Det er snart på tide å skifte Rør i min OTO SE. (Ikke Riia rørene da jeg ikke snurrer).
Grunnet litt strammere økonomiske vilkår (kone og barn m.m) enn før så ser jeg meg nødt til å gå for billige nyproduserte rør over hele linja. Jeg tenker å skifte ut alle rørene, det vil si: 1x 12AU7, 2x 12AX7, og 4x EL84 (mener jeg husker rett her). Det hadde vert veldig gøy å vite hva Audio Note har i sine OTO SE fra fabrikk for tiden, tror de har Sovtek i EL 84 slotten ivertfall.
Det beste hadde vært å gått for samme merke hele veien, om det er mulig med "greit resultat". Dette må være rør som masseproduseres slik at jeg kan kjøpe de samme neste gang også
. Det kan dog hende jeg allikevel må skifte ut 12AU7 røret senere til noe bedre om jeg ikke blir helt fornøyd, da min erfaring er at denne slotten gjør mye med lyden, men vil altså prøve med billige først for å ha ett utgangspunkt.
Hva sier de hjelpsomme Audio Note ekspertene her?
Sovtek over hele linja? Tung-Sol over hele linja? Electro Harmonix over hele linja? Noen som har erfaringer eller vet hva AN har i sine nye OTO SE for tiden?