Og innmat er startet på igjen. Med et par nye deler også.
Vedlegg
-
229.4 KB Visninger: 250
Mm, sant. enkelt og greit.bambadoo skrev:Treverk. Billig, lett tilgjengelig, lett å bearbeide etc. Blir jo ikke endelig resultat sånn sett men det er lett å sette opp "test" konfigurasjoner.
Rør - 6463.. Som 5687 (omtrent) med en litt annen pin out.
De gangene jeg har brukt det synes jeg det låter bedre enn 5687. Mer "kraftfullt" uten å miste musikaliteten.
Hehe man skal aldri si aldri.bambadoo skrev:Du ender nok opp med det
Da har Olof funnet feilen, og det er digitalkortet som begynner å ta kvelden. Så nå blir det bytte til nytt kort der. Når den først er der nede hos Olof vurderes også to oppgraderinger, men først tenkte jeg høre med ANvennene om erfaringer:patro skrev:Har problemer med litt skurr ved bruk av volumpotmeteret på M2en i høyre kanal. Men kun når DAC er koblet til kanalene (tar jeg ut signalkabelen mellom dac og M2 i høyre kanal blir skurret borte), og uansett hvilken inngang jeg velger å sette DACen i. Kablene er sjekket, alt OK!
Edit: har nå også brukt annen kilde/transport, og da er det ikke noe skurring. Dermed tviler jeg på at feilen ligger i kilde, effekt - eller forforsterker. Hadde blitt glad for eventuelle forslag om andre tester ...
Per A
Glimrende, tusen takk for svar, bambadoo!bambadoo skrev:Tantaler. You bet. Tidligere prosjekt jeg hadde så betydde noen motstander mer positivt lydmessig enn AN sølv kondiser til flere tusen kr/stk.
USB kort. Har ikke testet det som AN leverer.
Har testet kortet, det funker helt greit - men i mine ører låt SP-DIF en diger porsjon bedre.... Hadde det i en godt trimma 2.1 DAC.patro skrev:Noen som har testet AN USBkortet? Det er kanskje ikke så vanlig å ta med når man bygger kit?
Takk for svar! Har optisk utgang på macen, men må da bruke en toslink-coax adapter for å kunne bruke den på det nye digitalkortet på DACen, det har ikke optisk inngang. Kjenner ikke så mye til den typen adaptere, om de forringer signalet hørbart, skal søke litt på forumet etter svar! Takk igjen!Ludo skrev:Har testet kortet, det funker helt greit - men i mine ører låt SP-DIF en diger porsjon bedre.... Hadde det i en godt trimma 2.1 DAC.patro skrev:Noen som har testet AN USBkortet? Det er kanskje ikke så vanlig å ta med når man bygger kit?
Det er brabambadoo skrev:Har spilt noen timer nå. Er jo endel som må "spilles inn" og vektløst er et begrep som jeg føler passer her.
Vektløst, uanstrengt, naturlig... Det er jo bra? eller ?
Bryter igjennom den perfekte monologen din jegbambadoo skrev:Ble litt røyk idag morges. Og det er den 220uf katode kondisen som ikke er i form.
Dette er interessant. Er det noe man stort sett kan gjøre uten fare for røykutvikling ogbambadoo skrev:Nå testes også "ultrapath" cap i tillegg. Dvs. direkte fra b+ til katode. 12uf polyprop i tillegg. Virker veldig bra nå.
http://www.tubecad.com/april99/page4.html
Jeg tror jeg mailer Nelson Pass om dette.bambadoo skrev:Bare å prøve. Vil tro at preampen ser halve inngangsimpedansen på effekttrinn og da 23kohm. Forholdstallet mellom sluttrinn og preamp blir da under 1/10. Så om du kjører korte signalkabler kan det gå. Ellers vil jeg tro det blir litt problematisk og endel "rolloff" i bassen..
Ikke 100% sikker på at det er som skissert over men tror det.
Uansett det beste er jo å prøve.. Det er det alltid.
Kjenner meg ikke igjen. 8)LMC skrev:AN er jo musikalsk det
om du liker puddingbass, Willy Hoel mellomtone og hf tilpasset skytebaser til Warren Buffet tilpassede priser ;D
mvh
Leif
Det er feil.LMC skrev:KIT´ene deres er en honeytrap for å lokke folk inn i garnet med delekjøp og stæsj som PQ har hamstret i årevis med akutt leveringsunderskudd som følge
deretter er det bare å charge med møkkagreip!
mvh
Leif