Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    GisleB skrev:
    Fine bilder Tor. Synes de Audio Note AN-E høytallerene ser vanvittig pene ut, spesielt i denne finnishen "Madrone Burl i glossy" (vedlagt bilde ). Jeg har desverre aldri hørt eller sett disse høytallerene i virkeligheten :\.

    Jeg har jo egentlig alltid sverget til horn og lettdrevne høytallere, men disse virker jo å være ganske lettdrevne + de går veldig dypt uten å ha noen som helst horn ? . Noen som har hørt disse ( eller andre AN høytallere ) så kan prøve å forklare hvordan de låter? :D. Hva som er fordelene og ulempene osv ( plasseringsvennlige? Må de stå i hjørner ? Avstand til bakvegg ? Romstørrelse osv ).

    Ville min AN OTO SE vert i stand til å drive denne AN-E, eller er det AN-K / AN-J som er det vanlige valget til denne forsterkeren ? Virker ikke som de lavere modellene har like bra finnish dog, men det kan bare være bilder som lyver. Hva er prisen i norge på disse høytallerene ?


    Vil egentli ha mest mulig info om de for jeg synes de ser fristende ut :). ( Har ingen planer om å selle mine Glenair dog... Men kanskje en gang i fremtiden ? )
    Om vi tar AN-E.....for min del er det alltid noe der som mangler, de slipper liksom ikke lyden helt.
    Dette til tross, så er de klart blandt de bedre fiskekasser jeg har hørt. ;)
    De liker seg i hjørner for å få noe dypbass, men fysikk er nå engang nettopp det....8" er ikke all verden.
    De er nok også i overkant opptimistisk oppgitt ift. følsomhet ( og da tenker jeg på de som liksom er nettopp litt ekstra det......er det sp de kalles?)
    Som med alt annet, er det bare å prøve sjæl som duger.
    Fenger det deg, og funker som f.....hvorfor ikke. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Olbor skrev:
    AN-E er definitivt topp 3 av alle høyttalere jeg har hørt.. Helt unike fantastiske høyttalere.. :)
    Hva har du hørt, bortsett fra an-e ?

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Ja jeg må vel bare få hørt de en gang. Har vel ikke den store troa på at de danker ut mine nåværende høytallere, da jeg for øyeblikket ikke savner noe lydmessig.

    Ett annet spørsmål. Finnes det noen mulighet å få dobbel kraft av AN OTO SE ? Den eneste oppgraderingen jeg kunne tenkt meg er dobbel effekt av det jeg har nå. Klangmessig/lydmessig er jeg i mål med denne EL 84 konstruksjonen, men litt mer krefter hadde sikkert vert flott på høyere volum. Ser at Soro SE er 18 W, men den har jo ikke samme rør, og låter ikke likt etter hva jeg har skjønt.

    P1 SE er jo samme effekt del, men går det an å bruke disse som monotrinn ?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Tor skrev:
    JanR skrev:
    Vært ute og shoppet Tor ?

    /jan
    Det dukker vel opp en platespiller med tider og stunder
    Når det gjelder AN er vel "tid" ett stikkord ja.
    TT1/TT2 ?

    /jan
    Han kan vel ikke ha vært så dum og bestilt seg en ny når det ligger en strøken TT2 på brukten. ::) ;)
    Rart at en så bra spiller ikke er solgt for lenge siden. For den er jævli bra.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    GisleB skrev:
    Ja jeg må vel bare få hørt de en gang. Har vel ikke den store troa på at de danker ut mine nåværende høytallere, da jeg for øyeblikket ikke savner noe lydmessig.

    Ett annet spørsmål. Finnes det noen mulighet å få dobbel kraft av AN OTO SE ? Den eneste oppgraderingen jeg kunne tenkt meg er dobbel effekt av det jeg har nå. Klangmessig/lydmessig er jeg i mål med denne EL 84 konstruksjonen, men litt mer krefter hadde sikkert vert flott på høyere volum. Ser at Soro SE er 18 W, men den har jo ikke samme rør, og låter ikke likt etter hva jeg har skjønt.

    P1 SE er jo samme effekt del, men går det an å bruke disse som monotrinn ?
    Må bli kit, EL34-blokkene til Upgrade. 30 watt?
    Desse smeller vertfall på AN-E.

    http://www.upgradeaudio.com/index.php?visProdukt=198
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    550
    JanR skrev:
    Tor skrev:
    JanR skrev:
    Vært ute og shoppet Tor ?

    /jan
    Det dukker vel opp en platespiller med tider og stunder
    Når det gjelder AN er vel "tid" ett stikkord ja.
    TT1/TT2 ?

    /jan
    Det blir en TT2. Jeg fikk forøvrig opplyst at det var lang leveringstid, så fullt klar over det ja :)
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    550
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Tor skrev:
    JanR skrev:
    Vært ute og shoppet Tor ?

    /jan
    Det dukker vel opp en platespiller med tider og stunder
    Når det gjelder AN er vel "tid" ett stikkord ja.
    TT1/TT2 ?

    /jan
    Han kan vel ikke ha vært så dum og bestilt seg en ny når det ligger en strøken TT2 på brukten. ::) ;)
    Stupid is as stupid does

    Den var nok bestilt før det kom en på brukten.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    God spiller da. :)
    Hvilken arm og pu har du valgt?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Burde ikke være noe stort problem og avbestille......jeg venta 3/4 år på min. :p
    Ikke vet jeg hva de somler med.....burde være ganske rett fram for AN og skru sammen en slik en.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.066
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Den spillern din er fin, jeg funderer på om jeg har plass til to platespillere? Sånn som shaunv :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Den spillern din er fin, jeg funderer på om jeg har plass til to platespillere? Sånn som shaunv :)
    Lurer på ? Vet du ikke hvor mye plass du har ?


    Tor:
    Flott sak du har i bestilling. Hatt gleden, mer en en gang, å høre på TT2 og den leverer hver gang :)

    /jan
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    550
    BHO skrev:
    God spiller da. :)
    Hvilken arm og pu har du valgt?
    Arm One og IQ-2. På budsjett vet du. Og da er det vel greiere å oppgradere arm og/eller pu senere enn spilleren. Derfor TT2 og ikke TT1 med bedre arm/pu. Fikk forøvrig se endel Helius-armer som jeg kunne få teste hjemme så fort de fikk laget noen armbord som passer.
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    550
    BHO skrev:
    Burde ikke være noe stort problem og avbestille......jeg venta 3/4 år på min. :p
    Joa, sikkert ikke noe problem det, men for meg er et håndtrykk verdt noe. Og den som venter.....

    Tar det for lang tid får jeg insistere på bedre arm/pu som plaster på såret :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Tor skrev:
    BHO skrev:
    God spiller da. :)
    Hvilken arm og pu har du valgt?
    Arm One og IQ-2. På budsjett vet du. Og da er det vel greiere å oppgradere arm og/eller pu senere enn spilleren. Derfor TT2 og ikke TT1 med bedre arm/pu. Fikk forøvrig se endel Helius-armer som jeg kunne få teste hjemme så fort de fikk laget noen armbord som passer.
    Nu vel.....arm two er verdt hver kr. den koster mer enn one. Faktisk mye arm for penga, så der burde du ikke spart. ;)
    Og siden ting normalt tar tid hos an, kan du like gjerne gjøre om bestillinga til arm two med en gang.
    De penga ekstra har du lett spart opp innen du får greiene. ;D
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    550
    Tor:
    Flott sak du har i bestilling. Hatt gleden, mer en en gang, å høre på TT2 og den leverer hver gang :)

    /jan
    [/quote]

    Høres bra ut Jan. Prisen var akseptabel samt at den ikke så ut som en oljerigg hjalp jo på litt. Luxman-spilleren som har vært i familiens eie i 30 år går over i pensjon. Til særp?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Den spillern din er fin, jeg funderer på om jeg har plass til to platespillere? Sånn som shaunv :)
    Bare å prøve det.
    Enkel spiller å leve med. Settes opp, og så er det plugg and play uten noe mere surr.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tor skrev:
    Høres bra ut Jan. Prisen var akseptabel samt at den ikke så ut som en oljerigg hjalp jo på litt. Luxman-spilleren som har vært i familiens eie i 30 år går over i pensjon. Til særp?
    "Elsker" det ordet, oljerigg. Burde vært en lov mot pl.spillere som ser ut som en imho.

    Og ja, er ganske sikker på at den vil hit ;)
    Kaffe en dag utover ?

