Hei mindre sus en mitt forrige sett men litt brumm men på ForteII er det tystere.BHO skrev:Mindre støy og nå da kanskje?
Ja må jo vri motsatt vei enn på alt jeg har hatt av andre komponenter hehe.Tester de nå på Forte II da jeg som sagt bommet med tanke på preout og bruk til hjemmekinoshaunv skrev:Hehe, godt det ordnet seg! Håper ikke lyden skuffer!
Som sagt, det er forvirring rundt hvordan knottene egentlig virker.. :![]()
Nei men synes det var litt rart at skruehullene på knottene er på oversiden av knottene istedenfor at de er gjemt i underkant.Ellers så er det et smykke av en forsterker og den er mye lekrere live enn på bilderRune S skrev:Godt å høre det ordnet seg!![]()
Engelskmenn kjører jo på feil side av veien,så det er vel ikke rart de har noen sære ideer innen hifi og knotter også![]()
cardas skrev:Skal monteres i preampen tidlig i morgen ;D
Ludo skrev:cardas skrev:Skal monteres i preampen tidlig i morgen ;D
0630? ;D
Gleder meg til å høre hva du synes...![]()
Fortsatt ikke fått gjort noe?? Det er jo tidlig nå... eller er du kanskje i gang ;Dcardas skrev:Ludo skrev:cardas skrev:Skal monteres i preampen tidlig i morgen ;D
0630? ;D
Det er nok ikke langt unna sannheten
Ikke bare du som gleder deg! ;D
Mvh
Andreas
Hvem som kjører på feil side er forsåvidt et åpent spørsmål. ;DRune S skrev:Godt å høre det ordnet seg!![]()
Engelskmenn kjører jo på feil side av veien,så det er vel ikke rart de har noen sære ideer innen hifi og knotter også![]()
Sannheten er jo at det er flere som kjører på venstre side av veien enn høyre, så......BHO skrev:Hvem som kjører på feil side er forsåvidt et åpent spørsmål. ;DRune S skrev:Godt å høre det ordnet seg!![]()
Godt eddie 1 fikk lyd iaf. 8)
Det har faktisk AN forandret på nå ja,tror de nye knottene kom i fjor,der både det lille sporet og skruhullet er på samme side.eddie1 skrev:Nei men synes det var litt rart at skruehullene på knottene er på oversiden av knottene istedenfor at de er gjemt i underkant.Ellers så er det et smykke av en forsterker og den er mye lekrere live enn på bilderRune S skrev:Godt å høre det ordnet seg!![]()
Tssss,så lenge de kjører på andre siden av det jeg gjør så tar de feil ivertfallJanOlav skrev:Sannheten er jo at det er flere som kjører på venstre side av veien enn høyre, så......BHO skrev:Hvem som kjører på feil side er forsåvidt et åpent spørsmål. ;DRune S skrev:Godt å høre det ordnet seg!![]()
Godt eddie 1 fikk lyd iaf. 8)
Flott at det ordnet seg for deg eddie, godt at det ikke var noe feil med den.![]()
Jaja, vi venter ihvertfall tålmodig på deg ;DLudo skrev:Fortsatt ikke fått gjort noe?? Det er jo tidlig nå... eller er du kanskje i gang ;Dcardas skrev:Ludo skrev:cardas skrev:Skal monteres i preampen tidlig i morgen ;D
0630? ;D
Mvh
Andreas
Interesant observasjon.eddie1 skrev:Testet Otoen litt idag på Forte II og det er helt klart den mest musikalske forsterkeren jeg har hatt med en utrolig diskant/mellomtone som fyller rommet med musikk.
Men merker at den raskt får pusteproblemer på litt rock og pop musikk,er vant til og dra på litt en gang i blandt og da kneler den ganske raskt men har jo la scala i kjellern hvis jeg nødvendigvis vil blåse ut litt ørevoks.
Var oppe i kl 11-12 og da kom pusteprobleme,merket det spesielt på bassen men som sagt så låter det nydelig.JanR skrev:Interesant observasjon.eddie1 skrev:Testet Otoen litt idag på Forte II og det er helt klart den mest musikalske forsterkeren jeg har hatt med en utrolig diskant/mellomtone som fyller rommet med musikk.
Men merker at den raskt får pusteproblemer på litt rock og pop musikk,er vant til og dra på litt en gang i blandt og da kneler den ganske raskt men har jo la scala i kjellern hvis jeg nødvendigvis vil blåse ut litt ørevoks.
Kan ikke si jeg merket så mye til det når jeg brukte OTO SE på Forte II.
Selvsagt så hadde ikke jeg vol pot på kl.3 heller da
Men morro at den falt i smak.
/jan
Begynner å tro på det. AN dac`n gjør veldig lite feil som trengs å dekkes over, imo.HCS skrev:Mine høytalere går ned til ca 22hz +/-3db..
Valgte der et Philips Miniwatt i AN dacen som var det røret som fungerte best i denne. Nøytralt, men alikvel med klangfarger uten å være fetende..
Ludo skrev:Fortsatt ikke fått gjort noe?? Det er jo tidlig nå... eller er du kanskje i gang ;Dcardas skrev:Ludo skrev:cardas skrev:Skal monteres i preampen tidlig i morgen ;D
0630? ;D
Mvh
Andreas
Sikkert ikke dumt det. Pliis missforstå rettJanR skrev:...og evt Mullard![]()
Sånn mellom oss, tror ikke det gjør noe fra eller til om man har sub eller ht's som spiller ned til 20hz. Det går på hva en liker. HCS liker linjære rør hvis jeg ikke misforsto ? Altså rør som leter som de er transistor 8)ØivindJ skrev:Sikkert ikke dumt det. Hverken hos deg eller hos meg. Pliis missforstå rettJanR skrev:...og evt Mullard![]()
Men for de som bare har -3db ved 20hz, enten fra ht eller sub, så lurer jeg på om ting stiller seg litt anderledes.
Her blir nok (bassglade)GE værende en stund som nevnt.
helt sikkert, spillte jo fantastisk bra på mer moderate lyttenivåer men jeg har allergi mot for pågående topp når volum vris oppBHO skrev:AN er "up front" og det skal det være.![]()
helt klartshaunv skrev:AN dac er vel det første AN produktet man burde skaffe seg!
AN er sånn som det skal være! 8)
Ja, du var heldig med den. Regner med at den åpnet opp øynene dine litt.jokris skrev:helt klartshaunv skrev:AN dac er vel det første AN produktet man burde skaffe seg!
AN er sånn som det skal være! 8)men jeg er glad jeg fikk tak i denne L2 preen, DAc for komme etterhvert
![]()
Oh yes.jokris skrev:DAc for komme etterhvertshaunv skrev:AN dac er vel det første AN produktet man burde skaffe seg!
AN er sånn som det skal være! 8)![]()
hvis man da ikke sliter med de tingene du nevner da? er forsatt an dac veien å gå?ØivindJ skrev:Oh yes.jokris skrev:DAc for komme etterhvertshaunv skrev:AN dac er vel det første AN produktet man burde skaffe seg!
Ringing i diskant: *poff*, borte..
Hifi problemer på vokal på S`er, P`er og T`er: *poff*, borte..
;D
det gjorde den helt klartshaunv skrev:Ja, du var heldig med den. Regner med at den åpnet opp øynene dine litt.jokris skrev:helt klartshaunv skrev:AN dac er vel det første AN produktet man burde skaffe seg!
AN er sånn som det skal være! 8)men jeg er glad jeg fikk tak i denne L2 preen, DAc for komme etterhvert
![]()
![]()
Klart det er veien å gå. Du kan selvfølgelig gå en omvei, men du vil havne opp med en til slutt uansett.jokris skrev:hvis man da ikke sliter med de tingene du nevner da? er forsatt an dac veien å gå?ØivindJ skrev:Oh yes.jokris skrev:DAc for komme etterhvertshaunv skrev:AN dac er vel det første AN produktet man burde skaffe seg!
Ringing i diskant: *poff*, borte..
Hifi problemer på vokal på S`er, P`er og T`er: *poff*, borte..
;D
og hvorfor skal man begynne der?
Prøv å få testet noe før du gjør det andre i alle fall!jokris skrev:mulig jeg må teste det dakan hende jeg går en omvei via ett oppgraderingskit til cdspilleren først, akkurat nå skulle jeg vært i seng for lenge siden men vanslelig å rive seg løs fra musikken