Snakket med Olav på Audiocompaniet (AN importøren) for et par uker siden. Cobraen skulle jo ha vært på markedetNoe som vet noe mer enda, eventuelt har hørt, sett, eller tatt på den nye integrerte AN Cobra som har vært bebudet en stund nå? På hjemmesiden(?) står det fortsatt bare "coming soon".
The exciting Cobra from Audio Note (UK) - coming soon — Audio Note Lounge
[url]http://www.audionote.co.uk/products/amps_power/_home_amps_01.shtml
[/URL]
Jeg hadde planer om å hekte på en BorderPatrol PSU jeg har stående, men bruker en annen pre for tiden så ikke gjort. Har en AN DAC med BP PSU, og den spiller riktig godt.Jeg har kigget lidt på nettet af AN M2 med 010 trafoen, og som på Bevisfrond's M2 med selvsamme trafo er C10 og R11 monteret derpå? Der er på trafoen 13.6v og 6.3v ud. Tak for billedet..
Jeg synes jeg oplever lidt "sussen" brum fra forforstærkeren og jeg formoder at der er lidt at hente på lydkvalitet og mindskning af støj med en anden spændingsregulator. Så jeg må på jagt og prøve andre.. Det kunne være fedt hvis nogen har reel erfaring med skift af spændingsregulatorerne i M2 PSUen.
Ok.. Der er jo allerede en rigtig god rør PSU i M2'eren Men kunne da være spændende at høre om sådan en BP PSU er bedre... Der skal da meget til at vippe sådan en M2 af pinden efter min mening (musikalitet) - hvad er det for en anden forforstærker du bruger og hvad er lydforskellen?Jeg hadde planer om å hekte på en BorderPatrol PSU jeg har stående, men bruker en annen pre for tiden så ikke gjort. Har en AN DAC med BP PSU, og den spiller riktig godt.
Står bare nyeste utgaver av AN-K der av hva jeg ser.Det står sikkert i manualen som du kan laste ned på Audio Notes nettsider.
Tror ikke 6cm skal ha så mye å si på AN K. Personlig liker jeg bedre om diskanten kommer litt for høyt enn for lavt.
Høyden på stativ utgjør nok mer på modeller som AN E og J som har en bassport nede på kabinett.
Takk for tilbakemelding. Ble et par med "No nonsens" Atacama stativer som kan sandfylles.50 - 60 cm funker helt flott på AN-K.
Høyttalere man blir glad i.
Mvh
Håkon Rognlien
Har aldri forsøkt med vintage Naim, men kan ikke tro annet enn at det er en seriøs treffer. Faktum er at Audio Note er mine favoritthøyttalere på nyere Naim-forsterkere, de narrer fram Naims evne til formidling av klang og tilstedeværelse.Tror ikke 6cm skal ha så mye å si på AN K. Personlig liker jeg bedre om diskanten kommer litt for høyt enn for lavt.
Høyden på stativ utgjør nok mer på modeller som AN E og J som har en bassport nede på kabinett.Takk for tilbakemelding. Ble et par med "No nonsens" Atacama stativer som kan sandfylles.50 - 60 cm funker helt flott på AN-K.
Høyttalere man blir glad i.
Mvh
Håkon Rognlien
Blir artig å høre hvordan dette blir med vintage Naim. Etter hva jeg husker for mange år tilbake passer dette veldig godt sammen.
Vis vedlegget 435777
Bruktprisen er det ingenting å si på, men jeg tenkte på pris, ny. Men som alle andre merker er vel Audio Note også her i Norge blitt mye dyrere. Før var jo Norge et av landene som solgte AN mye billigere enn de fleste. Det er ikke så mange år siden Soro kostet nesten det halve her i landet.Er nok ikke langt fra sannheten det da. Nyprisen er over 55000 så kommer nytt Mullard rørsett og et par andre oppgraderinger.
Du finner ikke Soro Line SE brukt til den prisen noe sted. Langt ifra. Ihvertfall ikke siste versjon.
Hei. Ser at denne forsterkeren er ikke helt original.HJELP! Har fått en Soro SE i hus koblet til Klipschorn. Det låter fantastisk MEN
Sliter med sus/støy fra horna helt fra 10-12 meter. Sitter jeg i lytteposisjon (3m) så er det nesten som en foss!
Høyest i venstre kanal.
Etter at den har stått på i nærmere 1 1/2 t så hørte jeg anntydning til forvrenging i lyden. Stått på samme volum ca kl 21/22 hele tiden.
Byttet rør, kabler, slått av andre komponenter etc. Samme støy uansett volum
Denne låter så utrolig flott så håper noen har noen råd etc etc
Hei den skal vist være noe trimmet til det bedre anbefalt av ANHei. Ser at denne forsterkeren er ikke helt original.HJELP! Har fått en Soro SE i hus koblet til Klipschorn. Det låter fantastisk MEN
Sliter med sus/støy fra horna helt fra 10-12 meter. Sitter jeg i lytteposisjon (3m) så er det nesten som en foss!
Høyest i venstre kanal.
Etter at den har stått på i nærmere 1 1/2 t så hørte jeg anntydning til forvrenging i lyden. Stått på samme volum ca kl 21/22 hele tiden.
Byttet rør, kabler, slått av andre komponenter etc. Samme støy uansett volum
Denne låter så utrolig flott så håper noen har noen råd etc etc
Palle