    /jan
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    550
    JanR skrev:
    Tor skrev:
    Høres bra ut Jan. Prisen var akseptabel samt at den ikke så ut som en oljerigg hjalp jo på litt. Luxman-spilleren som har vært i familiens eie i 30 år går over i pensjon. Til særp?
    "Elsker" det ordet, oljerigg. Burde vært en lov mot pl.spillere som ser ut som en imho.

    Og ja, er ganske sikker på at den vil hit ;)
    Kaffe en dag utover ?

    /jan

    Kaffe og Khorn? You bet!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Tor skrev:
    JanR skrev:
    Tor skrev:
    Høres bra ut Jan. Prisen var akseptabel samt at den ikke så ut som en oljerigg hjalp jo på litt. Luxman-spilleren som har vært i familiens eie i 30 år går over i pensjon. Til særp?
    "Elsker" det ordet, oljerigg. Burde vært en lov mot pl.spillere som ser ut som en imho.

    Og ja, er ganske sikker på at den vil hit ;)
    Kaffe en dag utover ?

    /jan

    Kaffe og Khorn? You bet!
    Mener å huske at jeg sendte over tlf/adresse på pm ? Hvis ikke så slenger du over en pm så ordner det seg.

    /jan
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Leser litt her i tråden at en som ventet 3-4 år på noe fra AN ? Håper ikke det er tilfellet på transformatoren min som er i bestilling.. Noen som har noen ide hvor lang tid det burde ta ?.

    Jeg kom til å tenke på noe. Den trafoen som ble ødelagt i min Audio note OTO phono SE er jo til gløding og spenning for linje røret + riaa rørene. Kan det være at disse rørene har forårsaket dette ? Burde jeg skiftet ut disse også før jeg setter spenning på en ny transformator ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    GisleB skrev:
    Leser litt her i tråden at en som ventet 3-4 år på noe fra AN ? Håper ikke det er tilfellet på transformatoren min som er i bestilling.. Noen som har noen ide hvor lang tid det burde ta ?.

    Jeg kom til å tenke på noe. Den trafoen som ble ødelagt i min Audio note OTO phono SE er jo til gløding og spenning for linje røret + riaa rørene. Kan det være at disse rørene har forårsaket dette ? Burde jeg skiftet ut disse også før jeg setter spenning på en ny transformator ?
    de bør under alle omstendigheter testes
    mvh
    Leif
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    LMC skrev:
    GisleB skrev:
    Leser litt her i tråden at en som ventet 3-4 år på noe fra AN ? Håper ikke det er tilfellet på transformatoren min som er i bestilling.. Noen som har noen ide hvor lang tid det burde ta ?.

    Jeg kom til å tenke på noe. Den trafoen som ble ødelagt i min Audio note OTO phono SE er jo til gløding og spenning for linje røret + riaa rørene. Kan det være at disse rørene har forårsaket dette ? Burde jeg skiftet ut disse også før jeg setter spenning på en ny transformator ?
    de bør under alle omstendigheter testes
    mvh
    Leif
    Nå vet jeg ikke hvordan man tester de rørene så jeg har bare bestillt meg nye og bytter de ut før jeg prøver med ny transformator. Var ingen dyre rør alikevel.

    Til JanR : Nydelig rack du har der :). Den P1 SE'en låter vel temmelig likt OTO ? Kan godt være jeg går for en Audio note DAC senere, har du prøvt andre en Dac 1 ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    Til JanR : Nydelig rack du har der :). Den P1 SE'en låter vel temmelig likt OTO ? Kan godt være jeg går for en Audio note DAC senere, har du prøvt andre en Dac 1 ?
    Ikea fjøl med masse gammelt skrot oppe på, men takk endå :)
    P1SE er effekt delen til OTO SE så ja. Hatt en OTO SE tidligere, knallamp imo.
    Synger bra sammen med M2'n, P1'n altså.

    Her jeg bor nå har jeg kun prøvd Dac 1 og shaunv's 1.1x. Dac 1 låt best her i mine ører.
    Er min andre Dac 1, liker de gamle dac'ene. Hadde den med til lassemann og testet litt der. Jaggu spilte den ikke bra der au.
    Hørte endel AN dac's men de fleste er utenfor rekkevidden til lommeboka mi. Dac 1 er mye for pengene mener nå jeg. Lå det ikke en ute nå tro ? På børsen her.

    Holder du til i nærheten er det bare å svinge innom på en kaffe og lytt.

    edit: typos.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei har en an dac 1 tilkoblet squezzebox,får veldig lav lyd i forhold til cd spiller med dac tilkoblet.Noen som vet hvorfor? utrolig irriterendes og ha en såpass overdimensjonert forsterker og allikevel kjøre på nesten fult volum!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.066
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Da er det noe galt. AN dacer pleier å ha høy gain.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ok takk da skal jeg koble opp duet uten dac så sammenligne for sikkerhets skyld men tror det er dacen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.066
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Kjekk sak. Hadde litt lyst på den selv men rakk ikke summe meg. Hvordan låter den i forhold til 2A3?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Kjekk sak. Hadde litt lyst på den selv men rakk ikke summe meg. Hvordan låter den i forhold til 2A3?
    Veldig annerledes ;)
    Litt pose og sekk her nå vettu.

    6p14p utgangsrør og ett par japse drivere/ecc83 = latterlig mye morro for nesten ingen penger :)

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    eddie1 skrev:
    Hei har en an dac 1 tilkoblet squezzebox,får veldig lav lyd i forhold til cd spiller med dac tilkoblet.Noen som vet hvorfor? utrolig irriterendes og ha en såpass overdimensjonert forsterker og allikevel kjøre på nesten fult volum!
    Skrudd opp volumet på selve squeezeboxen?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.066
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen her som har bygd seg L4 EL34 kit ampen? Olof har en påkostet en vet jeg men er det andre? Hvordan er mellomtonen og hvor oppløst er den? Trenger den noen modifiseringer utover std?

    :)
    Hans Erik
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.437
    Antall liker
    11.328
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ingen personlige erfaringer men har kun hørt positive ting om den.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    755
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Er det noen her som har bygd seg L4 EL34 kit ampen? Olof har en påkostet en vet jeg men er det andre? Hvordan er mellomtonen og hvor oppløst er den? Trenger den noen modifiseringer utover std?

    :)
    Hans Erik
    Jeg har prøvd den etpar uker - og en slik ønsker jeg meg!!! Deilig mellomtone og meget god oppløsning og punch i bassen!
    Den som de har som demo koster vel rundt 24K tror jeg, den spillte ringer rundt andre dyrere komponenter som jeg prøvde samtidig...

    Stockversjonen koster vel 16.900,- og virker å være et kupp slik jeg ser det. Neste på ønskelista her egentlig...!

    Det burde vel la seg gjøre å teste den litt?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    hel skrev:
    Er det noen her som har bygd seg L4 EL34 kit ampen? Olof har en påkostet en vet jeg men er det andre? Hvordan er mellomtonen og hvor oppløst er den? Trenger den noen modifiseringer utover std?

    :)
    Hans Erik
    Jeg har prøvd den etpar uker - og en slik ønsker jeg meg!!! Deilig mellomtone og meget god oppløsning og punch i bassen!
    Den som de har som demo koster vel rundt 24K tror jeg, den spillte ringer rundt andre dyrere komponenter som jeg prøvde samtidig...

    Stockversjonen koster vel 16.900,- og virker å være et kupp slik jeg ser det. Neste på ønskelista her egentlig...!

    Det burde vel la seg gjøre å teste den litt?
    Veldig enig med Ludo her. :)
    Kjempedeilig mellomtone velger jeg og si, nesten på høyde med 300B sin mellomtone, med en flott oppløsning og en utrolig punch i bassen gjør den direkte herlig å høre på. Min er en stockversjon, men har oppgradert den med 4 stk Shuguang EL34 rør. :D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tenkte det var på tide å gi litt melding på hvordan min erfaring med audio note 2.1 dac kit og L2 pre har vært nå som det har gått tid. kan da begynne med å si at jeg er såpass avhengig blitt at jeg ikke har klart å sende de til upgrade for oppgradering, får skjelven å tenke på å ikke ha utstyret i hus :) det er vel det jeg kan si som oppsummerer mitt inntrykk av Audio Note best sålangt, ellers er jeg sjeleglad for at de er enkle å tuberolle med og at det faktisk er stor forskjell på hvordan forskjellige rør sammensettninger spiller
    musikk glede er vel også ett stikkord, cdene blir spillt gang på gang mens haugen med usette nye br filmer bare blir større :)

    kan tenke meg å teste en L4 mer en gang senere igjen ,men da skal jeg ha noen rør liggende på lur, jeg opplevde jo at den ble skarp når volumet ble skrudd opp mens den spillte fantastisk detaljert og fint på lavere volum
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn