyker av seg