Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Vel talt Rune,så sant som det er skrevet.
    Allt handler om prefranser,match som du skriver.

    Og kanskje ikkje minst korleis forst er oppbygget,som du også nevner.

    Mvh.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nesten gratis au.

    Hvilket minner meg på.....levere lotto lappen.

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    30+ SET watt på Klipschhorn hadde også sikkert vert tøfft! :) Det er noe med desse 805 røra som jeg liker godt ....
    Vis vedlegget 158467

    Disse blokkene skulle vel vært morsom å prøvd på klipschorn:cool:

    Audio Note Gaku-On monoblock | Audio Note
    Hehe,ja det hadde sikkert vert stas! :)

    Men det man bør vite om topp AN produkt er at de er så utrolig nøye voicet opp mot AN E høytalere,slik at de kan etter min erfaring fremstå litt analytiske på andre høytalere med litt særpreg.For eksempel når jeg hadde M8 forforsterker og kjørte den på et Lowther oppsett,så foretrakk jeg andre forforsterkere som hadde en tydeligere "farge" .
    Men på AN E kit 04 låt M8en himmelsk! Alt låt mye mer naturlig og musikalsk engasjerende,fra superplater til de råtneste opptak jeg har.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    30+ SET watt på Klipschhorn hadde også sikkert vert tøfft! :) Det er noe med desse 805 røra som jeg liker godt ....
    Vis vedlegget 158467

    Disse blokkene skulle vel vært morsom å prøvd på klipschorn:cool:

    Audio Note Gaku-On monoblock | Audio Note
    Hehe,ja det hadde sikkert vert stas! :)

    Men det man bør vite om topp AN produkt er at de er så utrolig nøye voicet opp mot AN E høytalere,slik at de kan etter min erfaring fremstå litt analytiske på andre høytalere med litt særpreg.For eksempel når jeg hadde M8 forforsterker og kjørte den på et Lowther oppsett,så foretrakk jeg andre forforsterkere som hadde en tydeligere "farge" .
    Men på AN E kit 04 låt M8en himmelsk! Alt låt mye mer naturlig og musikalsk engasjerende,fra superplater til de råtneste opptak jeg har.
    Analytisk...audio note..... hæ? Og drømmen min som var den beste audio note uk elektronikken og klipschorn....:( Kansje det blir annerledes om mann bruke andre rør enn telefunken og philips, det er vel de nos-rørene som kommer med? Jeg hadde for morro skyld satt i tungsram der det kunne blitt satt inn i et slikt anlegg, jeg har falt pladask for disse rørene i min audio note elektronikk:) Jeg opplevde her med telefunken rør at lyden mye mer analytisk enn med tungsram.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    For alt jeg vet kan GakuOn spille hinsides på Klipschorn,men der ingen automatikk i at det er slik.Så enkelt er desverre ikke hifi gamet.
    Alt handler om match,og jo mer gjennomsiktig ting er jo mer følsomt blir det for match-problematikken.
    Jeg har aldri hørt noe som forandrer sånn preg fra plate til plate som da jeg hadde AN E kit 04,AN interstageblokker med sølvtrafo,M8 pre,osv. Men i det oppsettet var det ikke analytisk som i tørrt,tynnt og klinisk på "dårlige" innspillinger,bare mer innsikt inni de "dårligste" innspillinger.Jeg hørte mer hva musikerene holdt på med på en naturlig måte,mindre lyd mer musikk.Kanskje spessielt bassområdet var rimelig spessielt.Har aldri hørt noe annet som kan forandre seg sånn i basskarakter,fra mektig som man skulle tro det var et stort PA annlegg,til villt lite bass og som man skulle tro man hørte noe gjennom et telefonrør,men alltid var det gjort på en musikalsk måte.Viss det ga noen mening....Det må nesten høres for å forståes,og jeg har igrunnen ikke hørt noe annet en AN gjør det på denne måten.Alle andre høytalere jeg har hørt har for eksempel i sammenligning en mer fast basskarakter,som går igjen fra innspilling til innspilling.
    MEN med andre høytalere kan det fort bikke litt over,enten til det kjedelige eller til analytisk-lignende med høyere level AN produkt. De billigere tingene er litt mer tilgivende,rufsete,og ikke så kilne med tanke på matching.
    Husk at alt dette er min erfaring og mine tanker om dette,det er ingen fasit! :)

    Jeg har samme erfaring som deg Robert,Telefunken kan i enkelte oppsett låte lyst og analytisk,mens i andre oppsett kan de spille fantastisk!
    Jeg har selv noen Tungsram 12AX7,og liker de veldig godt,fyldige og varme i karakter synst jeg.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hos meg er tungsram utrolig fyldige, finnes ikke fnugg av sterilitet i lyden i mitt oppsett, noen vil kansje synes det blir litt for mye men jeg liker det, dette er mine favoritt-rør av de jeg har prøvd:) Noen her som har prøvd militær-rørene til tungsram?
     
    Sist redigert:

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    NAD 3020 og 3020i er nok to helt forskjellige forsterkere. Husker ikke hele historien i farten, men det var jo naturlig å dra 3020 videre da originalen solgte godt. Men fabrikken gikk tom for "Motorola" transistorene og da var eventyret over. 3020i er vel 3 generasjon om jeg ikke husker feil.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info Torsen.
    Eg trudde det kun var snakk om små differanser,men det er tydlegvis ikkje tilfelle.

    Mvh.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hvordan er sonos med audio note dacene? Noen som har prøvd simple audio roomplayer med dem?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da kan jeg titulere meg som en AN-venn. Ble eier av en strøken L1 i dag:)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    EL84 er en klassiker!
    Det står blant annet i Vox forsterkeren som George Harrison brukte på mange av de klassiske Beatles platene.
    Et rør som har en fantastisk mellomtone gjengivelse! :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ah asus xonar stx har kommet nå endelig fått koblet til pcen til anlegget, meget god match må jeg si, knuser i hvertfall m2tech hiface two, selv med dedikert usb strømforsyning, hiface two funket rett og slett veldig dårlig med audio note dacen min her.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ah asus xonar stx har kommet nå endelig fått koblet til pcen til anlegget, meget god match må jeg si, knuser i hvertfall m2tech hiface two, selv med dedikert usb strømforsyning, hiface two funket rett og slett veldig dårlig med audio note dacen min her.
    Sære greier de her AN greiene ;)

    Fikk huket opp Dac1 i går, kjørt med en Heed dac ei god uke. Aldri noen nedtur det gett.
    Men den billige Heed dac'en er ikke borte, best å passe seg :cool:

    /jan
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Ah asus xonar stx har kommet nå endelig fått koblet til pcen til anlegget, meget god match må jeg si, knuser i hvertfall m2tech hiface two, selv med dedikert usb strømforsyning, hiface two funket rett og slett veldig dårlig med audio note dacen min her.
    M2tech fungerer fantastisk her
    Ud af en lenovo over i AN Dac One (heavy moddet med reg.psu og lundahl 1660IT)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Ah asus xonar stx har kommet nå endelig fått koblet til pcen til anlegget, meget god match må jeg si, knuser i hvertfall m2tech hiface two, selv med dedikert usb strømforsyning, hiface two funket rett og slett veldig dårlig med audio note dacen min her.
    M2tech fungerer fantastisk her
    Ud af en lenovo over i AN Dac One (heavy moddet med reg.psu og lundahl 1660IT)
    Hvilken M2tech dings har du? De som synes hiface two låter bra med AN dac, burde oppsøke ørelege spør du meg, for meg var denne komboen ulevelig, brukte heller coaxial ut fra integrert lydkort på hovedkort på en gammel maskin jeg har her.
     
    Sist redigert:

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Ah asus xonar stx har kommet nå endelig fått koblet til pcen til anlegget, meget god match må jeg si, knuser i hvertfall m2tech hiface two, selv med dedikert usb strømforsyning, hiface two funket rett og slett veldig dårlig med audio note dacen min her.
    M2tech fungerer fantastisk her
    Ud af en lenovo over i AN Dac One (heavy moddet med reg.psu og lundahl 1660IT)
    Hvilken M2tech dings har du? De som synes hiface two låter bra med AN dac, burde oppsøke ørelege spør du meg, for meg var denne komboen ulevelig, brukte heller coaxial ut fra integrert lydkort på hovedkort på en gammel maskin jeg har her.
    Det er hiface (den første) som gør jobbet her...
    Købte den oprindelig ud fra oplysninger om den skilte signalet galvanisk,hvad den desværre ikke gør!
    Men den gør til gengæld noget godt for signalet som mit gamle usb-lydkort (med indbygget konvertering fra usb til coax out) ikke kunne - tænker det er jitterredution.
    Havde ellers tænkt at opgradere til hiface2,men efter dit indlæg finder jeg ikke tanken attraktiv længere..
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Når min AN L1 står på tomgang uten lyd, så knepper det tydelig i høyttalerne kanskje hvert 10 minutt. Hva kan det være?
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Usikker, men min P1 gjorde det samme rett før den aldri lagde lyd igjen.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.036
    Antall liker
    2.131
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Når min AN L1 står på tomgang uten lyd, så knepper det tydelig i høyttalerne kanskje hvert 10 minutt. Hva kan det være?
    Det gjør min Somic Frontiers Power 1 også.
    Mistenker at en kondis kanskje er i ferd med å gjøre sitt.

    Håvard
     

    Hawkwally

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2003
    Innlegg
    107
    Antall liker
    1
    dac

    Lurer på å skaffe meg en Audio Note dac. Ønsker en som ikke "upsampler"(gir 16/44,1). Vet det er flere modeller. Norsk impotør har ikke priser på sin nettside. Har mailet og ringt, men ikke svar. Noen som vet priser ?
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på å skaffe meg en Audio Note dac. Ønsker en som ikke "upsampler"(gir 16/44,1). Vet det er flere modeller. Norsk impotør har ikke priser på sin nettside. Har mailet og ringt, men ikke svar. Noen som vet priser ?
    Ring Audiocompaniet nå. Olav er sjelden på plass før sent ettermiddag. Audionote.se betaler samme pris som du hos
    Audiocompaniet, så legger de til fortjeneste og moms....
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Litt for sent ute:D
    AN TT2 ,fett!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Tor
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn