Meget godt poeng. Har du noen oppfatninger om hvor karbon påvirker lyden mest? Er det under katoden eller over anoden?Der er utstrakt bruk av karbonmotstander innvendig,og dette tror jeg er en av de viktige faktorene til den fine lydmessige balansen desse forsterkerene har.
Anoden er en viktig del av signalveien. Valg av motstand på anoden har helt klart mest påvirkning av lydkarakter. Selv bruker jeg 2watt Riken ohm karbonkompositt når det lar seg gjøre.Meget godt poeng. Har du noen oppfatninger om hvor karbon påvirker lyden mest? Er det under katoden eller over anoden?Der er utstrakt bruk av karbonmotstander innvendig,og dette tror jeg er en av de viktige faktorene til den fine lydmessige balansen desse forsterkerene har.
Slike i innlegg er gull verdt og helt i tråd med trådens intensjon.Takk for info! Har en mistanke om at de fleste direkte oppvarmede rør som er konstruert for batteridrift har behov for litt hjelp for å skape den nødvendige fylden i lydbildet. F.eks. Elna Silmic som katodebypasskondensator og karbon på anoden. Det kan jo faktisk også hende at det er bedre å kjøre slike rør i RC-kobling snarere enn med LC eller CCS-C for å skape litt mer 2. harmonisk forvregning. Beklager alle AN-fans hvis dette blir for mye off-topic....
Enig med HC,syns slike ting passer fint i tråden. Det er nå engang slik at denne tråden ikke hadde vert spessielt lang viss her ikke var bidrag fra de som har drevet med kit'ene.Takk for info! Har en mistanke om at de fleste direkte oppvarmede rør som er konstruert for batteridrift har behov for litt hjelp for å skape den nødvendige fylden i lydbildet. F.eks. Elna Silmic som katodebypasskondensator og karbon på anoden. Det kan jo faktisk også hende at det er bedre å kjøre slike rør i RC-kobling snarere enn med LC eller CCS-C for å skape litt mer 2. harmonisk forvregning. Beklager alle AN-fans hvis dette blir for mye off-topic....
Det synes å være en bra beskrivelse ja.Panasonic FC er en mellomting mellom BG N(x) og Silmic i en slik posisjon
He-he! Det var undertegnede som spurte. Artig å se at de har byttet ut 6SN7 med ECC82 i inngangen. 6SN7 er altså ikke ALLTID best, og ECC82 er ikke ALLTID dårlig. Kanskje det ble for lite forvregning med 6SN7? Noe med den harmoniske distribusjonen? Mer opplevd dynamikk med ECC82?Interesant.Tror det var noen som spurte tidligere i tråden om forandringer på den nye kontra den gamle versjonen av Meishu.Der er svaret.
Største lydmessige forskjelen basert på egen erfaring tror jeg kommer fra interstage trafo mellom 5687 røret og 300B.
Ellers har de erstattet 6SN7 med ECC82,og forenklet strømforsyningen.
Hvad er der sket med den kreds, der sidder på det grønne print?Litt dårlig lys her på natten.Faen, har jeg fått AN abstinenser???
Kjenner jeg har lyst til å se bilder av innmaten i den dac'en din Kvad
Slik jeg ble fortalt skal den være original med unntak av kondensatorene som er byttet.
Var interessant å teste, men kvaliteten måtte vært bra mye bedre om jeg skulle gitt opp utvalget jeg får via streaming på permanent basis. Dog glad for at jeg slipper enda en boks med en streamer : )Flott! Da har du nå fått sjekket det i hverfall. Har lest flere innlegg på diverse fora som hevder at vanlig CD er mer musikalsk (og har bedre bass) enn filbasert avspilling. Kanskje en må bruke litt dyrere drivverk for å høre forskjell. Det er vel Jays Audios CDT2 MkII som er "all the rage" i den litt mer betalbare klassen per dato. Ikke vet jeg, men synes nå personlig at filer høres brukbart ut. Riktignok med litt gode kabler, programtweaking og lineære strømforsyninger her og der.
Når du påpeker det så den litt skummel ut, men var nok bare en skygge i bildet jeg tok på natten.Hvad er der sket med den kreds, der sidder på det grønne print?
Jeg har ikke noen fasit på dette,men min ville gjetting er som følger.For øvrig fått på plass ny RCA kabel til DAC 3.1x.
Ble en liten forbedring.
Der AN og Chord tidligere føltes bort i mot like er nå AN litt "våtere" i lyden. Litt mer ekspansiv, mens Chord føles et hakk flatere.
Ikke en stor forskjell, men hørbar og i AN sin favør.
Pøh, det var jo bare tull. L/R er byttet om på DACen. Plugget i riktig så var det ikke lengre noen forskjell. Videre til neste steg : )
Godt mulig jeg går for Philips Holland slik VB anbefalte. Ikke fullt så ville priser som Telefunken og Siemens.
Her ga jeg forresten et råd som jeg ikke liker å se andre giJeg har ikke noen fasit på dette,men min ville gjetting er som følger.For øvrig fått på plass ny RCA kabel til DAC 3.1x.
Ble en liten forbedring.
Der AN og Chord tidligere føltes bort i mot like er nå AN litt "våtere" i lyden. Litt mer ekspansiv, mens Chord føles et hakk flatere.
Ikke en stor forskjell, men hørbar og i AN sin favør.
Pøh, det var jo bare tull. L/R er byttet om på DACen. Plugget i riktig så var det ikke lengre noen forskjell. Videre til neste steg : )
Godt mulig jeg går for Philips Holland slik VB anbefalte. Ikke fullt så ville priser som Telefunken og Siemens.
Jeg tror kanskje Rega forsterkerene,som jeg går utifra er ganske standard transistorforsterkere med feedback,maskerer noen av de beste sidene til en AN DAC.
Hovedstyrken til en AN DAC er for min del at de har en levende gjengivelse som hovedsakelig kommer av at de ikke kjører en masse korreksjonskretser verken i digtal eller analogdelen.
Feedback og andre korreksjonskretser dreper noe av livet i signalet/musikken og legger en maskinell karakter på det.
Skulle du ha muligheten å låne en rørforsterker uten feedback så vil jeg anbefale deg å prøve det.
En annen ting er viss rørene som står i DACen er helt utbrukt,så vil nye rør kunne gi mer liv.
Det må være en misforståelse fra Rognlien. Tror ikke Psvane lager ECC88. Aldri sett det.Håkon sitt om nye Psvane kan vere fornuftig å teste. Med Psvane fra Malaaudio så har du garanti,som kan vere en fordel