Interesant klipp det der.
Lovte å komme tilbake med litt inntrykk fra noen komponentskifter.
Ble overasket over hvor fysisk små de standard AN elektrolyttene var vs Mundorf og BG i samme verdier.AN 50uF og 100uF er i midten på dette bildet.
Har bare testet de i monoblokkene i stedet for Mundorf M-lytic . Førsteinntrykket var at jeg kanskje mistet litt pondus,som jeg ser på som litt negativt i mitt oppsett,men AN virker mer finoppløst og naturlige. Får sette tilbake Mundorf en gang for å se om jeg da får samme inntrykket.
Har skiftet fra både Elna Cerafine og Silmic til Black Gate Non-polar(de røde) i både pre og monoblokk,og Black Gatene virker ærligere,men det kan i enkelte tilfeller vere kledelig med det jeg opplever som kanskje litt mer tilgivende "lyd" fra Cerafine og Silmic.Silmic virker som den varmeste eller snilleste av de. Men begge Elnaeene virker å legge et litt mer likt preg på alle innspillinger. Og får heller ikke den samme grad av realismefølelse med de på gode opptak som jeg gjør med BG.
Skiftet 2 stk AN 1w Tantalum,gamle typen,i L3 forforsterkeren,til først AN 2W non-magnetic. Det var et deilig skifte. I grunnen bare mer musikk over hele linja.
Det at jeg gjekk fra 1W til 2W har nok også en del å bety,men de non-magnetic virker også å vere hakket mer gjennomsiktig enn de gamle som er litt magnetiske.
Så satte jeg inn sølv-versjonen av 2Wene,og fekk totalt sett et inntrykk av å komme enda litt nermere på det som ligger på platene. Samtidig lurer jeg på om mitt oppsett da gjekk mot litt mer mellomtonefokusert,som ikke kler dårlige innspillinger og mitt oppsett like godt. Men litt usikker.Må prøve å bytte tilbake igjen når motstandene har fått noen timer på baken.
Det skal sies at jeg plasserer mine AN E høytelere ut i rommet,og dermed mister jeg noe av fundamentet de vil ha i hjørner. Det er bare det at i mitt rom så blir avstanden mellom høytalerene for stor viss jeg setter de i hjørnene,og selv om jeg får mer dypbass i hjørnene så høres det ut som de mister midbass og øvre bass.
Jeg har også sammenlignet AN IE-kjerne trafoer med AN c-kjerne HiB i preen. Ble overasket over hvor gode IE-kjernene virker å vere,men samtidig så merker man at c-kjernene slipper ørlite mer gjennom over hele linja. De virker også hakket mer lineere og utstrakt. Det bekrefter vel også data/målinger.C-kjernene har litt større båndbredde,selv om man skulle tro det var utenfor det jeg klarer å høre.
Audio Note
"Group B are typically 20Hz to 40KHz minus 1.5dB, IE cored with high quality silicon steel laminations, wound with oxygen-free copper wire and supplied with either bell-ends or frames always with flying leads.
Group C are typically better than 8 Hz to 70KHz minus 3dB and come as specified below. "