Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    808
    Antall liker
    543
    Det spilles. Kun satt opp foreløpig på måfå. Men det skal det gjøres noe med, selvfølgelig. To snapshots til

    IMG_0993-2.jpg



    IMG_0994-2.jpg
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    808
    Antall liker
    543
    I følge Akustisk Bureau er det de samme folkene som lager kabinetter til Audio Note høyttalere som har laget plinth'en på Deluxe utgaven. Austrian Plywood visstnok. Kryssfinèr heter det vel her til lands. Noen andre forskjeller fra standardutgaven er oppgradert strømforsyning og motorer i metall istedet for plast. Det er også produsert en psu til denne. Det får eventuellt komme senere, for min del.


    Må si at Akustisk Bureau kommer til å få fine demo muligheter i de nye lokalene etterhvert. De har jo valgt å selge direkte til forbruker bla Audio Note, Martin Logan, Copland og AMS-serien Til Musical Fidelity. Noe som jeg benyttet meg av når jeg var innom for å plukke opp platespilleren min. Det var vel ikke helt meningen det da, men slik gikk det da nå engang. men det hører til en annen vennetråd.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    En nydelig spiller og jaggu på tide at det dukket opp platespiller(e) her i tråden :)

    /jan
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    808
    Antall liker
    543
    En nydelig spiller og jaggu på tide at det dukket opp platespiller(e) her i tråden :)

    /jan
    Ja, det har seg nå at jeg falt pladask for det enkle designet til Audio Note. Ikke noe vondt om oljerigger, men det var ikke det jeg var ute etter. Vi har alle våre preferanser. Så får vi se etterhvert om det er andre produkter fra denne produsenten som frister.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    En nydelig spiller og jaggu på tide at det dukket opp platespiller(e) her i tråden :)

    /jan
    Ja, det har seg nå at jeg falt pladask for det enkle designet til Audio Note. Ikke noe vondt om oljerigger, men det var ikke det jeg var ute etter. Vi har alle våre preferanser. Så får vi se etterhvert om det er andre produkter fra denne produsenten som frister.
    Er der jeg også, utseende på din er rett opp i gata mi. At andre liker annet syns jeg bare er positiv - mangfold er bra.

    Vel, AN har jo litt annet på lur også, amper - pre amper - ht's osv. Mye godis og mye dyrt fra den kanten. Men man må jo ikke kjøpe level 5 produkter av hele linja demses ;)
    Sjøl er jeg veldig nøyd med M2 pre og Dac 1. Jo...har jo en Audio Innovations S-800 step up, selges som AN S1 nå om dagen.

    Grats igjen, og regner med det kommer noen ord etterhvert hvordan du opplever'n.

    /jan
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Tor

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Flott spiller Tor,gratulerer!
    Interesant den nye armen til Audio Note.
    Bruker for tiden selv en TT1 av gamle typen chassis,Rega 250arm og IQ2 pick-up,igrunnen en herlig musikalsk kombo.

    Vilken IQ pick-up bruker du?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Mener å ha lest et sted at flere av audio note sine armer er rewirede gamle rega-armer?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    De var det ja,alle unntatt toppmodellen som var basert på en Helius Orion arm.
    Nå tror jeg de har kuttet ut Rega-armene og lager de billigere modellene selv.De ser nå ut slik som den på bildet Tor la ut.

    Foresten noen som har prøvd å rewire en Rega arm? Er de fyllt med noe guffe inni der? Viss ikke så burde det gå greit å skru de fra hverandre og trekke nye kabler.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.155
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    10
    En sjelden stilren spiller, synes jeg. Sikkert bra lydmessig også. Hva måtte du gi for den?
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    808
    Antall liker
    543
    Flott spiller Tor,gratulerer!
    Interesant den nye armen til Audio Note.
    Bruker for tiden selv en TT1 av gamle typen chassis,Rega 250arm og IQ2 pick-up,igrunnen en herlig musikalsk kombo.

    Vilken IQ pick-up bruker du?
    Takk for det, Rune!

    Jeg bruker samme pick-up som deg, IQ2
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Har satt inn c-kjerne trafo i min AN L4p. Det var slettes ikke en dum oppgradering. Noen som vet om trafoer har innspillingstid eller forblir slik de er som nye? Holder også på å bygge en L4 preamp.
     

    Vedlegg

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Det er definitivt innspillingstid på trafoer! Gratulerer forresten. :) Er det virkelig noe som heter L4 pre?
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Det står L4 pre i prislista til AudioNote kits. Det er en L3 med c-core og AN-V. Noe ala Dac 3.1 vs 4.1, hvis jeg har forstått det riktig.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Flott spiller Tor,gratulerer!
    Interesant den nye armen til Audio Note.
    Bruker for tiden selv en TT1 av gamle typen chassis,Rega 250arm og IQ2 pick-up,igrunnen en herlig musikalsk kombo.

    Vilken IQ pick-up bruker du?
    Det går bra Rune, bare og selge den til meg så kan du kjøpe TT2 du også :)
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Jeg kjøpte fra AudioNotekits i Canada. Jeg fant ikke L4 pre på AudioNotekits.com sine sider, men da de hadde den i prislista så ble jeg nysgjerrig på hva det var og sendte en mail for å finne ut hva det var. Syntes det hørtes spennede ut og bestilte en slik pluss c-core til min L4p. Håper det er bra greier:confused: Ble uansett veldig posisitivt overrasket av oppgradering til c-core. Noen som kan forklare meg hvorfor c-core låter bedre en IE-core? (håper det ikke bare er placebo...)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Flott spiller Tor,gratulerer!
    Interesant den nye armen til Audio Note.
    Bruker for tiden selv en TT1 av gamle typen chassis,Rega 250arm og IQ2 pick-up,igrunnen en herlig musikalsk kombo.

    Vilken IQ pick-up bruker du?
    Det går bra Rune, bare og selge den til meg så kan du kjøpe TT2 du også :)
    Hehe:)
    Skulle jeg hatt noe bedre tror jeg at jeg hadde ventet til det dukket opp en brukt Voyd,Helius arm og da helst IO pick-up.
    Men tror jeg klarer meg godt med TT1'en til det lille jeg spiller vinyl:)
     

    jazzkid

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2007
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    Har bygget ferdig min L4 preamp (L3) låter kjempebra, men den plukker opp noe voldsomt med støy fra plasmatven min. Noen tips bortsett fra å skru av tv? Laveste volum på potmeteret er også alt for høyt. Når jeg jeg banker på rørene i linjedelen så høres det i høyttalerene til og med fikling med ledninger fra potmeteret til linjekortet gir ganske høy lyd i høyttalerne. Noen tips?
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.845
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Driv-verk til AN dac? Har hørt de er litt kresne, forslag mottas med takk. Helst rimelig, så brukt eller rimelig ny, maks 5000 men helst billigere...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.366
    Antall liker
    11.164
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skulle være mulig å finne gode drivverk med det budsjettet. Jeg brukte initielt en teac vrds10 - så copland 288x og til slutt et diy cdpro2m drivverk. Alle var gode. Det siste endel bedre enn de andre. Og alle til AN dac.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Hei.
    Benytter selv Philips cd-pro2 drivverket som sitter i EC EMC-1. knall bra drivverk til min AN Dac!(3.1x balanced)
    Har sett brukte spillere med nevnt driverk helt ned i 5000,-
    Leste i fidelity at Rega Apollo skal være et godt drivverk til prisen. Er å finne brukt til ca 3000,-
    Lykke til
    mvh
    Driv-verk til AN dac? Har hørt de er litt kresne, forslag mottas med takk. Helst rimelig, så brukt eller rimelig ny, maks 5000 men helst billigere...
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Jaja.
    Får nesten melde meg inn i denne tråden, da jeg har mye AN utstyr.
    Må si at jeg er meget fornøyd med alt av AN jeg har kjøpt.
    Legger inn noen bilder og info etterhvert
    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tidligre dyre Denon dvd spillere har vært brukt med hell. Jan R bruker en gammel Rega Planet og den funker som ei kule.. Kan vel få de fra 1500.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.845
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer sterkt Rega Apollo, har litt sansen for topploadere da :)
    Er vel kjent for å ha bra driv verk...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det kjekke med Rega spillere (de gamle) er at de snakker godt sammen med AN dac's (de gamle)
    Min erfaring.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.845
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da får man vel finne ut om de mellom gamle også snakker bra sammen. Slo til på Rega apollo på brukten. Viktig å ha alt på plass til whisky kan inntas :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn