Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Endelig en Audio Note demo på nett som ikke bare spiller pling plong eller Cello ;)

     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Han er jo en smått arrogant og (litt for) selvsikker herremann han godeste Quortrup, men det er vanskelig å være uenig i det han sier.
    Han er herlig sprø, og ser få grenser for hva han kan si. Jeg morer meg kostelig i hans selskap, men du må være ganske hardhudet om du skal delta i debatter med ham. Og faktum er at han besitter enorme kunnskaper om de mest utrolige ting i denne verden, og han er ikke redd for å hevde sin mening om det meste, kan man si.

    Han har dog neppe objektivt rett i alt han hevder om audio, men meningene hans er både interessante og kontroversielle så det rekker.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Han er jo en smått arrogant og (litt for) selvsikker herremann han godeste Quortrup, men det er vanskelig å være uenig i det han sier.
    Han er herlig sprø, og ser få grenser for hva han kan si. Jeg morer meg kostelig i hans selskap, men du må være ganske hardhudet om du skal delta i debatter med ham. Og faktum er at han besitter enorme kunnskaper om de mest utrolige ting i denne verden, og han er ikke redd for å hevde sin mening om det meste, kan man si.

    Han har dog neppe objektivt rett i alt han hevder om audio, men meningene hans er både interessante og kontroversielle så det rekker.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har man nok ballast, og ekte interesse, trenger man ikke være subjektiv - karer som dette.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Syns det er morsomt å høre Peter snakke om diverse tema. Virker som han klarer å holde gående en monolog ganske lenge viss ingen stopper han :D

    Sier han at deres nyutviklede digital analog konverter blir 12bit ? Haha,fantastisk! Det blir mange måleentusiaster som kommer til å riste enda mer oppgitt på hodet over denne rare gjengen i AN UK:)

    Ekstra spennende med deres arbeid med å utvikle rør for tiden.
    Noen som har testet/hørt 211 eller 300B rørene de har utviklet sammen med Psvane?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    På Audio Notes nettsider er det en PDF av en ny test i tyske Fidelity av M6 og Tomei Kensei. Jeg kan ikke tysk (på tross av ivrige forsøk fra diverse lærere), så det interessante for mitt vedkommende er kondensatorene som er brukt i strømforsyninga til effektforsterkeren. De bruker Mundorf Tubecaps (polypropylen var vel nærmest tabu hos PQ for bare få år siden). Nå betyr vel "Tomei" noe sånt som gjennomsiktig på japansk (ikke at jeg kan det språket heller). Kanskje navnet stemmer bra med den lyden en oppnår når en begrenser bruken av elektrolytter i strømforsyninga. Eller kanskje det betyr at kombinasjonen av Kaisei og Tubecap balanserer lyden på en fin måte. Noe å tenke på for DIY'ere og tweakere.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    På Audio Notes nettsider er det en PDF av en ny test i tyske Fidelity av M6 og Tomei Kensei. Jeg kan ikke tysk (på tross av ivrige forsøk fra diverse lærere), så det interessante for mitt vedkommende er kondensatorene som er brukt i strømforsyninga til effektforsterkeren. De bruker Mundorf Tubecaps (polypropylen var vel nærmest tabu hos PQ for bare få år siden). Nå betyr vel "Tomei" noe sånt som gjennomsiktig på japansk (ikke at jeg kan det språket heller). Kanskje navnet stemmer bra med den lyden en oppnår når en begrenser bruken av elektrolytter i strømforsyninga. Eller kanskje det betyr at kombinasjonen av Kaisei og Tubecap balanserer lyden på en fin måte. Noe å tenke på for DIY'ere og tweakere.
    Interesant.Men er det Tubecaps? Syns ikke skriften ligner helt. Men det er uansett ganske utydelig når man blåser opp bildet,så kan godt vere.
    Mener det er diverse Mundorf jeg har sett på bilder av innmaten i noen av topp pre'ene til AN også.

    Jeg har et godt inntrykk av diverse Mundorf,og på generell overfladisk basis og dårlig husk har jeg oppfattet de som generelt med en varm klangbalanse.
    Og voice ting er helt essensielt,og syns AN er flinke til å finne en passelig balanse der man ikke blir for irritert over lyden på ræva-innspillinger.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Det samme gjentar seg på hver eneste omtale av AN-produkter; lytterne blir trollbundet. Så også her.
    Jinro er for øvrig den forsterkeren jeg hadde eid om jeg hadde vært gjort av penger. Det er egentlig en Ongaku, men fylt av kobber i stedet for sølv, man sparer fort noen hundre tusen på det i Audio Note's nokså bisarre verden.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det samme gjentar seg på hver eneste omtale av AN-produkter; lytterne blir trollbundet. Så også her.
    Jinro er for øvrig den forsterkeren jeg hadde eid om jeg hadde vært gjort av penger. Det er egentlig en Ongaku, men fylt av kobber i stedet for sølv, man sparer fort noen hundre tusen på det i Audio Note's nokså bisarre verden.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det værste var at jeg ikke hadde kroner nok til å handle når det lå en utgave på finn.no til «Audio Note småpenger» for ikke alt for lenge siden. Tipper det er en nærmest once in a lifetime greie...
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Enig Håkon.
    Skulle gjerne hatt en Ongaku eller et par Gakuon,men den som realistisk har fristet mest er Jinro.

    Hadde et par Consonance Cyber 211 på AN E som jeg likte veldig godt. Consonance Cyber 211 Monoblock Tube Amplifier Review By Steven R. Rochlin
    Tror jeg hørte mye av det gode potensialet i 211 røret i de monoblokkene.

    Bangbang,tror jeg så den samme Jinro annonsen,priset til rundt 95k ? , og den gang var jeg veldig fristet til å slå til på de.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Rørbytte til DAC

    Da har jeg kommet et steg videre med Audio Note systemet mitt etter god hjelp herfra.
    Fikk plukket opp en eldre (ca. 12 år gammel) DAC 3.1x fra Audio Consult i København.
    Denne driver et par AN-E/D via en Rega Brio/Elex-R (har flyttet litt frem og tilbake mellom Regaene) og erstatter en Chord Mojo.

    Kondensatorene er byttet, men rørene er så langt jeg vet ikke det.
    Dagens er et par JAN-Philips 6922.
    Noen som har noen gode tips om hvor jeg går derfra?
    Liker kropp og varme, men har på følelsen av at de gamle AN-E høyttalerne ikke trenger de aller varmeste rørene, men heller kunne hatt nytte av mer klarhet og kanskje litt mer futt i toppen?

    Lest litt anbefalinger fra tidligere både her og andre steder.
    Matsushita hørtes ut som den var verd et forsøk i den lavere enden av prisskalaen.
    Om jeg skal rett til toppen, er Siemens E88 CCa fortsatt verd det med dagens priser? Eventuelt prøvd CC varianten?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Personlig så synes jeg JAN-Philips 6922 har for lite mellomtone og for mye "futt i toppen". Hvilke utgangskondensatorer står i DAC'en?
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Utgangskondensatorene er Copper foil CAP-3310.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Hmmm. De har jo ha mer diskant enn den gamle papirversjonen. Ingenting å hente der altså uten å bruke mye penger.

    Enn kabler da? Hva bruker du til signal og høyttaler?
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Signalkabel mellom DAC og forsterker er ikke mye å skryte av. En plain gammel no-name kabel.
    Tenkte å bytte den med en Supra DAC-X (forhåpentligvis ok kvalitet til en grei pris).
    Ut til høyttalerne er det Chord C-Screen per i dag.
    Leddet mellom kilde og DAC er dog gjerne det svakeste nå som jeg har en DAC uten noen korreksjon. Går ut fra en Surface via HDMI til en HDMI switch, og via coax derfra. Planen på løsning der om det skulle være et problem er en ifi SPDIF iPurifier som kan re-klokke signalet (mest praktisk siden det også står en Xbox og Playstation koblet opp) eller en USB>Coax (en Hydra-X eller lignende) rett fra Surface.

    For å utdype litt om lyden. Det er ikke sikkert det er mer i toppen jeg trenger. Kanskje det bare er mer detaljer jeg er ute etter? Det er vel her de personlige preferansene slår inn hvor det muligens kun er å høre alternativene selv som hjelper.
    Ståa nå er at Audio Note DACen og Mojoen høres bemerkelsesverdig like ut.
    Ikke det at de ikke høres bra ut, men hadde håp om å ta et steg videre med AN. Håpet er fortsatt at noen andre rør kan hjelpe på.
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.926
    Antall liker
    1.999
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Mon tro om Stereofil har med seg noe AN til Horten i år? Som gammel AN-K og Snell J eier, så myser jeg litt i den retningen igjen. Tror nok AN-J LX holder i lange baner for meg.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Signalkabel mellom DAC og forsterker er ikke mye å skryte av. En plain gammel no-name kabel.
    Tenkte å bytte den med en Supra DAC-X (forhåpentligvis ok kvalitet til en grei pris).
    Ut til høyttalerne er det Chord C-Screen per i dag.
    Leddet mellom kilde og DAC er dog gjerne det svakeste nå som jeg har en DAC uten noen korreksjon. Går ut fra en Surface via HDMI til en HDMI switch, og via coax derfra. Planen på løsning der om det skulle være et problem er en ifi SPDIF iPurifier som kan re-klokke signalet (mest praktisk siden det også står en Xbox og Playstation koblet opp) eller en USB>Coax (en Hydra-X eller lignende) rett fra Surface.

    For å utdype litt om lyden. Det er ikke sikkert det er mer i toppen jeg trenger. Kanskje det bare er mer detaljer jeg er ute etter? Det er vel her de personlige preferansene slår inn hvor det muligens kun er å høre alternativene selv som hjelper.
    Ståa nå er at Audio Note DACen og Mojoen høres bemerkelsesverdig like ut.
    Ikke det at de ikke høres bra ut, men hadde håp om å ta et steg videre med AN. Håpet er fortsatt at noen andre rør kan hjelpe på.
    Mitt forslag er at du skaffer eller låner deg en brukbar cd-spiller med coax utgang for å teste hvordan DAC'en din "egentlig" høres ut. Kanskje alt blir mye bedre. I så fall vil det være mest fornuftig å bruke pengene på det som forer DAC'en enn på selve DAC'en i seg selv. Gode NOS rør begynner å bli dyrt. Hvis du likevel insisterer på å starte med rørbytte så ville jeg gått for hollandsk Philips. Mye bedre enn amerkansk Philips.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Signalkabel mellom DAC og forsterker er ikke mye å skryte av. En plain gammel no-name kabel.
    Tenkte å bytte den med en Supra DAC-X (forhåpentligvis ok kvalitet til en grei pris).
    Ut til høyttalerne er det Chord C-Screen per i dag.
    Leddet mellom kilde og DAC er dog gjerne det svakeste nå som jeg har en DAC uten noen korreksjon. Går ut fra en Surface via HDMI til en HDMI switch, og via coax derfra. Planen på løsning der om det skulle være et problem er en ifi SPDIF iPurifier som kan re-klokke signalet (mest praktisk siden det også står en Xbox og Playstation koblet opp) eller en USB>Coax (en Hydra-X eller lignende) rett fra Surface.

    For å utdype litt om lyden. Det er ikke sikkert det er mer i toppen jeg trenger. Kanskje det bare er mer detaljer jeg er ute etter? Det er vel her de personlige preferansene slår inn hvor det muligens kun er å høre alternativene selv som hjelper.
    Ståa nå er at Audio Note DACen og Mojoen høres bemerkelsesverdig like ut.
    Ikke det at de ikke høres bra ut, men hadde håp om å ta et steg videre med AN. Håpet er fortsatt at noen andre rør kan hjelpe på.
    Prøv Psvane rør.
    De koster ikke allverden, og Audio Note er selv veldig positive overfor dem.

    Nå er det heller ikke nødvendigvis dette med detaljer og presisjon som er Audio Note's største styrke; spill blues og akustisk, vær emosjonelt tilstede i musikken, slipp deg løs og se om AN har noe å tilby. Spill Buddy Guy "Sweet black angel" fra hans skive "Live! The real deal", eller Roffe Wikström "Som vattnet flyter i floden" fra "Live 2005", deretter kan du fundere over hva som kom nærmest virkelighetens formidling av emosjoner.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    God ide med en cd-spiller. Det skal nok la seg gjøre. Tar det først så ser jeg med rørene etterpå. Takker!
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    2.580
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    God ide med en cd-spiller. Det skal nok la seg gjøre. Tar det først så ser jeg med rørene etterpå. Takker!
    Om du har tålmodighet se om du finner deg en L4 forsterker. Det er er en effekktforsterker spiller fantaskisk. Har en slik selv, selger den aldri. Den blir med meg ca 1,8 m ned i jorda.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Om du har tålmodighet se om du finner deg en L4 forsterker. Det er er en effekktforsterker spiller fantaskisk. Har en slik selv, selger den aldri. Den blir med meg ca 1,8 m ned i jorda.
    Så du liker den du også? Det eneste som jeg har vært litt misfornøyd med er bassen (kan være rommet). Har prøvd en del forskjellige rør og det eneste som har fått bassen på plass hos meg er New Sensors "Gold Lion" KT77. Er det noen som har opplevd noe lignende med at EL34 kan være litt reserverte og løse i de nedre frekvensene?
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    2.580
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Om du har tålmodighet se om du finner deg en L4 forsterker. Det er er en effekktforsterker spiller fantaskisk. Har en slik selv, selger den aldri. Den blir med meg ca 1,8 m ned i jorda.
    Så du liker den du også? Det eneste som jeg har vært litt misfornøyd med er bassen (kan være rommet). Har prøvd en del forskjellige rør og det eneste som har fått bassen på plass hos meg er New Sensors "Gold Lion" KT77. Er det noen som har opplevd noe lignende med at EL34 kan være litt reserverte og løse i de nedre frekvensene?
    Har ikke problemer med bassen, bruker også Gold Lion rør. Alle kondensatorene i min er Black Gate og motstandene er Audio Note 2w.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    O-boy! Bare delene må ha kosta en formue. Har tenkt litt på å bytte utgangstrafoene til C-core (hvis ANK fortsatt selger slikt i løs vekt), men det blir vel sikkert 10000,- før alt er vel hjemme. Usikker på om de er verdt det. Har forresten den billigste integrerte varianten. Eneste som er uoriginalt (bortsett fra rørene) er koblingskondensatorene hvor jeg bruker Duelund Jam's.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    2.580
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    O-boy! Bare delene må ha kosta en formue. Har tenkt litt på å bytte utgangstrafoene til C-core (hvis ANK fortsatt selger slikt i løs vekt), men det blir vel sikkert 10000,- før alt er vel hjemme. Usikker på om de er verdt det. Har forresten den billigste integrerte varianten. Eneste som er uoriginalt (bortsett fra rørene) er koblingskondensatorene hvor jeg bruker Duelund Jam's.
    Spilte på den først da da den var standard.,så oppgraderte jeg den ja det ble dyrt men Gudbedre for en åpenbaring.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Legg gjerne ut bilder av innmaten når anledninga byr seg. Alltid inspirerende. Hva bruker du som forforsterker?
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    2.580
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    AN selvfølgelig, må si jeg liker måten AN formidler musikken på naturlig, rytmisk og dynamisk.
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Mitt forslag er at du skaffer eller låner deg en brukbar cd-spiller med coax utgang for å teste hvordan DAC'en din "egentlig" høres ut. Kanskje alt blir mye bedre. I så fall vil det være mest fornuftig å bruke pengene på det som forer DAC'en enn på selve DAC'en i seg selv. Gode NOS rør begynner å bli dyrt. Hvis du likevel insisterer på å starte med rørbytte så ville jeg gått for hollandsk Philips. Mye bedre enn amerkansk Philips.
    Fikk lånt meg en Rotel RCD-9658X med coax i dag.
    Etter å ha rippet et par CDer. Kjørt rippen via Mojo/Surface og CDen via Audio Note/Rotel høres det fortsatt bort i mot identisk ut.
    Så da kan jeg vel kanskje slå meg til ro med at kilden er ok.
    Signalkabel byttes til uken, og om det heller ikke utgjør noe så får jeg ta fatt på rørbytte.


    Prøv Psvane rør.
    De koster ikke allverden, og Audio Note er selv veldig positive overfor dem.

    Nå er det heller ikke nødvendigvis dette med detaljer og presisjon som er Audio Note's største styrke; spill blues og akustisk, vær emosjonelt tilstede i musikken, slipp deg løs og se om AN har noe å tilby. Spill Buddy Guy "Sweet black angel" fra hans skive "Live! The real deal", eller Roffe Wikström "Som vattnet flyter i floden" fra "Live 2005", deretter kan du fundere over hva som kom nærmest virkelighetens formidling av emosjoner.
    Takk for lyttetips Håkon. Har hørt gjennom en del ganger. Både med raske bytter og lengre lytting av gangen. Greier ikke her heller å høre noen nevneverdig forskjell.
    Merkelige greier. Har ikke hatt problemer å høre forskjell på DACer før. Det har riktignok vært lavere på rangstigen. Kanskje jeg har kommet så langt ørene mine rekker?!
    Når det gjelder dette med emosjoner var det det som tiltrakk meg til Audio Note fra begynnelsen, og hvor jeg følte AN-E høyttalerne leverte akkurat det, selv om jeg har hatt andre med et mer detaljert lydbilde.

    Vet du om Psvane lager 6DJ8 rør? Fant ikke noen av den typen på Audio Note butikken.
    Genalex Gold Lion ser ut som er øverst av det de selger.


    Om du har tålmodighet se om du finner deg en L4 forsterker. Det er er en effekktforsterker spiller fantaskisk. Har en slik selv, selger den aldri. Den blir med meg ca 1,8 m ned i jorda.
    Hadde vært fint med en L4. Enten det, en OTO SE eller en P2 SE. Kanskje noen av de andre ANK modellene også hadde funket?
    Men først må jeg få styr på DACen. Tror jeg skal greie å ha litt tålmodighet nå : )
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Faen, har jeg fått AN abstinenser???
    Kjenner jeg har lyst til å se bilder av innmaten i den dac'en din Kvad:rolleyes:
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Fikk lånt meg en Rotel RCD-9658X med coax i dag.
    Etter å ha rippet et par CDer. Kjørt rippen via Mojo/Surface og CDen via Audio Note/Rotel høres det fortsatt bort i mot identisk ut.
    Så da kan jeg vel kanskje slå meg til ro med at kilden er ok.
    Signalkabel byttes til uken, og om det heller ikke utgjør noe så får jeg ta fatt på rørbytte.
    Flott! Da har du nå fått sjekket det i hverfall. Har lest flere innlegg på diverse fora som hevder at vanlig CD er mer musikalsk (og har bedre bass) enn filbasert avspilling. Kanskje en må bruke litt dyrere drivverk for å høre forskjell. Det er vel Jays Audios CDT2 MkII som er "all the rage" i den litt mer betalbare klassen per dato. Ikke vet jeg, men synes nå personlig at filer høres brukbart ut. Riktignok med litt gode kabler, programtweaking og lineære strømforsyninger her og der.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Peter selv hevder at hans ting låter best forspent et Philips drev i en eller annen form.. Hva vet jeg..
     

    Kvad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Faen, har jeg fått AN abstinenser???
    Kjenner jeg har lyst til å se bilder av innmaten i den dac'en din Kvad:rolleyes:
    Litt dårlig lys her på natten.
    Slik jeg ble fortalt skal den være original med unntak av kondensatorene som er byttet.




    Flott! Da har du nå fått sjekket det i hverfall. Har lest flere innlegg på diverse fora som hevder at vanlig CD er mer musikalsk (og har bedre bass) enn filbasert avspilling. Kanskje en må bruke litt dyrere drivverk for å høre forskjell. Det er vel Jays Audios CDT2 MkII som er "all the rage" i den litt mer betalbare klassen per dato. Ikke vet jeg, men synes nå personlig at filer høres brukbart ut. Riktignok med litt gode kabler, programtweaking og lineære strømforsyninger her og der.
    Var interessant å teste, men kvaliteten måtte vært bra mye bedre om jeg skulle gitt opp utvalget jeg får via streaming på permanent basis. Dog glad for at jeg slipper enda en boks med en streamer : )
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Om du har tålmodighet se om du finner deg en L4 forsterker. Det er er en effekktforsterker spiller fantaskisk. Har en slik selv, selger den aldri. Den blir med meg ca 1,8 m ned i jorda.
    Så du liker den du også? Det eneste som jeg har vært litt misfornøyd med er bassen (kan være rommet). Har prøvd en del forskjellige rør og det eneste som har fått bassen på plass hos meg er New Sensors "Gold Lion" KT77. Er det noen som har opplevd noe lignende med at EL34 kan være litt reserverte og løse i de nedre frekvensene?
    Har ikke problemer med bassen, bruker også Gold Lion rør. Alle kondensatorene i min er Black Gate og motstandene er Audio Note 2w.
    VB,jeg har heller ikke noe problem i bassområdet med min L4. Min også har en del AN 2W tantalum,AN kobber koblingskondiser,noen Black Gate,mye Mundorf i strømforsyningen.
    Dessverre fekk jeg en voldsom pumping,store utslag ut og inn, i basselementet her en dag.Var bare ene kanalen.Ivertfall av det jeg rakk å observere før jeg var rask å slå av.Et eller annet som har tatt kvelden inni der.Får vel prøve å bytte over rør fra side til side i første omgang for å se om feilen ligger i rør.

    Av andre EL34 forsterkere jeg har hørt syns jeg ikke EL34 har vert reserverte eller løse i bassen kontra andre rørforsterkere.

    Har du testet forskjellig plassering av AN E ? Ofte ikke store flyttinga som skal til før de forandrer bra preg.Dra de lenger ut kanskje,eller enda nermere vegg/hjørner. Blir bassrefleks brumlinga for dominerende så vil de fremstå ekstra slappe/løse syns jeg.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.809
    Antall liker
    1.384
    Bruker min L4i på AN-J "klonene". Kan selvfølgelig være mange årsaker til litt veik bass med EL34, men hvorom alting er så fikset GL KT77 det. Har prøvd forskjellig, men ingenting nytta før rørbytte. Kanskje KT77 kompenserer for en feilkonstruksjon i høyttaleren og/eller for et dårlig rom. Men det funker! Meget bra.

    Hold oss oppdaterte om hva som har skjedd med forsterkeren din og hvordan du fikser det. Nyttig lærdom i tilfelle samme skulle skje andre.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Blir innimellom litt lei av alt styret rundt rør,men der er du inne på en av tingene som er ekstra kjekt med rørutstyr,muligheten til å fintune totalen med bytte mellom forskjellig rørmerker.
    Dessuten går jeg fortere lei av musikken med transistorforsterkere virker det som. Så rør er vel kommet i hus for å bli :D

    Ikke hold pusten på oppdateringer. Jeg er lat,og har mange reserveforsterkere:D

    Nå er jeg tilbake til en morsom sak som har fulgt meg noen år.Rett og slett en MusicAngel 300B SET.
    Det jeg tror er en av hovedgrunnene til at jeg er blitt så glad i den er at den har direkteglødde trioder både i inngangsdelen og driver, 3A5/DCC90 inngang og 2A3 som driver.
    En slik : https://www.china-hifi-audio.com/en...-p-144?zenid=e8d9a267cade30e82d220fe4f66e8a29
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn