Er ikke rørene satt helt inn i soklene? Er forsterkeren i test?Hei byggevenner, blir en ANK - DAC på meg, spørsmålet er hvilken? Den kommer til å bli brukt i stueanlegget som er aktivt, delt på 250 hz, altså blir den brukt for mellomtone og diskant sammen med EL34 triodeforsterkeren jeg bygga i fjor (edit-bildet). Den har AN kondensatorer og AN motstander og Lundahl utgangstrafoer (Hypex NCore benyttes for bass).
Jeg vurderer DAC 1.1 og 2.1. Fordelen med 1.1 er mindre kabinett (WAF), 2.1 ser jeg har en annen strømforsyning. Så hvilken går jeg for? Vis vedlegget 983222
Har du en link til eksakt den modellen du har?Jeg kjøpe en slik "Electric Vacuum Solder Sucker" på eBay som har fungert overraskende greit. I hvertfall vel verd 150,-
Vis vedlegget 1093313
Dessverre ikke, men den er blå som avbildet og bare pass på at du bestiller en for 230 Volt med EU kontakt.Har du en link til eksakt den modellen du har?
Er alternativene motor eller vacuum pumpe med stempel?Jeg synes den der enkle ebay utgaven ser lur ut, da varmer bare opp punktet og har god tid og treffsikkerhet med pumpa. Den dyrere utgaven jeg har er samme prinsippet, men med motordrevet vakuum, ikke noe sikkert at funksjonalitet på disse er så ulik. Min har en ulempe at jeg må passe på å fjerne loddetinn fra filter jevnlig, litt hassle det der.
Akkurat nå er det noen JAN Philips USA; ikke øverste hylle, men de fungerer finfint og de virker å være stabile. Nyproduserte Genalex (Russisk) holdt bare noen dager før de begynte å sprake, så det var bommert.Hvilke NOS 6922 har du landet på?
Ikke hos meg, de spiller bedre enn både nyproduserte Gold Lion og Electro Harmonix Gold. Tok en liten sjekk på det store nettet, og der er relativt mange samstemte med meg. Varierer vel med oppsettet kanskje...Må nesten le litt for JAN Philips 6922 er noen av de verste rørene jeg vet om