Du kan gjerne vende litt på det, og si at SE er enda mer kilne på last for å yte sitt optimale. Men når SE (og da aller helst SET) blir rett matchet, og upresset yter sitt beste, vil nok de fleste anse dem som musikalsk enda mer fyldestgjørende enn PP.
Mvh
Håkon Rognlien
Ikke uenig Håkon
Men for min del er der ingen absolutter innen hifi.Desto mer jeg har hørt dess mer åpen har jeg blitt for at der er veldig mange veier til et artig annlegg man kan kose seg med musikk med.Og der er også mange veier viss man ønsker å strekke ting lengst mulig med tanke på å oppnå mest mulig troverdighet fra hermetikk-musikken vår.
Når de fleste av oss snakker om push-pull så har vi litt begrenset erfaringsgrunnlag.De fleste kommersielle push-pull konstruksjoner er med pentoder,global feedback,ikke rørlikeretting,ikke ren klasse A,standard push-pull deling av signalet i inngangstrinnet,osv. Jeg tror for eksempel at en konstruksjon som denne til Lynn Olson :
The Karna Amplifier vil snu litt opp ned på hvordan vi setter ting i SE eller PP bås.Jeg har dessverre ikke hørt Karna,og heller ikke noe som er veldig nær,men hadde en push-pull 2A3 forsterker som JanR kjøpte av meg,og den lille rakkeren forandret litt på mine tidligere "fasiter" . Paul Klipsch hadde også så vidt jeg vet en 2A3 push-pull sak som en av sine favorittforsterkere på sine klassiske Klipsch.
Jeg sier ikke at push-pull er bedre,men tror definitivt at gjort på en måte ala det Lynn Olson gjør så har push-pull gode egenskaper som SE ikke har,og omvendt;-)
Håkon,har du hørt AN kits L4 forresten? En artig rakker,der Audio Note konstruktøren Andy Grove fekk litt frie tøyler til å låne litt fra de beste klassiske pentode PP rørkretser og komme med litt nytenking.Jeg kan tenke meg den passer utrolig bra til diverse Klipsch+ alle andre høytalere jeg prøvde den på.